![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elf september Opglabbeek!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar blijft de Belgische en Europese omerta gelden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De waarheid, de gerechtigheid en al die schone woorden was enkel schijn om de Vlamingen verder te verdelen en tam te houden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik kan nergens een resolutie van de VN terugvinden waarin de westerse strijdkrachten toelating kregen om verdachten van collaboratie en deelname aan de gevechtenin WWII met de Nazi-strijdkrachten in te zetten tegen de communitische strijdkrachten waar ook in de wereld. Zou mij ook verwonderen als dat met een VN-resolutie zou zijn goedgekeurd, daar de RF en China met Noord-Korea meevocht en zij permanente leden met een veto-stemrecht zijn binnen de VN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien iets voor u: er komt en nieuwe reeks uit in september of october. Na Kinderen van de collaboratie komt er nu Kinderen van het verzet. Toch maar kijken en uw horizonten wat verleggen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2019 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin laten we het stellen, ook daar waren de witte boord crimenelen de franstaligen maar huurden ze Vlamingen in om het vieze werk te doen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 13 augustus 2019 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeten die tijd, vergeten met al die menselijke bekrompenheden van toen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen tweede kansen. Vae victis. Je kan er wel inspiratie uit opdoen om te houden wat lukte en te vermijden wat tot verlies leidde. Maar de uitgangspositie is maar zwak. Ik zou vertrekken van een winnaar. Stalin bvb.
Laatst gewijzigd door patrickve : 13 augustus 2019 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is de enige reden waarom men in België blijft zeveren en de mensen blijft verwijten dat er Vlamingen zijn geweest die tegen de strijdkachten van Stalin hebben gevochten. Want zij zijn medeschuldig aan het feit dat niet de Russen, maar de westerse strijdkrachten de Nazi's hier hebben kunnen verdrijven. Als zij niet hadden geholpen om de Russen tegen te houden, hadden die Berlijn kunnen innemen voor de westerse geallieerde troepen in Normandie hadden kunnen landen en was HEEL het Europese vaste land onder Stalin gekomen. Terwijl Frankrijk reeds lang eerbetoon aan de in Normandië gesneuvelden Duitse soldaten toelaat en hen zelfs respect toont, worden in dit apenland zelfs de kinderen en kleinkinderen van Oostfrontstrijders ( mensen die dus nooit tegen de westerse troepen hebben gestreden) met de vinger gewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie heeft zeer mild gestraft. Zeker in Vlaanderen. De meeste collaborateurs (zelfs de zeer zware) werden vervroegd vrijgelaten en sommigen werden zelfs minister.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 augustus 2019 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russen waren toen geen al te beste maatjes met China.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over Belgie en hoe die straffen. Het gaat erom dat ge geen compassie moet hebben met losers en dat "tweede kansen" en zo zever zijn. Nazi's zijn losers. Er zaten goeie ideeen in, maar ze hebben bewezen losers te zijn. Wie met losers meedoet is een idioot. Natuurlijk kan men het op een zeker moment niet weten. Maar om *achteraf* komen te zeggen dat het een goed gedacht was, is gewoon idioot. Nee, het was geen goed gedacht. Collaboratie met de nazi's was enkel goed te praten indien de nazi's gewonnen zouden hebben. Niet als ze verloren, wat ze dus gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door patrickve : 13 augustus 2019 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben hun verhalen en houdingen uit hun oorlogsperiodes totaal anders gaan bekijken nadat ik zelf in oorlogsgebieden had verbleven. Ik ben hun verhalen en houdingen tegenover het hele gebeuren tijdens WWII totaal anders gaan bekijken eens ik zelf situaties van honger lijden en in levensgevaar verkeren had meegemaakt. En hoewel sommige van mijn familieleden zelf buitenlandse opdrachten hebben uitgevoerd in dienst van de Belgische strijdkrachten, kan ik tegen hen nog steeds niet uitleggen waarom ik bepaalde standpunten inneem tegenover bepaalde zaken. Zelfs zij die als militair in oorlogsgebieden hebben verbleven, begrijpen het niet wat het is om honger te lijden, om je vrienden te zien sterven van uitputting en honger, om je te moeten doodwerken, om je leven te wagen voor een stuk beschimmeld brood of rot vlees, zodat je dat hongergevoel even kwijt raakt, wat het is om steeds over je schouder te moeten kijken om niet opgepakt en vervolgd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan alle gebeuren zijn meestal twee kanten, en dat moet nooit vergeten worden... en de vraag blijft wat we zelf zouden gedaan hebben indien we in zulk een situatie zouden terecht gekomen zijn... Ik zie hun standvastigheid in hun afkeuren eerder als een uitlaatklep van een mogelijke haat die in henzelf aanwezig is en waar ze anders geen raad mee zouden weten... Nu haten ze, toch in hun eigen ogen, zogezegd voor de goede zaak... Terwijl haat, altijd en immer af te keuren is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk kregen zelfs die van het doodsescader een pardonering en is er geen enkele van de Franse leden van de 2nd SS Panzer Division Das Reich vervolgd geweest, ondanks het feit dat ze massamoorden in Frankrijk plegen, vooral het Bloedbad van Oradour-sur-Glane en van het Bloedbad van Tulle. |
|
![]() |
![]() |