![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waar ga je die meesters vandaan toveren ? Het onderwijs is zodanig vrouwelijk, dat je geen personeel hebt voor die jongensscholen. Op de school van mijn zoon zijn er 0 (nul) mannelijke leerkrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en in dat thuisonderwijs leren die kinderen zichzelf meestal veel beter kennen en ook de skills voor zelfstudie zijn meestal sterker aanwezig...waardoor ze op universiteit veelal beter hun weg vinden en er dikwijls zelfs beter op voorbereid zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de mannelijke leerkrachten pas terug gaan komen indien we:
Het lerarenberoep terug aanzien geven De verloning flexibel maken, en afhankelijk van de prestaties (geen vlakke carriere) We een stuk pedagogie opgeven voor meer klassieke opvoedingstechnieken (discipline, weerbaarheid, enz...) Focus terug leggen op inhoud en kennis ipv louter vaardigheden |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
inhoud, kennis, vaardigheden, maar toch graag ook een beetje van de Nederlandse kritische en onderbouwde assertieve houding... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discipline is tegenwoordig nog ver te zoeken bij de kinderen. Heb zo een paar ettertjes in een klas, en die remmen heel de boel af. En dan staat men stom dat de kwaliteit van het onderwijs achteruitgaat en er steeds maar minder mensen nog voor een klas willen staan. Vooral het lager en het middelbaar onderwijs hebben hier onder te lijden.
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben er de mentaliteit & de discipline niet meer voor. Thuisonderwijs, dat kon vroeger als één van de ouders thuis was. Nu gaan ze meestal beiden werken. Voor een kleine groep zou het mss nog kunnen, maar van de andere kant ga je zo een extra groep van marginalen gaan creëren. Jongeren die er hun voeten aan vegen, op straat gaan ronddolen, met alle gevolgen vandien. Iets wat nu zelf al gebeurd bij jongeren die spijbelen op school.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 20 maart 2018 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
2018-35= 1983. Waarom komt gij dan met prijzen van 1975 af? Vergelijken we de gemiddelde cijfers van 1980 met die van 2016 Woning: 35.000 > 212.400 (=x 5,98) appartement: 41.700 > 222.000 (=x 5,32) villa: 102.300 > 349.800 (= x3.42) bron: https://statbel.fgov.be/nl/themas/bo...rijzen#figures Waar is uw vertienvoudiging? Begrijpt gij het verschil tussen: gemiddelde prijs van een woning (met de huidige gemiddelde kwaliteitsnorm) in 2016 en verkoopprijs van een woning in 2016, gebouwd in 1960, aangekocht 1983, mits investering aangepast aan de gemiddelde kwaliteitsnormen van 1985? Begrijpt gij dat een potentiële koper verplicht is om het ganse interieur te vernieuwen om alleen al de elektriciteit aan de huidige normen aan te passen. Begrijpt gij dat die woning dan ook niet aan de 'gemiddelde woningprijs kan verkocht worden? Ga terug naar school, leer tellen, en zoek u werk. Dan hoeft ge hier geen zever te vertellen om uw eigen falen goed te praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik denk dat de ouders waar jij het over hebt eerder hun kinderen maar al te graag kwijt zijn in de eerste de beste school, thuisonderwijs is daar veel te veel werk voor. trouwens thuisonderwijs is vandaag toegestaan, dus of dat is nu ook geen probleem, of dat eventuele probleem wordt verzwegen ... ik denk het eerste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() als een houding onderbouwd en geargumenteerd is, dan is het noodzakelijk dat ze op tafel komt, dat is de enige manier om ook in bedrijven dingen te doen bewegen Tavek ... het is een Vlaamse misvatting dat dit een ondermijning van gezag zou zijn (da's een houding van en voor luie leerkrachten) ... en ja, als leerlingen met lulkoek of zonder onderbouwing kritiek geven, dan mogen die het discipline deksel op de neus krijgen. maar leer die vaardigheden wel aan.
ik kan u trouwens getuigen dat die vaardigheid in Colleges vroeger wel geaprecieerd werd...mja die Jezuïten hadden dan ook zonder uitzondering minstens twee masters op zak en die kon je inhoudelijk niet zo maar wat proberen overbluffen... dan ging je zwaar op je bek, met alle gevolgen van dien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil u gewoon er attent op maken dat je als ouder daar ook veel moeite in moet steken. Ik kan mijn kinderen bvb geen frans of duits leren. Dat zou betekenen dat ik me dat zelf eerst helemaal moet leren. Differentieren en integreren dan weer wel, maar dat is ook geen common knowledge meer voor 30'ers.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dan sta je al ver, wetenschappen degelijk uitleggen is t moeilijkste al leren de meeste ouders die ik ken hun kinderen vooral zelf zoeken op t net en beoordelen zij de bronnen of wijzen zij de weg in de goeie bronnen. voor talen is de Rosetta Stone software geweldig in combinatie met gestructureerde grammatica (dat laatste vind je trouwens vandaag niet meer in de schoolboeken, ik ben voor mijn kinderen gestructureerde grammatica boeken van de zolder gaan halen) ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2006 verkocht voor 300.000 euro. Ik had er misschien 800.000 voor kunnen vragen maar denk niet dat dat zou zijn gelukt ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 maart 2018 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Het toverwood is renoveren.
Als je een huis niet bijhoudt, ga je waarde verliezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() En om zijn cijfers aan te vullen met exacte cijfers.
Mijn minimumbeginloon (bruto in 1976 was dat, omgerekend) 454 euro. Tegenwoordig is dat minimum 1774 euro (professionele bachelor). Dat is x3,9. villa: x3,42 Thuleander zijn bewering: Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 20 maart 2018 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-ok laat maar, 'k ga mijn klep dicht houden. ![]()
![]() |