Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2019, 20:54   #61
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Hou uw kweek eens Elio.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 21:02   #62
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hou uw kweek eens Elio.
Op uw negeerlijst staan en toch mijn kweek moeten houden. Da's straf

Tip: als je verkondigt dat iemand op uw negeerlijst staat laat dan ook niet blijken dat je toch stiekem gluurt. Dat staat zo belachelijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 09:41   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik moet zeggen dat ik bembem's standpunt niet 100% begrijp. In de mate dat ze bezorgd is om het welzijn van de gay populatie, zou haar voorstel op het eerste gezicht niet idioot zijn. In de mate dat ze denkt dat de gay populatie in het oog moet gehouden worden want dat zij de "schuldigen" zijn voor de verspreiding van HIV, is ze helemaal mis. HIV wordt nu voornamelijk verspreid door heteroseksuele transmissie en druggebruik.

Maar het is wel zo dat, gezien de hoge historische infectiegraad van de gay wereld, een losbandig gay gedrag U een hoger risico laat lopen dan een monogaam gedrag, of dat nu gay is of hetero.

Hieruit kan ik enkel maar besluiten dat bembem bijzonder bezorgd is om losbandige gays, en hen absoluut wil beschermen tegen hun verhoogd risico om HIV op te lopen.

Alleen is jaarlijks screenen misschien niet de goeie oplossing om hen te beschermen. Immers, eens je het vlaggen hebt, is het wel goed van het te weten, maar je hebt het toch maar vlaggen. Bovendien is het zo dat ge het besmettelijkste zijt juist na infectie, wanneer de tests nog niks opleveren. Er is een periode die gaat van 3 weken minimum tot 12 weken waarbij het virus enorm toeneemt en er nog geen antilichamen detecteerbaar zijn. Het is immers pas wanneer anti-lichamen geproduceerd worden (en de ziekte detecteerbaar is) dat de virusproductie serieus gaat afnemen.

Maw, in die periode is men maximaal besmettelijk, en is het ondetecteerbaar, tenminste door detectie van anti-lichamen. Ik weet niet of men al direct het virus RNA kan detecteren, dat zou een wat vroegtijdiger detectie toelaten, maar ik weet niet of die tests bestaan. Alleen zou je dan bijna systematisch een test moeten doen om de 2 weken of zo.

Het gevolg is dus, bij een jaarlijkse test, dat, indien het positief is, je gewoon weet dat je tijdens het vorige jaar besmet was, en dat je heel besmettelijk bent geweest tijdens de weken die erop volgden. Wat helpt dat, eigenlijk ?

Het helpt wel dat je vanaf nu kan behandeld worden, en dat je vanaf nu kan opletten om anderen minder te besmetten, maar uw besmettelijkste periode is al voorbij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2019 om 09:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 09:50   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
wat een hoop onzin bij elkaar.

De evolutie van de HIV-behandeling is een van de succesverhalen van modern wetenschappelijk onderzoek. Waar 25 jaar geleden de diagnose HIV gelijk stond aan een doodvonnis, zitten we nu aan een behandeling die zelfs in staat is om de virale load dermate te reduceren tot "onopspoorbaar" in het bloed; zodanig zelfs dat de hoge gezondheidsraad recent zijn standpunt over kondoomgebruik heeft aangepast, en aangeeft dat een HIV patient in een stabiele relatie die trouw zijn therapie volgt niet noodzakelijk meer met een kondoom hoeft te vrijen om zijn of haar partner te beschermen. Zo ver zijn we geëvolueerd.

En Bembem, de meeste homo's die ik ken neuken niet in het rond, maar zitten in een stabiele relatie. En zijn zich bewust van de HIV-epidemie
en er is HIVPrep https://www.levenmethiv.be/seksualit...-hiv-infecties
en Janssen Pharmaceutica is vergevorderd in t ontwikkelen van een vaccin.

idd een succesverhaal
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 09:54   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik bembem's standpunt niet 100% begrijp.
Wie wel?
Citaat:
In de mate dat ze bezorgd is om het welzijn van de gay populatie, zou haar voorstel op het eerste gezicht niet idioot zijn. In de mate dat ze denkt dat de gay populatie in het oog moet gehouden worden want dat zij de "schuldigen" zijn voor de verspreiding van HIV, is ze helemaal mis. HIV wordt nu voornamelijk verspreid door heteroseksuele transmissie en druggebruik.

Maar het is wel zo dat, gezien de hoge historische infectiegraad van de gay wereld, een losbandig gay gedrag U een hoger risico laat lopen dan een monogaam gedrag, of dat nu gay is of hetero.

Hieruit kan ik enkel maar besluiten dat bembem bijzonder bezorgd is om losbandige gays, en hen absoluut wil beschermen tegen hun verhoogd risico om HIV op te lopen.
Zoals ik schreef, het is een zelfuitroeiend probleem. Ik vermoed dat de monogamie-regels van de abramistische religies eigenlijk hun antwoord was op een epidemie van SOA's in hun ontstaanstijd.
Citaat:
Alleen is jaarlijks screenen misschien niet de goeie oplossing om hen te beschermen.
Detectie is niet beschermen.

Citaat:
Immers, eens je het vlaggen hebt, is het wel goed van het te weten, maar je hebt het toch maar vlaggen. Bovendien is het zo dat ge het besmettelijkste zijt juist na infectie, wanneer de tests nog niks opleveren. Er is een periode die gaat van 3 weken minimum tot 12 weken waarbij het virus enorm toeneemt en er nog geen antilichamen detecteerbaar zijn. Het is immers pas wanneer anti-lichamen geproduceerd worden (en de ziekte detecteerbaar is) dat de virusproductie serieus gaat afnemen.

Maw, in die periode is men maximaal besmettelijk, en is het ondetecteerbaar, tenminste door detectie van anti-lichamen. Ik weet niet of men al direct het virus RNA kan detecteren, dat zou een wat vroegtijdiger detectie toelaten, maar ik weet niet of die tests bestaan. Alleen zou je dan bijna systematisch een test moeten doen om de 2 weken of zo.

Het gevolg is dus, bij een jaarlijkse test, dat, indien het positief is, je gewoon weet dat je tijdens het vorige jaar besmet was, en dat je heel besmettelijk bent geweest tijdens de weken die erop volgden. Wat helpt dat, eigenlijk ?

Het helpt wel dat je vanaf nu kan behandeld worden, en dat je vanaf nu kan opletten om anderen minder te besmetten, maar uw besmettelijkste periode is al voorbij.
Een roze driehoek is zo ouderwets. Bij een positieve uitslag, een RFID chip implanten die deze status duidelijk uitzend. En we kunnen natuurlijk ook andere belangrijke dingen vermelden met zo'n implantaat. Bijvoorbeeld andere medische problemen die de maatschappij kosten kunnen opleveren. Of hoeveel strafpunten op Politics iemand verzameld heeft. Of het aantal verkeersvertredingen. Of de uren doorgebracht op facebook.
Oud 27 maart 2019, 10:23   #66
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik heb een mening, en die is toevallig niet debiel.

U.P. Yours!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 10:25   #67
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Als pede zou ik me echt niet veilig voelen. Condooms knappen al eens + je bent nooit zeker of je wel niet met zo'n bareback bosneuker te doen hebt. Ik zou als homo dus vrijwel zeker me geheel onthouden ook al is dit voor een man uiteraard wat moeilijk.
Maar een pedo is wel in orde voor u? Da's veilig? Misschien dat u eens met statistieken daarover afkomt?
Oud 27 maart 2019, 11:39   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Maar een pedo is wel in orde voor u? Da's veilig? Misschien dat u eens met statistieken daarover afkomt?
Het is misschien een veiliger vorm van seks om het enkel met maagdelijke kinderen te doen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 11:42   #69
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is misschien een veiliger vorm van seks om het enkel met maagdelijke kinderen te doen...
Voor eenmalig gebruik. Wegwerpmateriaal.
Oud 27 maart 2019, 11:45   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hou uw kweek eens Elio.
jij hebt je gore kweek wel opengetrokken in je post 28 hier
https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=28

en daarmee meteen je bedoelingen in dit homofoob draadje kenbaar gemaakt he bembem, jij marginale parasiet.

mss moeten ze gewoon Merksem eens controleren op racistische parasiterende homofobe mislukkelingen als jij en daar komaf mee maken?

PS het driehoekje staat linksonder ... je zal merken dat het bij jou even effectief geworden is als bij je pedo vriendje.

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 maart 2019 om 11:46.
Oud 27 maart 2019, 11:56   #71
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Voor eenmalig gebruik. Wegwerpmateriaal.
Het is gewoon een walgelijk schepsel, net als haar pedobeervriendje die ze hier met poot en tand zit te verdedigen. Dat ze maar naar die zijn mistige berg trekt, dan kunnen ze elkaar bevuilen zonder anderen lastig te vallen. Bah.
Oud 27 maart 2019, 12:27   #72
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Het is gewoon een walgelijk schepsel, net als haar pedobeervriendje die ze hier met poot en tand zit te verdedigen. Dat ze maar naar die zijn mistige berg trekt, dan kunnen ze elkaar bevuilen zonder anderen lastig te vallen. Bah.
Liefst na sterilisatie natuurlijk. Het is naar 't schijnt wel slappe vermicelli tussen zijn benen maar toch op zeker spelen.
Oud 27 maart 2019, 12:32   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op uw negeerlijst staan en toch mijn kweek moeten houden. Da's straf

Tip: als je verkondigt dat iemand op uw negeerlijst staat laat dan ook niet blijken dat je toch stiekem gluurt. Dat staat zo belachelijk.
Zowat al diegenen die dat hier beweren doen dat. Heb er hier ook al zo enkele betrapt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 12:41   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liefst na sterilisatie natuurlijk. Het is naar 't schijnt wel slappe vermicelli tussen zijn benen maar toch op zeker spelen.
Bemmetje beweert toch de 40 al gehaald te hebben. Dat zal een veganistische snoepert niet echt "kickstarten".
Oud 27 maart 2019, 12:42   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bemmetje beweert toch de 40 al gehaald te hebben. Dat zal een veganistische snoepert niet echt "kickstarten".
ze heeft hier ook foto's gepost ... ook heel efficiënte anti conceptie.
Oud 27 maart 2019, 12:42   #76
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tenzij ze haar rol als kindvrouwtje met verve speelt.
Oud 27 maart 2019, 12:43   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze heeft hier ook foto's gepost ... ook heel efficiënte anti conceptie.
Smaak is persoonlijk. Maar bemmetje is niet beschikbaar voor mannen. (althans, dat beweert haar typetje)
Oud 27 maart 2019, 13:26   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik bembem's standpunt niet 100% begrijp. In de mate dat ze bezorgd is om het welzijn van de gay populatie, zou haar voorstel op het eerste gezicht niet idioot zijn. In de mate dat ze denkt dat de gay populatie in het oog moet gehouden worden want dat zij de "schuldigen" zijn voor de verspreiding van HIV, is ze helemaal mis. HIV wordt nu voornamelijk verspreid door heteroseksuele transmissie en druggebruik.

Alleen is jaarlijks screenen misschien niet de goeie oplossing om hen te beschermen. Immers, eens je het vlaggen hebt, is het wel goed van het te weten, maar je hebt het toch maar vlaggen. Bovendien is het zo dat ge het besmettelijkste zijt juist na infectie, wanneer de tests nog niks opleveren. Er is een periode die gaat van 3 weken minimum tot 12 weken waarbij het virus enorm toeneemt en er nog geen antilichamen detecteerbaar zijn. Het is immers pas wanneer anti-lichamen geproduceerd worden (en de ziekte detecteerbaar is) dat de virusproductie serieus gaat afnemen.

Wel, ik trek me hun lot aan; & ja het klopt v die incubatieperiode en dat ze dan heel besmettelijk zijn; echter zijn ze dat nadien ook -alle kritiek ten spijt. Ik blijf erbij dat promiscue homo gedrag zeer risicovol is, en dat ze zeker baat hebben om correct met een condoom om te gaan.
Oud 27 maart 2019, 13:30   #79
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jij hebt je gore kweek wel opengetrokken in je post 28 hier
https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=28

en daarmee meteen je bedoelingen in dit homofoob draadje kenbaar gemaakt he bembem, jij marginale parasiet.

mss moeten ze gewoon Merksem eens controleren op racistische parasiterende homofobe mislukkelingen als jij en daar komaf mee maken?

PS het driehoekje staat linksonder ... je zal merken dat het bij jou even effectief geworden is als bij je pedo vriendje.
Je uitlatingen nemen stilaan Gestapo proporties aan (niet verwonderlijk ben je dan ook naar eigen zeggen pro N-VA); maar goed on topic: kijk ik kan er niet aan doen dat the facts nu eenmaal in het nadeel spreken wat betreft de homo populatie; ook: ik kan er nog minder aan doen dat sommigen een homo als kind hebben en zich mede hierom bijna hysterisch gedragen in een discussie omtrent hiv bij homo's.

De cijfers liegen niet Ana; 1 op 20 -in dit landje- volgens Sensoa!
Oud 27 maart 2019, 13:34   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je uitlatingen nemen stilaan Gestapo proporties aan (niet verwonderlijk ben je dan ook naar eigen zeggen pro N-VA); maar goed on topic: kijk ik kan er niet aan doen dat the facts nu eenmaal in het nadeel spreken wat betreft de homo populatie; ook: ik kan er nog minder aan doen dat sommigen een homo als kind hebben en zich mede hierom bijna hysterisch gedragen in een discussie omtrent hiv bij homo's.

De cijfers liegen niet Ana; 1 op 20 -in dit landje- volgens Sensoa!
faut le faire ... homo's een roze ster willen opspelden en iemand anders Gestapo verwijten maken

je onwetendheid is overigens eindeloos.

Citaat:
PrEP voorkomt nieuwe hiv-infecties
Print
PDF
PrEP is een behandeling voor mensen zonder hiv die een grote kans lopen om besmet te worden. Wat zijn de voor- en nadelen van PrEP? En wat doe je als je gebruik van PrEP overweegt?
Wat?
PrEP is een behandeling voor mensen zonder hiv. Uit studies blijkt dat de medicatie, bij inname volgens de richtlijnen van de arts, overdracht van hiv voorkomt.
Het is een pil en wordt verkocht onder de merknaam Truvada. Op termijn zullen ook andere pillen op de markt beschikbaar zijn.
Je kan PrEP vergelijken met de anticonceptiepil voor vrouwen, of met een anti-malariabehandeling voor je naar de tropen vertrekt.
PrEP ??* PEP. PEP is een behandeling nadat je mogelijk risico hebt gelopen op hiv. PrEP is een behandeling om te voorkomen dat je hiv oploopt.
Hoe werkt het?
PrEP voorkomt dat het virus CD4-cellen binnendringt. Het kan op 2 manieren ingenomen worden:
voor mannen én vrouwen: dagelijks 1 pil op een vast tijdstip dat je zelf kiest.
voor mannen: voor en na de seks
2 pillen 2 tot 24 uur voor je anale seks hebt
1 pil om de 24 uur tot 2 dagen na de laatste keer anale seks
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be