![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Kan deze “eerste” burger van het land “Vlaanderen” aanblijven? | |||
Ja? |
![]() ![]() ![]() |
16 | 48,48% |
Nee? |
![]() ![]() ![]() |
18 | 54,55% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dient een CEO die positief blaast en een ongeval veroorzaakt ook op te stappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat met een arts? Dokters hebben denk ik toch ook een voorbeeldfunctie en hun loon wordt voor een heel groot deel betaald door de bevolking (via de sociale zekerheid). Vermits het om een politicus gaat, lijkt me de enige te hanteren maatstaf de democratische. Als een meerderheid van het parlement wil dat hij niet kan aanblijven, dan is het zo. (Nu, ik zou het ook beter vinden dat hij opstapt. Ik vind enkel niet dat dit afgedwongen moet zijn). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 juli 2019 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is De Wever nog in Colombia?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Da ‘s ook een goeie. Het is niet omdat ik N-VA lid ben dat ik geen eigen oordeel zou mogen formuleren over deze kwestie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is dat weer een soort nieuw symbool van de waalse regering in wording?
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het mij nog goed herinner is er zelfs een CD&V politicus geweest die een kind heeft doodgeschoten en daarna gewoon is blijven verder werken als politicus. Zijn er politici geweest die geld hebben opgestookt dat in bezit was van hun partij, maar op niet regelmentaire wijze was bekomen. Het is echt niet de eerst en zal ook niet de laatste politicus zijn die te diep in het glas kijkt en daarna achter het stuur van een wagen kruipt. Politici zijn ook maar mensen en maken dus ook fouten. Hij geeft zijn fout tenminste eerlijk toe en legt zichzelf al een eerste straf op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In dit en vele andere gevallen is het de partij waartoe een politicus behoort die bepaalt of hij of zij kan blijven zitten of niet. NVA heeft al verklaart dat ze hem voorlopig blijft steunen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
i like it ![]() als hij iemand dood rijdt zeggen de nva adepten hier nog het was de fout van de mens die was dood gerijden door n dronken nva'er omdat hij nachts onderweg was op zijn straat om naar huis te gaan
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 8 juli 2019 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() helaa dat is voor heroine
de wevertje is bij de cocaneiros ![]() ![]() ![]()
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 8 juli 2019 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan alles goedpraten maar lees de titel nog is aandachtig. <<Kan deze “eerste” burger van het land “Vlaanderen” aanblijven?>> Verder heeft dit niets met een of andere partij te maken. Het is gewoon “consequent” zijn rijden en drinken gaan niet samen en dat zou en moet een “eerste” burger weten. En wat e verloning betreft die maakt alleen maar duidelijk dat de man de middelen wel heeft om een taxi te betalen. En bovendien waar was zijn chauffeur? Citatie van quercus is in dit thema de duidelijkste. <<Ik vind dat dit incident zelfs los van de partijpolitiek moet bekeken worden. Het is doodeenvoudig een kwestie van consequent zijn. Wanneer een parlement je vereert met het toekennen van een functie waardoor je in de kijker loopt dan moet je aanvaarden dat de krijtlijnen nauwer bij elkaar getrokken worden.>> >>Niemand is immuun tegen het risico van een persoonlijk falen op een of ander punt. Maar K. Van D. zou met een ontslag uit die (tijdelijke) functie de schade aan zijn persoonlijk imago kunnen beperken. Indien hij zelf niet tot dergelijk inzicht komt dan is het tijd dat Bart De Wever met de man eens "een goed gesprek" voert.>> Respect voor de partij die hem heeft voorgedragen of gesteund moet te lezen zijn in zijn gedrag. En inderdaad het is tijd voor BDW om in te grijpen. Ontslag moet er komen om elk stemmen verlies te voorkomen met het signaal dat in deze partij alles kan. Vlaamse discipline of bestaat dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Artsen hebben ook een voorbeeldfunctie en worden grotendeels (uiteraard niet 100% zoals bij politici) betaald met belastinggeld (zij het dan wel niet rechtstreeks). Als artsen ambtenaren waren, zou uw mening hierover dan anders zijn? En zo ja, waarom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer zeker.
Vandaag ontmoette Bart ,de Colombiaans president Iván Duque. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel, als er voor u geen onderscheid is tussen de voorbeeldfunctie van artsen en ambtenaren dan is dat zo voor u. Ik ga daar verder niet over discussiëren. Het enige wat ik daarover kwijt wil is dat artsen enorm veel professionele fouten maken met soms dodelijke gevolgen voor hun patiënten en dat dit zeer dikwijls zonder gevolgen blijft voor de betreffende dokter. |
||
![]() |
![]() |