![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen hoor. Dat heeft niets met mijn post vandoen. Je hebt er wel het koekoeksei bij gesleurd dat je te pas en te onpas in andermans nest legt.
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat familielid is overleden, maar zou vandaag 83 jaar oud zijn. Er moeten dus vandaag leeftijdsgenoten van haar in dezelfde situatie zitten. Ttz meer dan 31 jaar ambtenarenpensioen na 31 jaar werken. Laatst gewijzigd door pajoske : 16 mei 2018 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
maar locatie is ook veel Mijn ouders hebben hun huis gekocht voor 1.250 000 frank op een locatie aan de rand van de stad in de jaren 80 en dat is nu maar geschat dan 300 000 euro. Dus een goede x10 in 30 jaar Ik ben vrij zeker dat de lonen geen x10 gedaan hebben Zelf x3 is al nipt als ik mijn ouders hoor praten Die betaalden 250 euro per maand af. Dus zal wel wat intrest op maar zelf toen verdiende mijn moeder alleen al rond de 500 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste is : wat is de bewezen terugbetalingscapaciteit ? (een loon dat voortkomt uit een contract van onbepaalde duur, eventueel aangevuld met solide huurinkomsten, een langlopende alimentatie.) Dan gaat de bank daarop een maximale ontleningscapaciteit berekenen. Biij de ene bank is dat 30 tot 40% v/h inkomen dat maximaal naar aflossing van lening(en) mag gaan. Anderen hanteren een absolute ondergrens : er moet bv nog 900 euro beschikbaar leefgeld overblijven naast het terug te betalen maandelijks bedrag voor leningen. Ze houden ook rekening met het maximale bedrag waarop ze beslag kunnen leggen van je loon. Ze controleren ook of je niet ergens nog een persoonlijke lening lopen hebt voor bv een auto. Uit ervaring weten banken dat mensen niet in staat zijn om correct in te schatten hoeveel ze maximaal kunnen lenen. Te zware leningslast eindigt meestal met terugbetalingsprolemen. En een gedwongen verkoop is het laatste waar banken op zitten te wachten. Maar als er 1 ding is waar ze to-taal geen rekening mee houden, dan wel met een leukerd die komt vertellen dat hij voorzichtig is met geld... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat niemand daar nog niet eerder aan heeft gedacht ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heb je gelijk dat de beschreven toestanden mee bijgedragen hebben aan de actuele diepzee-staatsschuld. Dank u oude machtspartijen. Al 30 jaar schrijven slimme mensen, die wel kunnen rekenen, dat we met ons pensioensstelsel in de afgrond aan het rijden zijn. Witboek, groenboek ... zatte krellen van sossen ... allemaal bedankt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Het al dan niet verkrijgen van een lening en het al dan niet verkrijgen van een goed tarief hangt af van de volgende zaken:
Je loon Vast of tijdelijk contract Quotiteit Sommige banken geven extra rentekortingen indien je ouders een aanzienlijke hoeveelheid beleggingen hebben bij de bank en/of als je zelf boven een bepaald bedrag netto inkomsten hebt. Axa doet dat bijvoorbeeld. Alleenstaanden zijn hier vaker de pineut: ze kunnen moeilijker die 80 % quotiteit halen, hun totale loon ligt ver onder dat van een tweeverdiener. Als je dan geen ouders hebt met een vermogen zit je vaak met een probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de bank denkt winst te kunnen maken, dan zal ze klaar staan. Als de bank vreest verlies te moeten incasseren, dan zal ze weg blijven. Maar het allerbelangrijkste: aan wie denk je dat, in de Vlaamse situatie, een bank het meest kan verdienen: aan een lening die plots niet afbetaald wordt, maar waarvan het het huis verkocht wordt met alle kosten vandien, of aan een lening die wel braaf afbetaald wordt tot op het einde? (de enige voorwaarde is dan wel, dat er een voldoende stuk van het huis werkelijk afbetaald is, of betaald met eigen gespaarde middelen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel heb je al gespaard. Dat geeft een aanduiding van hoe zuinig je met geld omgaat. En hoeveel je met jouw levensstijl kan spenderen aan een lening. Welk loon heb je. Heb je een vaste job (wat is je beroepsverleden) en wat is de kans op werkloosheid. Hierin speelt het hebben van een diploma, en de waarde daarvan op de arbeidsmarkt, dikwijls een rol. Hoe is de financiële toestand van je babyboomers-ouders en hun spaargedrag. Hoe hoog is de (toekomstige) waarde van het pand dat je in hypotheek geeft. Hoe is de verhouding tot het bedrag dat je wenst te lenen. Zoals al eerder geschreven: een bank kijkt naar het risico. Babyboomers (behalve je ouders) hebben daar niks mee te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt nogal wat gezeverd over 'de prijzen stijgen'.
En dan komen ze af met voorbeelden. Mannekes, iets wat schaars wordt, wordt duurder, iets wat meer beschikbaar wordt, wordt goedkoper. verder moet je bij het vergelijken dezelfde dingen naast mekaar zetten. Met mijn eerste aangekochte vaste pc kan ik nu drie laptops kopen, die elk 100 keer performanter zijn dan die oude bak. Die wel wifi hebben. Die wel draagbaar zijn. Die wel internetverbindingen leggen. Die wel een kleurenscherm hebben. Maar met de centen van mijn eerste auto, een oude tweedehands nsu 1000 cc, kan ik nu zelfs geen fiets meer kopen. Maar wat hebben die actuele auto's niet allemaal extra tegenover toen? Mocht ik nu mijn kleinkinderen in zo'n auto vervoeren, mijn kinderen en schoonkinderen fusilleren mij.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Het bedrag dat onze kinderen na ons overlijden voor onze gezinswoning gaan krijgen zal waarschijnlijk niet veel meer of gelijk zijn aan het bedrag dat de grond waard is. Laatst gewijzigd door pajoske : 16 mei 2018 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen waren dat de machtspartijen die toelieten dat de bonden dergelijke excessen voor de ambtenaren onderhandelden, en dat dan goedkeurden. Nu zijn dat de machtspartijen die nog steeds toelaten dat de bonden die excessen nog jarenlang kunnen voortzetten doordat ze pseudo-maatregelen namen met gigantisch lange overgangsmaatregelen.
Toen was dat omdat zij bang zijn van de ambtenaar als kiezer zijn stem te verliezen zonder cadeautjes. Nu is dat nog steeds omdat zij bang zijn van de ambtenaar als kiezer zijn stem te verliezen als zij het cadeautje af zouden pakken. Zoek zelf de verschillen maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het enige wat een bank doet is kijken of je in verhouding met je inkomen over een bepaalde periode een bepaald bedrag bij elkaar hebt kunnen sparen, wat ook de enige indicator is of je een beetje met geld kan omgaan, los van de hoogte van je inkomen. je hebt je geld verteerd en over de balk gesmeten, en nu zoek je een externe zondebok. maar geef gewoon toe, ge hebt het opgedaan en verprutst. t is wel wennen na de kleuterklas die t onderwijs vandaag geworden is hé ... dit is het echte leven, je kreeg maar één kans, en je hebt ze verkeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Even over nagedacht en ik heb dus een "vet vermogen". Woning afbetaald en goed gevulde spaarboek. Buitenverblijf in aankoop zijnde. Dus genoeg om rustig verder te leven waar alles nog mag maar niets meer moet. Maar ik vond nog een mooi artikel terug : https://www.hln.be/geld/economie/pen...mals~a55bbce8/ Het hangt er vanaf welk jaarloon ze bedoelen. Je startloon of je effectief loon als je 35 bent. Maar in beide gevallen kan ik dit ook als opdracht volbracht aanvinken ![]() |
|
![]() |
![]() |