![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof : goed of slecht? | |||
Geloof geeft meer voordelen dan nadelen - moet blijven |
![]() ![]() ![]() |
12 | 44,44% |
Geloof geeft meer nadelen dan voordelen - weg ermee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 55,56% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
|
![]() Iedereen is vrij te geloven in wat hij wil Iedereen moet zelf de rekening maken en nadenken over wat de consecuenties hiervan zijn. Van zodra iemand zijn geloof gaat opdringen aan anderen of het gaat verkondigen als het enige echte geloof, en men dus met een godsdienst te maken krijgt, neemt men de verantwoordelijkheid om na te denken weg. Men neemt dan ook de verantwoordelijkheid van de daden weg. "I naam van God" kan alles zonder dat er later iemand de rekening gepresenteerd krijgt (toch als er genoeg volgelingen zijn).
Net zo min men kan bewijzen dat God bestaat kan men bewijzen dat God niet niet bestaat. Daarom lijkt het me even arrogant te beweren dat men weet dat God bestaat als beweren dat men weet dat God niet bestaat. Persoonlijk geloof ik niet in God of enig ander operwezen. Maar het is niet omdat ik er niet in Geloof dat het niet bestaat.
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Fundamentalisten allerhande vinden altijd wel in hun geloof een reden om hun fundamentalisme te verrechtvaardigen. Anderzijds vinden verdraagzamen ook altijd een reden om in hun geloof te geloven.... Het spijtige is echter dat er maar een paar fundamentalisten nodig zijn om de vredelievende ongelijk te geven...... Fundamentalisten vind je in alle godsdiensten. Het zit in de mens, niet in de godsdienst, de lust om te strijden..... Vredelievende mensen zullen nooit strijden voor hun geloof. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Begrijp ik je zo goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2.meer voordelen natuurlijk. 3.weg met de islam 4.Ja, namelijk geen prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Schepen
|
![]() Ja, hoewel het niet bedoeld is zoals het nu is. Niet het katholicisme, neit het protestantisme, niet de anglicaanse, is de waarheid maar jezus christus:
''in mij is de waarheid en het licht en het leven'' |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enige verdieping in Zijn boodschap is gewenst, zo je wil pretenderen dat je Zijn boodschap op de "ware" wijze kan verkondigen. Want het is een buitengewoon moeilijke boodschap die in de loop ter tijden maar al te vaak verkeerd werd geïnterpreteerd. Of m.a.w: Niet het katholicisme, niet het protestantisme, niet het anglicanisme én ook niet Jeshua is de waarheid, maar Jezus Christus. Tussen twee haakjes: ElFlamencoLoco pretendeert evenmin de waarheid in pacht te hebben, hij beseft maar al te wel dat hij daarvoor Christus' boodschap nog véél te weinig begrijpt en hij worstelt er nog alle dagen mee. En Jezus' waarheid hoeft die van Mohammed niet per sé in de weg te staan. Omgekeerd uiteraard ook niet. Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 2 december 2004 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Ik zou het onrecht aandoen door te beweren dat wat de kerk zegt gelijk staat aan wat christus zegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sorry, maar je lijkt er mij niets van begrepen te hebben van gans zijn leer. Jezus was een soort boeddha..... en boeddha zou dit nooit gedaan hebben. Hij zou eerder gevraagd hebben waarom ze dit deden, net zoals wanneer hijzelf genageld aan zijn kruis zijn vader vroeg waarom hij hem toen niet ter hulp kwam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
JEZUS WAS GEEN BOEDDHA boeddha was iemand die ongelovig was en een of andere vage filosofie heeft bedacht. Jezus is de zoon van God. Boeddha had zijn taak kunnen volbrengen door God erbij te betrekken (vishnu was zijn naam d8 ik destijds) maar in plaats daarvan gaat ie een walgelijke moraal prediken dat dierenoffers voor God wreed zijn en dat God eigenlijk niks verdient. http://www.christrevealed.com/monk_story.htm ziehier boeddha! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit wil alleen zeggen dat we ons mens-zijn maar liever moeten aanvaarden..... dat er ook woede in ons schuilt. psje. om de een of andere reden kan ik de tekst niet kopiëren. Misschien is het wel door een of andere tussenkomst. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Schepen
|
![]() jonge, God IS liefde EN woede. jezus verloor zijn zelfbeheersing niet, hij liet duidelijk merken:dit pikt god niet! wat dacht je dan dat ie als een homo even ging debatteren over de tempel?
'ja jongens ik vin dit nie leuk wille jullie even ergens anders jullie misdaden doen' de tempel is HEILIG |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan je het mij vergeven Wreker ? ![]() Ja, Boeddha was lid van Gaia...... en humanist. Maar dat vind ik net zo fijn alhoewel hij niet vrij was van enige overdrijving. Maar alles wat ik hier lees sterkt mijn vertrouwen in hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Niets meer, maar ook niets minder. Dat zou je ondertussen toch al moeten ontdekt hebben?
![]() |