![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, dezelfde regels voor iedereen kan en mag niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan boeken schrijven over het gezeik dat ik met die gangsters heb meegemaakt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 november 2018 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uber Files: Macron, Kroes, ... reden voor Uber en Uber handelde illegaal en had killswitches geïnstalleerd in de kantoren voor als de politie zou binnenvallen ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als mensen een cent willen verdienen als taxi-chauffeur, dan moet hen zo weinig als mogelijk in de weg gelegd worden.
Dit geldt ook als verhuurder van een toeristische kamer. Dit geldt voor alle legale manieren om jezelf een inkomen of een hoger inkomen te verzekeren. De overheid mag en moet reguleren op het vlak van veiligheid en sociale zekerheid. De overheid moet niet kloten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En uiteraard moet de taxi meer per persoon vragen dan de bus omdat hij een kleiner aantal mensen vervoert. Maar als je eerlijk bent, neem jij regelmatig een taxi als vervoersmiddel? Ik quasi nooit, omdat ik het veel te duur vind. Ze lijken te profiteren van een monopolie, wetend dat mensen geen andere keuze hebben dan zo veel te betalen. Uber daagt die monopolie uit. Op mijn vakantiebestemming heeft trouwens een vriendelijke local me gratis naar de luchthaven gereden. Had me anders 25 euro gekost. Dan kunnen taxichauffeurs ook wel op die man zitten te kappen omdat hij hun inkomen afpakt. Ik heb een hekel aan mensen die een monopolie proberen uit te buiten voor geldgewin. Zo ging ik op vakantie naar een strand, wat iemand had volgestouwd met parasols. Je moet eronder gaan liggen om schaduw te hebben, maar dan komt er een dikzak met een geldbeugel 20 euro eisen om onder zijn parasol te liggen. Cash, dus betaalt geen belasting. Wederom, monopolie. Ik vind het een hoogst dubieuze manier om een inkomen te verwerven. Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn in beide gevallen concessies of vergunningen die je duur moet aankopen bij de roverheid, hetzelfde geld voor terrassen in steden bvb... Dan moet je daar als handelaar die kost voor terugverdienen en er ook zelf nog wat aan overhouden. Vandaar het monopolie (maar in veel badsteden worden die concesies opgedeeld en geveild bvb) En u mag dat dan betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat soort schijnzelfstandigheid mogen we uitroeien
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen ze geen echte job gaan uitvoeren? Er staan vandaag tienduizenden vacatures open.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees het boek Super Pumped: The Battle for Uber van Mike Isaac of bekijk de serie van Levitt als je niet graag leest. Adam Smith schreef misschien over de onzichtbare had maar hij schreef ook over ethiek. Je kan het ene niet lossen van het andere want dan krijg je Uber.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij altijd ontgaan is bij die dingen is dat het zo een commercieel platform is met rare streken die dat doet, terwijl het niks anders is dan een informatie uitwisseling en mensen in contact brengen.
Dat zou perfect met associatieve platforms kunnen. Het is onbegrijpelijk dat iedereen in die commerciele dingen trapt. Je zou toch heel gemakkelijk een geheel van verenigingen kunnen hebben die elk hun eigen associatief platform hebben, en zelfs met elkaar informatie uitwisselen ? En dan zijn al die uitbuiterijen er niet, het is gewoon een soort telefoonboek van zelfstandigen, wat slimmer georganiseerd, op de webstek van de vereniging. Mocht de staat het serieus menen dat ze dit soort flexibiliteit (welke goed is) willen aanmoedigen, zonder in de maffiose praktijken van die platforms te vallen, dan zou het toch een fluitje van een cent zijn om zulke associatieve initiatieven in het begin een beetje te steunen, nee ? Wat belet mensen die "zelfstandige" zijn om te rijden, bvb, om lid te worden van een associatieve kring waar zo een server staat, en waar ze hun diensten op aanbieden, met een "eerlijk" match algorithme dat open source is ? Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2022 om 06:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het vraagt wat geld qua servers en zo, maar dat kan een vereniging toch ook ophoesten met de kleine bijdragen van hun leden he. Stel een associatie met een 1000-tal "dienstbieders" die elke maand 10 Euro bijdragen als lidgeld. Denk je dat je met 10 000 Euro in de maand geen platform kan laten draaien die klanten in contact brengt met dienstbieders ? Voor een 1000-tal leden ? Zo zwaar is dat toch niet denk ik ? Dat zou trouwens - de Uber Files indachtig - een door de overheid gesponsorde ontwikkeling kunnen zijn, zo een open source platform ; als het die overheden zou gaan om de tewerkstelling die ze dachten te bekomen met die modellen (waar ik trouwens achter sta). Veel kost dat niet, toch niet in vergelijking met de economische fluxen die erdoor op gang komen he. Maar kijk, er zijn zulke initiatieven: https://libretaxi.org/ Het grote probleem met die platformen zoals Uber en zo, is dat het een oneerlijke markt is. Ze spelen met uw lokaal geziene vraag en aanbod om U te manipuleren, het is niet de eerlijke marktvraag die ze doorgeven. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2022 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is niet alleen dat he, het is promo en legal mannen en regelgeving hier en daar dat geld kost. Ik ben akkoord met uw eventuele prive initieatief dat dan als een non profit ding gaat draaien of op vrijwillige basis / open source werkt. Maar dan nog kost het geld. Last but not least in geval van Taxi diensten ga je onder de duiven van reguliere taxi diensten schieten die veel geld voor concessies betalen. |
|
![]() |
![]() |