![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Leer eerst maar eens een overtuigde Vlaming te zijn vooraleer hier op uw poot te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een "overtuigde Vlaming", wat is dat voor iets?
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af hoe CD&V en VLD gaan reageren...
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de rechtse vleugels van beide partijen zullen ook wel content zijn zeker?
we zullen nog zien wat er allemaal van overblijft. Onderwijs wordt sowieso iets waar ze serieus over gaan ruzie maken, maar over inburgering ed kan je ook veel symboliek verkopen zonder iets echt te doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een politieke vernieuwing voor België, hopelijk kunnen ze deze openheid doortrekken naar niveau b. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoor hoor wie het zegt. U zou beter ernstig trachten wat meer Vlaming te zijn en wat minder de Hollanders achterna te lopen, uw Vlaamse taal niet te verpatsen aan de Hollandse taal, en minder als een kieken zonder kop te hollen achter de Hollandse Princevlag.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 augustus 2019 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen Ford besloot om te sluiten in Genk, toen begonnen ze te janken, niet voor de tewerkstelling, maar voor de mindere belastinginkomsten. Limburg, dat ken ik vooral door de jaarlijkse belasting die ik extra moet betalen, terwijl het Limburgs bestuur over meer dan 100 miljoen cash beschikt. Afschaffen die handel, hoe eerder hoe beter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe ga je dat doen? Jullie hebben niets te zeggen in de Vlaamse regering. Jouw terrein is brussel, het gewest dat er nooit had mogen zijn.
Laatst gewijzigd door robert t : 12 augustus 2019 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed elke stad voor zich. In dat geval is er geen enkele reden waarom één en ander zou moeten worden geregeld op provincieniveau. Er is immers niets gemeenschappelijk (lees: voor heel Limburg) aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor mij is de keuze van Bart eigenlijk maar van secundair belang. Alle zetten die nu regionaal gedaan worden bekijk ik in functie van hun nut voor het echte doel : de federale coalitie. En doe nu aub niet alsof je mij nog nooit hebt horen voorspellen, en er zelfs voor zit te cheeren, dat er een federale regering moet komen met zowel N-VA als PS erbij. Alle andere formaties zijn krachteloos, zonder de twee grootste partijen erbij. Mijn eigen idee is : voor vlaanderen is de rationele keuze de verderzetting van de zweedse coalitie, al had ik liever een bourgondische gezien. Om 2 redenen : de bestuurlijke macht over het katholiek onderwijs weghalen bij de tsjeven. En de tweede is fundamenteler : een bourgondische (vlaamse) coalitie zou het onderhandelingsproces op federaal vlak coherenter en gemakkelijker gemaakt hebben. Nu gaan de tsjeven mee naar de federale onderhandelingstafel en dan weet je dat ACW de pen roert. Dan gaan we parallelle gesprekken tussen ACW vanuit vlaanderen en FGTB vanuit wallonië krijgen, en die stoorzender kunnen we missen. Federaal liefst geen processie van Echternach... België moet een sterke regering krijgen, ook als die moet geboren worden vanuit een klassiek politiek compromis tussen rechts en liberaal, en links. Maar liever niet met tsjeven die 5 jaar lang de boel saboteren. Die quatsch over verliezers heeft niet de minste relevantie in coalitiegesprekken. Het gaat enkel om het vormen van een meerderheid. De rest is retoriek van diegenen die daarvoor gewogen zijn en te licht bevonden. Ik zie met veel tevredenheid dat de Grote Leider (perfect volgens voorspelling) na een paar weken show uiteindelijk het cordon sanitaire gewoon voortzet samen met de andere partijen. Hij is en blijft dus een democraat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede vraag. Je bent dat gewoon, of niet. Een overtuiging komt daar niet bij kijken.
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als Vlaming Belg zijn is flink. Als Vlaming Nederlander zijn is foei. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 augustus 2019 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Antwerpen heb je bijvoorbeeld drie duidelijke regio's: Antwerpen, Mechelen en Turnhout/Kempen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |