Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2019, 18:17   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

En Trump is een 'turned' Russisch agent zei u eerder. ... (Mooi voorbeeld van de desastreuze gevolgen van de eigen propaganda in de westerse mindset)

Alsof we ook maar enigszins geïnteresseerd zouden zijn voor een 'schutkring' omwille van mensenrechten. Dan zou er al lang een zijn rond het familieimperium koppensnellers van MBS in Saoudi Arabië. De enige reden waarom de VS wil dat Europa de handelsrelaties met Rusland (en China en Iran) verbreekt is omdat het daar zelf voordeel bij meent te halen. Maar het is tegelijk een domper op de Europese macht in de wereld. We worden alzo gedegradeerd tot politieke dwerg en economisch met handen en voeten aan de VS gebonden.

Europa ontdeed zich van de bevrijder 'turned' bezetter uit het oosten maar niet van die van over de oceaan. En die wil zich ervan vergewissen dat Europa hem trouw en afhankelijk zal blijven. Die strijd voor de onafhankelijkheid van Europa zal een van de belangrijkste historische evoluties zijn van deze eeuw.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juli 2019 om 18:45.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 19:29   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Benieuwd hoe lang je alleenheerser zal blijven.
Het is en blijft een strijd he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 19:31   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men probeert Putin graag af te beelden door dit soort van knip en plakwerk als een soort barbaar en dictator.
Dat is hij dan ook. Dat is juist zijn goeie kant !
Oud 2 juli 2019, 19:32   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik acht het bvb. zeer waarschijnlijk dat de ransomware aanval op ASCO in Zaventem afkomstig was van Rusland, het past volkomen in hun Modus Operandi en er zijn precedenten : de Not-petya aanvallen van 2015/2016.
Geniaal, toch ? Wat kan je daar nu aan verwijten ? Toch een prima strijd daad ?
Oud 2 juli 2019, 19:40   #65
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik heb het gechequed en niet gevonden eerder. De samenvatting kon ik zo lezen. Maar ik heb geen betalende suscriptie op de Financial times. Dus daarvoor wil ik me verontschuldigen Indien nodig.

Dank u voor het interview te posten. Ik hoop dat mensen het eens lezen.
Weet ge wat ge eens moet doen: u zelf op een pied de stalle zetten, alsof gij de enige zijt die immuun is tegen propaganda en media manipulaties.
Citaat:

Dat neemt echter niet de manipulaties van het interview in het VRT nieuwsitem weg.
Er zijn géén manipulaties, buiten in uw verbeelding. Gij leest gewoon iets dat in contradictie is met uw geloof, en ipv uw geloof aan te passen aan de werkelijkheid, begint gij over 'manipulaties'. Want van gedacht veranderen kost een te grote intellectuele inspanning.
Citaat:
Men probeert Putin graag af te beelden door dit soort van knip en plakwerk als een soort barbaar en dictator. Maar in dit soort van langere interviews krijgt de geïnteresseerde lezer een heel andere indruk van Putin.
We wéten het! Echt waar! We wéten dat gij Putin ne goeie kerel vindt!
Citaat:

Niets van het soort van bedreigingen van andere landen waar de VS zich nogal graag mee bezig houd (zie Twitter) maar dat van een beschaafd en intelligent individu die goede relaties wil met Europa.

En dat is tevens in het belang van Europa.

Niet zozeer in het belang van de 'verdeel en heers' VS
Ja ja, we wéten ook dat gij gelooft dat de US de slechteriken zijn!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 19:44   #66
geertvdb

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn dat wel manipulaties met een duidelijk karaktermoord doel voor ogen.

En dat is druppelsgewijs. Dagelijkse kost.

Alsof w
Weet ge wat ge eens moet doen: u zelf op een pied de stalle zetten, alsof gij de enige zijt die immuun is tegen propaganda en media manipulaties.
Citaat:
er e gebaat zouden zijn met een ijzeren gordijn. Het ijzeren gordijn wordt ons opgedrongen om Europa te knechten.
Ja ja ja! Dagelijks is de vrt stout met dagelijkse manipulaties. ik heb u expliciet gevraagd naar de manipulaties van de laatste 7 dagen. Ge kunt ze niet geven. Dus het is niet waar. maar ge blijft de leugen wel herhalen.
Oud 2 juli 2019, 19:51   #67
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Ja ja ja! Dagelijks is de vrt stout met dagelijkse manipulaties. ik heb u expliciet gevraagd naar de manipulaties van de laatste 7 dagen. Ge kunt ze niet geven. Dus het is niet waar. maar ge blijft de leugen wel herhalen.
Zelfs die ene manipulatie die ik gaf in het openingsbericht kan u niet weerleggen enkel negeren en pogen op de man te spelen in de hoop dat mensen niet door hebben dat u de aandacht af poogt te leiden van de feiten.

Misschien neem ik de uitdaging wel aan. Enkel zie ik er tegenop dagelijks naar de VRT te kijken.

Hoe weet ik dan dat de manipulaties dagelijks zijn? Hoor ik sommigen al vragen.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juli 2019 om 19:55.
Oud 2 juli 2019, 19:54   #68
geertvdb

Standaard

Citaat:
Zelfs die ene manipulatie die ik gaf in het openingsbericht kan u niet weerleggen enkel negeren.
Zie mijn post #31, en andere forummers hebben hier nog uitgebreider uw beweringen vakkundig weerlegd.
Citaat:

Misschien neem ik de uitdaging wel aan. Enkel zie ik er tegenop dagelijks naar de VRT te kijken.

Hoe weet ik dan dat de manipulaties dagelijks zijn? Hoor ik sommigen al vragen.
een te grote verbeelding gekoppeld aan hallucinaties.
Oud 2 juli 2019, 20:09   #69
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie mijn post #31, en andere forummers hebben hier nog uitgebreider uw beweringen vakkundig weerlegd.een te grote verbeelding gekoppeld aan hallucinaties.
Die post 31 ontkracht niet dat er manipulatie gaande is van het interview. Die staat duidelijk omschreven in het openingsbericht.

Ik herhaal toch even wat reeds eerder duidelijk gemaakt werd.

Door weg te laten dat Putin zegt dat de man reeds gestraft was voor zijn misdaad van verraad en zijn gevangenisstraf heeft uitgezeten laat men een essentieel element weg van Putin zegt en probeert men de indruk van schuld in de Skripal case te creëren. Door dat tweede citaat erbij te plakken in omgekeerde volgorde poogt men die indruk te versterken. Het maakt ook des te duidelijker wat de bedoeling van de montage van het interview was. De mensen op een verkeerd been zetten.

Lees de volledige passage en je krijgt een heel andere indruk van wat Putin zegt over Skripal.

Nog beter, lees het hele interview hier gecopy paste en je krijgt een heel andere indruk tout court van Putin dan die wat de 'westerse' massa media zoals de VRT van de man pogen op hangen.

Ik twijfel er ook niet aan dat u en Parcifal weten dat het om evidente manipulaties gaat van de publieke opinie, maar dat het jullie eigenlijk niet kan schelen omdat ze gericht zijn tegen Rusland.

En daar vergissen jullie zich. De fallout van het beliegen van de bevolking is groter dan de voordelen die je er mee kan bereiken. Plus is het uiteraard onethisch.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juli 2019 om 20:14.
Oud 2 juli 2019, 20:56   #70
geertvdb

Standaard

Citaat:
Die post 31 ontkracht niet dat er manipulatie gaande is van het interview. Die staat duidelijk omschreven in het openingsbericht.
Die manipulatie moet gij bewijzen.
Citaat:

Ik herhaal toch even wat reeds eerder duidelijk gemaakt werd.
WTF!!!! Hebt ge ons nog niet genoeg geirriteerd?
Citaat:

Door weg te laten dat Putin zegt dat de man reeds gestraft was voor zijn misdaad van verraad en zijn gevangenisstraf heeft uitgezeten laat men een essentieel element weg van Putin zegt en probeert men de indruk van schuld in de Skripal case te creëren. Door dat tweede citaat erbij te plakken in omgekeerde volgorde poogt men die indruk te versterken. Het maakt ook des te duidelijker wat de bedoeling van de montage van het interview was. De mensen op een verkeerd been zetten.

Lees de volledige passage en je krijgt een heel andere indruk van wat Putin zegt over Skripal.

Nog beter, lees het hele interview hier gecopy paste en je krijgt een heel andere indruk tout court van Putin dan die wat de 'westerse' massa media zoals de VRT van de man pogen op hangen.
Indruk indruk indruk! Inderdaad: UW subjectieve hoogst persoonlijk INDRUK. Dat is NUL bewijs. Wilt gij in een rechtbank staan en de tegenpartij komt af met : 'ik heb de indruk dat bach schuldig is'?

Néé! dat wilt gij niet. maar ge doet het wel bij anderen.
Oud 2 juli 2019, 20:59   #71
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Je kan het ook anders zien. Je hebt een interview van meer dan een uur. Stel je wil het citaat eruit pakken waardaar je de geïnterviewde zo slecht mogelijk zou willen voorstellen. Welke andere citaten zou je dan nog gebruiken buiten deze gebruikte? Geen. En dan nog moest men ze verminken en achter een stukje van May plakken om het doel te pogen bereiken Putin zwart te maken door de mensen op een verkeerd been te zetten.

Er staan nochtans belangrijkere zaken in dat interview zoals controle op kernwapens.
Oud 2 juli 2019, 21:02   #72
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard werkt men met insinuaties en indrukken wanneer de waarheid niet past in het beeld dat men wil ophangen.
Oud 2 juli 2019, 21:05   #73
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan het ook anders zien. Je hebt een interview van meer dan een uur. Stel je wil het citaat eruit pakken waardaar je de geïnterviewde zo slecht mogelijk zou willen voorstellen. Welke andere citaten zou je dan nog gebruiken buiten deze gebruikte? Geen. En dan nog moest men ze verminken en achter een stukje van May plakken om het doel te pogen bereiken Putin zwart te maken door de mensen op een verkeerd been te zetten.

Er staan nochtans belangrijkere zaken in dat interview zoals controle op kernwapens.
Putin zwart maken is onnodig, daar zorgt hij zelf voor.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 21:18   #74
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De VS is bang van de Russische Federatie. Meer moet je er niet achter zoeken. De zwartmakerij dient om een en ander te camoufleren.
Oud 2 juli 2019, 21:21   #75
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is iets markant sinds de jaren zestig die een constante gebleven is. Nochtans was er toen geen internet, met de desintegratie van de Sovjet Unie was er feitelijk wel een pauze. Maar met de opkomst van internet in de jaren negentig en vooral de machtsgreep van KGB Putin werd het fenomeen "nuttige idioten" terug leven in geblazen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 21:25   #76
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Beter een goede buur dan een verre vriend.
Oud 2 juli 2019, 23:20   #77
geertvdb

Standaard

Citaat:

Gij start een draad, en als ge wat tegenwind krijgt begint gij gewoon monologen af te steken, en voor de zoveelste keer uw punt nog eens herhalen.

Vindt gij dat plezant als iemand altijd hetzelfde vertelt?
Oud 2 juli 2019, 23:23   #78
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Insinuatie en karaktermoord. Meestal blijk van afgunst.

Citaat:
Fout. Bach schreef dat hij denkt dat de VRT zich niet bewust is van manipulaties van materiaal dat hen aangereikt wordt.
Het is naïef om te denken dat westerse media niet dagelijks gemanipuleerd materiaal uitzenden. En uw conclusie "dus het is niet waar" is in deze context zot. U begon toch over bewijslast? Wel, vanuit die optiek komt u niet verder dan "het is niet bewezen". Voor u een reden om vreselijk te keer te gaan. Echt imponerend. U mag uzelf voordragen voor een Nobelprijs en een standbeeld. U heeft mijn zegen.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 23:24   #79
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij start een draad, en als ge wat tegenwind krijgt begint gij gewoon monologen af te steken, en voor de zoveelste keer uw punt nog eens herhalen.

Vindt gij dat plezant als iemand altijd hetzelfde vertelt?
Nou, u kan er ook wat van.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 23:43   #80
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Insinuatie en karaktermoord. Meestal blijk van afgunst.
Insinuaties? Hij schrijft hier letterlijk dat hij 'de verdediger is van de gehele mensheid en van al het leven op aarde'...

Een karaktermoord op iemand plegen die zoiets beweert, da's in een open goal trappen hé!
Citaat:

Fout. Bach schreef dat hij denkt dat de VRT zich niet bewust is van manipulaties van materiaal dat hen aangereikt wordt.
Hoe kan hij dat weten? Is hij helderziend? Ik geloof daar niet in hoor.
Citaat:

Het is naïef om te denken dat westerse media niet dagelijks gemanipuleerd materiaal uitzenden.
Dat kan, maar als ge dat beweert moet ge dat bewijzen.
Citaat:
En uw conclusie "dus het is niet waar" is in deze context zot.
Ik vraag hem al 2 keer expliciet om het te bewijzen. Hij weigert dat. Ik vraag nochtans niet veel: de laatste 7 dagen.
Citaat:
U begon toch over bewijslast? Wel, vanuit die optiek komt u niet verder dan "het is niet bewezen".
De bewijslast is voor de gelovige, niet voor de atheist.
Citaat:
Voor u een reden om vreselijk te keer te gaan. .
Vreselijk te keer??, er zijn er hier anderen harder tegen bach te keer gegaan! Ik ben nog super vriendelijk geweest!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be