Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2019, 11:55   #61
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Men zou beter investeren in fietsinfrastructuur ipv geld weg te smijten aan BTW-verlagingen. Gelijk het nu is gaat het aantal ongevallen dramatisch gaan beginnen stijgen. Er wordt tegenwoordig harder gereden op het fietspad dan op de rijweg.
Dit.
Maar als die PS'er dit gaat moeten verkopen in Brussel...
Oud 4 april 2019, 11:56   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De vraag is of de verlaging van 21% naar 6% zal leiden tot een toename van de verkoop van deze fietsen.

Zo niet, is er inderdaad enkel een minderinkomst aan belastingen.
Dat is inderdaad een totaal belachelijke overweging, om te denken dat het die 20 Euro extra BTW zijn die de beslissing zullen laten maken om geen auto van 20 000 Euro te kopen, maar wel een fiets van 250 Euro die nu 230 Euro zal kosten he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 11:57   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
yep, de wielen controleer je bij verkoop, die zijn in orde, dan voor 80€ nieuwe tandwielen en remmen en remkabels, en je hebt een nieuwe fiets.
Kweenie, maar voor 200 Euro heb je een goeie nieuwe fiets in de supermarkt, nee ?
Oud 4 april 2019, 11:59   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kweenie, maar voor 200 Euro heb je een goeie nieuwe fiets in de supermarkt, nee ?
goeie fiets en supermarkt of decathlon gaan niet echt samen, tenzij je m daar ook 500€ betaalt ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 12:00   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als ze die tweedehandsfiets kopen via de regulaire markt, kunnen ze toch ook genieten van die BTW korting.

Of wacht eens, ze willen die in het zwart kopen, ze betalen dus helemaal gene BTW meer.
BTW tussen particulieren?

in t zwart? ... het is niet verboden hé, een oude fiets verkopen als particulier ?! ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 april 2019 om 12:01.
Oud 4 april 2019, 12:00   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als ze die tweedehandsfiets kopen via de regulaire markt, kunnen ze toch ook genieten van die BTW korting.
Op tweedehands betaal je toch geen BTW (er is geen "toegevoegde waarde") ?
Oud 4 april 2019, 12:03   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
goeie fiets en supermarkt of decathlon gaan niet echt samen, tenzij je m daar ook 500€ betaalt ...
Ik rij al 15 jaar op zo een fiets van 200 Euro, die rijdt heel goed. Aluminium kader, schokbrekers op voorwiel,3x7 versnellingen, alles prima geregeld. 5 jaar geleden eens helemaal laten herzien bij een fietsenmaker, voor 100 Euro. Al de rest doe ik zelf eraan. Natuurlijk ga ik daar geen alle-terrein mee doen he. Maar op de weg is dat prima. Licht, betrouwbaar, meer moet dat niet zijn.

Laagste prijzen zijn 80 - 100 Euro, dus aan 200 zit je al niet meer bij de intreeprijs. Ken de prijzen van fietsen niet in Belgie, zou verwachten dat het vergelijkbaar is.

Als je natuurlijk carbon vezel, schijfremmen, en andere nutteloze gadgets wil voor een normale "verplaatsfiets" ...

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 april 2019 om 12:04.
Oud 4 april 2019, 12:03   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een totaal belachelijke overweging, om te denken dat het die 20 Euro extra BTW zijn die de beslissing zullen laten maken om geen auto van 20 000 Euro te kopen, maar wel een fiets van 250 Euro die nu 230 Euro zal kosten he
Tuurlijk niet. Wat er gaat gebeuren is het volgende. Je trekt als consument een budget uit voor een fiets. Dat kan 200 euro zijn of 2000 euro. Je koopt dus een fiets van dat bedrag. Je gaat dus gewoon een iets betere fiets hebben, maar uw totale spending blijft uiteraard gelijk. Fabrikanten verkopen dus duurdere fietsen. Er zullen misschien een paar procent meer fietsen verkocht worden, maar het zal niet echt veel zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 12:03   #69
Anna List
Banneling

Standaard

conclusie :

belachelijke overhaaste maatregel (verkiezingsstunt)

die

-9/10 wordt teruggedraaid door de EU
-indien toch goedgekeurd : enkel kost van 60 miljoen voor de staatskas en 0 effect.
Oud 4 april 2019, 12:05   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik rij al 15 jaar op zo een fiets van 200 Euro, die rijdt heel goed. Aluminium kader, schokbrekers op voorwiel,3x7 versnellingen, alles prima geregeld. 5 jaar geleden eens helemaal laten herzien bij een fietsenmaker, voor 100 Euro. Al de rest doe ik zelf eraan. Natuurlijk ga ik daar geen alle-terrein mee doen he. Maar op de weg is dat prima. Licht, betrouwbaar, meer moet dat niet zijn.
alles hangt af van tandwielen en versnellingsapparaat ... de rest is idd puur marketing

maar wie er iets van kent, heeft voor 50€ tweedehands en pakweg 120€ vernieuwing wel een degelijke kwaliteitsfiets.
Oud 4 april 2019, 12:10   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alles hangt af van tandwielen en versnellingsapparaat ... de rest is idd puur marketing
Inderdaad, de versnellingen, dat moet goed werken, en goed geregeld zijn, en betrouwbaar. Nooit problemen mee gehad, eens die goed geregeld waren. Dat klikt, en hup, andere versnelling. Het heeft mij wel een paar weken gekost om dat goed te regelen, en ik heb wel de goeiekopere "elastische" kabels vervangen door rigide kabels om geen "warm/koud" ontregeling te hebben.

Citaat:
maar wie er iets van kent, heeft voor 50€ tweedehands en pakweg 120€ vernieuwing wel een degelijke kwaliteitsfiets.
Da's waar, maar je neemt het risico van tweedehands. Bvb beschadigde spaken en zo, scheurtjes in 't kader,... Als je een goei occazie hebt, doe je inderdaad een goeie zaak, maar je neemt een risico dat je met een nieuwe fiets niet hebt.
Oud 4 april 2019, 12:13   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Om te kunnen genieten van belastingverlagingen moet ge ze eerst betalen.
't Gaat over BTW verlaging hoor. Bij de les blijven hé.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 12:17   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de versnellingen, dat moet goed werken, en goed geregeld zijn, en betrouwbaar. Nooit problemen mee gehad, eens die goed geregeld waren. Dat klikt, en hup, andere versnelling. Het heeft mij wel een paar weken gekost om dat goed te regelen, en ik heb wel de goeiekopere "elastische" kabels vervangen door rigide kabels om geen "warm/koud" ontregeling te hebben.

Da's waar, maar je neemt het risico van tweedehands. Bvb beschadigde spaken en zo, scheurtjes in 't kader,... Als je een goei occazie hebt, doe je inderdaad een goeie zaak, maar je neemt een risico dat je met een nieuwe fiets niet hebt.
in versnellingsapparaten zitten heel grote kwaliteitsverschillen, je moet dus daarop kiezen
de wielen en kader dat zie je op t zicht als je grondig kijkt
(ik zou idd geen carbon kader tweedehands kopen, de inwendige schade daaraan kan onzichtbaar blijven)
en gewoon nieuwe degelijke tandwielen +-80€ incalculeren.

ik koop nooit nog een nieuwe fiets hoor.
Oud 4 april 2019, 12:22   #74
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Bij Van Eyck om wisselstukken?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 12:31   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bij Van Eyck om wisselstukken?
alles online via Duitsland
Oud 4 april 2019, 13:50   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in versnellingsapparaten zitten heel grote kwaliteitsverschillen, je moet dus daarop kiezen
de wielen en kader dat zie je op t zicht als je grondig kijkt
(ik zou idd geen carbon kader tweedehands kopen, de inwendige schade daaraan kan onzichtbaar blijven)
en gewoon nieuwe degelijke tandwielen +-80€ incalculeren.

ik koop nooit nog een nieuwe fiets hoor.
Ik vind het altijd grappig als ik wieltoeristen zie rondtuffen met ne fietskader van 2K terwijl ze dan een overgewicht van 20 kilo mogen meezeulen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 13:53   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BTW tussen particulieren?

in t zwart? ... het is niet verboden hé, een oude fiets verkopen als particulier ?! ...
Op die fiets is trouwens al BTW betaald nee?
Oud 4 april 2019, 13:53   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het altijd grappig als ik wieltoeristen zie rondtuffen met ne fietskader van 2K terwijl ze dan een overgewicht van 20 kilo mogen meezeulen.
Inderdaad, al dat snobisme, als het gewoon is om naar uw werk te rijden, is een doodgewone fiets goed genoeg. Al die dure brol, dat speelt misschien een klein rolletje voor wedstrijden en zo, of als je aan terreinfietsen doet, maar op de gewone weg heb je daar niks aan.
Oud 4 april 2019, 14:22   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
't Gaat over BTW verlaging hoor. Bij de les blijven hé.
Lees de draad eens...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 14:24   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
2k valt nog mee soms ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be