Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2019, 16:39   #61
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Anuna De Wever is weer eens kwaad.
https://www.zita.be/nieuws/anuna-de-...an-voor-school
Nu is ze op het idee gekomen dat het onverantwoord is dat leerlingen vroeg moeten opstaan. De school zou pas om 10 uur mogen beginnen.
Citaat
“Ik ben het vroege opstaan kotsbeu! Als mijn wekker weer eens om zeven uur gaat, sta ik op met hoofdpijn. Het is tegen de menselijke natuur en bovendien totaal niet verantwoord dat scholen hun leerlingen zo vroeg uit bed halen. Waarom beginnen de lessen niet gewoon om tien uur? Misschien moet ik daar eens voor gaan striken”, schrijft ze.
Einde citaat.
Wat een verwend jong! Onder het mom van klimaatactiviste wil ze alleen maar aandacht trekken en spijbelen.
Als men rationeel de dingen bekijkt, heeft ze gelijk. Waarom moet de school inderdaad zo vroeg beginnen? Dat is voor niets goed. Laat de school beginnen om negen uur. Geef 's middags een uur vrij om te eten. En namiddag om 4 h is het afgelopen.

Dan hebben de leerlingen 6 uur les gehad (- de speeltijden). Men kan ook de speeltijden laten vallen en stoppen om 11h 50 . Dan hebben de leerlingen iets meer tijd om te eten. En zo opteren voor twee blokken van 3 uur les. Een blok voor het middagmaal en een blok erna. De lessen zijn dan afgelopen om Dit is 6 uur les in totaal. Dat is genoeg. Meer lesuren is niet meer productief en ze zijn in feite weinig zinvol. Vergeet trouwens niet dat in de meeste scholen een zogenaamd 'lesuur' = 50 minuten.

Met een beetje goede wil zou de school gerust wat later kunnen beginnen en niemand zou schade lijden (behalve de leerkrachten die aan hun 'uren' zouden moeten kunnen komen om een volledige opdracht te hebben. Maar ook dit zou moeten worden herzien. Immers ons onderwijs zit nog altijd in een lesschema van véle decennia geleden).

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 april 2019 om 17:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 16:49   #62
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
www zita.be is er voor "entertainment & fun"...

Neenee Marie heeft gelijk hoor dat kind is te lui om te helpen bedonderen, dat hebt ge met dat groen links gespuis, die totaal geen naschoolse sportactiviteiten doen.

Klimaatactiviste Anuna De Wever maakt zich in Humo de bedenking waarom scholen zo vroeg starten. Ze pleit ervoor om een schooldag pas om tien uur te laten aanvangen.

Elke week geeft Anuna De Wever een kijkje in haar leven in de Humo-rubriek ‘Dagboek van een klimaatactivist’. Deze keer heeft ze het onder meer over de schooluren, die in haar ogen te vroeg op de dag van start gaan. “Ik ben het vroege opstaan kotsbeu! Als mijn wekker weer eens om zeven uur gaat, sta ik op met hoofdpijn. Het is tegen de menselijke natuur en bovendien totaal niet verantwoord dat scholen hun leerlingen zo vroeg uit bed halen. Waarom beginnen de lessen niet gewoon om tien uur? Misschien moet ik daar eens voor gaan striken”, schrijft ze.

https://nl.metrotime.be/2019/04/09/m...n-voor-school/
Oud 10 april 2019, 17:11   #63
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als men rationeel de dingen bekijkt, heeft ze gelijk. Waarom moet de school inderdaad zo vroeg beginnen? Dat is voor niets goed. Laat de school beginnen om negen uur. Geef 's middags een uur vrij om te eten. En namiddag om 4 h is het afgelopen.

Dan hebben de leerlingen 6 uur les gehad (- de speeltijden). Men kan ook de speeltijden laten vallen en stoppen om 11h 50 . Dan hebben de leerlingen iets meer tijd om te eten. En zo opteren voor twee blokken van 3 uur les. Een blok voor het middagmaal en een blok erna. De lessen zijn dan afgelopen om Dit is 6 uur les in totaal. Dat is genoeg. Meer lesuren is niet meer productief en ze zijn in feite weinig zinvol. Vergeet trouwens niet dat in de meeste scholen een 'lesuur' = 50 minuten.
Wat wil je kweken luierikken of mensen met karakter? Dat is maar de vraag. De school is de voorbereiding op het volwassen leven (jammer genoeg), Den je dat je later bij een sollicitatie kan aangeven dat je niet voor tier begint want dat je dat niet gewoon bent? Ze gaan u zien komen. Jongens toch.
Alle jongeren verplicht elke morgend tien minuten douchen met ijskoud water en nen boterham met paardengerookt daar staan ze fris,monter en kloek van voor de rest van de dag. Soyboys en Anunalikes gelieve zich te onthouden van deze.
Oud 10 april 2019, 17:15   #64
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Anuna De Wever is weer eens kwaad.
https://www.zita.be/nieuws/anuna-de-...an-voor-school
Nu is ze op het idee gekomen dat het onverantwoord is dat leerlingen vroeg moeten opstaan. De school zou pas om 10 uur mogen beginnen.
Citaat
“Ik ben het vroege opstaan kotsbeu! Als mijn wekker weer eens om zeven uur gaat, sta ik op met hoofdpijn. Het is tegen de menselijke natuur en bovendien totaal niet verantwoord dat scholen hun leerlingen zo vroeg uit bed halen. Waarom beginnen de lessen niet gewoon om tien uur? Misschien moet ik daar eens voor gaan striken”, schrijft ze.
Einde citaat.
Wat een verwend jong! Onder het mom van klimaatactiviste wil ze alleen maar aandacht trekken en spijbelen.

Dan hebben de leerlingen 6 uur les gehad (- de speeltijden). Men kan ook de speeltijden laten vallen en stoppen om 11h 50 . Dan hebben de leerlingen iets meer tijd om te eten. En zo opteren voor twee blokken van 3 uur les van 50 minuten. Een blok voor het middagmaal en een blok erna. De lessen zijn dan, zoals boven gezegd, afgelopen om 16 uur. Dit is 6 uur les in totaal. Dat is genoeg. Meer lesuren is niet meer productief en ze zijn in feite weinig zinvol. Vergeet trouwens niet dat in de meeste scholen een zogenaamd 'lesuur' = 50 minuten. Dus men kan de etenstijd royaal groter maken.

Met een beetje goede wil zou de school gerust wat later kunnen beginnen en niemand zou schade lijden. Behalve de leerkrachten die aan hun 'uren' zouden moeten kunnen komen om een volledige opdracht te hebben. Maar ook dit zou moeten worden herzien. Immers ons onderwijs zit nog altijd in een lesschema van véle decennia geleden. Bovendien zou een verminderd lesschema en toch volledige lesopdracht weer mensen kunnen aantrekken naar het onderwijs. Want we zitten binnenkort (nu al?) met een serieus probleem op dit vlak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 april 2019 om 17:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 17:50   #65
Hoomer

Standaard

Citaat:

Dan hebben de leerlingen 6 uur les gehad (- de speeltijden). Men kan ook de speeltijden laten vallen en stoppen om 11h 50 . Dan hebben de leerlingen iets meer tijd om te eten. En zo opteren voor twee blokken van 3 uur les van 50 minuten. Een blok voor het middagmaal en een blok erna. De lessen zijn dan, zoals boven gezegd, afgelopen om 16 uur. Dit is 6 uur les in totaal. Dat is genoeg. Meer lesuren is niet meer productief en ze zijn in feite weinig zinvol. Vergeet trouwens niet dat in de meeste scholen een zogenaamd 'lesuur' = 50 minuten. Dus men kan de etenstijd royaal groter maken.

Met een beetje goede wil zou de school gerust wat later kunnen beginnen en niemand zou schade lijden. Behalve de leerkrachten die aan hun 'uren' zouden moeten kunnen komen om een volledige opdracht te hebben. Maar ook dit zou moeten worden herzien. Immers ons onderwijs zit nog altijd in een lesschema van véle decennia geleden. Bovendien zou een verminderd lesschema en toch volledige lesopdracht weer mensen kunnen aantrekken naar het onderwijs. Want we zitten binnenkort (nu al?) met een serieus probleem op dit vlak.
Dus onze kleuters maken vanaf morgen zelf hun lunch nadat ze vrijwillig opgestaan zijn want de papa en de mama zijn allang gaan werken .
Ho wat is het heerlijk een dombo te zijn.
Anuna (door de meeste scholieren "het" genoemd) denkt alleen vanuit haar eigen leefwereld, niet vanuit de realiteit hoor, en jij, uit welke realiteit redeneer jij?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 10 april 2019 om 17:50.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 17:59   #66
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Neenee Marie heeft gelijk hoor dat kind is te lui om te helpen bedonderen, dat hebt ge met dat groen links gespuis, die totaal geen naschoolse sportactiviteiten doen.

Klimaatactiviste Anuna De Wever maakt zich in Humo de bedenking waarom scholen zo vroeg starten. Ze pleit ervoor om een schooldag pas om tien uur te laten aanvangen.

Elke week geeft Anuna De Wever een kijkje in haar leven in de Humo-rubriek ‘Dagboek van een klimaatactivist’. Deze keer heeft ze het onder meer over de schooluren, die in haar ogen te vroeg op de dag van start gaan. “Ik ben het vroege opstaan kotsbeu! Als mijn wekker weer eens om zeven uur gaat, sta ik op met hoofdpijn. Het is tegen de menselijke natuur en bovendien totaal niet verantwoord dat scholen hun leerlingen zo vroeg uit bed halen. Waarom beginnen de lessen niet gewoon om tien uur? Misschien moet ik daar eens voor gaan striken”, schrijft ze.

dat ideetje van te vroeg opstaan is NIET origineel van Anuna !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 18:00   #67
Hoomer

Standaard

Citaat:
De luiwammes staat er dan toch achter.
Oud 10 april 2019, 19:13   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vanaf nu moeten we samenwerken om de klimaatproblemen op te lossen.
"Samenkomen is een begin, samenblijven is vooruitgang, samenwerken is een succes"
Henry Ford.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 19:59   #69
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Z'is denk ik wel de eerste die voor dees zou willen striken.
Oud 10 april 2019, 21:47   #70
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het nadeel van een debatcultuur: je moet met iedereen debatteren, ook al besluipt je de lust om het andere kamp eens goed uit te lachen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 21:49   #71
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanaf nu moeten we samenwerken om de klimaatproblemen op te lossen.
"Samenkomen is een begin, samenblijven is vooruitgang, samenwerken is een succes"
Henry Ford.
U citeert de man die autorijden democratiseerde én ook nog eens een fan van Hitler was?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 22:12   #72
^_^
Parlementslid

Standaard

Het is voor mij nog net haalbaar om met mijn kinderen om half 9 naar school te wandelen, en daarna te gaan werken. 9 uur zie ik eigenlijk niet meer zitten - dan heb ik 's avonds geen tijd meer voor.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2019, 23:39   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
U citeert de man die autorijden democratiseerde én ook nog eens een fan van Hitler was?
En bandwerk van de slachterijen naar de auto-industrie bracht.
Oud 11 april 2019, 06:31   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
School moet afgeschaft worden. Prive bedrijven kunnen altijd onderwijs dienstverlening aanbieden. Ouders kopen dan, tussen concurrentieel aanbod, wat hen het beste lijkt voor hun kids. Of kopen niks.
Het aanbod van onderwijsdiensten is dan enkel beperkt tot de vindingrijkheid van de ondernemer die een onderwijsbedrijf opricht, met alle denkbare vormen van onderwijs techniek. En inderdaad, men kan in dat aanbod onder andere ook "klassiek klassikaal onderwijs" als product verkopen. Maar ook vele andere dingen, zoals audio-visuele middelen, MOOGS, en weet ik veel. De ouders kopen wat ze willen voor hun kinderen.

Niks verbiedt de overheid om ook een dienstenaanbod te doen, en dat moet echt niet "klassikaal" zijn. Men zou het gros van de openbare leerkrachten kunnen buitengooien, en enkel een editoriale ploeg en wat experten overhouden, die multi-media materiaal van de overheid gratis ter beschikking stellen. En dat is het dan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2019 om 06:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 06:34   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus onze kleuters maken vanaf morgen zelf hun lunch nadat ze vrijwillig opgestaan zijn want de papa en de mama zijn allang gaan werken .
Maar nee gij, papa en mama zijn thuis, want het rekeningrijden is zo duur geworden, dat het verschil tussen dop en hun loon overtrof. Dus zijn die mensen nu werkloos en kunnen dus de boterhammekes voor hun kindjes maken.
Oud 11 april 2019, 06:38   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Is eigenlijk coherent met zijn voorstellen om de wereldbevolking te decimeren he.
Oud 11 april 2019, 07:29   #77
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klimaat-geluirik ookni. Da was origineel van het Asperger-geval.
Conclusie: diklip ADW is een puur opportunistisch meeloperke.
Niks nieuws: normaal voor een groot deel van die generatie trouwens.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 april 2019 om 07:30.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 08:04   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat klimaat-geluirik ookni. Da was origineel van het Asperger-geval.
Conclusie: diklip ADW is een puur opportunistisch meeloperke.
Niks nieuws: normaal voor een groot deel van die generatie trouwens.
Ze verzorgt wel haar carriere, hoor. Maar nu zou ze haar smoeltje moeten houden, want nu is ze zichzelf weer onverkoopbaar aan het maken.
Oud 11 april 2019, 08:23   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

IRENA besluit dat 75% CO2 reductie tegen 2050 kan:

https://www.irena.org/newsroom/press...te-Safe-Future

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2019, 09:23   #80
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
IRENA besluit dat 75% CO2 reductie tegen 2050 kan:

https://www.irena.org/newsroom/press...te-Safe-Future

Oei alle bomen en planten dood dan, keuzes maken noemen ze dat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be