Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2018, 22:20   #61
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hoe schattig. En wie staat er zoal afgebeeld op die munten? Eric Gerets? De Bokkenrijders?
Ja, het is vooral heel romantisch allemaal.
En nu de boel meteen blokkeren aub. Dit soort nationalisme kunnen we missen als kiespijn.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2018, 22:49   #62
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En nu de boel meteen blokkeren aub. Dit soort nationalisme kunnen we missen als kiespijn.
Eng nationalisme is inderdaad uit den boze. Volgens bepaalde bronnen zou nu voor meer verscheiden en internationale staatslui geopteerd worden om de effecten en munten van de Limbu te versieren. In de eerste uitgave zou zelfs sprake zijn om de profeet Mohammed met zijn vrouw Aisja op zijn knie af te beelden. Het zou wel om een van de grotere coupures gaan, daar ook buitenlandse beleggers gezocht worden.
Oud 29 november 2018, 22:51   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Eng nationalisme is inderdaad uit den boze. Volgens bepaalde bronnen zou nu voor meer verscheiden en internationale staatslui geopteerd worden om de effecten en munten van de Limbu te versieren. In de eerste uitgave zou zelfs sprake zijn om de profeet Mohammed met zijn vrouw Aisja op zijn knie af te beelden. Het zou wel om een van de grotere coupures gaan, daar ook buitenlandse beleggers gezocht worden.
Oud 30 november 2018, 12:44   #64
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Valt me op hoe iedere reactie op Guinevere da naam "Mohammed" of het woord "Islam" bevat, zelfs als ze het er inhoudelijk niet over heeft. Ik zie het verband niet tussen de reactie van Guinevere op het onderwerp van de draad.

Misschien kan u mij het verband uitleggen. Misschien kan u ons vertellen wat u zoal in uw vrije tijd doet. Hebt u overgewicht? Bent u homo? Dan kunnen we misschien op elke reactie die u post beginnen over anale seks tussen mannen met overgewicht?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 12:47   #65
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Valt me op hoe iedere reactie op Guinevere da naam "Mohammed" of het woord "Islam" bevat, zelfs als ze het er inhoudelijk niet over heeft. Ik zie het verband niet tussen de reactie van Guinevere op het onderwerp van de draad.

Misschien kan u mij het verband uitleggen. Misschien kan u ons vertellen wat u zoal in uw vrije tijd doet. Hebt u overgewicht? Bent u homo? Dan kunnen we misschien op elke reactie die u post beginnen over anale seks tussen mannen met overgewicht?
Nice one!!!
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 12:50   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het meest romantische nationalisme is het religieus IS nationalisme. Jammer genoeg kunnen we die gewelddadige boel niet blokkeren.
Oud 30 november 2018, 13:10   #67
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Slecht nieuws voor degenen die provincies willen afschaffen. Blijkbaar voelen Limburgers zich zodanig verbonden met hun geliefde provincie dat ze zelfs een eigen munt invoeren. Nu nog een Westvlaamse munt invoeren.

‘Betalen in Limbu voelt warmer aan’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181127_03991240
Zo'n initiatieven zijn voor de machthebbers in Brussel en Antwerpen reden te meer om de provincies pogen af te schaffen.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 13:20   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik wist niet dat jij een Hasselaar was....
Ik ook niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 13:23   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Allemaal omdat jullie regiootje in de Middeleeuwen niet Limburg heette maar het Graafschap Loon. Maar kijk, het hedendaagse Vlaams Brabant, Waals Brabant, de provincie Antwerpen (feitelijk Midden-Brabant) kunnen dan evenzeer claimen dat zij niet "zomaar" Vlaming onder de Vlamingen zijn maar Brabanders. Het oude hertogdom Brabant weet je wel, waar overigens het Nederlandse Noord-Brabant ook bij hoorde.

Maar jongens uit het bronsgroene eikenhout toch! Kunnen jullie nu echt niet eventjes uit jullie tijdscapsule stappen? We zijn 2018 mocht jullie het nog niet beseft hebben. En misschien hebben jullie dat niet zo graag, maar feit is dat jullie deel uitmaken van wat in onze tijd de naam "Vlaams Gewest" heeft gekregen en binnen afzienbare tijd misschien "Deelstaat Vlaanderen" wordt.

Ik kan er ook niet aan doen dat de naam van dat westelijk graafschap "Vlaanderen" nu ook gekleefd werd op het volledig Nederlandstalig grondgebied. Voor mijn part hoefde dat zelfs niet. Men had misschien beter de term "Zuidelijke Nederlanden" gekozen. Da's nogal een mondvol...Maar helaas, daarover zouden jullie Limburgers dan ook weer zitten mekkeren want jullie oud Graafschap Loon behoorde historisch niet tot De Nederlanden. Bovendien zouden de Nederlanders ook niet gelukkig zijn want "Zuidelijke Nederlanden" zou dan wel eens kunnen verward worden met "Zuid-Nederland". "Noord België" zou natuurlijk wel behagen aan onze gefossiliseerde belgicisten maar Vlaamsgezinden zoals ik zijn niet vatbaar voor dat soort humor.

Conclusie: leer er mee leven dat jullie in 2018 deel uitmaken van van het Vlaams Gewest en Vlamingen zijn in de moderne betekenis vann het woord. En dat belet helemaal niet dat jullie ook Limburger zijn. Wat elke niet-boosaardige Vlaming erkent. Ik kom overigens héél graag in Limburg.
De huidige realiteit is dat in Limburg de provincie een veel zichtbaardere en zwaardere rol speelt dan in de rest van Vlaanderen, en dat de inwoners van Limburg zich sneller identificeren als Limburger dan als Vlaming.

Dat is hetgene waar gij mee moet leven. En inderdaad, de naam, dat is maar een etiket, maar een etiket om een bepaalde groep te benoemen. En wij zijn geen Vlamingen onder de Vlamingen. Omdat dat historisch niet klopt, maar ook omdat de dag van vandaag het identeitsgevoel er niet is.

Je merkt dat politieke partijen hier gretig op inspelen. Meerdere partijen hebben duidelijk propaganda gevoerd PRO de provincie, afgelopen verkiezingen. Daar win je hier stemmen mee.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 22:04   #70
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Als het almaar vriest in de bovenkamer, heeft men gewoonlijk weinig gevoel voor humor.

Wat is hier aan de hand? Een verlichte Limburger heeft het briljante idee een provinciale munt namelijk de 'Limbu' in het leven te roepen. En daar wordt ironisch spottend op gereageerd door Jan en alleman. Ik schrijf zelfs enkele bijdragen, die min of meer uitgebreid de uitgifte van Limbu-obligaties voorstelt met een commissie voor mijn persoon, die ik nederig beperk tot 750 miljoen euro.

Elio di Supo, onze Amerikaanse forumdeelnemer vraagt zich af, wie er zoal afgebeeld zal worden op die munten. Eric Gerets? De Bokkenrijders? Tavek suggereert Prins Carnaval. Xenophon vindt om dat Limburgs nogal zangerig gesproken wordt, dat een notenbalk niet zou misstaan.

En Guinevere, hier niet de echtgenote van koning Arthur en niet de geheime minnares van Sir Lancelot, maar de forumdeelneemster, die zich in het verleden steeds heeft laten gelden als een groot verdediger van 'de godsdienst van de vrede' merkt met het gebruikelijk gebrek aan humor op:
"Ja, het is vooral heel romantisch allemaal. En nu de boel meteen blokkeren aub. Dit soort nationalisme kunnen we missen als kiespijn."

En op die 'kiespijn' reageer ik dan met de suggestie, dat ik het ten volle eens ben met haar. En dat dit eng nationalisme inderdaad uit den boze is. En dat volgens bepaalde bronnen men nu zou kiezen voor meer verscheiden en internationale staatslui om de effecten en munten van de Limbu te versieren. In de eerste uitgave zou zelfs sprake zijn om de profeet Mohammed met zijn vrouw Aisja op zijn knie af te beelden. Het zou wel om een van de grotere coupures gaan, daar ook buitenlandse beleggers gezocht worden.

Als u door de kiespijn niet begrijpt dat dit een boutade is, kan ik u niet helpen. Evenmin trouwens met uw fixaties op overgewicht, homo's, anale seks en dergelijke meer. En met mijn vrije tijd buiten dit forum hebt u geen zaken.
Oud 1 december 2018, 07:17   #71
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons niet vergeten dat ik op je negeerlijst sta
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2018, 07:47   #72
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Allemaal omdat jullie regiootje in de Middeleeuwen niet Limburg heette maar het Graafschap Loon. Maar kijk, het hedendaagse Vlaams Brabant, Waals Brabant, de provincie Antwerpen (feitelijk Midden-Brabant) kunnen dan evenzeer claimen dat zij niet "zomaar" Vlaming onder de Vlamingen zijn maar Brabanders. Het oude hertogdom Brabant weet je wel, waar overigens het Nederlandse Noord-Brabant ook bij hoorde.

Maar jongens uit het bronsgroene eikenhout toch! Kunnen jullie nu echt niet eventjes uit jullie tijdscapsule stappen? We zijn 2018 mocht jullie het nog niet beseft hebben. En misschien hebben jullie dat niet zo graag, maar feit is dat jullie deel uitmaken van wat in onze tijd de naam "Vlaams Gewest" heeft gekregen en binnen afzienbare tijd misschien "Deelstaat Vlaanderen" wordt.

Ik kan er ook niet aan doen dat de naam van dat westelijk graafschap "Vlaanderen" nu ook gekleefd werd op het volledig Nederlandstalig grondgebied. Voor mijn part hoefde dat zelfs niet. Men had misschien beter de term "Zuidelijke Nederlanden" gekozen. Da's nogal een mondvol...Maar helaas, daarover zouden jullie Limburgers dan ook weer zitten mekkeren want jullie oud Graafschap Loon behoorde historisch niet tot De Nederlanden. Bovendien zouden de Nederlanders ook niet gelukkig zijn want "Zuidelijke Nederlanden" zou dan wel eens kunnen verward worden met "Zuid-Nederland". "Noord België" zou natuurlijk wel behagen aan onze gefossiliseerde belgicisten maar Vlaamsgezinden zoals ik zijn niet vatbaar voor dat soort humor.

Conclusie: leer er mee leven dat jullie in 2018 deel uitmaken van van het Vlaams Gewest en Vlamingen zijn in de moderne betekenis van het woord. En dat belet helemaal niet dat jullie ook Limburger zijn. Wat elke niet-boosaardige Vlaming erkent. Ik kom overigens héél graag in Limburg.
Als toeschouwer in 2018 denk ik dan:
Amaai, als dat scheetje-groot-regiootje ooit een onafhankelijk zelfstandige legale entiteit zou worden: bonjour les dégâts!
Dat wordt gegarandeerd een genocide tussen minstens een tiental clans waar de panem et circenses circusspelen van destijds serieus bij gaan afbleken!
"Wat een afgunstig gemekker, die 'Vlonderaars' ...in de moderne betekenis van het woord in hun hedendaags bestaan."

Mijn onderschrift is actueler dan ooit.
Oud 1 december 2018, 11:42   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Los van de idioterie van die eigen munt.

Limburg kan niet op zich bestaan. We zijn daar economisch te zwak voor en te klein. Maar Vlaanderen moet zich wel realiseren dat wij niet "zomaar" Vlaming onder de Vlamingen zijn, maar Limburgers.

Zolang ze die realiteit niet onder ogen ziet, zal de provincie als bestuursniveau in Limburg een heel pak populairder zijn dan in de rest van het gewest, puur omdat het een soort zelfbestuur is.
Wie is "Vlaanderen" die zich iets moet realiseren? Wie of wat is dat eigenlijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2018, 11:43   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar heb je compleet gelijk in, het Vlaamse niveau centraliseert sowieso veel te veel en dat is geen positieve evolutie.
Vlaanderen centraliseert niet, decentraliseert. De afgelopen decennia werden bijvoorbeeld een aantal bevoegdheden aan de gemeenten gegeven.
Oud 1 december 2018, 11:45   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
PS van betalingen in LIMBU kan geen belastinggeld afgehouden worden om de Antwerpse put te delven.
Waar komt het reconversiegeld vandaan? Uit de Limburgse putten?
Oud 1 december 2018, 11:45   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vlaanderen centraliseert niet, decentraliseert. De afgelopen decennia werden bijvoorbeeld een aantal bevoegdheden aan de gemeenten gegeven.

En hoe zit t met de provincies Jean?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2018, 11:47   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zo'n initiatieven zijn voor de machthebbers in Brussel en Antwerpen reden te meer om de provincies pogen af te schaffen.
Hoezo? Heeft een informele munt (die virtueel zal zijn, want er worden geen briefjes of muntjes aangemaakt) dan de staatkundige structuur als de provincie nodig?
Oud 1 december 2018, 11:48   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

En hoe zit t met de provincies Jean?
De provinciale bevoegdheden werden al een stukje gerationaliseerd. Lang niet alles. Er bestaat nog steeds provinciaal onderwijs bijvoorbeeld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be