Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2018, 17:46   #61
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is écht niet alleen het ACW dat niet kon lachen met die uitspraak. De hele belgicistische garde stond op haar achterste poten. Zowel de "Vlaamse" als de Franstalige. Nochtans wordt elke dag opnieuw bewezen dat Leterme gelijk had. De ware machthebbers van dit corrupte koningdom zijn en blijven ziende blind voor het feit dat Belgique de grenzen van het federale Belgigue heeft bereikt, omdat de waarheid het voortbestaan van Belgique bedreigt.
Dat is ook de reden voor de onverzettelijkheid tegen het confederalisme. Daarom schrapte de VLD het ook uit haar partijprogramma.
Nochtans heeft ook de VLD een tijdlang gedaan alsof ze de Vlaamse kaart trok, en ook voor de meest belgicistische "Vlaamse" partij loonde dit. Die tijd is echter voorgoed voorbij. Intussen weet iedereen die het weten wil dat de VLD de V in haar naam beter door een B zou vervangen, en haalt de VLD nog nauwelijks 13% bij de verkiezingen.
Na het "ontvlaamsen "van de Open-VLD is het niet verwonderlijk dat de twee voornaamste liberale burgemeesters van de Open-VLd(Mechelen en Kortrijk) niet meer onder de naam Open-VLD durven opkomen bij de volgende verkiezingen.

Die zien de bui al hangen en komen hopelijk snel terug naar hun roots ,

de N-VA , de enige nog bestaande opvolger van de Volksunie
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 18:58   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Na het "ontvlaamsen "van de Open-VLD is het niet verwonderlijk dat de twee voornaamste liberale burgemeesters van de Open-VLd(Mechelen en Kortrijk) niet meer onder de naam Open-VLD durven opkomen bij de volgende verkiezingen.

Die zien de bui al hangen en komen hopelijk snel terug naar hun roots ,

de N-VA , de enige nog bestaande opvolger van de Volksunie
en ik vrees stilaan dat ze ook gaat eindigen zoals de Volksunie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 19:11   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bereid u toch ook maar al voor op de gigantische oorvijg die de N-VA te wachten staat in oktober...
Ik schat dat we lokaal licht vooruit zullen gaan. Dus vergeleken met de actuele bezettingen in gemeenteraden en colleges.

En mocht er toch een "gigantische oorvijg" komen, dan pinken we een traan weg en nemen we de handschoen terug op.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 19:14   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
...
Ja, het is dus zover gekomen dat islamieten gaan bepalen wie burgemeester zal worden. En hun invloed is niet meer te stuiten, want hey, het VB is immers het grote gevaar, nietwaar Schoofzak en Panda ?
Neen. Daarvoor zijn jullie te klein in aantal, en ontdaan van groot groeipotentieel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 19:20   #65
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen. Daarvoor zijn jullie te klein in aantal, en ontdaan van groot groeipotentieel.
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn; als vele mensen de NVa afschrijven zie ik ze niet terugkeren naar de klassieke partijen die nog veel erger zijn dan de NVa en met het groeiend ongenoegen en de duidelijke ontregeling van onze maatschappij door de multi-kul politiek denk ik dat velen zich geen ei meer aantrekken van het zogezegde raciaal karakter van het VB.
La Belgique heeft het veel en veel te bont gemaakt en ofwel gaat heel het land ten onder ofwel scheidt Vlaanderen zich af...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2018, 20:07   #66
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en ik vrees stilaan dat ze ook gaat eindigen zoals de Volksunie
Geen gevaar daarvoor.

Het communautaire komt terug in volle galop.
Oud 22 augustus 2018, 20:09   #67
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn; als vele mensen de NVa afschrijven zie ik ze niet terugkeren naar de klassieke partijen die nog veel erger zijn dan de NVa en met het groeiend ongenoegen en de duidelijke ontregeling van onze maatschappij door de multi-kul politiek denk ik dat velen zich geen ei meer aantrekken van het zogezegde raciaal karakter van het VB.
La Belgique heeft het veel en veel te bont gemaakt en ofwel gaat heel het land ten onder ofwel scheidt Vlaanderen zich af...
Inderdaad Vlaanderen Onafhankelijk
of
"tous ensemble" de dieperik in

De Vlaamse kiezer zal wel beslissen .
Oud 22 augustus 2018, 20:14   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie ??? Ik ben lid van geen enkele partij, en de laatste keer dat ik ging stemmen was in 1999, op de vld (dat is hier overigens al meer dan eens aan bod geweest.
Maar het VB is misschien te klein, maar de 10 of 12% die zij nog voorstellen, zal de N-VA altijd tekort komen om iets echt concreets door te kunnen drukken voor Vlaanderen.

Citaat:
Oud 23 augustus 2018, 05:45   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen gevaar daarvoor.

Citaat:
17 juni 2018

Nu de volgende federale verkiezingen in zicht komen, is de vraag wat de N-VA dan zal doen met haar plannen voor confederalisme. In Het Laatste Nieuws gisteren liet voorzitter Bart De Wever optekenen dat "als we mathematisch kunnen doorgaan met Michel-II, het confederalisme voorlopig geen noodzaak is, zoals het dat ook de voorbije vijf jaar niet geweest is."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...nstapjes-meer/

Zoals je ziet, ALS de N-VA in Michel II geraakt heeft de N-VA evenmin behoefte om de communautaire toer op te gaan als de voorbije vier jaar.
Oud 23 augustus 2018, 05:49   #70
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...nstapjes-meer/

Zoals je ziet, ALS de N-VA in Michel II geraakt heeft de N-VA evenmin behoefte om de communautaire toer op te gaan als de voorbije vier jaar.
Inderdaad.

Het is vermoeiend om er steeds maar weer op te wijzen hoe ENORM de huidig in uitvoering zijnde staatshervorming (ironisch genoeg bepaald bij de start van Di Rupo I) wel is met de meeste financiele en politieke hefbomen nu bij de Gewesten(zo veel dat er hier en daar weer herfederalisering gesuggereerd wordt)..

Nuttiger is om verder te gaan met staatshervormingen IN de gewesten,want daar is de "Belgische ziekte" van "te veel" staat en bemoeienissen met de verkeerde zaken nu hevig aanwezig.......
Oud 23 augustus 2018, 05:54   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogelijk kiezen we in 2019 opnieuw voor communautaire stilstand, maar dat verandert niets aan het DNA van onze partij. Wij willen confederalisme.

Geert Bourgeois
DNA....

Citaat:
Al zo´n dertig jaar weten we dat kanker veroorzaakt wordt door veranderingen in het DNA, het genetische materiaal in een cel. Deze veranderingen - mutaties - zorgen ervoor dat een gezonde lichaamscel, die eerst netjes z'n werk deed als bijvoorbeeld spier- of huidcel, opeens heel andere eigenschappen krijgt. Hierdoor wordt het een ongehoorzame supercel die maar blijft delen, niet meer samenwerkt met andere cellen en andere delen van het lichaam binnendringt om daar een tumor - een opeenhoping van kankercellen - te vormen. Door nieuw onderzoek wordt steeds duidelijker om welke veranderingen in het DNA het gaat en hoe die ervoor zorgen dat een gezonde cel ontspoort. Als gezonde lichaamscellen vijf ?* zes specifieke fouten in het DNA oplopen, veranderen ze in een kankercel. Deze mutaties geven stuk voor stuk speciale supereigenschappen aan de kankercel die allemaal nodig zijn voordat er een kwaadaardige tumor kan ontstaan.
https://biologielessen.nl/index.php/dna/714-kanker
Oud 23 augustus 2018, 12:18   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad.

Het is vermoeiend om er steeds maar weer op te wijzen hoe ENORM de huidig in uitvoering zijnde staatshervorming (ironisch genoeg bepaald bij de start van Di Rupo I) wel is met de meeste financiele en politieke hefbomen nu bij de Gewesten(zo veel dat er hier en daar weer herfederalisering gesuggereerd wordt)..

Nuttiger is om verder te gaan met staatshervormingen IN de gewesten,want daar is de "Belgische ziekte" van "te veel" staat en bemoeienissen met de verkeerde zaken nu hevig aanwezig.......
Je wil strijden tegen de symptomen van de Belgische ziekte maar de zuilen, het gehele profitariaat en Belgie moet blijven bestaan?

Nee, bedankt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 12:27   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik schat dat we lokaal licht vooruit zullen gaan. Dus vergeleken met de actuele bezettingen in gemeenteraden en colleges.

En mocht er toch een "gigantische oorvijg" komen, dan pinken we een traan weg en nemen we de handschoen terug op.
we zullen zien in oktober, maar zeg niet dat je niet gewaarschuwd werd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 12:30   #74
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Soit, ge vindt het allemaal zo belangrijk niet.

Citaat:
Oud 23 augustus 2018, 12:31   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Soit, ge vindt het allemaal zo belangrijk niet.
zo lang we maar mogen meespelen ...

ik kan me niet herinneren dat VU ooit die mate van arrogantie ten toon spreidde.
Oud 23 augustus 2018, 12:34   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen gevaar daarvoor.

ik vermoed van 01 tot en met 13 october, en volgend jaar nog eens tussen 20 en 25 mei.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 augustus 2018 om 12:37.
Oud 23 augustus 2018, 12:41   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo lang we maar mogen meespelen ...

ik kan me niet herinneren dat VU ooit die mate van arrogantie ten toon spreidde.
Hugo Schiltz wel.

Martens rekende er trouwens op zodat Schiltz de VU kapot zou maken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 13:05   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen gevaar daarvoor.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 13:17   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hugo Schiltz wel.

Martens rekende er trouwens op zodat Schiltz de VU kapot zou maken.
net zoals Michel er op rekent dat BDW de N-VA zal kapot maken blijkbaar.
Oud 23 augustus 2018, 13:44   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
net zoals Michel er op rekent dat BDW de N-VA zal kapot maken blijkbaar.
Waarom denk je dat ? De werkverhouding tussen MR en N-VA is behoorlijk goed, er zijn weinig wrijvingspunten en het gezamenlijk gewicht van liberalen + N-VA is van die omvang dat ze in quasi alle mogelijke coalities steeds het grootste blok zullen zijn en dus niet teveel last hebben met de meer links-tsjeefse partij. En behalve deze ene peiling tonen alle voorgaande peilingen dat n-va eigenlijk zo goed als geen verlies boekt door artikel 1 op zolder te zetten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be