Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 november 2004, 11:47   #61
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Hoe kan men als rechtschapen mens nu ooit nog de vlaamse leeuw aan zijn voorgevel hangen?
Bij ons verdwijnt hij alvast verpakt in mottebollen naar de zolder.
De oude driekleur wordt weer vanonder het stof gehaald.
Alle centrum-kiezers (en dat zijn er heel wat meer dan 1 miljoen) met een grote afkeer voor een te linkse of te rechtse koers die zich trotse vlamingen voelden en de vlaamse leeuw in hun hart droegen hebben nu een oeps-gevoel.
Door de leeuw in het logo wordt men plotseling naar de rechter buitenrand geduwd.
Wij voelen er ons in ieder geval niet goed bij
Waarom had je dat dan niet eerder gedaan? je weet toch ook dat op elke Vlaamsblok betoging in het verleden Vlaamse Leeuwen werden bovengehaald? Was dat een reden om de Vlaamse Leeuw te verachten? Nee toch.. ik zie dus ook hier niet in waarom deze reactie. Het is toch ook niet omdat de BUB de Europese sterren gebruikt dat ik mij dit symbool ga vermijden? Europa en zijn vlag blijven voor mij even waardevol, of de BUB dit nu gebruikt of niet.
Ambiorix is offline  
Oud 15 november 2004, 11:59   #62
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Waarom had je dat dan niet eerder gedaan? je weet toch ook dat op elke Vlaamsblok betoging in het verleden Vlaamse Leeuwen werden bovengehaald? Was dat een reden om de Vlaamse Leeuw te verachten? Nee toch.. ik zie dus ook hier niet in waarom deze reactie. Het is toch ook niet omdat de BUB de Europese sterren gebruikt dat ik mij dit symbool ga vermijden? Europa en zijn vlag blijven voor mij even waardevol, of de BUB dit nu gebruikt of niet.
Volgens mij is het nu onmogelijk geworden om een gematigd standpunt in te nemen.
De verschuiving naar rechts is voor mij te radikaal en daar haak ik af.
De leeuw veracht ik niet,nooit niet, maar hij neemt voor mij zijn plaats weer in na de driekleur (jawel dus weer op gelijke hoogte met de haan)
Op die manier doe ik niet meer mee, dan hoeft het niet,daarvoor ben ik te rechtschapen en te democratisch.
janPieter is offline  
Oud 15 november 2004, 12:10   #63
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het nu onmogelijk geworden om een gematigd standpunt in te nemen.
De leeuw veracht ik niet,nooit niet, maar hij neemt voor mij zijn plaats weer in na de driekleur (jawel dus weer op gelijke hoogte met de haan)
Op die manier doe ik niet meer mee, dan hoeft het niet,daarvoor ben ik te rechtschapen en te democratisch.
het is zeker wel mogelijk, tenminste als je niet constant denkt in termen van 'links-centrum-rechts-uiterstrechts'. Je hebt duidelijk schrik om éventueel te kúnnen geassocieerd worden met het VB. Wel dan zit je fout. Als goede Vlaming moet je voor de Vláamse belangen opkomen.

Ik kan dan ook wel vinden dat bv Dewinter te ver gaat en dergelijke, maar da's lang nog geen reden om onze Leeuw minderwaardig te achten.
Ambiorix is offline  
Oud 15 november 2004, 12:21   #64
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ah ja, want die reputatie is er natuurlijk pas n�* dat arrest gekomen...
Inderdaad, rafke.

Citaat:
Het is pas onlangs dat enkele ambasadeurs kloegen over het feit dat Vlaanderen in hun ogen 'te' extremistisch geworden was

Laatst gewijzigd door piazzolla : 15 november 2004 om 12:21.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 12:26   #65
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik kan u volgen !
Vanuit het centrum hoeft men ook niet zo'n radicale mening te hebben,maar eerlijk gezegd ,links en extreem links komen ook steeds korter bij elkaar te liggen,waardoor het centrum groter word en de kans van centrum rechts naar hard rechts ook groter wordt.
doornroosje is offline  
Oud 15 november 2004, 12:29   #66
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Juist ja, die film over die extremistische neo-nazi partij hebben ze pas gedraaid na het arrest. Hmm... niet dus...
Juist ja, wreed populaire/veelbesproken film, in Cannes praten ze er nog van.
M. Moore is niets vergeleken hierbij.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 12:53   #67
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Zolang het Blok-belang organisaties materieel en financieel

blijft steunen (zoals IJzerwake) die de Vlamingen verdelen,

blijft het een partij "[SIZE=3]Tegen[/SIZE] het echte Vlaams-belang"

Laatst gewijzigd door Clemens : 15 november 2004 om 12:55.
Clemens is offline  
Oud 15 november 2004, 13:08   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Inderdaad, rafke.
Nee, niet "inderdaad"... Het Vlaams Blok had al met een bijzonder kwalijke reputatie lang voor er zelfs nog maar sprake was van dat arrest.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 15 november 2004, 13:32   #69
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hiermee hebt u zonet alle moslims als crimineel bestempeld... terecht.
Neen. Niet elke moslim beschouwd zijn vrouw als minderwaardig. Ik heb tal van islamitische collega's, zowel mannen als vrouwen. Zij beschouwen hun vrouwen of vriendinnen (soms zelf Belgicshe meisjes) niet als minderwaardig. De vrouwelijke collega's dragen ook in hun vrije tijd geen hoofddoek (wat voor mij geen teken is van minderwaardigheid) en staan ook probleemloos hun mannetje.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 15 november 2004, 13:35   #70
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En het verlicht brein achter deze post durft dan te openen met "ik ben resoluut tegen het arrest tegen het Vlaams Blok".
Kom kom, jongetje, je moet oorzaak en gevolg vooral niet omdraaie. Dat arrest is er gekomen omdat het Blok nitwitten als het Centrum Leman een ideale gelegenheid heeft gegeven om klacht in te dienen in de eerste plaats. Of ze nu gegrond is of niet.
Als het Blok in een populaire Amerikaanse TV-serie afgestempeld wordt als ultra-nationalisten, nazi's en skinheads in pakken, in een aflevering die is ingeblikt lang voor er sprake is van een arrest én erbij vermeld wordt dat zij een enorme overwinning boeken in 'the nord of Belgium' dat doet de Vlaamse reputatie geen goed, arrest of niet.
Oud 15 november 2004, 14:21   #71
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan men als rechtschapen mens nu ooit nog de vlaamse leeuw aan zijn voorgevel hangen? Bij ons verdwijnt hij alvast verpakt in mottebollen naar de zolder. De oude driekleur wordt weer vanonder het stof gehaald. Alle centrum-kiezers (en dat zijn er heel wat meer dan 1 miljoen) met een grote afkeer voor een te linkse of te rechtse koers die zich trotse vlamingen voelden en de vlaamse leeuw in hun hart droegen hebben nu een oeps-gevoel.
Door de leeuw in het logo wordt men plotseling naar de rechter buitenrand geduwd. Wij voelen er ons in ieder geval niet goed bij
Dat is uw probleem! "La Belgique sera latine ou elle ne sera pas" is volgens u een teken van centrum-denken.

En leg mij eens uit wat rechtse, linkse en centrum kiezers zijn? Als ik uw uitleg lees, dan beschouwt ge anderen als rechts of links terwijl uw soortgenoten zich als centrum beschouwen, ttz. met de pretentie om zich in het midden van het heelal te plaatsen?
Jean-Pierre is offline  
Oud 15 november 2004, 14:28   #72
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Juist ja, wreed populaire/veelbesproken film, in Cannes praten ze er nog van.
M. Moore is niets vergeleken hierbij.
In Cannes niet, bij het Vlaams Blok daarentegen...
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 14:31   #73
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
je moet oorzaak en gevolg vooral niet omdraaie.
De aflevering van Westwing in kwestie, de vijfde van de vijfde jaargang, werd op 29 oktober 2003 in de States uitgezonden, juist?

Leman en Co zijn al bezig sinds? Enkele tussenresultaten:
- juni 2001: de correctionele rechtbank van Brussel verklaart zich onbevoegd.
- februari 2003: het hof van beroep in Brussel verklaart zich onbevoegd.
(ik meen mij te herinneren dat eerste klacht tegen 70 ptn programma ingediend is door CGKR, in 1996?)

De stigmatisering van de rode staatstelevisie en aanverwante media omtrent "nazi's en skinheads in pakken" is bezig sinds? Hierbij komt dat Louis Michel en Verhofstadt geen kans onbenut gelaten hebben om deze geruchten (nazis, fascisten en mestkevers) zelf in de hele wereld te verspreiden.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 14:35   #74
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Dat is uw probleem! "La Belgique sera latine ou elle ne sera pas" is volgens u een teken van centrum-denken.
Wat wilt ge nu? Dat we hier een resem citaten uit het verleden gaan posten? Charles Rogier was eerste minister in 1860. Ik wil hier gerust een aantal citaten uit WOII posten van flaminganten hoor, en dan vragen of de NV-A dat nu zo "centrum" vindt. Of het Vlaams Behang vragen of dat nu zo "voor het volk" is...
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 14:39   #75
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De aflevering van Westwing in kwestie, de vijfde van de vijfde jaargang, werd op 29 oktober 2003 in de States uitgezonden, juist?

Leman en Co zijn al bezig sinds? Enkele tussenresultaten:
- juni 2001: de correctionele rechtbank van Brussel verklaart zich onbevoegd.
- februari 2003: het hof van beroep in Brussel verklaart zich onbevoegd.
(ik meen mij te herinneren dat eerste klacht tegen 70 ptn programma ingediend is door CGKR, in 1996?)

De stigmatisering van de rode staatstelevisie en aanverwante media omtrent "nazi's en skinheads in pakken" is bezig sinds? Hierbij komt dat Louis Michel en Verhofstadt geen kans onbenut gelaten hebben om deze geruchten (nazis, fascisten en mestkevers) zelf in de hele wereld te verspreiden.
Very sorry, duitse journalisten zijn al veel langer bezig met de link tussen figuren van het Vlaams Blok en Neo-nazi's in Duitsland, Nederland, Engeland enz...

Verder heeft hun programma en hun slogans lange tijd weinig aan de verbeelding overgelaten :
"Aanpassen of opkrassen"
"begeleide terugkeer vreemdelingen"
...

Dus kom nu niet zagen dat dit "een links complot" is. Die van het Vlaams Behang denken graag in complotten, en smeden er graag ook zelf. Wordt nu eindelijk eens volwassen !
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 14:41   #76
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Of ze nu gegrond is of niet.
Precies al niet zo resoluut meer, uw gekant zijn tegen het arrest.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 14:45   #77
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Verder heeft hun programma en hun slogans lange tijd weinig aan de verbeelding overgelaten :
"Aanpassen of opkrassen"
"begeleide terugkeer vreemdelingen"
Inderdaad linkse verbeelding ziet daar direct gaskamers in.
Betreffende uw duitse journalisten, ge moogt daar gerust piano aan toevoegen.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 15:00   #78
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Dus kom nu niet zagen dat dit "een links complot" is.
Tuurlijk is dit voor links geen 'links complot', het is een complot van neo nazis die in nette pakjes het derde rijk komen vestigen.
Andere populaire complotten/theorieen zijn 'OBL zal gevat worden kort voor de verkiezingen', 'WTC aanslagen is opgezet spel door CIA', 'Israel/VSA dominantie over de wereld'/'Kruistochten, uitroeiing Islam', ....
zeer populair in welbepaalde kringen ...

Laatst gewijzigd door piazzolla : 15 november 2004 om 15:12.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 15:08   #79
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Precies al niet zo resoluut meer, uw gekant zijn tegen het arrest.
Ik ben tegen het arrest, omdat het Blok politiek moet bekampt worden, in het parlement en bij debatten, niet door de rechtbank.

Dat ik mij niet uitlaat over de grond van het arrest heeft niks te maken met de discussie.
Oud 15 november 2004, 15:16   #80
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Dat ik mij niet uitlaat over de grond van het arrest heeft niks te maken met de discussie.
Kzal het dan maar herhalen, als je resoluut tegen het arrest bent dan is het arrest en alle zever errond 99% verantwoordelijk voor de reputatie.
piazzolla is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be