![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat me vooral opvalt is dat ze niet in staat zijn om tien zinnetjes in het Nederlands na elkaar te zeggen, die ze niet op voorhand konden inoefenen, zonder in een lach te schieten met hun eigen gestuntel. Voor de rest zijn die gasten ok, maar "Nederlands", neen. Niet nodig. Waarschijnlijk te danken aan de lesgevers die soms zelf de taal niet voldoende machtig zijn en er met de nodige minachting tegen aan gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tot nader order spreekt iedereen hier voor zichzelf, en niet voor enige groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krijgen ze nu een heel klein koekje van eigen deeg, nu en dan. "La Belgique sera latine ou ne sera pas"! Konden ze de huidige situatie niet voorspellen natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Hoe zouden ze dat hebben kunnen voorspellen... Ze zitten namelijk compleet opgesloten in hun eigen grootheidswaan waar er geen plaats is voor anderen dan zichzelf...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franstalig complot? In Bruxelles, "région a part entière" een beetje pretentie kon er ook bij, verzuipen ze in de vreemdelingen en die moeten ook, tegen hun zin, naar school. Dat door de Vlamingen laten oplossen is een beetje te gemakkelijk! Voor de rest hebben ze de Vlamingen niet van doen...
Laatst gewijzigd door andev : 8 januari 2019 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, over dictatuur gesproken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Dit zal bij Hilde Crevits wellicht lang op haar maag liggen
Ik zou Hilde binnen de cdv eerder durven rekenen bij de Belgen en minder bij de Vlamingen. Met weinig dossier kennis uiteraard van mij over Hilde In ieder geval is Hilde een top 5 bij geliefde politiekers in Vlaanderen en heeft dus veel invloed in cdv Dit kan wel eens een rol spelen als er na mei mogelijks confederalisme op tafel ligt De alarmbel van Brussel zou wel eens in haar hoofd kunnen luiden als haar een visie gevraagd wordt Mogelijk schieten de Franstalige in eigen voet
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Crevits had die regel idd beter in een ander decreet gezet. Slim was dat niet... Wat ik me ook afvraag : hoe is het mogelijk dat de kabinetsleden van crevits dat probleem niet op voorhand kenden ? Door die optrekking van 55 naar 65% eenzijdig te nemen weet je dat je een beslissing neemt die ook het anderstalige net in even grote mate zal beïnvloeden. Wie zoiets eenzijdig doet, is ofwel dom ofwel onderschat die zijn onderhandelingspartners. Dit had op niveau van de kabinetten moeten besproken en uitgewerkt zijn, en pas naar het parlement gaan als het overleg rond is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een geluk dat er niet teveel politiekers en andere rondlopen die vooral met zichzelf bezig zijn en vergeten dat ze verondersteld worden te spreken en te handelen in naam van "de bevolking"! Trouwens, ik zou me niet ongerust maken moest ik van U zijn! De leden van "die bevolking" zullen allemaal wel voor zichzelf uitmaken wat ze ervan moeten denken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als haar kabinet voldoende overleg gehad met de andere betrokken actoren in het onderwijsveld dan was de alarmprocedure niet moeten gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Benieuwd of ze deze avond op tv komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daliboortje het gaat hier om scholen van het Nederlandstalig onderwijs. Dan is het ook maar doodnormaal dat de belangen van de Nederlandstalige ouders prioriteit hebben. Het gekke is dat de francofone politici zich verzetten tegen een digitale inschrijving. In deze tijd! Hoe achterlijk zijn die sufferds eigenlijk?
|
![]() |
![]() |