Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2004, 04:05   #61
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
eerst goed lezen wat er staat.
daar hebben de meesten het wel moeilijk mee

ja, ik soms ook

saluu

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 04:11   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dit meen je toch niet?

aan jou verhaaltje twijfel ik niet. maar dat heeft oa te maken met waarden en normen, en die krijg je van thuis mee. daar heeft het 'politiek-correcte denken' (belachelijke term trouwens) weinig mee te maken. nou ja,mijn idee, maar dat is volgens mij weinig relevant in deze discussie.
Als je maar weet dat je waarden en normen van huis uit meekrijgt!
Niet alleen van huisuit echter!!!
Het politiek correcte denken wordt er wel degelijk al jaren langs alle kanten ingespoeld en is dus alles behalve een belachelijke term.
Kijk maar waarover wij hier aan het discussiëren zijn en wie in welke krant daar de aanleiding toe gaf.
Of is dat dan weer toeval?
Oud 24 november 2004, 04:12   #63
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het politiek correcte denken wordt er wel degelijk al jaren langs alle kanten ingespoeld en is dus alles behalve een belachelijke term.
Kijk maar waarover wij hier aan het discussiëren zijn en wie in welke krant daar de aanleiding toe gaf.
Pardon? U braakt?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 04:29   #64
ingenious

Standaard

Citaat:
ik heb dat interview niet gelezen. ik lees de morgen trouwens bitter weinig. ik zou dan ook graag eerst het volledige artikel lezen eer ik er verder over discussieer.

en over het zogenaamde politiek correcte denken wil ik best een boompje opzetten, maar niet in deze thread.

Citaat:
Oud 24 november 2004, 04:39   #65
ingenious

Standaard

Citaat:
ik heb dat interview niet gelezen. ik lees de morgen trouwens bitter weinig. ik zou dan ook graag eerst het volledige artikel lezen eer ik er verder over discussieer.

en over het zogenaamde politiek correcte denken wil ik best een boompje opzetten, maar niet in deze thread.

Citaat:
Oud 24 november 2004, 04:42   #66
ingenious

Standaard

en dat forum doet hier weer raar

Citaat:
Oud 24 november 2004, 06:16   #67
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Ik wacht nog effe op Staaf, dé verdediger bij uitstek van de vrije meningsuiting. Die kan het vast beter zeggen dan ik.
Die kan het idd beter zeggen, maar op dit ogenblik houdt ie zich bezig met het zoeken naar justificaties om Vlaams Belangers hun politieke rechten af te nemen en deze partij 'politiek mondDOOD' te maken.
Oud 24 november 2004, 08:44   #68
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Er wordt weer om censuur geschreeuwd.
De nieuwe fascisten zijn opgestaan.
De pietluttige censuurbeluste geniepigaards weten weer 'wat goed is voor de mensen'.
Ze zitten overal.
Zowel in regeringskringen als in de religieuze wereld.
Sommigen maskeren hun discours met een vals-progressief en pseudo-tolerant maskertje.
De vanouds censuurminnende rechtse zakken lachen in hun vuistje.

Waar halen die pretentieuze zedenmeesters de autoriteit om voor de burger te beslissen wat hij al dan niet mag zeggen?
Van de Dalaï Lama?
Van God de vader himself of zijn maagd die met een pakse van een duif naar huis kwam?
Van Allah?
Van 't Vaticaanse opperhoofd?
Van 't humanistisch verbond?

Zijn dat de instanties die eens en voorgoed mogen en kunnen bepalen wat wij onder ogen mogen krijgen?
Vanwaar de grenzeloze pretentie om op de burger neer te kijken en hem betuttelend slechts dat voor te schotelen wat het eigen kliekje goeddunkt?

Het uiten van een mening, hoe dwaas of extremistisch ook, heeft nog nooit de dood noch kwetsuur tot gevolg gehad.
Censuur is het wapen van de machthebber.
Zal die effe janken als de macht verschuift en als andere betweters het balletje zullen terugkaatsen.
Oud 24 november 2004, 08:47   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Die kan het idd beter zeggen, maar op dit ogenblik houdt ie zich bezig met het zoeken naar justificaties om Vlaams Belangers hun politieke rechten af te nemen en deze partij 'politiek mondDOOD' te maken.
Heel flauw.
Ik heb hier steeds de absolute vrijheid van mening verdedigd. Ook voor extremisten.

Als een politieke tegenstrever onderafgaat, kan ik moeilijk droefenis veinzen.
Ook niet als de manier waarop mijn goedkeuring niet wegdraagt.
Dat zou pas hypocriet zijn.
Oud 24 november 2004, 08:52   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Tarik heeft gelijk in die zijn dat het hallicunant is om te lezen wat er hier soms gepost wordt door mensen die duidelijk bezeten zijn van een lijflijke haat tegen alles wat met de islam te maken heeft.
Haat op een forumpje uiten, is minder schadelijk dan haat uitleven via een pistool.
Als iemand zich uit als extremist, dan ben je tenminste gewaarschuwd.
Als je extremistische uitingen onderdrukt, dan wordt je misschien plots geconfronteerd met extremistsiche daden, en dan krijgt een of andere lullo plots een kogel in zijn bast.

Censureren is niet enkel anderen blind maken voor wat leeft in de realiteit.
Oud 24 november 2004, 09:27   #71
camus
Banneling

Standaard

[quote=tarik Fraihi]Beste,
ik ben blij dat jullie verontwaardigd reageren op mijn uitspraak in De Morgen. Het getuigt van goede wil.
Jullie site associëren met genocide, zoals jullie schrijven, heb ik niet gedaan. Ik heb wel gezegd dat er op jullie site regelmatig oproepen tot genocide werden gepost. Een kleine maar niet onbelangrijke nuance.

Ongeveer 1 minuut snuffelen door het forum leverde mij de volgende citaten op onder ‘Wie is bereid te vechten voor zijn volk?’

Ook niet vergeten kritiek te geven op de moslimforums waar dat facistische uitingen op joden en ongelovigen dagelijkse kost zijn !!! of mag dat niet van 'de morgen'
camus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 09:44   #72
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
van een gestoorde neo-nazi verwacht ik niet beter. Als zo'n gestoorde extremist een onwaarschijnlijke drang heeft om zijn natte droom -het aframmelen van vrouwen, mannen en noem maar op- wil uiten, mij niet gelaten. Mensen zijn vrij te denken wat ze willen en zijn vrij hun mening te uiten. De meningen van gestoorde zielen storen mij niet. Maar als hij overgaat tot actie, het niet langer bij woorden houdt, dan zou hij 'way over line' gaan.
Wat mij stoort is de lauwe tegenreactie.
Als hij toch hardnekkig blijft verder gaan, systematisch blijft herhalen en andere oproept om hetzelfde te gaan doen, dan moet hij gestraft worden (dwz minstens verbannen worden uit het forum).
volledig mee akkoord en NET DAT is wat hier misloopt op dit forum .. De zogezegde moderatie is veel te gematigd op dat vlak
Oud 24 november 2004, 09:50   #73
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
U weet toch dat u recht heeft op "recht van antwoord"?

Er zijn een aantal punten waarop Tarik Fraihi gelijk heeft, namelijk dat het grootste geheelte van posts nogal extreem rechts-getint is en dan spreek ik mij nog vrij genuanceerd uit. De oorzaken hiervan liggen uiteen en zijn niet gemakkelijk te achterhalen.
Hiermee wil ik noch aantonen dat de moderators partijdig zijn noch dat ze slecht werk leveren.
Maar u hoeft toch niet zover te kijken om te zien dat de debatten steeds vanuit hetzelfde standpunt vertolkt worden en dat het niveau hierdoor drastisch daalt.
De pluraliteit die elk gezond debat zou moeten hebben is gedaald naar polariteit; waarin beide partijen steeds tot herhalens toe dezelfde argumenten poneren.
Hier en daar valt dan wel eens het woord genocide (of de nog groffere varianten).
Is dit dan de toekomst van de "Vrije meningsuiting"?.
Vrije mening wil ook zeggen dat debiele of extremistische meningen aan bod mogen komen.
Wie wenst te censureren, wenst in feite meningen op te delen in juiste en foute meningen. Toegelaten en niet-toegelaten meningen.

Censuur instellen vereist een vorm van arbitrage. Dit impliceert dat er mensen zijn die op een of andere manier kunnen beoordelen wat mag en wat niet. Andermaal een opdeling: zij die weten en zij die niet weten.

Werp jij jezelf op als scheidsrechter om de grenzen te trekken?
Ben jij bij de 'wetenden'?
Wie nog allemaal?
Wie is de uiteindelijke arbiter?

Is het niet veel simpeler om alle meningen toe te laten, en ze te toetsen aan andere meningen zodat ze naargelang hun waarde kunnen zegevieren of tenondergaan?
Dit lijkt mij alleszins een stuk minder pretentieus dan personen of groepen uit de hoogte, met zelfaangemeten expertise te laten beslissen wat wij al dan niet mogen zeggen.
Oud 24 november 2004, 09:54   #74
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Haat op een forumpje uiten, is minder schadelijk dan haat uitleven via een pistool.
Als iemand zich uit als extremist, dan ben je tenminste gewaarschuwd.
Als je extremistische uitingen onderdrukt, dan wordt je misschien plots geconfronteerd met extremistsiche daden, en dan krijgt een of andere lullo plots een kogel in zijn bast.

Censureren is niet enkel anderen blind maken voor wat leeft in de realiteit.
haatdragende boodschappen mogen voor mijn part gerust gecensureerd worden, zowel aan extreem-rechts als aan moslim-fundi kant.. Hoe in godsnaam kan je Imams die haat preken t.a.v het Westen de mond snoeren als je niet hetzelfde doet met vertegenwoordigers van Extreem Rechts die oproepen tot etnische zuiveringen. Superstaaf, volledige vrijheid van meningsuiting is allemaal goed en wel als de 'stakes' niet zo 'high' waren op het ogenblik. De samenleving is op dit ogenblik niet rijp voor volledige vrijheid van meningsuiting door het enorme risico op totale polarisatie dat dit met zich meedraagt. Misschien is mijn mening wel vertekend doordat ik hier te lang rondhang, maar ik heb er géén goed oog op, met twee partijen die duidelijk weten welke richting ze uitwillen
Oud 24 november 2004, 09:56   #75
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Onzin, dikke bullshit!
Er zijn hier op het forum een paar extremisten die bvb beweren dat alle VB stemmers zouden moeten geliquideerd worden. Mensen die een beetje verward zijn zoals de Piano, de metser, enz... Linkse rakkers die oproepen om naar de wapens te grijpen als het VB aan de macht komt, ik heb nog niemand horen roepen dat we naar de wapens moeten grijpen nu links aan de macht is.
Lees dan wat beter zou ik zeggen. Zo'n onzin komt van beide kanten: extreem links en rechts.

Citaat:
Ik hoor maar voornamelijk van één kant steeds opnieuw verzuurde en onverdraagzame taal en dat is van uw kant Lyot.
Maar iedereen moet zijn mening kunnen zeggen ook de verwarden onder ons, zoals Piano's & Co. De oproepen tot dergelijke dingen komt dus vooral van links, en af en toe is er een persoon die zich laat opjutten door dat soort provocatie en hen hetzelfde toewenst.
Wel grappig hoe je de ene kant veroordeelt en de andere goedpraat .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 10:00   #76
k9

Standaard

Citaat:
Net zoals het VB al jarenlang propaganda de wereld instuurd.

Citaat:
OP een forum over politiek? Ach ja echt abnormaal he
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 24 november 2004, 10:05   #77
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik stel toch maar opnieuw vast dat de moslims altijd en overal met van alles en nog wat een probleem hebben.
Dit is een publiek forum waar veel meningen geuit worden, ieder is vrij te zeggen wat hij te zeggen heeft, en een oproep tot censuur zoals er nu weer gedaan wordt zijn toestanden die wij niet meer willen meemaken. Als een bevolkingsgroep zich niet kan neerleggen bij de vrije meningsuiting, dan moet die bevolkingsgroep zich bezinnen over het feit als ze al dan niet thuishoren in deze samenleving ipv voor een selectieve censuur te pleiten.
Sommige mensen begrijpen het verschil niet tussen wat gezegd wordt op een forum en wat gezegd wordt door een autoriteit. In een forum is iedereen evenwaardig en kan elke mening weerlegd worden, maar wanneer een moslim organisatie ( in Nederland) een pamflet uitgeeft dat stelt dat homo's met hun hoofd eerst van gebouwen naar beneden moeten gegooid worden is dat natuurlijk andere koek omdat dat geen discussie toelaat.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 10:05   #78
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camus

Ook niet vergeten kritiek te geven op de moslimforums waar dat facistische uitingen op joden en ongelovigen dagelijkse kost zijn !!! of mag dat niet van 'de morgen'
Je snapt niet wat hij(zij?) wil zeggen: als je censuut toepast, doe het dan op iedereen, op zowel moslim fundamentalisten als extreem rechtse/links/groene/onder/bovenfundamentalisten.

En hij/zij heeft gelijk, alleen moslimfundamentalisten aanpakken en de andere niet is discriminatie.

Oud 24 november 2004, 10:11   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tarek Fraihi

Mensen zijn vrij te denken wat ze willen en zijn vrij hun mening te uiten. De meningen van gestoorde zielen storen mij niet. Maar als hij overgaat tot actie, het niet langer bij woorden houdt, dan zou hij 'way over line' gaan.

Een terechte stelling.
Een forum is dan ook enkel een kwestie van meningen, niet van daden.

Het is dan ook hoogst ongepast om voor deze meningenwereld censuur te eisen, terwijl je eigenlijk (terechte) restricties in de wereld van de daad wenst.

Deze slinkse redenering wordt door de zedenmeesterkes en de zwakke debaters, die via censuur hun gelijk proberen halen, maar al te vaak aangehaald.
Ze hebben problemen met een mening, maar geen verweer.
Dan maar snel die mening linken aan een of andere verwerpelijke daad.
Tegen die daad fulmineren, en dan in één adem ook maar voor de mening censuur vragen.
Hoogst gemeen.
Immers:
Een religieuze mening in een krant, is nooit scherp genoeg om een kop af te snijden.
Een atheïstisch discours is niet bij machte om een katholiek spontaan in vlammen te doen opgaan.
De neerslag van een anti-semitisch of anti-Palestijnse ideologie ontploft niet in je gezicht.
Een stuk scheldproza vol godslastering maakt geen kogelgaten.
Een nazistische opinie op een scherm ruikt niet naar gas.

Pak de schutters, de bommenleggers, de kopensnellers en de vergassers aan.
Niet mensen of instaties die meningen (laten) ventileren, hoe ablect ook.
Oud 24 november 2004, 10:11   #80
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ik stel toch maar opnieuw vast dat de moslims altijd en overal met van alles en nog wat een probleem hebben.
Dit is een publiek forum waar veel meningen geuit worden, ieder is vrij te zeggen wat hij te zeggen heeft, en een oproep tot censuur zoals er nu weer gedaan wordt zijn toestanden die wij niet meer willen meemaken.
Je snapt niet wat hij(zij?) wil zeggen: als je censuut toepast, doe het dan op iedereen, op zowel moslim fundamentalisten als extreem rechtse/links/groene/onder/bovenfundamentalisten.

En hij/zij heeft gelijk, alleen moslimfundamentalisten aanpakken en de andere niet is discriminatie.

Citaat:
Sommige mensen begrijpen het verschil niet tussen wat gezegd wordt op een forum en wat gezegd wordt door een autoriteit. In een forum is iedereen evenwaardig en kan elke mening weerlegd worden, maar wanneer een moslim organisatie ( in Nederland) een pamflet uitgeeft dat stelt dat homo's met hun hoofd eerst van gebouwen naar beneden moeten gegooid worden is dat natuurlijk andere koek omdat dat geen discussie toelaat.
En voor de wet is dat net hetzelfde hoor, allebei zijn in het openbaar gezegd .

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be