Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2019, 21:56   #61
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een ander probleem is dat een politieke beweging/partij die daadwerkelijk 'de natuur'/'het milieu'/'het klimaat' wil 'redden' zodanig extreem-uiterst-radicaal zou moeten zijn dat ze binnen de kortste keren verboden wordt, en de leden ervan in het beste geval onmiddellijk de gevangenis invliegen, en wellicht nooit meer vrij komen.

Bovendien had die partij al zo'n dertig tot veertig jaar geleden moeten bestaan, én de macht in handen krijgen.

Tenzij er alsnog een mirakel komt, is de situatie voor homo sapiens sapiens zoals 'we' hem/haar kennen simpelweg FUBAR.

Zonder dat mirakel is om het even wat er verder nog geprobeerd wordt domweg too little too late.
Homo sapiens sapiens heeft al veel doorstaan en zal dit ook wel doorstaan (tenzij we een volledige instorting zien van alle leven in de oceanen) maar het zal absoluut niet prettig zijn, oorlogen en massa sterfte zijn in ieder geval zo goed als zeker in enkele decennia als we verder doen zoals nu.

Wat zeker is, is dat er leven zal zijn op deze rots na ons. De vraag is gewoon: welk leven.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 21:56   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ecolo heeft in Wallonië gestemd voor het verbod op onverdoofd slachten. Dat zijn de feiten.
Echt?

Waarom lees ik dan het volgende?

Citaat:
Een verbod op onverdoofd slachten geraakt ook deze legislatuur niet meer gestemd in het Brussels parlement. Onder meer Ecolo onthield zich bij de stemming vorige week, om het onderwerp nog voor de verkiezingen te behandelen.
https://www.bruzz.be/brussel-kiest-2...ten-2019-02-19
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:01   #63
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Echt?

Waarom lees ik dan het volgende?

https://www.bruzz.be/brussel-kiest-2...ten-2019-02-19
Iets minder drinken Jan. ik had het over Wallonië waar Ecolo voor het verbod heeft gestemd. Jij hebt het over Brussel, waar er nog helemaal niet over gestemd is wat ik in een vorig bericht in deze draad reeds heb aangehaald.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:14   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets minder drinken Jan. ik had het over Wallonië waar Ecolo voor het verbod heeft gestemd. Jij hebt het over Brussel, waar er nog helemaal niet over gestemd is wat ik in een vorig bericht in deze draad reeds heb aangehaald.
Raar toch dat Ecolo er blijkbaar in Brussel en in Wallonië twee verschillende benaderingen op nahoudt. Wat zegt dat over de beginselvastheid van die partij? Waarom in Brussel niet werk maken VOOR de verkiezingen van een verbod? Het antwoord weet iedereen: Ecolo wil veel stemmen ronselen onder de moslims.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:15   #65
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst beweert u dat de partij Ecolo voor onverdoofd slachten is, dan beperkt u zich tot Ecolo Brussel, en nu gaat het over een kandidaat die geen plaats meer kreeg. De gespannen spierbal is snel een plastieken wegwerpzakje geworden. Ja, er is discussie binnen Ecolo Brussel over dit probleem. Maar die is er ook bij andere partijen in Brussel, en dat is de reden waarom er in Brussel, in tegenstelling tot in Vlaanderen en in Wallonië, er nog niet gestemd is over onverdoofd slachten.
Maar in Wallonië heeft Ecolo voor het verbod gestemd, wat u ook mag beweren.
OK, sorry.

Sinds ik mijn intrek nam in de villa, kan ik niet altijd even goed volgen wat er op de parking en/of in de achtertuin gebeurt.

Vanuit de villa kan ik u wel melden dat het hier vreemd begint te ruiken.

Ik heb horen zeggen dat dat komt omdat het de Ecologistes dun door de broek aan 't lopen is, nu ze een spreidstand moeten uitproberen waar ze niet echt klaar voor zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:26   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Homo sapiens sapiens heeft al veel doorstaan en zal dit ook wel doorstaan (tenzij we een volledige instorting zien van alle leven in de oceanen) maar het zal absoluut niet prettig zijn, oorlogen en massa sterfte zijn in ieder geval zo goed als zeker in enkele decennia als we verder doen zoals nu.

Wat zeker is, is dat er leven zal zijn op deze rots na ons. De vraag is gewoon: welk leven.
Er zal inderdaad nog wel 'leven op aarde' overblijven als homo sapiens sapiens létterlijk van de kaart geveegd is.

De 'volledige instorting van alle leven in de oceanen' komt er waarschijnlijk niet; wat wél zo goed als onvermijdbaar is, is een 'volledige instorting van het voor homo sapiens sapiens bruikbare leven in de oceanen'.

De kans dat 'we' de komende decennia niét verder doen zoals nu is verwaarloosbaar klein.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:38   #67
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
OK, sorry.

Sinds ik mijn intrek nam in de villa, kan ik niet altijd even goed volgen wat er op de parking en/of in de achtertuin gebeurt.

Vanuit de villa kan ik u wel melden dat het hier vreemd begint te ruiken.

Ik heb horen zeggen dat dat komt omdat het de Ecologistes dun door de broek aan 't lopen is, nu ze een spreidstand moeten uitproberen waar ze niet echt klaar voor zijn.
Daar hebben wel meer partijen in Brussel last van.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:40   #68
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kunt niets aangeven als ge niets hebt.
De aandelen van de vennootschap waar uw huis, auto's en kunst in zijn ondergebracht moeten ook aangegeven worden hoor.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:47   #69
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De aandelen van de vennootschap waar uw huis, auto's en kunst in zijn ondergebracht moeten ook aangegeven worden hoor.
Juist: dat is de theorie...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 00:27   #70
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de groene TaxTsunami !

zowel Calvo als Almaci hebben nog geen enkele keer een deftig antwoord kunnen geven op de vraag 'hoe ze die salariswagen' gaan vergoeden aan zij die m kwijtspelen ... geen enkele keer een rechtuit antwoord.

en t is niet dat ze die vraag nog niet genoeg kregen ...
Ik zit te wachten op de journalist die hen de vraag stelt : "Als jullie straks in de regering zitten, gaan jullie dan met Ecolo ook JA stemmen voor nieuwe wapenleveringen voor Nepal ? "

Vraag 2 : "Groen pleit voor een herfederalisering , 1 klimaatminister, wat denkt u over de herfederalisering van de wapenverkoop? "
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 23 mei 2019 om 00:30.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be