![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Btw ik vind dat nogal verwarrend. Als rechtshandige gebruik, ik mijn linkerhand als hefboom, en om de steel van de hooivork te geleiden. Maar het opsteken gebeurt, voor de hoogste lagen, enkel nog met de rechterhand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik praat wel mee over miliciens, maar ben zelf nooit gene geweest. Van wat ik gezien heb, hoe die jongens behandeld werden, dat had bij mij serieus foutgelopen. In Spich kon ik van op mijn kamer 's morgens de verzameling horen, hoe men daar de namen afriep, die dan al dan niet tegenwoordig waren. Als ik dan 'Xenophon' hoorde afroepen dan deed ik de venster open en riep, 'tegenoorlog'. De CSM die de verzameling deed die liep het dan dun door de broek van razernij. Toen ik op de schietstand werkte, toen kon ik gewoon niet goed doen. Ik moest én om 7.30h in de kazerne zijn op de verzameling én op de schietstand, wat toch op enkele kilometers van de kazerne lag. Was ik in de kazerne dan kreeg ik een verslag van de adjudant op de schietstand, was ik op de schietstand dan kreeg ik een verslag van de adjudant in de kazerne. Oplossing: alle dagen gewoon uitslapen, ik werd toch gestraft eender wat ik deed, dus paarde ik het nuttige aan het aangename.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
na een akkefietje bij de vlaggengroet, ne goeien babbel (met lekkere whisky) bij de CO ook vrijstelling voor vlaggengroet voor de rest van mijn diensttijd ![]() tussen de middag altijd de telefonist vervangen bij de lunch ... een jaar lang de telefoon afgepakt met 'taverne x' ipv 'kazerne x' ... maar een keer een opmerking over gehad, van de vrouw van de kolonel, die kon dat trouwens wel aprecieren. Laatst gewijzigd door Anna List : 13 maart 2018 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben ook bij de gelukkigen geweest. Ik was ook de oudste milicien in het peloton. Kwam zo te staan tussen de beroeps en de miliciens want ik moest de werktaken verdelen. Mens is dat een belevenis geweest. Bijna dagelijks heibel met zatlappen en moederskindjes die slaapkamers onder kotsten en nadien gingen huilen als ze het zelf moesten opkuisen. Maar ik heb ze wel klein gekregen. Deed ik het niet dan mocht ik zelf opdraaien. Ben wel zo dom geweest om goed te schieten met mijn fall-geweer. Werd dus gedropt als scherpschutter nadien in Duitsland. In het administrieve dienstgebouw in Burkel.(Bensberg dus) Hoofdkwatier 1ste divisie als dactylo. Was destijds ook de persoonlijke lijfeigene van generaal Verlinden. Ik had een lief in België. Dus ik kon mijn avonden vullen met brieven schrijven voor die generaal want die was zowat ere-voorzitter van alles wat met het leger te maken had in Duitsland. Naar de kantine om te zuipen was ook niet mijn betrachting met dat Belgisch lief. Nu mijn vrouw nog steeds. De laagste in graad waren in Burkel dus adjudant-chefs. Wij moesten er zelfs niet groeten omdat we toch geen pet op hadden. Als er beroeps uit de strijdende eenheden op bezoek kwamen dan kregen die wel een lesje. Ik heb de generaal diverse keren horen bulderen of zij dachten dat wij niks anders te doen hadden dan groeten en met mutsen op onze kop rondlopen. Plezanten tijd. Wel ook een wreed accident opgelopen op de schietstand. Terugslag van mijn fallgeweer en indrukken van het binnenoor met bloeding. Ik heb dus een herinnering aan mijn legerdienst. Rechts hoor ik dus niet meer. Mijn neef was onderwijzer. Die heeft les gegeven aan ongeletterden. Ook die heeft straffe verhalen over zijn dienst. Om soldaat te worden moet men niet kunnen lezen. Wel heb ik er veel dialecten geleerd. Ik wist voor mijn legerdienst nog niet wat een "Hentse" piepegaille was. ![]() Een belevenis dus; die legerdienst. Maar eindresultaat was wel dat ik er feitelijk niks had geleerd van hetgeen ik nog niet kon. Wel veel afgeleerd dus. Legerdienst? Noppes dus. Gemeenschapsdienst met elementaire regels wel! Het is nodig bij sommige kloothommels. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 13 maart 2018 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegenwoordige tijden lijkt het mij geen overdreven optie om die mensen de beulsknoop aan te leren.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 maart 2018 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ge die kunt, dan kunt ge in 't Blegisch leger al voor sergeant gaan denk ik.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Als discipline dan toch het voorname argument voor zou zijn, voer dan een soort van bootcamps in voor jeugdige veelplegers die discipline kunnen gebruiken als alternatief voor de gevangenis.
Laat de anderen rustig naar de universiteit/hogeschool of naar hun werk gaan.
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementslid
|
![]() Legerdienst was een verloren jaar waar veel kattenkwaad is uitgestoken en nog meer bier gezopen. Meerwaarde = noppes! Weggesmeten jaar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste lichting mannen die geen dienstplicht meer had is geboren in 1975. De gemiddelde parlementariër (of regeringslid, zoals u wil) zal toch wel wat ouder zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Je weet dat slechts 1/4 van de bevolking dienstplicht moest vervullen? 1/2 van de bevolking is mannen. Van die 1/2 was de helft vrijgesteld wegens, o.a. afgekeurd, vrijgesteld om sociale redenen, broederdiensten enz... Hoeveel procent van de huidige bevolking mannen is geboren voor 1975? En is dus mogelijks dienstplichtig geweest? Laatst gewijzigd door pajoske : 13 maart 2018 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik zo nog niet. Heb het eerder ervaren als een sabbatjaar. In dien tijd zoop trouwens iedereen bier, legerdienst of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lag je in een gevechtseenheid Bob?
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het aspect mannen onder elkaar had iets bijzonders. Ook als twintigjarige voor de eerste maal zo ver van huis in een vreemd land meestal ergens tussen bossen en velden ver van vrienden en vriendinnen gaf toch wel een heel speciaal gevoel. Is natuurlijk persoonlijk maar de jaren nadien zijn voor de meeste mensen daarna gewoon maar altijd dezelfde sleur geweest. Ben eigenlijk blij het te mogen hebben meegemaakt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 maart 2018 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard bedoelde u dezelfde meerderheid als waarnaar in de titel wordt verwezen. Mijn verontschuldigingen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 maart 2018 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |