Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2019, 12:49   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Pubers die hun humaniora nog niet af hebben wel dan?
Zij kunnen blijkbaar wel verstaan wat de wetenschappers vertellen.

Bij jullie gaat het een oor in, het andere uit, omdat het niet past in het wereldbeeld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 12:51   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Bij jullie gaat het een oor in, het andere uit, omdat het niet past in het wereldbeeld.
iedereen verstaat dat.

alleen op die leeftijd hebben velen nog niet door dat de planeet alleen gered kan worden als je iedereen aan boord houdt en voldoende draagvlak kan behouden om de maatregelen ook door te voeren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 12:54   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
iedereen verstaat dat.

alleen op die leeftijd hebben velen nog niet door dat de planeet alleen gered kan worden als je iedereen aan boord houdt en voldoende draagvlak kan behouden om de maatregelen ook door te voeren.
Ik ben daar al voorbij. Er zijn gewoon te veel idioten op deze planeet.

De democratie moet verdwijnen en plaats maken voor een technocracy waarin we de individuele vrijheid van de mens gaan aanpakken.

Vrijheid is leuk, tot op het punt dat ge uw ecosysteem naar de kloten helpt en uzelf doodt.

En ja, dat betekent ook dat ikzelf ook veel minder kan doen.
Oud 20 februari 2019, 12:56   #64
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

De democratie moet verdwijnen en plaats maken voor een technocracy waarin we de individuele vrijheid van de mens gaan aanpakken.

Vrijheid is leuk, tot op het punt dat ge uw ecosysteem naar de kloten helpt en uzelf doodt.

Brave New World? Trouwens, dictaturen kunnen evengoed het milieu om zeep helpen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 februari 2019 om 12:57.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 12:59   #65
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dank u om mij eraan te herinneren waarom ik groenen haat .
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 20 februari 2019 om 12:59.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 13:02   #66
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij hebben er ook geen verstand van, dus zij vertrouwen ook maar blind op wat ouderen hun voorkauwen.

Citaat:
Ik ga mij zonder weerwoord laten kastijden en bij het handje laten nemen Je grootje.
Oud 20 februari 2019, 13:03   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u om mij eraan te herinneren waarom ik groenen haat .
Gij wilt het recht en de vrijheid hebben om uw eigen leefmilieu naar de kloten te helpen en uw nakomelingen hun toekomst te ontzeggen ?

En gij vraagt u af waarom de groenen en de jongeren u haten ?
Oud 20 februari 2019, 13:04   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij hebben er ook geen verstand van, dus zij vertrouwen ook maar blind op wat ouderen hun voorkauwen.
Zij hebben er meer verstand van dan gij, meneer juristje.

Citaat:
Ik ga mij zonder weerwoord laten kastijden en bij het handje laten nemen Je grootje.
Neen, ge gaat dan overal complotten zien. MAGA-style.
Oud 20 februari 2019, 13:06   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Brave New World? Trouwens, dictaturen kunnen evengoed het milieu om zeep helpen.
Waar spreken we over een dictatuur ?

We gaan geen schauvlieghes of tommeleinen meer het energiebeleid laten uitstippelen.

We gaan gewoon de moedige keuzes maken. Ook al stampen we daar bepaalde groepen mee tegen de schenen.
Oud 20 februari 2019, 13:14   #70
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar spreken we over een dictatuur ?

We gaan geen schauvlieghes of tommeleinen meer het energiebeleid laten uitstippelen.

We gaan gewoon de moedige keuzes maken. Ook al stampen we daar bepaalde groepen mee tegen de schenen.
Je stelde dat democratie een beletsel vormt voor het milieu. Dus ging ik er van uit dat je dictaturen als meer heilzaam ziet. Of worden die technocraten in jouw visie verkozen met een mandaat beperkt in de tijd?
Oud 20 februari 2019, 13:15   #71
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij hebben er meer verstand van dan gij, meneer juristje.
Neen, ze huppelen gewoon mee met wat nu bon ton is.

Citaat:
Neen, ge gaat dan overal complotten zien. MAGA-style.
Citaat:
De dochter van een freelance communicatiemedewerkster van Groen lanceert een actie waardoor een stokpaardje van Groen vlak voor de verkiezingen op de kaart wordt gezet én waardoor de dochter in de schijnwerpers loopt (carrière in de nomenklatoera van Groen gegarandeerd). Wat ben ik toch een simpele duif om daar iets achter te zoeken . Even terzijde: het impresario van Greta Thunberg is ondertussen in opspraak geraakt omdat hij al een miljoen euro verdiend heeft aan een campagne waar de ouders van Greta niets in te zeggen hebben . Héél spontaan allemaal.

Ik heb genoeg ervaring in de politiek om te weten, dat je vaak beter naar het uiteindelijke resultaat kijkt i.p.v. naar wat er gebeurt en gezegd wordt.
En wat dat met de wetenschappelijke discussie te maken heeft? Veel, want resultaten kunnen pour les besoins de la cause aangepast/geïnterpreteerd worden. Ik ben absoluut voorstander van beperking van uitstoot, efficiënt omgaan met energie enz. maar die discussie mag niet gebruikt worden om de democratie te ondergraven.
Oud 20 februari 2019, 13:20   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jongeren en groenen kunnen maar beter iets gaan leren dat in de toekomst nog zal gevraagd worden.

Want de exit van tal van industries zoals auto en alles rondom begint hun schup af te kuisen in Europa.
Honda is er ook mee weg. Land rover jaguar, Toyota, Nissan en nog een hoop denken er ook zo over. In China is het ook al aan het zakken allemaal.

Langs de andere kant is geen werk hebben wel goed voor het milieu .

Mij is het allemaal eender maar er moet nu wel duidelijk gemaakt worden waar we binnen 10 en 20 jaar mee af te rekenen zullen hebben en hoe de jeugd nu moet opgeleid worden naar die richtingen.
Oud 20 februari 2019, 13:34   #73
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jongeren en groenen kunnen maar beter iets gaan leren dat in de toekomst nog zal gevraagd worden.

Want de exit van tal van industries zoals auto en alles rondom begint hun schup af te kuisen in Europa.
Honda is er ook mee weg. Land rover jaguar, Toyota, Nissan en nog een hoop denken er ook zo over. In China is het ook al aan het zakken allemaal.

Langs de andere kant is geen werk hebben wel goed voor het milieu .

Mij is het allemaal eender maar er moet nu wel duidelijk gemaakt worden waar we binnen 10 en 20 jaar mee af te rekenen zullen hebben en hoe de jeugd nu moet opgeleid worden naar die richtingen.
Zelfs seks wordt gerobotiseerd: de klimaatsletjes gaan echt hun best mogen doen.
Oud 20 februari 2019, 13:39   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je stelde dat democratie een beletsel vormt voor het milieu. Dus ging ik er van uit dat je dictaturen als meer heilzaam ziet. Of worden die technocraten in jouw visie verkozen met een mandaat beperkt in de tijd?
De romeinen stelden in tijden van nood een dictatuur aan, omdat ze wisten dat de republiek een palaverclub is die onvoldoende geschikt om "grote problemen" aan te pakken. Dat is heden ten dage ook nog het geval.

Als we de uitstoot gaan beperken, moeten we het gedrag van mensen gaan aanpassen. En vaak tegen hun wil.

Nugoed, er is een soort schizofrenie: iedereen weet dat de uitstoot omlaag moet, maar niemand durft de beslissingen te nemen.

Dan moet het volk maar iemand voor een bepaalde periode aanstellen die op basis van de wetenschap en techniek de noodzakelijke maatregelen neemt. Ipv een politicus die schrik heeft voor herverkiezingen. Die herverkiezingen zijn een pest.
Oud 20 februari 2019, 13:40   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ze huppelen gewoon mee met wat nu bon ton is.

En wat dat met de wetenschappelijke discussie te maken heeft? Veel, want resultaten kunnen pour les besoins de la cause aangepast/geïnterpreteerd worden. Ik ben absoluut voorstander van beperking van uitstoot, efficiënt omgaan met energie enz. maar die discussie mag niet gebruikt worden om de democratie te ondergraven.
En, heb je al inhoudelijke argumenten op hun boodschap, of blijf je maar mikken op de ma van dat wicht ?

Beetje intellectuele armoede.
Oud 20 februari 2019, 13:49   #76
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De romeinen stelden in tijden van nood een dictatuur aan, omdat ze wisten dat de republiek een palaverclub is die onvoldoende geschikt om "grote problemen" aan te pakken. Dat is heden ten dage ook nog het geval.

Als we de uitstoot gaan beperken, moeten we het gedrag van mensen gaan aanpassen. En vaak tegen hun wil.

Nugoed, er is een soort schizofrenie: iedereen weet dat de uitstoot omlaag moet, maar niemand durft de beslissingen te nemen.

Dan moet het volk maar iemand voor een bepaalde periode aanstellen die op basis van de wetenschap en techniek de noodzakelijke maatregelen neemt. Ipv een politicus die schrik heeft voor herverkiezingen. Die herverkiezingen zijn een pest.
Als het volk zo iemand moet aanstellen dan is dat toch democratisch? Niet alle beslissingen inh een democratie worden even enthousiast onthaald hoor. Ik herinner me nog wat een drama het was toen men de mensen verplichtte om het huisvuil te sorteren.
Oud 20 februari 2019, 13:49   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een charismatische leider waar veel volk achterloopt omdat ze weet hoe dat volk angst aan te jagen, aan wie zou ik toch kunnen denken?

PS Die foto heeft wel een mooie achtergrond.
Dat is dan ook alles, want zij heeft een lelijke kop. Die heeft het niet getroffen met haar (biologische) ouders.
Oud 20 februari 2019, 13:51   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is dan ook alles, want zij heeft een lelijke kop. Die heeft het niet getroffen met haar (biologische) ouders.
En gij wel dan ?
Oud 20 februari 2019, 13:53   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gij wel dan ?
Nee, maar het ging niet over mij.
Oud 20 februari 2019, 14:00   #80
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, maar het ging niet over mij.
Kweetnie... N-VA?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be