![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw redenering blijft nog steeds onzuiver. En schijnbaar snapt u dat niet. Ik vermoed echter dat u doet alsof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niks gaat de boot in. We brengen onze ministeries geleidelijk naar Vlaamse steden en we zijn van het file-leed af. En wat het privaat initiatief betreft in Brussel moet men gewoon gekwalificeerd personeel aan belastingen zetten in Brussel en al die gefingeerde maatschappelijke zetels van rechtspersonen verhuizen op korte termijn. Gewone regionale beslissingen die alles kunnen oplossen. Op den duur weten buitenlanders dan wel waar Vlaanderen ligt. Nu denken ze dat Brussel een land is. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 mei 2018 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De EU, de NAVO en al de andere instellingen zullen daar blijven zitten. En de bedrijven dus ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De lusten van de luchthaven zijn grotendeels voor Brussel, de lasten voor Vlaanderen. En daar zal in deze constellatie weinig aan veranderen. Het probleem kan enkel op belgisch niveau aangepakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Logisch dat ze er dan blijven zitten. Maar U weet blijkbaar niet de echte reden waarom veel bedrijven er hun MZ hebben. Voor EU noch de NAVO niet. En voor de bereikbaarheid evenmin. Wat zou dan misschien een van de echte redenen kunnen zijn? ![]() Maar als Limburger stopte je wel met er een lap op te geven. En nu ga je het dus in Brussel oplossen? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 mei 2018 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 5 mei 2018 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kan een supermarktketen dus perfect functioneren zonder een MZ in Brussel. Dat DH bijvoorbeeld in Brussel zit heeft eerder historische redenen dan functionele. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij zou mij graag opnieuw aan het werk zetten zeker? Ik heb reeds mijn kl.... afgewrongen om U diets te maken dat je mijn woorden verdraaide en waarom ze het in Limburg verkeerd aanpakken. En dan nog meen je mij er opmerkzaam op te maken dat ik mijn tekst beter zou opdelen in alineas. Ik moet het toch niet te gemakkelijk maken zeker voor sommigen die alleen lezen wat ze willen lezen om kritiek te spuien. En als ik bewijsbaar aantoon waar zowel jij als vele anderen verkeerd zitten in hun milieubenadering in Limburg dan kun je zelfs niet toegeven dat je bewust zevert en verdwijn je plotseling van de topic. Dat is dus geen debat voeren vriend. En nu zou je mij opnieuw aan het werk willen zetten. Ik zou dus moeten bewijzen waarom vele bedrijven hun MZ in Brussel verkiezen te houden. Vraag het hen eens zelf hee vriend. Misschien......ik zeg wel misschien ......gaan ze U de echte reden verklappen. Ik weet die reden. En ik ben het verdorie beu om onnozel opmerkingen te krijgen als ik moeite doe om mijn visie te staven. Want mijn bijdragen zijn dan weer te lang. Natuurlijk zijn ze te lang. Aantonen en bewijzen wat je zegt kan nooit in one-liners of kreten. En ik moet alineas gebruiken. En geen regel open laten in de tekst zeker als ik twee verschillende gedachten vermeld? Wat nog misschien? Punt vergeten? Niemand hoeft mijn tekst of deelname aan het debat te lezen. Sla daarom mijn inbreng dan maar over. Maar met onnozele kritiek in niemand gediend. Moet ik nog bewijzen soms waarom mijn inbreng op dit forum is afgenomen? Geen goesting vriend. Absoluut geen goesting meer. Ik heb beter zaken te doen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu denkt 'em dat elk zinnetje een paragraaf voorstelt. Voor de duidelijkheid.
Gij zijt iets begonnen, verdomme ![]()
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Opmerkelijke evolutie: meer en meer Limburgse politici spelen in op het Limburggevoel. Hieronder ene lap van Wouter Beke.
Wouter Beke: “Als provincie Limburg verdwijnt, neemt Antwerpen alles over” |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Even serieus nu. Wat heb ik proberen aan te tonen met mijn te lang artikel? Wel simpelweg het feit dat België een natuurbeleid voert dat niet overeenstemt met hetgeen Europa voert. Hier beschermt men vogels die niet thuishoren op het zoete water waar men in Europa het overtal afschiet. Ocharme die vogeltjes toch! Hun moorden en verwoesten gebeurt toch maar onzichtbaar onder water. Wat we niet zien gebeurt dus niet. Natuurbeleid vraagt soms dringende ingrepen wanneer het verkeerd loopt. In Nederland en al de ons omringende landen beseffen ze dat wel. Alleen in Brussel dringt het niet door bij onze ambtetantenaren. En de gehandicapte mens? Die roeien we uit. Die moet maar op zijn appartementje blijven en met zijn PC spelen. En dan zwijg ik nog liefst over andere zaken. Steenmarters bijvoorbeeld. Toch lieve (?) diertjes nietwaar? Maar degenen die nog een kippetje wil houden en een echt biologisch eitje willen eten kunnen het vergeten. En oppassen want ze stellen op de weg vast dat hun wagen geen functionerende remmen meer bezit. En mijn neef zijn kot stond bijna in de fik. In de elektriciteitsleidingen zou visolie hebben gezeten. Is is niet allemaal rozengeur en maneschijn wanneer het natuur betreft in overbevolkte gebieden. Maar de mens........daar jagen we op! ![]() Zeker op gehandicapten. Die schieten we dood met mooie woorden. Die rollen overal toch maar in de weg. Laatst gewijzigd door werkman : 6 mei 2018 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() En nog iets over natuurbehoud. Op warme dagen is het plezant vertoeven in de schaduw van bossen of aan de afkoelende waterkant. Wel dan is er een oplossing tegen de vuilstorters. Heb je een rustplaatsje gevonden dan moet elke toeziende ambtenaar de macht hebben om een PV op te stellen wanneer blijkt dat in de omgeving allerlei vuil werd gedeponeerd binnen de twintig meter van uw kampement. Eerst opruimen!
Dus natuurgenieters nemen best een vuilzak mee en ruimen zelf op. Men hoeft niet te weten van wie het vuilnis komt! Opruimen moet gebeuren door degenen die van de natuur gebruik maken. Simpel toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet soms niet welk gevoel de overhand krijgt, de walging voor de parvenu of de lachkramp over zijn idiote uitspraken.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou Antwerpen kandidaat zijn voor overname? Dan zullen ze eerder den boel moeten opkuisen want als ik ergens op een afrit van een autostrade kom dan vrees is steeds van vast te rijden in een stortplaats. Hoeveel jaren duurt het al dat die ambetanttenaren het vertikken om er een paar op heterdaad te betrappen? Van mij moeten de daders een week verlof krijgen en de boel opkuisen. Of een paar nachten; met begeleiding van een dienstwagen met zwaailichten; al die achtergelaten stuk gereden vrachtwagenbanden opkuisen die soms weken rondslingeren op de autostrades. In grote delen van Europa vind je die smurrie niet. Op één plaats ben ik onthutst geweest. Op het Spaanse eiland Tenerife. Op de stranden kun je er een ijskreem van de vloer aflikken. Maar langs de wegen; in het binnenland; is het één groot stort. Daar leeft ook een bende smurfen die liever stikken in hun vuil dan ook maar een kleinigheid op te ruimen. Ik heb er op vele plaatsen ten onrechte gedacht dat ik in België was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De CD&V wil zich al langer dan vandaag profileren als verdediger van de oude provinciale structuren. Om oude totaal vermolmde machtsbastions te verdedigen probeert men nu wat sentimenteel te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Je krijgt opstand bij ons als we te veel moeten luisteren naar de Antwerpenaar.
|
![]() |
![]() |