Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2019, 09:21   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een onafhankelijk en onpartijdig magistraat die de leiding heeft over het gerechtelijk onderzoek, en die ten aanzien van een verdachte naar belastende (?* charge) en ontlastende (?* décharge) elementen zoekt in het strafdossier. De onderzoeksrechter maakt deel uit van de zittende magistratuur

http://www.lokalepolitie.be/5412/vra...-enof-aangifte
serieus bij z'n haar gesleurd dat dit het 'vermoeden van onschuld' zou ondermijnen en de bewijslast zou omkeren.

mocht je nu nog zeggen 'in BE zijn onderzoeksrechters vaak corrupte manipulators' tot daar aan toe.

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 augustus 2019 om 09:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 10:33   #62
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
oh meneer hij is zo onschuldig, daroom ook dat hij al 7 maanden achter de tralies zit
Die gasten zweren op hun vader en hun moeder terwijl ze liegen dat ze zwart zien ..... Voor hen zijn wij "maar" ongelovigen en dom.
Oud 1 augustus 2019, 10:37   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Die gasten zweren op hun vader en hun moeder terwijl ze liegen dat ze zwart zien ..... Voor hen zijn wij "maar" ongelovigen en dom.
hij is een Assyrische kristen ... daar draaide heel het humanitaire visa verlenen net om ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 11:42   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er is minstens 1 ding erger dan een rechts-extremist, en dat is een poco-extremist.
Moet ik besluiten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 12:53   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt niet de moeite genomen om het artikel te lezen.
Je beseft dat dat betekent dat het verloren moeite is voortaan om jouw reacties ernstig te nemen, of zelfs maar te lezen.
Nu eerst?

=O
Oud 1 augustus 2019, 13:47   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En waar wordt er dan gesproken over vermoeden van onschuld, en bewijslast?

Om de discussie definitief af te sluiten, artikel 10, §1 van de Basiswet betreffende het gevangeniswezen en de rechtspositie van de gedetineerden: "Verdachten worden geacht onschuldig te zijn zolang zij niet veroordeeld zijn door een veroordeling die in kracht van gewijsde is gegaan."
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...&cn=2005011239

Geen dank.
Toch bedankt.

In juridische termen klopt het dat voor Kucam het vermoeden van onschuld geldt. In juridische termen geldt ook dat voor hem omkering van bewijslast geldt voor de belastende elementen die de onderzoeksrechter weerhouden heeft van de procureur. Deze elementen wegen zelfs zwaar genoeg om voldoende risico tot recidive te vormen en Kucam in de bak te houden. Gezien er over recidive gesproken wordt is er nogal vooruitgelopen op het verlies van vermoeden van onschuld van Kucam.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 13:52   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
serieus bij z'n haar gesleurd dat dit het 'vermoeden van onschuld' zou ondermijnen en de bewijslast zou omkeren.

mocht je nu nog zeggen 'in BE zijn onderzoeksrechters vaak corrupte manipulators' tot daar aan toe.
Een onderzoeksrechter kan zelf al de door de procureur en in voorkomend geval burgerlijke partijen aangereikte belastende elementen "filteren". Voor de weerhouden belastende elementen geldt het principe van omkering van bewijslast in dit stadium.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 14:00   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch bedankt.

In juridische termen klopt het dat voor Kucam het vermoeden van onschuld geldt. In juridische termen geldt ook dat voor hem omkering van bewijslast geldt voor de belastende elementen die de onderzoeksrechter weerhouden heeft van de procureur. Deze elementen wegen zelfs zwaar genoeg om voldoende risico tot recidive te vormen en Kucam in de bak te houden. Gezien er over recidive gesproken wordt is er nogal vooruitgelopen op het verlies van vermoeden van onschuld van Kucam.
Uit mijn ervaring weet ik dat ze niets meer hebben als de procureur, voor de raadkamer, bevestiging van de aanhouding pleit wegens recidive.
Oud 1 augustus 2019, 14:02   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch bedankt.

Nog steeds bullshit.
Oud 1 augustus 2019, 14:51   #70
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uit mijn ervaring weet ik dat ze niets meer hebben als de procureur, voor de raadkamer, bevestiging van de aanhouding pleit wegens recidive.
Ik vermoed al van in het begin dat men veel te snelle conclusies heeft getrokken op basis van vermoedens en getuigenissen, en beginnen te beseffen dat ze met schaamrood op de wangen gaan moeten toegeven dat ze zich hebben vergist.

Ik ben daarmee nog steeds geen fan van het beleid van Theo Francken, maar als zou blijken dat die beschuldigingen tegen Kucam onjuist waren, dan heeft die waarheid ook zijn rechten.
Oud 1 augustus 2019, 15:53   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Ik vermoed al van in het begin dat men veel te snelle conclusies heeft getrokken op basis van vermoedens en getuigenissen, en beginnen te beseffen dat ze met schaamrood op de wangen gaan moeten toegeven dat ze zich hebben vergist.

Ik ben daarmee nog steeds geen fan van het beleid van Theo Francken, maar als zou blijken dat die beschuldigingen tegen Kucam onjuist waren, dan heeft die waarheid ook zijn rechten.
Ik zeg niet dat kucam onschuldig is, ik weet het niet.

Raadkamer gaat niet over de grond van de zaak, enkel over de aanhouding, in wezen heeft men het dan over de stand van het onderzoek.

Daarom zei ik, als men de aanhouding wil verlengen op basis van recidive, dan vindt men niets meer in het onderzoek, als men wel nog dringende/ernstige zaken had, dan zouden die heel dramatisch te berde gebracht worden door de procureur.
Oud 1 augustus 2019, 16:19   #72
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat kucam onschuldig is, ik weet het niet.

Raadkamer gaat niet over de grond van de zaak, enkel over de aanhouding, in wezen heeft men het dan over de stand van het onderzoek.

Daarom zei ik, als men de aanhouding wil verlengen op basis van recidive, dan vindt men niets meer in het onderzoek, als men wel nog dringende/ernstige zaken had, dan zouden die heel dramatisch te berde gebracht worden door de procureur.
Ik weet ook niet of Melikan Kucam onschuldig is maar ik heb ook twijfels daarover omdat men inderdaad met weinig of geen nieuwe feiten naar buiten komt.

Tijd dus dat men met klare feiten naar buiten komt zodat we duidelijkheid krijgen.

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 1 augustus 2019 om 16:20.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 16:20   #73
marie daenen
Banneling

Standaard

Het vermoeden van onschuld van de rechtbank is al lang om zeep...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 16:21   #74
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je het artikel wel gelezen??

als de versie van de verdachte, en ik zeg weldegelijk ALS, klopt, dan is het een zwaar gemanipuleerd onderzoek en arrest in opdracht van de politiek.
Als verdachte zou ik ook alles uit de kast halen om me er uit de lullen.
Jij niet soms?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 16:33   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jij niet soms?
Beter is zwijgen, geen verklaringen afleggen.

Een aantal mensen zal spontaan van alles vertellen, uit angst om neen te zeggen tegen de politie, maar ik garandeer u, elke feit waar je je bijvoorbeeld vergist over de datum en dergelijke meer, hoe onbelangrijk ook, zal door het parket gebruikt worden om u af te schilderen als leugenaar en onbetrouwbaar en dus, schuldig persoon.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 augustus 2019 om 16:34.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 16:36   #76
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Beter is zwijgen, geen verklaringen afleggen.

Een aantal mensen zal spontaan van alles vertellen, uit angst om neen te zeggen tegen de politie, maar ik garandeer u, elke feit waar je je bijvoorbeeld vergist over de datum en dergelijke meer, hoe onbelangrijk ook, zal door het parket gebruikt worden om u af te schilderen als leugenaar en onbetrouwbaar en dus, schuldig persoon.
Als men schuld wil vinden dan zal men wel altijd schuld vinden, zelfs al moeten ze ze zelf creëren...
Oud 1 augustus 2019, 16:44   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Als men schuld wil vinden dan zal men wel altijd schuld vinden, zelfs al moeten ze ze zelf creëren...
Ja, maar daar hebben we het dan wel over wanneer de zaak ten gronde behandeld wordt.

Ik zeg alleen dat het geen goed idee is ze zelf nog wat munitie te geven.
Oud 1 augustus 2019, 16:47   #78
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar daar hebben we het dan wel over wanneer de zaak ten gronde behandeld wordt.

Ik zeg alleen dat het geen goed idee is ze zelf nog wat munitie te geven.
Inderdaad, maar als hij blijft zwijgen, zou de hele affaire dan niet in de vergeethoek geraken en zou hij nog maanden vastzitten zonder ook maar het minste vooruitzicht???
Oud 1 augustus 2019, 16:53   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, maar als hij blijft zwijgen, zou de hele affaire dan niet in de vergeethoek geraken en zou hij nog maanden vastzitten zonder ook maar het minste vooruitzicht???
Neen, tenslotte is Cukam het parket niet, hij moet het onderzoek niet voeren.

Wat ik trouwens niet begrijp dat is dat Cukam niet in beroep gaat tegen de aanhouding op basis van recidive, het beroepshof weet ook wel dat wanneer het parket de recidive kaart trekt het onderzoek stil ligt en in wezen afgelopen is.
De aanhouding is dus niet meer nodig.

Ik vraag me af wie zijn advocaat is.
Oud 1 augustus 2019, 17:48   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jij niet soms?
Als verdachte zou ik ook onschuldig zijn, en valselijk beschuldigd door anderen. Op een haar na, ben ik heilig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be