Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2002, 12:56   #61
Sven_DP
Partijlid

Sven_DP's schermafbeelding

Standaard

Ik hou het graag beleefd en ludiek, DUS...opletten lichtje wie je voor Nazi uitmaakt! Dat is namelijk niet zo onschuldig en vrijblijvend als je wel zou denken. Misschien besef je niet dat internet forums wel degelijk beschouwd worden als publieke plaatsen...

Still no hard feelings.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2002, 12:58   #62
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling

Het Rood Wit Groen LICHT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Juist ja. Dit wordt nog leuk, doet me denken aan mijn jeugdjaren toen ik nog MLBers en AIBers als ontbijt had.

Vertel me eens iets mijn beste : Waarom zouden we niet elke openlijke supporter voor Nonkeltje Jozef of de grootste misdadiger aller tijden Mao voor de rechtbank sleuren wegens het openlijk steunen en uiten van negationisme, racisme en volkerenmoord? Volgens mijn bescheiden mening was en is de bedoeling van dit forum de confrontatie van alle rationele en beschaafde meningen, niet propaganda voor een belegen clubje extreem-linkse kameraden? Gelukkig zijn die jongens en meisjes altijd al zo'n randfenomeen geweest dat ik het zelfs niet eens staatsgevaarlijk zou willen noemen.

Een cut/paste van sommige berichten naar het PVDA forum zou niet misstaan. Daar lopen er rond die nog veel meer kierewiet zijn...

No hard feelings.
Nu doet ge het weer ge zijt gewoonweg nazistreekjes aan het uitvoeren..
Een groep uitlachen.
Nu ben ik geen PVDAer dus mij raak je daarmee niet.
en extreem links ben ik ook niet.
No hard feelings zegt ge maar u zet zich wel effe op als koning en wij zijn de slaven. sorry maar die tijd is voorbij.
Wij leven op gelijke voet en als gij u daar niet bij kunt schikkken dan zal het bloed stromen.

En ik beschuldig niet dat je nazi bent je doet gewoon hetzelfde
Oud 9 december 2002, 13:06   #63
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Bloed stromen? Nazi? Slaven? Koningen? Straks ga ik OOK nog complotten zien. Ik moet eens meer een dagje verlof nemen. Ik denk niet dat dergelijke gewelddadige uitspraken passen in een humanistisch kader. Trouwens ik ben absoluut tegen ondemocratische koningen, koningshuizen en tutti quanti.

Verder vind ik deze hele discussie te gek om los te lopen. Eigenlijk bewijzen jullie maar 1 ding : Les extrèmes se touchent. Hopelijk vinden nog andere mensen het ook amusant.
Oud 9 december 2002, 13:21   #64
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling

Standaard

Bloed stromen komt van het idee dat als je op koning opzet dat er veel mensen hun leven hebben moeten geven voor daar tegen in te komen.
En gij zet u op als een oppermachtig iemand.
Allen die het niet met u eens is is minderwaardig.
U humanisme laat de wensne over.
Ik ben vrijzinnig humanist en iedereen die mij kent weet dat maar al te best.
Hm ondemocratische koningen ik wist niet eens dat een koning democratisch kon zijn. tenzij dat hij MOET uitvoeren wat het volk zegt maar wat maakt hem dan nog koning.
Maar ja degene die niet voor het geld, macht en andere kiezen maar voor waarheid zijn altijd al in het verdoemd hoekke terecht gekomen.
Chomsky theorie is maar voor enkele mensen weggelegd want ooh de pers is zo neutraal en wordt helemaal niet betaald door industrie.
Politiek is zo eerlijk dat we over een mooie democratie spreken.
Propaganda wordt er niet gevoerd want de pesr is zo neutraal.
En al degene die kritiiek hebben op de samenleving worden uitgeragreerd.
Maar mijn vraag is zelfs als ge mùet feiten afkomt hoe het komt dat gij u strond in u ogen wilt houden.
Hoe doet gij dat?
Het gewoon als een grap bekijken en lachen en wegwandelen.
Het als een grap verwerken en verder leven in lalalalala-land.

Zeer grappig allemaal
Oud 9 december 2002, 13:39   #65
Sven_DP
Partijlid

Standaard

--> En gij zet u op als een oppermachtig iemand.

Mijn madam zal u niet volgen vermits zij de baas is en niemand anders.

--> Allen die het niet met u eens is is minderwaardig.

Absoluut. 8)

--> U humanisme laat de wensne over. Ik ben vrijzinnig humanist en iedereen die mij kent weet dat maar al te best.

Mijn wadde? Het humanistisch verbond gaat uw uitlatingen zeker appreciëren.

--> Chomsky theorie is maar voor enkele mensen weggelegd.

Behoort elitair denken ook tot de humanistische ideeën?

--> Want ooh de pers is zo neutraal en wordt helemaal niet betaald door industrie.

Uiteraard, ik ontvang op het einde van de maand een weelderig salaris vanwege 'de' industrie.

--> Propaganda wordt er niet gevoerd want de pesr is zo neutraal.

zie pvda en aanverwante arme zielen

--> Maar mijn vraag is zelfs als ge mùet feiten afkomt hoe het komt dat gij u strond in u ogen wilt houden. Hoe doet gij dat?

Om te beginnen is stront met een T en verder kan ik u voor de ECHTE feiten uiteraard van ganser harte naar bovenstaande arme zielen verwijzen. Een aanrader zou'k zo zeggen !

--> Zeer grappig allemaal.

Inderdaad mijn beste, maar dat had ik al gezegd dacht ik. Wat niet lachend kan gezegd worden is immers de waarheid niet zoals mijne peter altijd zei...
Oud 9 december 2002, 14:30   #66
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling

Standaard

[quote="Sven_DP--> U humanisme laat de wensne over. Ik ben vrijzinnig humanist en iedereen die mij kent weet dat maar al te best.

Mijn wadde? Het humanistisch verbond gaat uw uitlatingen zeker appreciëren.

--> Chomsky theorie is maar voor enkele mensen weggelegd.

Behoort elitair denken ook tot de humanistische ideeën?
:[/quote]

Het Humanistisch verbond is een insteling waardat de weggelopen jezuieten de plak zwaaien en waardat er soms af en toe is ne goeie geest zit. en het gaat niet over meer dit en dat maar u respect voor de mens laat de wensen over.
Ik begin niet over elitair maar ik praat gewoon dat deze theorie niet overal in de pers komt waardoor deze niet toegankelijk is voor iedereen.

Maar aangezien u alles als een grap bekijkt de volgende wijze woorden voor u.
In Calotta Venenum kiekeboe, suske en wiske!
Oud 9 december 2002, 14:46   #67
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Rood Wit Groen LICHT
Het Humanistisch verbond is een insteling waardat de weggelopen jezuieten de plak zwaaien en waardat er soms af en toe is ne goeie geest zit. en het gaat niet over meer dit en dat maar u respect voor de mens laat de wensen over.
Ik begin niet over elitair maar ik praat gewoon dat deze theorie niet overal in de pers komt waardoor deze niet toegankelijk is voor iedereen.
Ze gaan het graag horen in Mechelen.

Ik heb alle respect voor mens en dier, maar...communisten, marxist-leninisten, maoïsten, fascisten, ... kortom alle extreme -ismes en -isten maken me licht zenuwachtig.

Je weet toch dat humor het beste wapen is, vooral tegen simplismes en extremisten...tiens, nog een -isme en een -ist.
Oud 9 december 2002, 14:49   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

en niet vergeten, kapitalisten?
Oud 9 december 2002, 15:04   #69
Sven_DP
Partijlid

Standaard

In de ogen van de rest van de wereld is iedereen hier kapitalist.

Ik kan mijn ogen echt niet geloven dat jullie de aloude voorbijgestreefde tegenstelling 'kapitalisten' tegen 'vul zelf maar -isme in' blijven cultiveren. Ik veronderstel dat heimwee naar de koude oorlog de oorzaak is? Dat waren nog eens tijden toen de kameraden in de arbeidersparadijzen nog iets te vertellen hadden. Want wie van de zuiveren van geest blijft er nog over? Noord-korea en Cuba? Man, man, man, miserie, miserie.

Voorwaar, ik zeg u, het is allemaal de fout van de groooooote samenzwering van imperialisten, kapitalisten en uiteraard het industriëel-militair complex.
Oud 9 december 2002, 16:22   #70
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

sven, is 1 ding dat ik mis in uw reply's: argumenten, feiten

het enigste da ge doet als verweer is alles in het belachtelijke trekken
Oud 9 december 2002, 16:35   #71
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko
sven, is 1 ding dat ik mis in uw reply's: argumenten, feiten

het enigste da ge doet als verweer is alles in het belachtelijke trekken
Vryko, op belachelijke beweringen kan ik niet anders reageren. Mensen die met hun volle verstand staan te supporteren voor Mao, Pol Pot en andere illustere massamoordenaars maken me kotsmisselijk. De eeuwige samenzweringstheorieën van onze vrienden de Amadezen en tutti quanti kunnen wat mij betreft best eens gekoppeld worden aan een psychiatrisch onderzoek. Kwestie dat ik na al die jaren ook de oorzaken begrijp van hun niet veranderende fixatie. Ik heb die jongens en meisjes meermaals in actie gezien en eerlijk gezegd, democratie en verdraagzaamheid zijn woorden die de meesten best eens mochten opzoeken in een woordenboek.
Oud 9 december 2002, 17:11   #72
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
? Volgens mijn bescheiden mening was en is de bedoeling van dit forum de confrontatie van alle rationele en beschaafde meningen, niet propaganda voor een belegen clubje extreem-linkse kameraden?
.
Ik ben hier al uitgemaakt geworden voor racist, fascist, Pol Pot etc. Maar wat ik eigenlijk bedoel is dit:
Laat Europa normale handels-en culturele betrekkingen onderhouden met de VS, maar geen politieke, en ZEKER geen militaire samenwerking.Om twee redenen :
-De Amerikaanse oorlogen zijn niet de onze.
-Wij krijgen daar alleen maar narigheid van.
"Alliantie naast de VS"zou ik een beter titel vinden.
Is dat extreem staatsgevaarlijk links? Dat waren nochthans ook de standpunten van Pim Fortuyn.

O ja, Sven: hebt ge u al eens afgevraagd waarom de Amerikanen altijd per se willen dat wij mee gaan doen als ze ergens aan het andere eind van de wereld bomaanslagen gaan plegen? Ze hebben Europa daar toch niet bij nodig?Vraag het mij en ik zal het u zeggen...
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2002, 17:25   #73
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Rood Wit Groen LICHT
Ze gaan het graag horen in Mechelen.

Ik heb alle respect voor mens en dier, maar...communisten, marxist-leninisten, maoïsten, fascisten, ... kortom alle extreme -ismes en -isten maken me licht zenuwachtig.

Je weet toch dat humor het beste wapen is, vooral tegen simplismes en extremisten...tiens, nog een -isme en een -ist.
Tuurlijk zelfs de Nazi's lachten het verzet en iedereen die er tegen was uit.
Oud 9 december 2002, 17:42   #74
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Ik ben hier al uitgemaakt geworden voor racist, fascist, Pol Pot etc. Maar wat ik eigenlijk bedoel is dit:
Laat Europa normale handels-en culturele betrekkingen onderhouden met de VS, maar geen politieke, en ZEKER geen militaire samenwerking.Om twee redenen :
-De Amerikaanse oorlogen zijn niet de onze.
-Wij krijgen daar alleen maar narigheid van.
"Alliantie naast de VS"zou ik een beter titel vinden.
Is dat extreem staatsgevaarlijk links? Dat waren nochthans ook de standpunten van Pim Fortuyn.

O ja, Sven: hebt ge u al eens afgevraagd waarom de Amerikanen altijd per se willen dat wij mee gaan doen als ze ergens aan het andere eind van de wereld bomaanslagen gaan plegen? Ze hebben Europa daar toch niet bij nodig?Vraag het mij en ik zal het u zeggen...
Chris, ik maak niemand uit en ik dacht niet al 'lelijke' dingen tegen jou gezegd te hebben? Ik stel enkel vast dat sommigen hier heel ver gaan in hun meestal jeugdig fanatisme.

Alliantie naast de VS? Waarom niet, maar zonder militaire macht heb je in deze wereld nu eenmaal NIETS te vertellen, zoals reeds ontelbare keren bewezen werd. En bovendien is Europa schatplichtig aan de VS, graag hebben of niet. Bovendien kunnen wij ons 'vredesdivident' uitgeven dank zij hun uitgaven. Zelfs in onze eigen achtertuin slagen we er niet in om '5 man en een paardekop' in het gareel te laten lopen.

De Amerikaanse oorlogen zijn vrijwel altijd wel de onze geweest op wat kleinere uitzonderingen na. Uiteindelijk is wat goed is voor hen vaak (niet altijd uiteraard) ook goed voor ons en omgekeerd. Natuurlijk hebben zij ook hun eigen politieke motieven. De VS is en blijft een democratie en pleegt geen bomaanslagen. Meestal na lang aarzelen slaat de VS enkel hard terug naar wie hen aanvalt of hun belangen bedreigt. Het gaat dan vrijwel steeds over dictaturen of de laatste tijd als moslim verkleedde randdebielen (hoe moet je ze anders noemen?).

Eigenlijk begrijp ik het niet goed. Als ze willen terugkeren naar een isolationisme staat de wereld te 'bleiren' dat ze niets doen, als ze dan iets doen staan diezelfden opnieuw te klagen dat ze imperialistisch en arrogant zijn. Zo is't altijd wat natuurlijk.
Oud 9 december 2002, 17:43   #75
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Lichtje ben je daar nu weer met je nazi's? Het begrip gaat nog uitgehold raken zo. Ik denk echt dat je wat minder Solidair moet gaan lezen.
Oud 9 december 2002, 18:28   #76
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk is wat goed is voor hen vaak (niet altijd uiteraard) ook goed voor ons en omgekeerd.
Quote van Pierre Chevalier: 'Op het vlak van het militaire zijn de VS bondgenoten, maar op elk ander vlak zijn Europa en de VS concurrenten.'
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2002, 18:41   #77
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Lichtje ben je daar nu weer met je nazi's? Het begrip gaat nog uitgehold raken zo. Ik denk echt dat je wat minder Solidair moet gaan lezen.
Ooh wat is het simpel om iemand niet serieus te nemen.
En ge kunt natuurlijk mij verwijten dat ik solidair lees (wat ik niet doe) en ge kunt zeggen dat bepaalde journalisten die iets anders zeggen dan wat er in het laatste nieuws staat spoken zien.
En zo moet gij u gelijk halen door niet in te gaan op de inhoud maar op iemand aftebreken. En waarom ik Nazi's boven haal is heel simpel omdat nu een regime is die verkeerd is in mijn ogen.
U respect voor andersmans ideeën is er gewoon niet, het is u gedacht dat telt en iedereen die het tegendeel zegt is verkeerd.
Er zijn genoeg bewijzen om aan te toen dat VS een onderliggende agenda heeft en dat is o.a. geopolitiek( je moet maar is zien op de landkaart waardat amerika oorlog voert) maar ja feiten ontkennen is ook een manier van politiek doen.
Het laisser faire en laiser passe politiek spel. een Absolutisme van jewelste.
Oud 9 december 2002, 18:47   #78
Het Rood Wit Groen LICHT
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Uiteindelijk is wat goed is voor hen vaak (niet altijd uiteraard) ook goed voor ons en omgekeerd.
Quote van Pierre Chevalier: 'Op het vlak van het militaire zijn de VS bondgenoten, maar op elk ander vlak zijn Europa en de VS concurrenten.'
De dag dat de VS alle andere kan laten volgen zijn wij aan de beurt.
Het is een mooi gedacht dat VS ons steunt nee hij zal degene zijn die de dolk in ons steekt.
Het is toch de VS die ons boycot omdat wij hun hormonenvlees niet willen.
Ach ja uiteindelijk zijn we eraan tenzijn we uiteindelijk is VS op hun plaats zetten. En ge moet vooraleer ge iets zegt is denken aan die zogezegde achterlijke met diene sjaal op hunne kop waarom dat die zelfmoord plegen? En waarom mag de VS mensne vermoorden zonder een eerlijk proces? Waarom mag de VS burgers doden en vrijuit gaan?
Waarom mag de VS dit en dat?
Als je een mens alles afneemt en hij kan zich alleen nog maar verdedigen met een vuist. dan zal hij deze zelfs gebruiken tegen een tank!
Mensen blazen zichzelf niet op voor hun plezier!
Oud 9 december 2002, 18:48   #79
Sven_DP
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Een heel onverdachte bron onze Pierre, maar goed. Ecomomisch zijn we inderdaad elkaars concurrenten aan het worden, maar onze economiën zijn sowieso gekoppeld, dus effecten bij de ene spelen heel snel door bij de andere.
Oud 9 december 2002, 19:07   #80
Sven_DP
Partijlid

Standaard

--> Ge kunt zeggen dat bepaalde journalisten die iets anders zeggen dan wat er in het laatste nieuws staat spoken zien.

Ik lees het Leste niet, maar wel DS, de FET, Trends, Humo, Imediair, den Bizz, en alles wat ik in handen krijg eigenlijk. 't Is een verslaving, ik besef het.

--> En zo moet gij u gelijk halen door niet in te gaan op de inhoud maar op iemand aftebreken.

Ik weiger inderdaad in te gaan op argumenten (?) vanuit MLB, AIB en andere Amada hoek, net zoals een verstandig mens ook niet ingaat op argumenten (?) van neo-nazi groeperingskes in binnen- en buitenland.

--> En waarom ik Nazi's boven haal is heel simpel omdat nu een regime is die verkeerd is in mijn ogen.

U vergelijkt de NSDAP met de Republikeinen? Hmm, ik zou dit vooral niet herhalen op Amerikaanse bodem, die mensen zijn heeel gevoelig voor nazi toestanden.

--> U respect voor andersmans ideeën is er gewoon niet, het is u gedacht dat telt en iedereen die het tegendeel zegt is verkeerd.

Iedereen mag van mij (wie ben ik tenslotte?) zijn of haar al dan niet verknipte mening ventileren, maar voor extremistische onzin kan ik geen respect opbrengen.

--> Er zijn genoeg bewijzen om aan te toen dat VS een onderliggende agenda heeft en dat is o.a. geopolitiek( je moet maar is zien op de landkaart waardat amerika oorlog voert) maar ja feiten ontkennen is ook een manier van politiek doen.
Het laisser faire en laiser passe politiek spel. een Absolutisme van jewelste.

Uiteraard heeft de VS een agenda, 't zou er nog aan mankeren. Elk land komt op voor zijn belangen. Alleen...als ik mag kiezen tussen werelddominantie door een democratische supermacht, een communistische dictatoriale supermacht of een maoïstische (of variant) dictatoriale supermacht, dan kies ik voor de eerste tot spijt van wie het benijdt. En gelukkig is mijn keuze de realiteit geworden, gelukkig! Het verband met absolutisme ontgaat me eerlijk gezegd wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be