Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2019, 18:42   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik weet niet over welke stelling je het hebt. Maar ik denk dat veel mensen het er over eens zijn dat je financiële afkomst meer bepaalt wat je je kan permitteren, dan je opleidingsniveau en je job.

Huizenprijzen zijn in 20 jaar verdubbeld maar je salaris niet.
Het wordt dus zwaarder voor jongeren om zelf iets te kopen. De jongeren die een leven met rijkdom zullen genieten, zijn de jongeren die iets van hun ouders krijgen.
Dat is iets wat ik heel goed in het achterhoofd zal hebben op het moment dat ik aan kinderen (of beter een kind) begin

Werken loont steeds minder, en met een toekomst vol automatisering en verdwijnende jobs gaat dat nog extremer worden. Arbeiders gaan eruit.
BS dat beginsalaris is ook verdubbeld.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 18:44   #62
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
:

Och, gij zou welkom zeggen.
Och, shaddap
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 18:45   #63
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij hebt mij helemaal verkeerd begrepen hoor mateke... Goe gewerkt.
Waarom heb ik je verkeerd begrepen?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 18:48   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn toch nog scheidingen die geen vechtscheidingen zijn, hoop ik ?
Yep, ik word met plezier gepluimd, omdat ik weet dat t naar allemaal goeie mensen gaat. Geen enkel probleem mee! ik kan dat nl relativeren... Wat niet via mijzelf naar mijn kinderen gaat, gaat via m'n ex naar hen.
Oud 7 april 2019, 19:05   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon al grappig dat er een ingenieur is die Hicham heet.
De meeste Hichams in onze maatschappij zijn beroepsdoppers, kebabzaakuitbaters, drugsdealers of in het beste geval arbeiders
Net zoals wat bij ons binnen geraakt uit zuid amerika hoofdzakelijk bestaat uit omgebouwde mannen voor de prostitutie, schoenenpoetsers, straat bedelaars, zakkenrollers of crack whores.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 19:48   #66
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Net zoals wat bij ons binnen geraakt uit zuid amerika hoofdzakelijk bestaat uit omgebouwde mannen voor de prostitutie
Thailand ligt niet in Zuid Amerika

Citaat:
schoenenpoetsers
de jaren 80 zijn voorbij

Citaat:
straatbedelaars
die komen niet waar ik woon

Citaat:
zakkenrollers
Noord Afrikanen

Citaat:
crack whores
Amsterdam: 5000 meisjes door Turken en Marokkanen tot prostitutie gedwongen

In Engeland zijn het Pakis. Maar de rode draad is dat het steeds Islamitisch uitschot is dat zoveel levens van vrouwen vernietigt. Het opvallende is dat geen enkele zelfverklaarde feministe (meestal politiek links geïndoctrineerd) iets durft te zeggen over de Islam, aka de kanker van Europa. Geen wonder dat veroordeelde ex criminelen het beter doen op sollicitaties dan gelijk welke moslim

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 7 april 2019 om 19:56.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2019, 20:31   #67
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de jaren 80 en eerder was dat de norm.
Later, toen de euro fatsoenlijk gelanceerd was, werd het moeilijker maar nog haalbaar. Nu 20 jaar later wordt het nog moeilijker en kan slechts 30% van de werkende Vlamingen in zijn eentje een betaalbare woning vinden. Mede dankzij de groene klimaatreligieuzen die peperdure maatregelen willen opleggen "om de aarde te redden" terwijl India en China (330 keer meer inwoners dan BE) er naar hartelust op los vervuilen.

Het vergt geen genie om te voorspellen op welke manier de evolutie zich verder zal zetten. Kijk maar naar de Nederlanders, daar is het nog erger dan hier.

Ik ken ook heel wat grootsteden op de wereld waar het de norm is dat kinderen tot op middelbare leeftijd bij hun ouders blijven wonen, gewoon omdat het onbetaalbaar is om zelf iets te kopen. In België wordt neergekeken op zo'n mensen, maar ik voorspel dat het in de toekomst de norm zal worden.

Het enige waar ik me zorgen over maak is de erfbelasting. Je zou denken dat die niet meer omhoog kan omdat we al recordhouder zijn, maar als we straks failliet gaan door migratie (mensen zoals bembem en Guinevere) vrees ik dat ze ons echt alles willen afpakken.
Kun je ons er svp buitenhouden. Wij hebben niets te maken met jouw stomme baksteen-in-de-maag-discussie.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 13:47   #68
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Kun je ons er svp buitenhouden. Wij hebben niets te maken met jouw stomme baksteen-in-de-maag-discussie.
Je hebt er wel degelijk wat mee te maken. In december 2018 waren er in België 327 403 uitkeringsgerechtigde werklozen waar wij allemaal hard voor moeten werken, terwijl jij thuis in je hangmat ligt. Het is ons geld, en dus wel degelijk onze zaak. Straks moet ik kinderen grootbrengen, terwijl we ook nog jou en Guinevere op onze payroll hebben staan.

Ik laat je er pas buiten op het moment dat je stopt met het leegroven van onze sociale kas.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 8 april 2019 om 13:50.
Oud 8 april 2019, 14:26   #69
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge hebt normaal gezien dezelfde woning niet nodig he.
Tgoh, een woning voor één persoon verschilt niet zo veel als een woning voor twee personen.

De meeste ruimtes (badkamer, keuken, slaapkamer, woonkamer) worden niet de helft zo klein als je alleen woont.

Of je nu alleen bent of met twee, een douche heb je nodig. Of je nu alleen bent of met twee, een keuken heb je nodig.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 14:29   #70
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ga het maar zoeken in een stad! Zelf mee rondgekeken voor mijn oudste zoon. Voor een echt piepkleine studio in een niet al te sjieke buurt vroegen ze al ruim 700€. Nu mag je nog een deftig loon hebben, dat is al ne serieuze hap uit uw budget.

Maar je komt er idd alleen met hard werken en een goed loon als je van thuis uit geen steun hebt. En daar nog een dosis gezond verstand bij liefst. En dat is niet voor iedereen weggelegd.
Ik heb vier jaar samengewoond in Antwerpen (toch een stad lijkt me) in een recent appartement van 70 vierkante meter (+ tuintje van 30 vierkante meter).

De prijs daarvoor was € 700.

Voor € 500 - € 600 vind je tal van studio's.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 april 2019 om 14:29.
Oud 8 april 2019, 14:31   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tgoh, een woning voor één persoon verschilt niet zo veel als een woning voor twee personen.

De meeste ruimtes (badkamer, keuken, slaapkamer, woonkamer) worden niet de helft zo klein als je alleen woont.
Als alleenstaande kom je met een studio eigenlijk toe. Uw slaapkamer, living en keuken is dan 1 en dezelfde ruimte.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 14:34   #72
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als alleenstaande kom je met een studio eigenlijk toe. Uw slaapkamer, living en keuken is dan 1 en dezelfde ruimte.
Het is niet omdat je alleenstaande bent dat je nooit eens mensen wil uitnodigen hé.

Ik zie niet in waarom een alleenstaande geen volwaardige eetplaats (dus met een deftige tafel waar pakweg zes personen aan kunnen zitten) zou moeten hebben en een koppel wel.

Als je dergelijke minimale eisen hebt, dan hoeft een studio voor twee personen amper groter te zijn. Er hoeft enkel een tafel in te passen waar je met twee aan kunt eten.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 april 2019 om 14:35.
Oud 8 april 2019, 17:50   #73
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt er wel degelijk wat mee te maken. In december 2018 waren er in België 327 403 uitkeringsgerechtigde werklozen waar wij allemaal hard voor moeten werken, terwijl jij thuis in je hangmat ligt. Het is ons geld, en dus wel degelijk onze zaak. Straks moet ik kinderen grootbrengen, terwijl we ook nog jou en Guinevere op onze payroll hebben staan.

Ik laat je er pas buiten op het moment dat je stopt met het leegroven van onze sociale kas.

Ik zou maar een toontje lager zingen; mijn moeder betaalt meer belasting dan jij ooit zal doen. En euh, niemand verplicht je kinderen groot te brengen hé, kinderen waar je btw kindergeld voor trekt, <-daar horen we je dan wel weer niet over mekkeren om dat af te schaffen, nietwaar
Oud 8 april 2019, 18:36   #74
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zou maar een toontje lager zingen; mijn moeder betaalt meer belasting dan jij ooit zal doen
Voor de wet ben ik een alleenstaande zonder kinderen. Er is niemand in gans Europa die procentueel gezien meer belasting betaalt als ik. En jij bent je moeder niet dus vraag ik me echt af waarom je daarmee komt aandraven.

Citaat:
En euh, niemand verplicht je kinderen groot te brengen hé, kinderen waar je btw kindergeld voor trekt, <-daar horen we je dan wel weer niet over mekkeren om dat af te schaffen, nietwaar
Kindergeld waar ook alle werkende Belgen geld voor in een pot steken. Jij hoort daar niet bij dus heb je geen enkel recht van spreken. Jij kost alleen maar geld.

Momenteel ben jij het kind dat wij allemaal moeten onderhouden. Word een keer volwassen en ga op je eigen benen staan

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 8 april 2019 om 18:37.
Oud 8 april 2019, 18:53   #75
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de wet ben ik een alleenstaande zonder kinderen. Er is niemand in gans Europa die procentueel gezien meer belasting betaalt als ik. En jij bent je moeder niet dus vraag ik me echt af waarom je daarmee komt aandraven.

Kindergeld waar ook alle werkende Belgen geld voor in een pot steken. Jij hoort daar niet bij dus heb je geen enkel recht van spreken. Jij kost alleen maar geld.

Momenteel ben jij het kind dat wij allemaal moeten onderhouden. Word een keer volwassen en ga op je eigen benen staan
Jaja

Het is wederom duidelijk dat je graag kapt op anderen hun uitkering niettegenstaande kindergeld wel degelijk ook een vorm van uitkering is. Uiteraard niet een die je zou willen afschaffen vermits je er zelf van wilt profiteren. Re-nietwaar.
Oud 8 april 2019, 19:32   #76
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Jij woon in een stad in Frankrijk zeker? Wat jij beschrijft dat is mijn badkamer, één van de drie. En ik woon in Frankrijk.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 20:31   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou maar een toontje lager zingen; mijn moeder betaalt meer belasting dan jij ooit zal doen. En euh, niemand verplicht je kinderen groot te brengen hé, kinderen waar je btw kindergeld voor trekt, <-daar horen we je dan wel weer niet over mekkeren om dat af te schaffen, nietwaar
Wanneer erf je ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2019, 20:48   #78
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wanneer erf je ?
Bemoei je eens met je eigen zaken.
Oud 8 april 2019, 20:54   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wanneer erf je ?
Wanneer ze zestig is, gelijk de meesten vandaag de dag.
Oud 8 april 2019, 22:00   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer ze zestig is, gelijk de meesten vandaag de dag.
Nog een dikke twintig jaar armoede dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be