![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je moet de rekening maken: zoveel kost het om x jaar een vergelijkbare woning te huren, zoveel om te bouwen en er x jaar in te leven.
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kopen in volle eigendom is een belangrijke vorm van sparen. Ik kan me voorstellen dat koppels zonde kinderen zeggen: na ons overlijden foert... In dit geval is het de bedoeling van BDW jonge gezinnen met kinderen aan te trekken. En dan zeg ik foert BDW. Ik mijn half leven betalen aan een woning en gij krijgt die woning na die periode zomaar gratis cadeau. OF denkt ge dat uw kinderen nog veel geld krijgen als ze uw woning op de markt brengen als daar bv maar 20 jaar erfpacht meer op is? Dan verkies ik toch huren, als ik met alle geweld in de stad wil wonen. Dan kan ik altijd verhuizen als dat om een of andere reden gunstiger is. BDW kan die grond ook aan sociale prijzen verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan het ook zien als een extra pensioentje. Eens oud en half versleten verkoop je je huis en ga je naar een service flat, later een home. In de meeste gevallen kom je dan niet toe met je pensioen en dank zij je huis kan je je dan wat meer luxe permiteren.
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Aristoteles filosofeerde over de eigenschappen waar geld aan moet voldoen. Geld moet draagbaar zijn, deelbaar zijn, duurzaam zijn, en waardevast zijn. Doorheen de geschiedenis zijn er zo wat zaken geweest die telden als geld, elk met hun eigen kwaliteiten en gebreken. ![]() Fiatgeld (zoals wij het kennen door centrale banken die het uit het niets bijprinten) voldoet niet aan de criteria omdat het niet waardevast is. Argentinië ondergaat momenteel heel zware inflatie. Het principe van centrale banken die naar hartelust geld bijdrukken en schulden (schuld versus GDP) omhoog jagen is niet nieuw. En als landen zoals Griekenland verzuipen in de zelf gecreëerde schuld, worden ineens tastbare eigendommen in beslag genomen door banken. Dat is de misdaad van het systeem, want het gebeurt intentioneel. Greece puts islands for sale to save the economy Het wordt natuurlijk weer afgewimpeld als een conspiracy theory, maar lees dit stukje eens en ga via de recente geschiedenis eens na of het klopt John Perkins book summary: confessions of an economic hitman België blijft qua schulden ook nog maar net boven water, en als we straks kopje onder gaan zie ik de huizenmarkt nog gekke dingen doen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 13 juni 2018 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer woorden ga ik er niet meer aan vuil maken. Je begrijpt het gewoon niet. ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je daar nu juist mee bedoelt, snap ik niet goed. In alle geval, mocht de waarde van je huis dalen, dan blijft je lening net dezelfde hoor. De lening zelf, die werd aangedaan bij de aankoop en is gebaseerd op de aankoopwaarde. Niet op een eventuele lagere waarde nadien. Vraag is ook: Mogen ze dat wel ? Wel het antwoord is zo klaar als een klontje: Neen ! Er is een contract tussen enerzijds de geldschieter en de lener en dat moet in eerste plaats nageleefd worden. De geldschieter dekt zich in door het huis zelf als een waarborg te voorzien. Daalt de waarde van dat huis, wel dan heeft de geldschieter gewoon brutte pech. De waarde staat immers beschreven in het contract. De lener, die heeft dan wel als plicht om elke maand een deel van de schuld af te lossen. Het is pas indien de lener in de fout gaat dat de bank eventueel, en dat gaan ze trouwens niet zo snel doen, kan overgaan tot een verkoop. Mocht de bank het gewoon, zonder dat de lener in de fout gaat, het huis proberen te verkopen dan dwingt hij de lener tot een voortijdige aflossing van de lening, en dat mag hij gewoonweg niet. Eigenlijk zo simpel als iets. Bron: Argenta.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 13 juni 2018 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar de bank of de geldschieter mag overgaan tot een eventuele verkoop. Ter info, dat is zelfs een acte die bij een notaris wordt voltrokken. In dit geval niets te kleine lettertjes. Bij zo'n acte geeft de notaris dan ook alle nodige uitleg, de voorwaarden aan dewelke moet voldaan worden en de eventuele gevolgen. Hij gaat trouwens ook pas zelf de acte ondertekenen als hij zeker is dat beide partijen duidelijk op de hoogte zijn van hun rechten & plichten. Jij had toch ook ervaring met leningen had je gezegd dacht ik ? Let wel, het gaat hier om een huis hé, niet om een diepvriezer of een wasmachine die je op krediet koopt. Daar komt geen notaris bij te pas. Maddox heeft het reeds nagekeken vor jou. Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik de link van Maddox hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen link naar het persoonlijke koopcontract en de bijhorende hypotheek voor onze woning. we hebben dat niet gescand noch de digitale variante online gezet, en dat gaat ook niet gebeuren.
Dat is wel gebaseerd op een standaard Belgisch huis-koop contract, maar met een paar caveats die mijn partner en ik erin wilden. De bank noch de notaris zagen er geen probleem in, doch vonden het een overbodige verduidelijking van de standaard praktijken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 juni 2018 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk gewoon in de akte van de notaris die je toen gekregen hebt. Eigenlijk snap ik jou vraag naar Maddox helemaal niet want het antwoord heb je reeds zelf in je bezit. Stemt wel tot nadenken over bepaalde uitspraken die je hier in deze thread al gedaan hebt, maar soit.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of anders, onze goede vriend Goegel eens raadplegen...
Staat er vol van. '...Bijna iedereen die een woning koopt, financiert dit door middel van een hypothecaire geldlening. Bij een hypothecaire geldlening verstrekt de eigenaar van de woning de bank zekerheid door het verlenen van het recht van hypotheek op de woning. Deze hypothecaire zekerheid bestaat eruit dat de bank de woning kan verkopen, als de woningeigenaar niet aan zijn (financiële) verplichtingen jegens de bank voldoet. Dit recht kan de bank ook uitoefenen als de woningeigenaar failliet gaat of als een andere schuldeiser beslag op de woning legt. Notariële akte Het recht van hypotheek wordt vastgelegd in een notariële akte. Als deze akte aan bepaalde voorwaarden voldoet, de woningbezitter komt zijn (financiële) verplichtingen uit de geldlening niet na en hij verkeert in verzuim, dan kan de bank meteen het executietraject opstarten. De bank hoeft dan niet eerst te procederen bij de rechter. Het spreekt voor zich dat dit een grote besparing oplevert, zowel qua kosten als qua tijd...'
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds Maddox geeft ook geen duidelijk antwoord, gij ook niet maar ge verwijst naar hem. Ik weet alleen maar dat mijn activa niet onder mijn passiva moet komen of de bank gaat niet romantisch zijn. Zolang ik veel schulden maak zijn ze happy maar ik moet ze kunnen dekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alarm, wat wil dat zeggen? Als het onderpand onder de waarde van de openstaande lening zakt voldoet de lener niet meer aan de condities van de bank. Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 juni 2018 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ga nog maar wat verder lezen in The Economist die beweert dat de werkloosheid in de USA 4% is. Het lezerspubliek dat zichzelf tot econoom uitroept is nog te stom om te begrijpen dat Obama het land in een economische afgrond heeft geduwd. Trump mag het laatste stapje nog zetten en dan als er bespaard moet worden om de schuld te saneren, dan snappen ze het.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, het is perfect mogelijk als je een computer de job laat doen.
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de laatste dertig jaar in Belgie niet of minimaal gebeurd dat de waarde onder de hypotheek zakt maar wel in landen zoals Spanje en de US etc. Net zoals in een bedrijf moet ook het onderpand de lening dekken. En dan wil de bank centen zien of op zijn minst de lening terugbrengen naar de réele waarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In Zaire hebben ze dat gedaan indertijd. Juist na de onafhankelijkheid. Die gasten hadden ook niet veel kaas gegeten van geldzaken. Geld bijdrukken zonder daar een schuld voor in de plaats te stellen. Maar dat heeft niet lang geduurd. Een devaluatie om U tegen te zeggen, en een inflatie om nog meer U tegen te zeggen. Daar gingen de mensen toen met een schoendoos vol met briefjes naar de bakker, om je een idee te geven. Dus, geld creëren uit het niets, nognaals, vergeet dat !
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 13 juni 2018 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je die nu al gelezen ondertussen ? Daar heeft het onderpand niets mee te maken. Het onderpand was een financiëel iets op het moment dat de lening is aangegaan. Alleen dan. Wordt die onderpand toevallig minder waard, dan heeft de bank gewoon brutte pech. Citaat:
Ergens een wettekst ? Ik vrees dat je dit niet hebt want het klopt gewoonweg niet.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 13 juni 2018 om 22:04. |
||
![]() |
![]() |