![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoeveel mensen die nog naar de VRT kijken zouden beseffen dat dat eigenlijk een links politiek propagandakanaal is? Volgens mij hebben ze bij de VRT de heisa rond de aanstelling van deze Jihaatkech gewoon doodgezwegen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen is het toch zo dat iedereen een tweede kans verdient. Eerst slaan en dan strelen, zo temt men de wildste paarden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Zeer terzijde : een beetje verbaasd dat een “ombudsman” kennelijk het betwist aanwerven van een personeelslid publiekelijk moet verdedigen eerder dan degene die betrokkene aanwierf, keek ik even op de site van uw VRT om te zien hoe uitgebreid de taak van die ombudsman cq. bliksemafleider er wordt omschreven.
Bedoelde taakomschrijving heb ik niet meteen gevonden, maar her en der heb ik dingetjes gezien die toch een beetje de wenkbrauwen doen fronsen. Zo stel ik onder de rubriek “Hoofdredactie” van de VRT-nieuwsdienst vast dat het “Nieuwscollege” bestaat uit vijf personen. Van drie ervan is de journalistieke voorgeschiedenis niet geheel duidelijk, maar van de twee anderen wordt openlijk gesteld dat zij eerder bij/voor onder andere “De Morgen” werkten : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/services/hoofdredactie/ Tenzij ik mij vergis is De Morgen zowat het enige “links” dagblad in uw regio. Ergo, is minstens 2 op 5 (zegge 40%) linkse hoofdredacteurs die uw “neutraal” nieuws bepalen verhoudingsgewijs niet wat veel, gelet op de vaststelling dat links (SP.a en Groen) in uw Vlaams parlement samen slechts 28 van de 124 zetels (zegge minder dan 23%) vertegenwoordigt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb er een probleem mee dat er überhaupt een publieke omroep is. Publieke omroepen lijken me per definitie propagandakanalen.
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
een grote hoop geen.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook openbare omroepen vind je enkel terug in totalitair gedachtengoed. Ze willen van overheidswege een het denken, doen en laten van de burgers bepalen in alle aspecten van voor de geboorte tot na de dood.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
binnenkort weer enkele documentaires over den oorlog en hitler
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als een openbare omroep niet gegarandeerd aan neutrale informatieverstrekking doet heeft het totaal geen zin om daar gemeenschapsgelden aan te besteden. Immers, dan kan de (niet neutrale) informatieverstrekking net zo goed geheel door privé omroepen gebeuren. Als er dan toch een flinke brok gemeenschapsgeld wordt besteed aan een openbare omroep - zoals bij u kennelijk het geval is - is het van doorslaggevend belang dat deze neutrale informatieverstrekking garandeert. Laatst gewijzigd door Gwylan : 10 januari 2018 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog minder bij onze linkiewinkies die gelijk hebben en de bevolking moeten heropvoeden... Al de rest wordt afgeschreven als fake-news; terwijl het zij zelf zijn die de bevolking onderdompelen in fake-news... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() ondertussen nog iets van Jihad gehoord?
haar eerste werkdag : ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() En zij was de sterkste sollicitant. Haar tegenkandidaten waren zeker allemaal van die hoogopgeleide vluchtelingen?
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() pure nva haad
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Veel beter dan alle blanke, mannelijke sollicitanten en zeker beter dan eender wie met rechtse ideeën. Dat bleek uit de zeer strenge selectiecriteria en objectieve toelatingsproeven van de VRT, waar zij telkens de hoogste score behaalde. Een beetje respect dus, want zij is niet de eerste de beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die ooit van ver of van dicht met het VB te maken heeft gehad die maakt geen schijn van kans om ooit bij de VRT journalist(e) te worden. Linkse haatwijven die zichzelf 'al bewezen hebben' door online N-VA te haten die passen perfect in het VRT profiel. Eigenlijk is het ronduit schandalig hoe het er bij de VRT al decennia lang aan toe gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]()
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik raad u aan om dat zorgvuldig te lezen. Laat daarbij onder andere uw aandacht gaan naar bladzijde 5 punt 6, waar letterlijk staat : “Het redactiestatuut heeft specifiek tot doel een omgeving te scheppen waarbinnen de journalisten professioneel en met eerbied voor de deontologische code, hun taak kunnen uitoefenen met de gangbare waarborgen voor het redactioneel onafhankelijk opereren van commerciële, politieke, particuliere en groepsbelangen.”. U begrijpt dat het stuk onderstreepte tekst eenvoudiger gesteld “neutraliteitsgarantie” betekent. Ik raad u tevens aan om aandacht te schenken aan de rol van de openbare omroepen zoals deze op 7 en 8 december 1994 in Praag werd vastgelegd door de vierde Europese Ministeriële Conferentie van de Raad van Europa over Mediabeleid. In die resolutie wordt de relevantie van een publieke omroep in de landen van Europa middels een “mission statement” geformuleerd. Daarin staat onder andere dat een openbare omroep minstens moet beantwoorden aan volgende missie : “- to provide, through their programming, a reference point for all members of the public and a factor for social cohesion and integration of all individuals, groups and communities. In particular, they must reject any cultural, sexual, religious or racial discrimination and any form of social segregation. - to reflect the different philosophical ideas and religious beliefs in society, with the aim of strengthening mutual understanding and tolerance and promoting community relations in pluri-ethnic and multicultural societies.” Als u na het lezen van dat alles blijft volhouden dat “een overheidszender per definitie niet neutraal” is, dan houdt hier elke gedachtewisseling op en wens ik u voor het overige een goede avond. Laatst gewijzigd door Gwylan : 10 januari 2018 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |