![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Velen steigeren blijkbaar dat ze zelf X jaar langer zouden moeten werken. Voor hun zelf vinden ze dat ze rond circa hun zestigste hard genoeg gewerkt hebben. Dat er geen middelen meer zijn met de vergrijzing om jonge zestigers op pensioen te laten gaan is hun probleem niet.
De vakbonden gaan ook onmiddellijk op hun achterste poten staan om het principe uit te hollen en bijna alle beroepen als zwaar te bestempelen. En politici met haar op hun tanden, wat dit betreft althans, bestaan niet of plooien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ze maar uitdoen als het begint te regenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We wisten wel dat die al allemaal richting Engeland reden maar nu overspoelen ze de kuststreek alhier. Ooit een mevrouw geweten die haar keuken heeft laten schilderen door een Pool en die vertelde mij nadien: 'Die heeft zijn veston nog niet uitgedaan toen hij aan het schilderen was maar hij vroeg niet veel" Als de Brexit een feit zal zijn zullen er velen (niet alleen Polen) die naar daar afgereisd zijn terug naar het 'vasteland' komen denk ik of is dat nu al bezig?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 januari 2019 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jongeren blijven ter plaatse staan trappelen? Begrijpe wie begrijpe kan. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 januari 2019 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw tweede opmerking over "jongeren die staan te trappelen". Het is zéér moeilijk voor bedrijven werkkrachten te vinden, dat klopt dus niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst mocht ik zelfs twee daagjes stage doen in een kringwinkel de ploegleider van die afdeling zei het ook al, als je vraagt of ze (tijdens sollicitatie) bereidt zijn zichzelf vuil te maken, sommigen willen er wel werken aan de machines zonder ze dat deel (het poetsen) van de job te laten doen en meestal zal je ook aan leercapaciteit inboeten als blijkt dat je niet aandachtig luisterd naar wat er gezegd wordt , van mij niets van, heb er twee dagen en wist dat het deel was van de job zoals vuil maken of poetsen dat ze in de winkel kan gepresenteerd worden !! je kunt het ook anders spelen, stel je nadert de pensioenleeftijd en wil (wet is hierom nog niet of wel gestemd) op pensioen op een latere leeftijd voor zover dat nog haalbaar is en ook een beter maar rustiger job vindt of krijgt (niet gemakkelijk vanuit oogpunt werknemer of weigerachtig vanuit oogpunt werkgever) je nog aan uitgestelde pensioen kunt werken, wilt zeggen dat je nog voor de helft van het jaar werkt en de andere helft wordt jou pensioen betaald per twee jaar heb je dan een volledige werkjaar gepresteerd !! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 1 januari 2019 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt de jeugdwerkloosheid en je het hebt de ouderen. Ouderen die je aan het werk kan houden zijn fiscaal véél interessanter. Ze hebben meestal een groter inkomen dan jongeren en betalen zo ook een groter deel van de kost. bvb pensioenen. Ouderen die geen werk hebben kosten meestal ook meer aan de staat dan jongeren die geen werk hebben. Jongeren die niet dadelijk een aangepaste job vinden, die kunnen zich nog altijd omscholen/bijscholen, of beginnen aan een lager niveau en het laddertje beklimmen. Iets wat je van ouderen nog moeilijk kan verlangen. We worden nu allemaal eenmaal ouder dan vroeger, dus ergens is het dan wel voor een stukje logisch dat we ook wat langer gaan werken hé. Maar eigenlijk mogen we zelfs nog niet klagen. Australië bvb... ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vorige horloge was een normaal model "van hier". Tijdens een weekend uitstap met de motorclub was het op de grond gevallen in mijn hotelkamer, en ik trapte het glas kapot. Ik heb het niet laten herstellen, maar weggegooid, omdat ik veronderstel dat ik met de herstellingskost 10 jaar lang per zes maand een goedkope kan kopen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet wel zeggen dat mijn oude horloge ("van hier") een plezante nevenfunctie had: je kon zien of het regende.
... ... Als het glas nat werd, dan regende het.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen is bij machte om het tot zijn/haar 115 jaar vol te houden op de arbeidsmarkt wegens ziekte of één of andere reden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 januari 2019 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |