Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof : goed of slecht?
Geloof geeft meer voordelen dan nadelen - moet blijven 12 44,44%
Geloof geeft meer nadelen dan voordelen - weg ermee 15 55,56%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2004, 08:11   #61
Extinct
Partijlid

Extinct's schermafbeelding

Standaard

Iedereen is vrij te geloven in wat hij wil Iedereen moet zelf de rekening maken en nadenken over wat de consecuenties hiervan zijn. Van zodra iemand zijn geloof gaat opdringen aan anderen of het gaat verkondigen als het enige echte geloof, en men dus met een godsdienst te maken krijgt, neemt men de verantwoordelijkheid om na te denken weg. Men neemt dan ook de verantwoordelijkheid van de daden weg. "I naam van God" kan alles zonder dat er later iemand de rekening gepresenteerd krijgt (toch als er genoeg volgelingen zijn).

Net zo min men kan bewijzen dat God bestaat kan men bewijzen dat God niet niet bestaat. Daarom lijkt het me even arrogant te beweren dat men weet dat God bestaat als beweren dat men weet dat God niet bestaat. Persoonlijk geloof ik niet in God of enig ander operwezen. Maar het is niet omdat ik er niet in Geloof dat het niet bestaat.
Oud 26 november 2004, 12:09   #62
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Goed geprobeerd labyrinth.

Ja, maar ik heb nog steeds geen antwoord.......
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2004, 15:32   #63
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Je neemt als de islam als het grote voorbeeld dat geen andere vakjes erkent, hé. De jaren van verstand zijn endelijk gekomen.
Neen dat verstand niet d'USK, je zal mijn woorden niet verdraaien.....

Fundamentalisten allerhande vinden altijd wel in hun geloof een reden om hun fundamentalisme te verrechtvaardigen. Anderzijds vinden verdraagzamen ook altijd een reden om in hun geloof te geloven....
Het spijtige is echter dat er maar een paar fundamentalisten nodig zijn om de vredelievende ongelijk te geven......
Fundamentalisten vind je in alle godsdiensten. Het zit in de mens, niet in de godsdienst, de lust om te strijden..... Vredelievende mensen zullen nooit strijden voor hun geloof.
Oud 26 november 2004, 16:26   #64
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom het aanzetten van mensen om blindelings in iets te geloven niet strafbaar zou mogen gemaakt worden. Zeker als van datgene waartoe de mensen aangezet worden om in te geloven niet kan bewezen worden.
Dus als ik je goed begrijp, dan zou jij strafbaar zijn wanneer jij mij aanzet om te geloven dat geloof per definitie "slecht" is, terwijl je dat helemaal niet kan bewijzen.

Begrijp ik je zo goed?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2004, 20:02   #65
Jeshua
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat is het nut van geloof? En doet het meer kwaad dan goed? Of is het omgekeerd?

Heeft geloof meer voordelen dan nadelen? Of is het omgekeerd?

Is 1 dode in naam van de islam het waard dat zo'n cultus blijft bestaan?

Is de prijs die voor het toelaten van geloof betaald wordt een redelijke prijs?
1.het is de waarheid.
2.meer voordelen natuurlijk.
3.weg met de islam
4.Ja, namelijk geen prijs.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 15:05   #66
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
1.het is de waarheid.
2.meer voordelen natuurlijk.
3.weg met de islam
4.Ja, namelijk geen prijs.
Het is de waarheid ..... weg met de islam. Zo envoudig is de zienswijze van Jeshua.....
Oud 2 december 2004, 15:31   #67
Jeshua
Schepen

Standaard

Ja, hoewel het niet bedoeld is zoals het nu is. Niet het katholicisme, neit het protestantisme, niet de anglicaanse, is de waarheid maar jezus christus:

''in mij is de waarheid en het licht en het leven''
Oud 2 december 2004, 17:54   #68
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, hoewel het niet bedoeld is zoals het nu is. Niet het katholicisme, neit het protestantisme, niet de anglicaanse, is de waarheid maar jezus christus:

''in mij is de waarheid en het licht en het leven''
Je doet de boodschap van Christus wel héél erg veel onrecht aan, mijn waarde, door ze zo te simplificeren en te doen alsof Jezus niet veel anders heeft achtergelaten dan een paar slogans en one-liners.

Enige verdieping in Zijn boodschap is gewenst, zo je wil pretenderen dat je Zijn boodschap op de "ware" wijze kan verkondigen. Want het is een buitengewoon moeilijke boodschap die in de loop ter tijden maar al te vaak verkeerd werd geïnterpreteerd.

Of m.a.w: Niet het katholicisme, niet het protestantisme, niet het anglicanisme én ook niet Jeshua is de waarheid, maar Jezus Christus.

Tussen twee haakjes: ElFlamencoLoco pretendeert evenmin de waarheid in pacht te hebben, hij beseft maar al te wel dat hij daarvoor Christus' boodschap nog véél te weinig begrijpt en hij worstelt er nog alle dagen mee.

En Jezus' waarheid hoeft die van Mohammed niet per sé in de weg te staan. Omgekeerd uiteraard ook niet.

Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 2 december 2004 om 17:55.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 21:04   #69
Jeshua
Schepen

Standaard

Ik zou het onrecht aandoen door te beweren dat wat de kerk zegt gelijk staat aan wat christus zegt.
Oud 2 december 2004, 21:24   #70
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou het onrecht aandoen door te beweren dat wat de kerk zegt gelijk staat aan wat christus zegt.
Jeshua, zou Jezus niet willen zeggen dat je ook de islam erbij moet nemen en omgekeerd. Dat iedereen op zoek is ...... liefst in vrede ?
Oud 2 december 2004, 21:31   #71
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Jeshua, zou Jezus niet willen zeggen dat je ook de islam erbij moet nemen en omgekeerd. Dat iedereen op zoek is ...... liefst in vrede ?
Ik denk dat Jezus met de islamieten zou doen wat hij deed met de handelaars in de tempel: met de karwats erop en buitenjagen uit het huis van onze vader dat ze met hun duivelse ideeen bezoedeld hebben.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 21:37   #72
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Jezus met de islamieten zou doen wat hij deed met de handelaars in de tempel: met de karwats erop en buitenjagen uit het huis van onze vader dat ze met hun duivelse ideeen bezoedeld hebben.
Neen Wreker dat zou Jezus zeker niet gedaan hebben......
Sorry, maar je lijkt er mij niets van begrepen te hebben van gans zijn leer.
Jezus was een soort boeddha..... en boeddha zou dit nooit gedaan hebben.
Hij zou eerder gevraagd hebben waarom ze dit deden, net zoals wanneer hijzelf genageld aan zijn kruis zijn vader vroeg waarom hij hem toen niet ter hulp kwam.
Oud 2 december 2004, 21:47   #73
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zou eerder gevraagd hebben waarom ze dit deden, net zoals wanneer hijzelf genageld aan zijn kruis zijn vader vroeg waarom hij hem toen niet ter hulp kwam.
Jezus hééft de handelaars uit de tempel van zijn vader buitengeranseld, Labyrinth.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 21:48   #74
Jeshua
Schepen

Standaard

Citaat:
heeft Jehovah/JHWH soms gezegd=maak vrede met al die andere volkeren, of, slacht de kaanieten af en verwoest hun afgodsbeelden?
Oud 2 december 2004, 21:53   #75
Jeshua
Schepen

Standaard

Citaat:
Als iemand partij kiest voor Mij bij de mensen, zal ook Ik partij kiezen voor hem bij mijn Vader in de hemel. [33] Wie Mij verloochent tegenover de mensen, die zal Ik ook verloochenen tegenover mijn Vader in de hemel. [34] Denk niet dat Ik op aarde vrede ben komen brengen. Ik ben geen vrede komen brengen, maar een zwaard. [35] Want Ik ben gekomen om een wig te drijven tussen zoon en vader, tussen dochter en moeder, tussen schoondochter en schoonmoeder; [36] ja, huisgenoten worden vijanden. [37] Wie meer houdt van zijn vader of moeder dan van Mij, is Mij niet waard. Wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van Mij, is Mij niet waard. [38] Wie zijn kruis niet opneemt en Mij niet volgt, is Mij niet waard.

JEZUS WAS GEEN BOEDDHA boeddha was iemand die ongelovig was en een of andere vage filosofie heeft bedacht.
Jezus is de zoon van God. Boeddha had zijn taak kunnen volbrengen door God erbij te betrekken (vishnu was zijn naam d8 ik destijds)
maar in plaats daarvan gaat ie een walgelijke moraal prediken dat dierenoffers voor God wreed zijn en dat God eigenlijk niks verdient.

http://www.christrevealed.com/monk_story.htm
ziehier boeddha!
Oud 2 december 2004, 22:19   #76
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jezus hééft de handelaars uit de tempel van zijn vader buitengeranseld, Labyrinth.
Ik heb het opgezocht en hij heeft het inderdaad gedaan maar eerder uit verdriet om de vergankelijkheid van het bestaan. Dat maakt van hem een mens.... dat hij ook niet gespaard werd van woede en verdriet.

Dit wil alleen zeggen dat we ons mens-zijn maar liever moeten aanvaarden.....
dat er ook woede in ons schuilt.

psje. om de een of andere reden kan ik de tekst niet kopiëren. Misschien is het wel door een of andere tussenkomst.
Oud 2 december 2004, 22:21   #77
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
heeft Jehovah/JHWH soms gezegd=maak vrede met al die andere volkeren, of, slacht de kaanieten af en verwoest hun afgodsbeelden?
Leuk....
Oud 2 december 2004, 22:22   #78
Jeshua
Schepen

Standaard

jonge, God IS liefde EN woede. jezus verloor zijn zelfbeheersing niet, hij liet duidelijk merken:dit pikt god niet! wat dacht je dan dat ie als een homo even ging debatteren over de tempel?
'ja jongens ik vin dit nie leuk wille jullie even ergens anders jullie misdaden doen'
de tempel is HEILIG
Oud 2 december 2004, 22:30   #79
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als iemand partij kiest voor Mij bij de mensen, zal ook Ik partij kiezen voor hem bij mijn Vader in de hemel. [33] Wie Mij verloochent tegenover de mensen, die zal Ik ook verloochenen tegenover mijn Vader in de hemel. [34] [size=3]Denk niet dat Ik op aarde vrede ben komen brengen. Ik ben geen vrede komen brengen, maar een zwaard.[/size] [35] Want Ik ben gekomen om een wig te drijven tussen zoon en vader, tussen dochter en moeder, tussen schoondochter en schoonmoeder; [36] ja, huisgenoten worden vijanden. [37] Wie meer houdt van zijn vader of moeder dan van Mij, is Mij niet waard. Wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van Mij, is Mij niet waard. [38] Wie zijn kruis niet opneemt en Mij niet volgt, is Mij niet waard.

JEZUS WAS GEEN BOEDDHA boeddha was iemand die ongelovig was en een of andere vage filosofie heeft bedacht.
Jezus is de zoon van God. Boeddha had zijn taak kunnen volbrengen door God erbij te betrekken (vishnu was zijn naam d8 ik destijds)
maar in plaats daarvan gaat ie een walgelijke moraal prediken dat dierenoffers voor God wreed zijn en dat God eigenlijk niks verdient.

http://www.christrevealed.com/monk_story.htm
ziehier boeddha!
Ochgodtekestoch..... ik heb waarschijnlijk God met Satan verward .....
Kan je het mij vergeven Wreker ?

Ja, Boeddha was lid van Gaia...... en humanist. Maar dat vind ik net zo fijn alhoewel hij niet vrij was van enige overdrijving.
Maar alles wat ik hier lees sterkt mijn vertrouwen in hem.
Oud 2 december 2004, 22:30   #80
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jonge, God IS liefde EN woede. jezus verloor zijn zelfbeheersing niet, hij liet duidelijk merken:dit pikt god niet! wat dacht je dan dat ie als een homo even ging debatteren over de tempel?
'ja jongens ik vin dit nie leuk wille jullie even ergens anders jullie misdaden doen'
de tempel is HEILIG
God is liefde, Jeshua...
Niets meer, maar ook niets minder.

Dat zou je ondertussen toch al moeten ontdekt hebben?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be