![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal u binnenkort duur aangerekend worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal onschuldig & onbaatzuchtig zijn dergelijke vragen nooit... Het idee van die profs die hiermee op de proppen kwamen om de privé regenputten als buffer te gebruiken door een slim systeem om ze net voor een verwachte zware regenbui op georganiseerde manier leeg te pompen is niet slecht. Maar er moet voor de burger die daarin meestapt wel de zekeriheid zijn dat ze hem achteraf niet couilloneren met ofwel een factuur ofwel een zoveelste nieuwe pestbelasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja, die putten zijn er maar voor de rest lijkt de praktische haalbaarheid lijkt mij zeer laag te zijn gezien de complexiteit en hoge kosten om zo'n systemen te installeren. Laatst gewijzigd door Thomas- : 2 september 2019 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volle regenputten zouden ze bij voorbaat in de bodem laten insijpelen. Het probleem is dat moeilijk kan voorspeld worden waar en hoeveel het zal gaan regenen. Laatst gewijzigd door Bobke : 2 september 2019 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Mijn ouders hebben een regenput.
Die heeft afgelopen twee jaar 6 maand droog gestaan. Ze hebben leiding water moeten gebruiken voor hun tuin. Nu grondwaterpomp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk maar aan het fenomeen tussen Waregem en Harelbeke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik weet wel toevallig dat alle water dat je in de lente/zomer/herfst gebruikt voor gewassen besproeiing niet terugstroomt naar het grondwater, maar wel in het gewas blijft of verdampt. Men vertelde me zelfs eens dat het grondwater eigenlijk alleen maar aangevuld wordt door smeltende sneeuw. (wat ik niet zo snugger vond, want er zijn streken waar het niet sneeuwt ...) Hoe dan ook: ons eco-systeem is een evenwicht. Denk aan vroeger: de kringloop van het water. Elke liter die wij uit het grondwater naar boven halen, is een verstoring. Vermoedelijk is dat geen probleem tot aan een bepaalde grens van x miljoenen liter per vierkante km. Maar wij pompen nogal door.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet er wel veel liggen die niet optimaal worden gebruikt. Zij hebben wel een gelimiteerde uitloop maar geven juist daardoor te laat water af als de zondvloed er aan komt. Ze verergeren dus het overstromingseffect. Een bufferbekken moet dus serieus beheerd worden; d.w.z. water laten uitvloeien aan maximum capaciteit als het kan en gelimiteerd water afvoeren als het nodig is. Het is niet het laatste dorpscentrum dat juist overstroomd wordt door slecht beheer van een waterbekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een gedeelte wordt opgenomen door de planten. Maar ooit al aan gedacht hoeveel voordelen voor het milieu er zijn omdat ik fruit en groenten uit eigen tuin heb? En gij moet uw fruit en groenten via stinkende vliegtuigen en vrachtwagens laten aanvoeren. Citaat:
Citaat:
bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190425_...kanaal-gepompt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw kennis ter zake is nogal misvormd. Dat water in een gewas verdampt inderdaad gedeeltelijk maar het is juist dat feit dat maakt dat er boven bossen meer neerslag is. Lucht met waterdamp komt van over zee. Boven een bos is het koeler. Bij die binnenstromende lucht voegt een bos nog waterdamp bij. En wegens de afkoeling vormt die aan waterdamp verzadigde lucht regen. In de tropen regent het daarom bijna alle dagen. Zelfs fikse onweders. Je kan niet alles weten hoor Schoof. Zelfs politiek is geen kennis. Noem het een manipulatie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zullen der enen moeten aanstellen met een glazen bol terwijl jij regelmatig zonder water uit de regenput zit.
![]() |
![]() |
#74 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Particulieren die hun waterput ter beschikking stellen, zouden in dit plan een vergoeding krijgen. Dat zou kunnen komen van gemeenten en verzekeringsmaatschappijen.
![]() En een paar jaar later op belasten zeker? Zoals met alles hier in dit onland? Zelfs het regenwater zal binnenkort in uw budget bijten. Waar gaan onze talloze regeringen anders de nodige fondsen blijven halen? Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 september 2019 om 05:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we doen de Walen weg en we houden geld over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dus -spijtig genoeg- dat ge verkeerd denkt.
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |