![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is het eerste dat afgeschaft moet worden. die krijgen geld voor niets te doen, gewoon wafelijzerpolitiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja, maar dan niet via staatszenders of staatsscholen.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel, want toponiemen vertellen ons iets over de geschiedenis. Daarom ook gingen de bolsjewieken over tot het veranderen van enorm veel plaatsnamen: wis de geschiedenis uit, maak mensen onwetend. Van hetzelfde gehalte als de Taliban die boeddhabeelden vernietigt. Er is dan niets meer te zien en de herinnering vervaagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet, want de grote apostolische vaders waren voor het grootste deel allemaal in de klassieke filosofie gevormd. Ze namen eruit wat hen dienstbaar was en verwierpen bepaalde elementen. Maar van enig algemeen principe "afzetten tegen" was er geen sprake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerstmis is voor het grootste deel van de mensen een cultureel gebeuren geworden. Gezelligheid in koude tijden. Lichtjes in donkere tijden. Ik zie niet in waarom er op een "staatszender" (bij mijn weten bestaan er in België geen staatszenders meer, maar goed...) geen ruimte zou mogen zijn voor dit cultureel aspect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is Sinterklaas dat ik moeilijker vind. Die versie van de H. Nicolaas is nog herkenbaar als bisschop.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. Laatst gewijzigd door Hephaistos : 5 mei 2018 om 14:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik herhaal het: dat was niet het geval als een algemene reflex. De apostolische vaders waren zelf gevormd in die antieke filosofie en waren vaak zelf briljante leerlingen in de retoriek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Credo quia absurdum is een Latijnse uitdrukking, die betekent: "Ik geloof omdat het absurd is". De uitdrukking wordt toegeschreven aan Tertullianus. In zijn werk De Carne Christi zegt hij dit niet, maar wel gebruikt hij een soortgelijke verwoording (De Carne Christi V, 4): "[...] Mortuus dei filius; credibile est, quia ineptum est. Et sepultus resurrexit; certum est, quia impossibile." (In sommige edities staat aanvullend het woord prorsus tussen filius en credibile. Voor de betekenis heeft dit geen beslissende invloed; prorsus heeft een versterkende werking.) (Vertaling: De zoon van God is gestorven; dit is geloofwaardig, omdat het absurd is. En eenmaal begraven herrees hij; dit is zeker, omdat het onmogelijk is.) (Hier wordt het woord ineptum vertaald met "absurd".) https://nl.wikipedia.org/wiki/Credo_quia_absurdum Qua dialectiek behoren de logica en het absurde een eenheid te zijn. Dus wie weet.... ![]() Ik ben er in ieder geval.
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Strips als Urbanus lijken preconciliaire priestergewaden ook nog lang in leven te houden.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zelfde voor nonnen. Het is voornamelijk in de populaire cultuur dat zij hun habijt nog dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat is dat nu voor onzin. Is het er 'tegelijkertijd' gekomen? Nee! Dus we kunnen het 1 voor 1 afschaffen. Maar tegelijkertijd is ok voor mij. een overheid hoeft zich niet met tovenarij bezig te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dan niet wat uw probleem is met de huidige sinterklaas, want volgens wat u zelf aangeeft, kennen de jongeren een bisschop dan nog alleen als een stripfiguur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De mijter. De mijter veranderen is genoeg. Dat is het herkenbare religieuze symbool. Dat dragen jouw bisschoppen nog steeds.
|
![]() |
![]() |