![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Banneling
|
In Nederland is men bezig met honderdduizenden mensen af te koppelen van het aardgasnetwerk. En warmtepompen/stadsverwarming in te voeren.
Hier mekkert men omdat men zijn teergeliefde mazoet niet meer nieuw mag zetten.... |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Hollanders hun gas raakt stilaan op. Meer moet je er niet achter zoeken.
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wij hebben helaam niks van natuurlijke grondstoffen. We hadden al veel langer moeten afkicken van gas en stookolie. Dat is allemaal import, duur betaalde import. In Fr zijn warmtepompen al veel sterker ingeburgerd. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik beweer in geen geval dat u een partijslaaf bent, dat weet ik gewoonweg niet. Niettemin is het verschil tussen de manier waarop u de N-VA aanpakt en verder zwijgt over hun partners in crime heel duidelijk.
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat er ook een verschil is. NVA en OVLD zijn economisch rechtse hardliners. Ongebreidelde winst , sociale afbraak, privatiseren is alles wat bij hen de klok slaat. De CD&V probeert dit te temperen. Maar slaagt daar niet alijd in, dat is waar. Maar moest ik op deze partij stemmen, dan is het gewoon om ‘provinciale’ redenen. Een ‘tijdelijk verstandshuwelijk’ als u wilt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2018 om 21:37. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wta is de leeftijdsverwachting oor mensen van mijn leeftijd, geboren in de vijftiger jaren? 75/80? Dat betekent dat wij nog 10/15 jaar zullen leven als alles meevalt. Deze wet bepaalt dat we onze verwarmingsinstallatie volledig moet gaan aanpassen voor goed 10 jaren (of minder). Goed zot zeker? De kans is héél groot dat onze woning na ons overlijden afgebroken word. Ik zal dus wel een verwarmingsketel in Wallonië, Nederland (= 2km) of Duitsland (een beetje verder) kopen. De Vlaamse overheid denkt echt dat we nog in de middeleeuwen leven met hermetisch afgesloten grenzen. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een vervanging Mazoet door aardgasketel kost u 4500 euro, inclusief aardgas aansluiting. Een nieuwe mazoetketel kost u meer (7000 euro, schoonouders hebben dat gedaan omdat ze stoep niet wilden opbreken). Er wordt hier veel gemekkerd he, maar de realiteit is veel genuanceerder. Mijn woning had mazoet. Ik heb de vervanging laten uitvoeren. Het is pakken goedkoper dan een nieuwe mazoetinstallatie. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banneling
|
En ik spreek over bedragen volledig geinstalleerd door een professional, inclusief intubatie schouw, sensor en leidingwerk voor gas.
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uiteraard, ze zitten oa met hun verdragen tov Belgie (wij dus).
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nu gaat men er nog meer gebruik van willen maken want met die windmolens/zonnepanelen alleen???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juli 2018 om 22:01. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#75 | ||
|
|
Waarom?
Omdat een paar idioten hun handtekening gezet hebben? Citaat:
Mijn appartement zelf is van 2003 en het heeft nog een gemeenschappelijke schouw, en gasketels, dus het gaat helemaal niet over een "kleine restgroep", maar over het overgrote deel van de woningen. Op het VTM nieuws lulde Tommelein ook voortdurend naast de kwestie. Op de vraag wat er moest gebeuren met appartementen, begon hij te lullen over nieuwe appartementen. Op de vraag wat er dan met die 100% bestaande appartementen moest gebeuren antwoordde hij niet. Citaat:
Wie kletst er dan uit zijn nek? Ik ga in elk geval niet mee in die gekte. Dat wordt een stem op Vlaams Belang. Moeten ze maar niet zo'n stommiteiten erdoor jagen.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 juli 2018 om 23:29. |
||
|
|
|
|
|
#76 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
|
Achterlijke dooddoener.
Citaat:
Wat ik gelezen en gehoord heb, is dat binnenkort geen nieuwe ketels meer geleverd mogen worden. Bovendien, je zult maar je appartement of huis moeten doorverkopen, wat krijg je er nog voor, idem ditto voor dieselauto's en binnenkort voor benzineauto's. Feit is dat ze niet naar die andere pipo's gaat, die krijgen ze dan ook niet meer.
|
|
|
|
#78 | |
|
|
Citaat:
Ik twijfel er eerder aan of zo een gasketel overweg kan met onze oude chauffagebuizen. Die zijn aan de ketel vele breder dan op het einde. Blijkbaar werd dat vroeger gedaan om een watercirculatie te krijgen zonder waterpomp. |
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus geen probleem hoor. Moderne gasketel is vlotjes 32 kW en een pak compacter dan een 26 kW mazoetbrander van "uit den tijd". |
|
|
|
|
|
|
#80 | ||
|
Banneling
|
Zo werkt het nu eenmaal. Niks aan te doen. Uw partij (VB) is een miniprutspartij omdat ge niet veel mensen hebt die uw mening delen blijkbaar;
Citaat:
En het gros van de stookolieklanten kunnen vlot overstappen naar aardgas, dat goedkoper in installatie en gebruik is. Citaat:
|
||
|
|
|