Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2004, 08:01   #61
Vanaspe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Correctie... een deeltje van de binnenstad is autovrij.

Nu creëert het stadsbestuur meteen ook de grootste zone 30 van het land; binnen de stadsring mogen we nu nog enkel voortkruipen aan een slakkengangetje. Terwijl er geen enkel objectieve reden voor is; het aantal ongevallen met doden en gewonden zal alleszins geen reden zijn. De lokroep van de extra euro's des te meer.

Stilletjesaan sluiten we ons op in ons eigen prison. In naam van de "veiligheid"... Het licht zal nog wel schijnen, Bobke. Maar zoals gewoonlijk, wanneer het veel te laat is.
Camera's vergelijken met flitspalen. Een vreemde gedachtengang. Je doet net of je constant achtervolgd wordt. Het zijn maar machientjes die iets vastleggen, so wat? Er is geen kat die de beelden ooit bekijkt! Tenzij er iets ernstig gebeurd natuurlijk, daar dienen ze net voor.

Laatst gewijzigd door Vanaspe : 29 november 2004 om 08:07.
Vanaspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 15:01   #62
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Nochtans ben ik al getrakteerd door een kerel die mij op bewakingscamera's had gevolgd en me zo knap vond. Ik heb er ook nog bewijs van dus daar gaat je stelling.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 16:02   #63
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
Juist, onze tieners stelen ook. Maar het aantal vreemdelingen binnen de totale groep tieners (rijken,armen,rooien,bruinen,zwarten,gelen,groenen ..) is de laatste jaren ontegensprekelijk toegenomen, wat volgens mij mijn initiële stelling bewijst.

Tenzij natuurlijk de snelheid waarbij onze blanke jeugd crimineel wordt zeer schrikbarend is toegenomen én totaal onafhankelijk staat van de invloed van de nieuwe vreemde culturen in deze contreien... maar dat is natuurlijk weer een racistische uitspraak waar ik me ook niet wil aan wagen, voornamelijk omdat ik er ook geen geloof aan hecht.

Ik hou mijn verklaring dus bij de 'veranderende samenstelling van de herkomst van de bewoners van de grote steden.'
ik zat enkele jaren geleden op een katholieke meisjesschool, en daar zaten heel wat 'brave' meisjes met lange vingers. de invloed van de 'veranderende samenstelling van de herkomst van de bewoners van de grote steden' was daar zo goed als nihil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 17:32   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans ben ik al getrakteerd door een kerel die mij op bewakingscamera's had gevolgd en me zo knap vond. Ik heb er ook nog bewijs van dus daar gaat je stelling.
Die kerel zou u ook wel getrakteerd hebben had hij u zonder camera gevolgd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 17:43   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Worden alle straten zone 30 of worden ze aangeduid met een bord ?
In veel straten van Gent haal ik trouwens geen 30, een ramp zal het wel niet worden zeker.
In Gent is dat vooral met de natte vinger in de lucht tegenwoordig. Staat ge stil hebt ge een boete, rijdt ge verder krijgt ge er ook ééntje.
T'zijn de euro's die ze willen, thats al!

En inderdaad als ik met de boordcomputer de gemiddelde snelheid eens bereken in de stad denk ik soms dat hij kapot is. Dat staaft nog maar eens de stelling dat het gewoon om de centen is, daar waar je tussen twee file's een plankgas 40 kunt halen heb je nu prijs.
Altijd al geweten, om te kunnen stelen moet je een goede naam hebben eerst. Dan is het heisen met kuipen tegelijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 november 2004 om 17:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 18:11   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
In Gent is dat vooral met de natte vinger in de lucht tegenwoordig. Staat ge stil hebt ge een boete, rijdt ge verder krijgt ge er ook ééntje.
T'zijn de euro's die ze willen, thats al!

En inderdaad als ik met de boordcomputer de gemiddelde snelheid eens bereken in de stad denk ik soms dat hij kapot is. Dat staaft nog maar eens de stelling dat het gewoon om de centen is, daar waar je tussen twee file's een plankgas 40 kunt halen heb je nu prijs.
Altijd al geweten, om te kunnen stelen moet je een goede naam hebben eerst. Dan is het heisen met kuipen tegelijk.
Ik kom zopas terug van een ritje door Gent.
40 is het snelste dat ik gehaald heb in de binnenstad.
Indien ik in Gent woonde zou ik mijn auto niet gebruiken denk ik.
Maar troost u, ge kunt altijd aan Beke vragen om uw boete te seponeren omdat ge naar een begrafenis moest.
Oud 29 november 2004, 23:15   #67
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanaspe
Camera's vergelijken met flitspalen. Een vreemde gedachtengang. Je doet net of je constant achtervolgd wordt. Het zijn maar machientjes die iets vastleggen, so wat? Er is geen kat die de beelden ooit bekijkt! Tenzij er iets ernstig gebeurd natuurlijk, daar dienen ze net voor.
Homaar... ik vergelijk juist niks.
En het is duidelijk dat velen hier de laatste stand van de technologie terzake niet kennen. De camera's die men in de Londense city gebruikt, hebben een hoge resolutie en zijn uitgerust met zeer geavanceerde optiek (zoomlenzen). Je kan bvb. over de schouder iemands krant meelezen vanop een afstand van meer dan 60 m. Feilloos... Wanneer de operator iets "interessants" opmerkt, dan activeert hij de "record"-functie en het opgenomen beeld wordt rechtstreeks in digitaal formaat weggeschreven naar een videoserver. En die beelden kunnen in principe onbeperkt worden bijgehouden.

Maar wacht... het is nog niet gedaan. De computer kan met die beelden verdergaan en gezichten uit de videobeelden matchen aan een fotografische databank en zo met zeer grote accuratesse (+90%) de identiteit van de personen op de videobeelden achterhalen. Het gaat razendsnel en zelfs al laat je je baard of snor staan; zelfs al scheer je al je haar af; zelfs al draag je een pet; ... de software is intelligent genoeg om de match te maken.

Voeg hierbij nog eens de geluidsopname met een geïntegreerde richtmicrofoon; en je hebt een systeem waar menige gevangenis jaloers op zou zijn. Met dat verschil dat hier niet-gevangenen, zgn. "vrije burgers" worden beloerd en bespioneerd.

Nu bestaan er in ons land wettelijke voorschriften dit soort van dataopslag en -analyse streng beperken, maar eens de infrastructuur er is... Een wet is snel aangepast, en het spreekwoordelijke hek is snel van de dam.

Principieel hou ik er dus al niet van om begluurd te worden door iemand die ik niet kan zien gluren... De idee dat e.e.a. dan nog kan opgeslagen worden in een databank vind ik ook al een griezelige gedachte. Nog los van het feit dat dit soort van technieken een aantal grondbeginselen van onze rechtsstaat op losse schroeven dreigt te zetten. (maar da's een abstract en principieel gegeven waarvan de goegemeente blijkbaar niet in staat is om er de implicaties van in te zien)
Oud 30 november 2004, 14:57   #68
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik kom zopas terug van een ritje door Gent.
40 is het snelste dat ik gehaald heb in de binnenstad.
Indien ik in Gent woonde zou ik mijn auto niet gebruiken denk ik.
Maar troost u, ge kunt altijd aan Beke vragen om uw boete te seponeren omdat ge naar een begrafenis moest.
Als je slechts éénmaal op de stadsring in Gent gereden hebt dan weet je al dat zelfs de flikken daar meer dan 50 km/h rijden. 's nachts rijden de flikken daar rond de 80 km/h.

En Beke seponeert geen enkele boete. Ik heb het verhaal van een student die 85.000 frank parkeerboetes heeft betaald op 2 jaar tijd. De invoering van de bewonerskaart en de onmogelijkheid voor bepaalde personen om daarop recht te krijgen. Communicatie met het parkeerbedrijf, de politie, én burgemeester Frank Beke heeft voor die jongen niets opgeleverd.
Oud 30 november 2004, 15:00   #69
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Die kerel zou u ook wel getrakteerd hebben had hij u zonder camera gevolgd.
Wat is de relevantie hiervan ?
Oud 30 november 2004, 15:43   #70
Beta
Vreemdeling

Beta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter getracteerd door iemand van achter de camera dan dat men je tussen de bosjes vind en niet weet waar je naar toe bent
Beta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 17:23   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je slechts éénmaal op de stadsring in Gent gereden hebt dan weet je al dat zelfs de flikken daar meer dan 50 km/h rijden. 's nachts rijden de flikken daar rond de 80 km/h.

En Beke seponeert geen enkele boete. Ik heb het verhaal van een student die 85.000 frank parkeerboetes heeft betaald op 2 jaar tijd. De invoering van de bewonerskaart en de onmogelijkheid voor bepaalde personen om daarop recht te krijgen. Communicatie met het parkeerbedrijf, de politie, én burgemeester Frank Beke heeft voor die jongen niets opgeleverd.
ging het niet over de binnenstad ?
Oud 30 november 2004, 17:24   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de relevantie hiervan ?
Oud 30 november 2004, 17:40   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En Beke seponeert geen enkele boete. .
Altijd en overal rijden ze te rap, je ziet het dagelijks opnieuw.
En hun geliefde plaats om een spurtje te trekken naar 200km/uur is op de nieuwe vaart. O wee als jij eens 55 of 60 voorbij komt, ze laten u een eindje gaan en trekken dan op als gekken. Kwestie van veilig verkeer eerst natuurlijk.
En parkeren mogen zij overal, wij nergens.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2004, 02:22   #74
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik zat enkele jaren geleden op een katholieke meisjesschool, en daar zaten heel wat 'brave' meisjes met lange vingers. de invloed van de 'veranderende samenstelling van de herkomst van de bewoners van de grote steden' was daar zo goed als nihil.
Kwam er dan een bericht van UNIZO dat de criminaliteit als gevolg van de jonge meisjes op jouw school zodanig uit de hand liep dat het aan burgers wordt afgeraden om een winkel te starten ?!

Laat me alstublieft niet lachen.
Oud 1 december 2004, 02:34   #75
ingenious

Standaard

Citaat:
Kwam er dan een bericht van UNIZO dat de criminaliteit als gevolg van de jonge meisjes op jouw school zodanig uit de hand liep dat het aan burgers wordt afgeraden om een winkel te starten ?!

Laat me alstublieft niet lachen.
nee. uw punt?

kan je trouwens eens een link geven naar waar unizo zou oproepen geen winkels meer te openen?

Citaat:
Oud 1 december 2004, 02:38   #76
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

"Proximus brengt mensen dichterbij ...."

"Proximus stort onze jeugd in de criminaliteit"

... beter ?

Wat ga je eraan doen ? Gevangenissen voor jonge meisjes bouwen of het bestuur van dit apeland aanpakken.
Oud 1 december 2004, 02:48   #77
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
nee. uw punt?
Je antwoordt gewoon dat ook jonge meisjes stelen. Dat wist ik al maar ik ben niet echt onder de indruk dat d�*t de reden was waardoor Mitex iedereen afraadt om een winkel te beginnen. Het gaat immers niet enkel om telecom-, parfumerie en kledingszaken maar om alle winkels.
Citaat:
kan je trouwens eens een link geven naar waar unizo zou oproepen geen winkels meer te openen?
Ben je zo dom dat je een antwoord wil op een retorische vraag ? Ik hoop en verwacht van niet.
Oud 1 december 2004, 03:01   #78
ingenious

Standaard

Citaat:
"Proximus brengt mensen dichterbij ...."

"Proximus stort onze jeugd in de criminaliteit"

... beter ?

Wat ga je eraan doen ? Gevangenissen voor jonge meisjes bouwen of het bestuur van dit apeland aanpakken.
ouders moeten hun verantwoordelijkheid moeten opnemen, en eigenlijk is dat geen verantwoordelijkheid van de overheid. jammer genoeg gebeurt dat niet.

Citaat:
Oud 1 december 2004, 03:05   #79
ingenious

Standaard

Citaat:
Je antwoordt gewoon dat ook jonge meisjes stelen. Dat wist ik al maar ik ben niet echt onder de indruk dat d�*t de reden was waardoor Mitex iedereen afraadt om een winkel te beginnen. Het gaat immers niet enkel om telecom-, parfumerie en kledingszaken maar om alle winkels.

Ben je zo dom dat je een antwoord wil op een retorische vraag ? Ik hoop en verwacht van niet.
zegt mitex ergens dat 'veranderende samenstelling van de herkomst van de bewoners van de grote steden' de reden is om geen winkel meer te openen?

en nee, ik moet geen antwoord, ik weet al lang dat je maar wat aan het veronderstellen bent, zonder enige fundering.

Citaat:
Oud 1 december 2004, 03:31   #80
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Vorige pagina , post nummer #57

De link is dus inderdaad mijn persoonlijke opvatting over deze situatie.

Ik vind mijn betoog in post nummer #54 trouwens iets meer gefundeerd dan uw persoonlijke ervaring vanop je katholieke meisjesschool, maar dat is voor mij geen reden om uw argument neer te halen zoals jij dat doet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be