Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2019, 17:32   #61
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat jij eerder gaat zitten sabbelen op een in koffie gedopte geuteling met bruine suiker in RVT Sint-Franciscus te Brakel dan dat wij last gaan hebben met die confederale fetish van een paar vendelzwaaiers hoor.
Aan de reactie te zien BOENK ER OP.

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 17:48   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
https://verkiezingen2019.belgium.be/...CK&id=CKR00000

De logica is heel eenvoudig.
De N-va haalt 16,03 percent van de stemmen binnen het federale domein waar ze confederalisme voor wensen.
Gesteld dat elke n-va kiezer dit zou steunen betekent dat nog steeds dat men op geen enkele logische wijze kan denken dat er een democratische meerderheid of draagvlak is om dit te kunnen opeisen. (opgelet: n-vaers beweren dat dit een meerderheid is)
Gezien dit door de N-va expliciet voor de verkiezingen tot een thema gemaakt werd, en ze 300000 kiezers verloren is het maar de vraag waarom ze zo naast hun schoenen blijven lopen.
Gelooft de n-va niet in democratie? Gaan ze voluit voor de blokkering?
Ongeveer even groot als het draagvlak van democratisch links in Vlaanderen dus.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 18:16   #63
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ongeveer even groot als het draagvlak van democratisch links in Vlaanderen dus.
De zwarte Piet zal straks wel toekomen waar hij moet zijn, wees gerust.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 18:17   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De zwarte Piet zal straks wel toekomen waar hij moet zijn, wees gerust.
Roetpiet, Paul, roetpiet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 18:41   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kan deze hoeveelheid niet eens betalen.

Kijk eens naar de schuld en het immer groter wordende begrotingstekort.
Dat hoor ik al gans mijn leven. Is dat dan een probleem ? Blijkbaar niet...integendeel de grootste economie ter wereld geeft het goede voorbeeld.

https://www.hln.be/geld/begrotingste...snel~ade8c2a9/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2019 om 18:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 18:54   #66
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelooft de n-va niet in democratie?
De N-VA gelooft niet in de liberale democratie, daar getuigt haar drang om burgerlijke vrijheden af te schaffen van.

Maar het is totaal absurd om te impliceren dat N-VA niet in democratie gelooft omdat zij het confederalisme wil doorvoeren. De PS wil ook een beleid doorvoeren dat de meerderheid niet steunt. Maakt dat van de PS een ondemocratische partij? Neen. Als partijen enkel voorstellen mogen doen waar de meerderheid, niet geremd door enig logisch nadenken, voorstander van is, bepleit u feitelijk populisme.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 10 juni 2019 om 18:55.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 20:30   #67
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zelfs de fameuze 'hollandse rekenkunde' kan hier niet tegenop...

16,03% stemt voor een conservatieve partij die naar de kiezer trok met een identitair verhaal, met veiligheidsthema's, met migratie.
En 11,95% stemt voor 'eigen volk eerst' dus voor zuiver racisme.

En 2 weken na de verkiezingen maakt een vendelzwaaier daarvan dat 27,98% stemde voor 'de vlaamse republiek'... en dat 0,41% voor België is.

Panda; gij permitteert U een te grote luxe.
Gaat over de hele wereld; vliegen doe je toch nooit; en dan stel je vast dat de hele wereld racistisch is. Moorden inbegrepen. En nu men van dit land een openbaar OCMW gemaakt heeft kom jij ons verwijten; wanneer het in uw kraam past; dat wij racisten zijn. Wij moorden niet Panda.
Er zitten hier veel Philippijnse vrouwen die evenmin komen uit liefde maar wel om mannen uit te melken. Welnu die mannen hebben in de Pillipijnen
geen enkel recht op enig bezit. Ga daar janken en je zal vlug uw kopke kwijt zijn. Ga naar China dezelfde zever verkopen en je zal uzelf gelukkig prijzen als je binnen de tien jaar terug tussen racisten mag leven.
Waar leven mensen die voor alles vrede verkiezen en die hun land desondanks in Europa steeds en voortdurend gebruikt werd om oorlog te komen voeren. En die mensen moeten zich door een niets ontziende brulaap laten uitkafferen? U vreet met uw gat vriend en gebruikt uw mond om smurrie te produceren. Maar we kennen uw redenen. Het ligt er zo vingerdik op dat je zelfs over geen enkele vijs in uw kop moet beschikken om U door te hebben. Voor de N-VA open en bloot aan te pakken ben je te laf.
Daarom moeten de doden van het VB het ontgelden. Die mogen nooit sterven want ze blijven bruikbaar. Het zou zelfs niet nodig zijn mochten te U viseren. Desondanks; en dit zonder gekende reden; blijft U met drek en stront gooien omdat ze de kleinste zijn. U bent niet alleen Panda.
Hoeveel edelachbare Vlamingen hebben reeds hetzelfde gedaan?

Goed. Er zitten mensen tussen het VB die soms beter hun bek houden.
Zelfs hier op dit forum zitten ze ook hun drollen neer te schijten op de stronthoop van anderen.
Maar noem mij één andere partij Panda waar dergelijke elementen ook niet deel van uitmaken. Dus dat gebazel over racisme is de zweep om de hond te slaan. Er zijn dus andere redenen nietwaar Panda waar u graag over zwijgt. En ….mocht racisme Uw echte leidraad zijn; pak uw biezen en trek naar de landen waar echt racisme is. Maar daar durf je niet gaan kraaien nietwaar; moedige Belg!
Wanneer kom je eindelijk eens meerijden op de autostrade in mijn kinderkoets? Of naar een van mijn slakkenkoersen kijken rond de kartonnen dozen in mijn tuin?
Zelden een volwassen kleuter geweten Panda. Jij bent de eerste die ik tegen kom. En je schijnt er nog fier om te zijn!
En breng de slakken en ongedierte mee die U omringen. We maken er een volksfeest van. Mijn slakken tegenover de uwe. Plezier verzekerd.
Uw woelratten mag je thuis laten. De mijne heb ik nog niet afgericht.

Laatst gewijzigd door werkman : 10 juni 2019 om 20:38.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 20:37   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat hoor ik al gans mijn leven. Is dat dan een probleem ? Blijkbaar niet...integendeel de grootste economie ter wereld geeft het goede voorbeeld.

https://www.hln.be/geld/begrotingste...snel~ade8c2a9/
Waarom, zo vraag ik me dan, proberen ze het begrotingstekort dan weg te werken, zoals o.a. Europa beveelt.

Als een groter tekort beter is, waarom gaan we dan niet voluit voor een tienvoud bijvoorbeeld van het huidige tekort.
Oud 10 juni 2019, 21:00   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Aan de reactie te zien BOENK ER OP

Het moge u en Pandaatje een troost wezen, beste deepeegeetje dat je “boenk er naast” zit. Ik woon tot op heden nog steeds lekker en comfortabel in mijn eigen huis.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 21:04   #70
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het moge u en Pandaatje een troost wezen, beste deepeegeetje dat je “boenk er naast” zit. Ik woon tot op heden nog steeds lekker en comfortabel in mijn eigen huis.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 21:06   #71
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is slap gelul, ik weet het. Maar het blijft plezierig om met hun stommiteiten te lachen. Vlaams-nationalisme is en blijft een enorm grappig fenomeen.
Zegt een oubollige belgicist die cheerleader speelt voor een partij die electoraal vervaarlijk dicht tot het 10% niveau is gezakt. Belgicisme is en blijft een enorm grappig fenomeen...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 21:25   #72
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Panda is verdacht goed op de hoogte van het reilen en zeilen in Sint-Franciscus. Volgens mij woont hij er zelf .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 21:34   #73
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zegt een oubollige belgicist die cheerleader speelt voor een partij die electoraal vervaarlijk dicht tot het 10% niveau is gezakt. Belgicisme is en blijft een enorm grappig fenomeen...

Quercus; laat hem zagen.
Trouwens; U schrijft een foutje.
Het moet zijn :"Zegt een oubollige arrivist...…."
Cheerleader is wel het juiste woord want ballen aan zijn lijf heeft hij niet.
En hij viseert vooral vermeende zwakkeren.
De schrik dat men hem zijn slipje aftrekt tot op de blote knieën primeert want dan kan iedereen merken dat een gesneden hond vooral andere vermeende honden aanvalt. Waarom weet hij zelf niet maar zijn baasjes geven hem de opdracht wanneer en waarom moet bijten.
Oud 10 juni 2019, 23:54   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alleen: de grootste economie ter wereld heeft het voordeel dat haar munt wereldwijd wordt gebruikt. En dan kan je schulden maken. Flink schulden maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 02:28   #75
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Panda is verdacht goed op de hoogte van het reilen en zeilen in Sint-Franciscus. Volgens mij woont hij er zelf .
Och, Panda is een linkse kwijlerd, die vroeger voluit Sp.a ging, maar nu zijn partij de trappers verliest, snel probeert over te schakelen naar de O-VLD (linkse fractie). Het bekome hem wel!
Oud 11 juni 2019, 11:22   #76
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Och, Panda is een linkse kwijlerd, die vroeger voluit Sp.a ging, maar nu zijn partij de trappers verliest, snel probeert over te schakelen naar de O-VLD (linkse fractie). Het bekome hem wel!

Ik kan hem geen ongelijk geven. De O-VLD is zich tenminste bewust dat sommige van hun leden aandacht verdienen. Wat niet gezegd kan worden van sommige zogezegd Vlaamse partijen. Voor een postje in meer vinden die het normaal dat ze hun eigen mensen op de offerblok mogen aanbieden.
Gans dat zootje van de VU is na verraad ten gepasten tijde overgelopen. De enige voorwaarde was dat ze genoeg aanhang meebrachten. De rest; noeste werkers of niet; werd in de vergeetput gesmeten met medewerking van eigen soortgenoten.
Mocht ik nog jong zijn en herbeginnen dan zou het zeker nooit meer zijn als een der oudste leden van de VU. En zeker er geen werk meer insteken om de zogezegde Vlaamse zaak te dienen. Loosers en broedermoordenaars kan ik missen als de pest.
De ene topfiguur na de andere verraadt de Vlaamse zaak.
Er zijn altijd wel andere prioriteiten.
En ook de Vlamingen als kiezer kruipen deemoedig de knieën uit hun broek
voor de jobkes. Altijd geweest en het zal altijd zo blijven.
Ik heb er geen enkel probleem nog mee.
Ik herhaal het nogmaals. Mijn dorp was bekend om zijn noeste werkers.
De seizoenarbeider kreeg er zelfs zijn standbeeld.
En toen kwam de generatie die de jobkes kreeg.
En het hele dorp stemde voor de milde schenker.
Zonen en dochters werden plotsklaps rijke kapitalisten die niet meer hoefden te werken op Waalse velden in modder en slijk.
Terwijl hun ouders op hooizolders boven de koeien de nieuwe Vlamingen maakten die niks meer wilden weten van hun ras noch stamboom.
En dan verschieten er hier nog dat echte sossen O-VLD-er worden.
Arbeid adelt maar adel zal nooit arbeiden. Je droomt maar wie je bent en op den duur ben je wel zeker dat je het bent. Pfffft.
En Panda geef ik ditmaal gelijk. Mits een weinig opletten en nadenken mijdt je best de omgeving waar je uitsluitend stank voor dank krijgt.
Dat is in feite de essentie van politiek nadenken.

Laatst gewijzigd door werkman : 11 juni 2019 om 11:25.
Oud 11 juni 2019, 17:11   #77
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs de fameuze 'hollandse rekenkunde' kan hier niet tegenop...

16,03% stemt voor een conservatieve partij die naar de kiezer trok met een identitair verhaal, met veiligheidsthema's, met migratie.
En 11,95% stemt voor 'eigen volk eerst' dus voor zuiver racisme.

En 2 weken na de verkiezingen maakt een vendelzwaaier daarvan dat 27,98% stemde voor 'de vlaamse republiek'... en dat 0,41% voor België is.

Ai de verkiezingsuitslag heeft pijn gedaan.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 17:35   #78
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ai de verkiezingsuitslag heeft pijn gedaan.

Sommige momenten eigen aan het politieke narrenspel geven aanleiding tot feestvieren met de zotskap op. En andere momenten kunnen pijnlijk zijn.
Maar die pijnlijke momenten zijn gewoonlijk voor het plebs van de tweede generatie. De andere generaties worden gemaakt in de scholen via mondelinge examens. Vele professoren noemen Nero. Duimpje omhoog of duimpje omlaag.
Ook van die luxe willen ze geen afstand nemen. Zij spelen graag God de Vader.
Papier is verduldig maar zelfs dat willen ze niet.
Is er feitelijk nog iets normaal in onze......democratie?
En inderdaad; de eenvoudigen van geest verwerven niet alleen de hemel maar ook hun plaatsje op aarde. Vooral dat laatste is belangrijk.
Oud 11 juni 2019, 17:45   #79
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Het is slap gelul, ik weet het. Maar het blijft plezierig om met hun stommiteiten te lachen. Vlaams-nationalisme is en blijft een enorm grappig fenomeen.
Velen die lachen doen dat heel erg groen.
Oud 11 juni 2019, 17:48   #80
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom, zo vraag ik me dan, proberen ze het begrotingstekort dan weg te werken, zoals o.a. Europa beveelt.

Als een groter tekort beter is, waarom gaan we dan niet voluit voor een tienvoud bijvoorbeeld van het huidige tekort.
Die schuld is in Dollars,1 druk op de knop en de Amerikanen toveren duizenden miljarden dollars er bij alsof het niks is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be