Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2018, 11:51   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
my bad, missverstandje!
Wel een schone madam, by the way ! Polleke gaat plezierige dagen beleven tijdens de campagne.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 11:52   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De gentse ploeg van N-VA is een krabbenmand waarbij ze vechten om elkaar vooral geen goede plaats toe te staan.
De antwerpse ploeg van SPA is een krabbenmand waarbij ze vechten om elkaar vooral geen goede plaats toe te staan.

Zoek de 3 verschillen
-N-VA
-SP-A
-20%
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 11:53   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel een schone madam, by the way ! Polleke gaat plezierige dagen beleven tijdens de campagne.

ziet er mij geen simpele duif uit anders ... denk dat vies Polleke zich maar best heel koest houdt!
Oud 29 januari 2018, 12:24   #64
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

ziet er mij geen simpele duif uit anders ... denk dat vies Polleke zich maar best heel koest houdt!

Ze speelt een afdeling hoger. Als Polleke niet braaf is krijgt hij een deel van de Europese onkreukbaren in zijn nek. En dan mag hij nog van geluk spreken dat ze niet afzakken naar zijn verstand. Maar hij zal wel weten hoe hij rechtdoor moet lopen. Rechtdoor dus. Links of rechts heeft geen belang.

Laatst gewijzigd door werkman : 29 januari 2018 om 12:25.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 12:31   #65
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Aha! Is The P.E. een madammeke?
Neen

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 12:43   #66
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Een koppel dat meer ruzie maakt dan leute, den enen baas wil zijn boven de ander gaat beter uit elkaar voor ze trouwen.

Dus in het geval van NVA Gent, worden de partners beter geruild voor de verkiezing.

Kan toch niets verkeerd mee zijn met het schikken van de kaarten

“samen” ging toch ook uit elkaar, oeps

Ze zullen wel allemaal zeggen "zelfs slechte reclame is reclame" en de stoet trekt verder
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 29 januari 2018 om 12:44.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 13:01   #67
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

En zeggen dat N-VA bij de lokale verkiezingen van 2012 toch nog een dikke 17% haalde en de tweede grootste partij was. Keuteldraaier Termont moest toen al bij Groen gaan aanschurken om toch nog een dik resultaat te behalen.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 29 januari 2018 om 13:01.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 13:10   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En zeggen dat N-VA bij de lokale verkiezingen van 2012 toch nog een dikke 17% haalde en de tweede grootste partij was. Keuteldraaier Termont moest toen al bij Groen gaan aanschurken om toch nog een dik resultaat te behalen.
N-VA heeft het zelf verkloot in gent. Dat stom mens Sleurs had na haar defenestratie als staatssecretaris moeten beseffen dat ze niet meer moest proberen eerste viool te spelen. Om dan de kamervoorzitter aan te vallen puur uit persoonlijke afkeer over een futiliteit als de lijstduwersplaats toont aan dat zij volkomen incompetent is.
Oud 29 januari 2018, 13:14   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Neen
Dank u voor de snelle respons. Gezien mijn leeftijd behoor ik nog tot "the old school" waar ons ingeprent werd dat we vrouwen wat omzichtiger moeten benaderen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 13:15   #70
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA heeft het zelf verkloot in gent. Dat stom mens Sleurs had na haar defenestratie als staatssecretaris moeten beseffen dat ze niet meer moest proberen eerste viool te spelen. Om dan de kamervoorzitter aan te vallen puur uit persoonlijke afkeer over een futiliteit als de lijstduwersplaats toont aan dat zij volkomen incompetent is.
Als ze haar aan het hoofd van de afdeling zetten in plaats van Bracke dan heeft zij daar toch het recht toe? Bracke is gewoonweg uitgespeeld en zou beter gewoon ophoepelen uit de politiek.

Dat De Wever Bracke openlijk blijft steunen daar ben ik nu eens echt niet over te spreken.

Ondanks deze gebeurtenissen denk ik dat N-VA in Gent toch nog een goed verkiezingsresultaat kan neerzetten. Laat ons niet vergeten dat het in Gent schandalen geregend heeft bij het huidige Gentse stadsbestuur en dat Termont er mee stopt.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 29 januari 2018 om 13:16.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 13:18   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ola is de plaats v Siegfried al bekend mss? ... ik zie m geen prominente plaats krijgen hoor ... hij heeft zich immers even incompetent tot leiderschap getoond als Sleurs...

en het is nog 9 maanden hé ... ik zou dat vel van die Gentse N-VA Bär nog maar niet verkopen.
Oud 29 januari 2018, 13:19   #72
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u voor de snelle respons. Gezien mijn leeftijd behoor ik nog tot "the old school" waar ons ingeprent werd dat we vrouwen wat omzichtiger moeten benaderen.
Jij wou gewoon weten of je mij berichten met foto's van je piemel kon sturen zeker

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
Oud 29 januari 2018, 13:31   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij wou gewoon weten of je mij berichten met foto's van je piemel kon sturen zeker
Stuur jij er zo veel?
Oud 29 januari 2018, 13:33   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Stuur jij er zo veel?
maar éne mag ik hopen

anders kan hij er beter mee op de foor gaan staan.
Oud 29 januari 2018, 13:40   #75
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stuur jij er zo veel?
nooit eigenlijk.
En jij?

Oud 29 januari 2018, 13:50   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nooit eigenlijk.
En jij?
Ha! Da's dan een hele geruststelling, ik begon mij al ongerust te maken over het soort mede-forummers waarmee ik te maken krijg.

Ikke? Had ik dat ooit durven doen dan kreeg ik van mijn lief stante pede de bons. Overigens, in mijn jeugdige jaren bestonden er geen GSM's, laat staan smartphones.
Oud 29 januari 2018, 14:27   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als ze haar aan het hoofd van de afdeling zetten in plaats van Bracke dan heeft zij daar toch het recht toe? Bracke is gewoonweg uitgespeeld en zou beter gewoon ophoepelen uit de politiek.

Dat De Wever Bracke openlijk blijft steunen daar ben ik nu eens echt niet over te spreken.
De Wever is voorzitter, die moet het grotere plaatje zien en boven lokale stammentwisten staan. Gent was al zijn meest problematische stad, nu nog stemmen kwijtspelen omdat Sleurs Bracke het licht niet in de ogen gunt is tactisch dom. Een zinloos intern gevecht. Geen enkele partij zou toelaten dat hun eigen kamervoorzitter voor een lokale verkiezing door een lokaal voorzittertje opzij gezet mag worden.

Citaat:
Ondanks deze gebeurtenissen denk ik dat N-VA in Gent toch nog een goed verkiezingsresultaat kan neerzetten. Laat ons niet vergeten dat het in Gent schandalen geregend heeft bij het huidige Gentse stadsbestuur en dat Termont er mee stopt.
Terug 17% halen zal al een heksentoer zijn. Hun sterkste lokale politica (Isabelle De Clercq) is vorige maand gestopt, Peter Dedecker keert terug naar de privé, Bracke heeft dan wel zijn bekendheid maar anderzijds ook teveel graaiverhalen aan zijn been, en Elke Sleurs faalde voor een 2e keer over heel de lijn. Haar opvolgster is een door de partijleiding aangeduide vrijwilliger.

Maar je hebt gelijk : dat Termont ermee stopt zal een grote impact hebben op het resultaat van SPA. Na Frank Beke en Daniël Termont zal het niet evident zijn voor Coddens om die hun score in naamstemmen te kunnen behalen. Zeg maar : totaal onmogelijk.
Andere zaken die ook gaan meespelen : de barst die er recent tussen blauw en rood is gekomen toen bleek dat Mathias De Clercq niet meer onvoorwaardelijk voor verderzetting van deze coalitie ging. Daar zijn toen harde woorden gevallen.
Ander punt : de impact van het rampzalige verkeersplan, hoe gaat de gentse kiezer dat electoraal belonen of bestraffen ? En zal het alleen groen zijn die de bonen gaat mogen vreten, of deelt spa mee in de klappen ?

Als je het wil weten : ik hoop dat De Clercq burgemeester kan worden, in een coalitie met spa en groen of cd&v. Eigenlijk nog liefst met de tsjeven erbij en zonder groen omdat ze dan meer stukken van het verkeersplan terug gaan kunnen afschaffen.
Oud 29 januari 2018, 14:38   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De Wever is voorzitter, die moet het grotere plaatje zien en boven lokale stammentwisten staan. Gent was al zijn meest problematische stad, nu nog stemmen kwijtspelen omdat Sleurs Bracke het licht niet in de ogen gunt is tactisch dom. Een zinloos intern gevecht. Geen enkele partij zou toelaten dat hun eigen kamervoorzitter voor een lokale verkiezing door een lokaal voorzittertje opzij gezet mag worden.

Terug 17% halen zal al een heksentoer zijn. Hun sterkste lokale politica (Isabelle De Clercq) is vorige maand gestopt, Peter Dedecker keert terug naar de privé, Bracke heeft dan wel zijn bekendheid maar anderzijds ook teveel graaiverhalen aan zijn been, en Elke Sleurs faalde voor een 2e keer over heel de lijn. Haar opvolgster is een door de partijleiding aangeduide vrijwilliger.

Maar je hebt gelijk : dat Termont ermee stopt zal een grote impact hebben op het resultaat van SPA. Na Frank Beke en Daniël Termont zal het niet evident zijn voor Coddens om die hun score in naamstemmen te kunnen behalen. Zeg maar : totaal onmogelijk.
Andere zaken die ook gaan meespelen : de barst die er recent tussen blauw en rood is gekomen toen bleek dat Mathias De Clercq niet meer onvoorwaardelijk voor verderzetting van deze coalitie ging. Daar zijn toen harde woorden gevallen.
Ander punt : de impact van het rampzalige verkeersplan, hoe gaat de gentse kiezer dat electoraal belonen of bestraffen ? En zal het alleen groen zijn die de bonen gaat mogen vreten, of deelt spa mee in de klappen ?

Als je het wil weten : ik hoop dat De Clercq burgemeester kan worden, in een coalitie met spa en groen of cd&v. Eigenlijk nog liefst met de tsjeven erbij en zonder groen omdat ze dan meer stukken van het verkeersplan terug gaan kunnen afschaffen.
ik ga er toch niet van achterovervallen als de N-VA ook in Gent dubbel zoveel stemmen haalt dan de Sp-a deze keer hoor.
Oud 29 januari 2018, 15:09   #79
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Inderdaad een zinloos gevecht Kneus.
Maar één zaak zint mij niet.
Bracke is als een sfinx door de partijleiding ten hemel mogen rijzen.
Maar hij heeft onbewust zelf zijn broek op de tenen laten vallen.
In de glorie van het succes wordt er soms nogal graag te ver gegaan en wordt men onvoorzichtig.
Maar toen had de partijleiding moeten ingrijpen en het zover niet mogen laten komen. De N-VA-partijleiding heeft dus een grandioze fout gemaakt.
Ik heb een grondige hekel aan partijen die hun verantwoordelijkheid niet opnemen. Destijds bij de VU is dat ook het geval geweest.
Iedereen liep Shiltz achterna en toen deze de stommiteit van zijn leven uithaalde bleek dat er geen bestuur was.
Ik wist dit al langer. Melding van enorme flaters en omkoperij op plaatselijk vlak kregen niet de minste aandacht. Een partij moet respect betonen voor plaatselijke inzet van haar medewerkers.
Dat was er dus niet.
Het vervolg kent iedereen. Het partijtje zonder structuur is gewoon uiteen gespat. Tijd om echt te besturen werd er niet gemaakt.
Waar het wel kon was er wel plaats om eigen zakken te vullen en dit zonder enig toezicht.
Zulke politiek is in mijn ogen vooral verwerpelijk.
Ook mindere medewerkers geraken het beu dat diploma's teren op het zweet van anderen en dan nog steeds gelijk krijgen ook nog. Want zware gegevens in de vuilbak kieperen is een vorm van gelijk krijgen.
Als politiek niet meer is dan mekaar indekken; zelfs bij vuiligheid; dan mag er voor mijn part gerust een dictatuur komen.
Er zal geen verschil te merken vallen.

Laatst gewijzigd door werkman : 29 januari 2018 om 15:17.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 15:47   #80
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ola is de plaats v Siegfried al bekend mss? ... ik zie m geen prominente plaats krijgen hoor ... hij heeft zich immers even incompetent tot leiderschap getoond als Sleurs...

en het is nog 9 maanden hé ... ik zou dat vel van die Gentse N-VA Bär nog maar niet verkopen.
Volgens Kneus kan er in roodgroen droomparadijs Gent niks aan de macht van SP.A/Groen tornen.

Mieke Van Hecke wordt eerste schepen.

@ Kneus, de VLD van De Clercq zal worden afgestraft omwille van het meelopen met Watteeuw. Nu wat komen stoer doen over de parkeertarieven is bijzonder ongeloofwaardig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 29 januari 2018 om 15:50.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be