![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik wordt gewoon misselijk van die propaganda plaatjes van soldatenvrouwtjes op een of andere Amerikaanse basis die zitten te snotteren over hun ventjes die daar"hun plicht"aan het doen zijn. Hun plicht?! Zoals onze brave Frank de Winne die in opdracht van de Amerikanen Belgrado in puin ging leggen. Ik zou direct scheiden van zo iemand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Euh, was die quote niet van iemand anders, waar je de naam van TomB opgeplakt hebt ? 'k Dacht dat indobelg dit geschreven had ? De porties emotionele replieken worden hier blijkbaar frequent toegepast... Ik vind dat eigenlijk niet zo plezant... verdomme, snik, bleit ! ![]()
![]() |
![]() |
#65 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
mens zonder valt hij slaap ? dat je het wist in een beseft dat ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Dan zou ik voor dat je vertrekt eens een lang gesprek met je voeren waardoor je zou inzien dat je wel degelijk gek zou zijn ! Neem het aub niet verkeerd op, want dat zeg ik met de meeste sym- en empathie...
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Het is niet dat er veel keus is als ge militair zijt denk ik. Tenzij ik mijn naam verander en beweer dat ik Elvis ben natuurlijk.
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bedoelt u dat de Amerikaanse en Britse jongens in Irak hetzelfde denken als ze een schuilkelder met een paar honderd Irakezen erin opblazen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is dat het bij de colaitie van de willing nooit anders dan betreurenswaardige 'collateral dammage'. Saddam darentegen, die mikte met voorbedachte rade 5000 vrouwen en kinderen (en babies) met zijn gasbommen in Halabja. Onder andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, het topic is : Saddam en de wreedaardigheid van zijn regime. De krant Bali Post schrijft vandaag 31 maart op de voorpagina in grote letters : Bawa bom bunuh diri atau ditembak mati ! Vertaling : Een zelfmoord-bom meenemen of neergeschoten worden! Verder in het artikel schrijft men dat Irakese soldaten verplicht voor die keuze gesteld worden. Naar het schijnt zouden vijf Irakese deserteurs dit hebben medegedeeld aan joernalisten. Leuk dat een Indonesische krant dit ook eens mededeelt. In Indonesië wordt namelijk in alle grote steden elke dag betoogd en er wordt tijdens die betogingen onophoudelijk gebeden tot Allah. Hier in Bali gaat het er rustiger aan toe maar hier leven dan ook Hindoes. (er wonen hier ook 400.000 moslims hoor) Overmorgen begint het Balinees-Hindoe nieuwe jaar. Morgen is het dus Oudejaarsavond en dan gaan wij het jaar 1925 in. Dit is geen tikfout. Ik bedoel wel degelijk het jaar 1925. Leuk is Oudejaarsavond niet, want het eiland Bali wordt gewoon afgesloten van de wereld. De luchthaven wordt gesloten, geen vliegtuig mag landen of vertrekken, de zeehavens gaan ook dicht, geen schip mag aankomen of vertrekken, niemand mag zijn huis verlaten, dus de straten zijn leeg, geen auto, fiets of voetganger te zien, men mag geen licht aansteken dat naar buiten schijnt, dus iedereen gebruikt een paar kaarsjes ter verlichting en plakt zwart papier voor de ramen, men mag niet koken (dus geen etensgeuren mogen buitenshuis geroken worden), men mag geen geluid maken, dus geen radio, TV, muziek in huis, kortom, algemene duisternis en stilte. Deze toestand begint op Oudejaarsavond 1 april en gaat de volgende dag door tot zonsondergang. Een volledige nacht en een volledige dag thuisblijven in duisternis en stilte dus. Dit geldt voor iedereen die in Bali is, dus ook voor de lokale moslims. De toeristen mogen niet uit hun hotel en dezelfde regels gelden ook voor hun. De Balinezen geloven namelijk dat op Oudejaarsavond en de hele volgende dag (nieuwjaarsdag dus) alle demonen Bali bezoeken. Wanneer die demonen zien dat er geen geluid en geen licht en geen mens te bespeuren valt, gaan zij weer weg. Er zijn patrouilles, bijgestaan door politie die nakijken of al die verboden wel worden nageleefd. Zien de demonen deze patrouilles ? Neen, want de hindoe-priesters hebben die kerels onzichtbaar gemaakt voor de demonen. Voor de gewone mens zoals ik zijn ze maar al te zichtbaar, want vorig jaar vergat mijn zoontje een lamp uit te doen in de garage en de patrouille dreigde met een boete van 1 miljoen rupiah indien dit nog eens zou gebeuren ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() ghegheghe. Bali rules!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik geef het u op een briefje: als de Iraakse tegenstand wat te lang duurt gaan ze Bagdad gewoon met de grond gelijk maken, zoals Hiroshima. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we Europa losmaken van het Amerikaans systeem van vrijheid, democratie en voorspoed, om die te koppelen aan de bloedige gruwelsystemen uit de moslim-wereld en hun achterlijke socio-economische modellen. Da's wat jij lijkt na te streven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Vreemdeling
|
![]() Ik geef het u op een briefje: als de Iraakse tegenstand wat te lang duurt gaan ze Bagdad gewoon met de grond gelijk maken, zoals Hiroshima.[/quote]
Juist, want ze kunnen zich nu niet meer permitteren om te verliezen zoals destijds in Vietnam. In Vietnam hebben de Amerikanen hopen bommen gegooid, en toch hebben ze de oorlog verloren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorlog is oorlog.
Als het Westen een veilig en voorspoedig toekomst wilt hebben, dan moeten de vijanden worden bestreden. Het is betreurenswaardig dat er dan burgerslachtoffers vallen. Maar wat wil je, Saddam graaft zijn troepen in tussen de burgerbevolking. Hij is de hoofdverantwoordelijke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Gelukkig toch dat dit enkel in uw fantasie leeft.
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Ja, vwala Saddam die een leger heeft met twee geweren & één tank is de schuldige omdat hij zijn troepen stationeert tussen de burgerbevolking wanneer hij tegenover een hypermodern met kevlar ingepakt, gps-geleide bommen sturende & met 100'en gevechtsvliegtuigen & -helikopters staat. En, Antoon, lees goed dit is geen pro-Saddam standpunt da's gewoon logica. Want moest jij je in die situatie bevinden (stel je dat gewoon even voor) wat zou jij doen, gewoon op de vijand af lopen & je niet verdedigen.
De Vs zijn verantwoordelijk voor burgerslachtoffers aangezien zij de oorlog hebben verklaard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is niet verantwoordelijk voor het gebruik van zijn burgers als menselijk schild. Da's allemaal goed te begrijpen. ![]() |
|
![]() |
![]() |