Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2019, 09:26   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Door autochtone bevolking, bedoel je ook de Italianen, Grieken, Spanjaarden, Marokkanen en Turken die voor 1974 in België in de mijnen en de zware industrie zijn komen werken?
Die hebben hard gewerkt in een zware sector.
Maar de vakbonden lieten liever geld vloeien naar eeuwige werkloosheid, dan een fatsoenlijk systeem op poten te zetten, zodat die mensen een menswaardig pensioen zouden krijgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:29   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kun jij de paddo's die je gebruikt, ook eens aan mij geven?
Als je niet akkoord zijt met mijn stelling, zou ik u mijn paddo's toch niet aanraden, eerlijk gezegd.
Oud 20 september 2019, 09:30   #63
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die hebben hard gewerkt in een zware sector.
Maar de vakbonden lieten liever geld vloeien naar eeuwige werkloosheid, dan een fatsoenlijk systeem op poten te zetten, zodat die mensen een menswaardig pensioen zouden krijgen.
Ja, maar maken die nu deel van de autochtoonse bevolking waarnaar fcal verwijst, of niet? Remember, die zaten hier al voor de periode van 40 jaar die fcal hanteert.
Oud 20 september 2019, 09:31   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar wachten we op ?

Beef schoof, beef.
Ik herhaal mijn belofte: als er iets wijzigt aan het netto-bedrag van mijn pensioen, dan meld ik dit op het forum.

De laatste mededeling betrof, zoals steeds, enkel verhogingen:
1/01/2017 56,14
1/01/2018 71,26
1/01/2019 89,81

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 september 2019, 09:32   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En we zien alle dagen waar het ons gebracht heeft. Vreemd in eigen land.
Ik voel mij helemaal niet vreemd in eigen land, hoor, maar ja, ik kan met verschillen om en ben niet vastgeroest in steeds 'hetzelfde' en realiteiten van 100 jaar geleden.
Oud 20 september 2019, 09:33   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het politiek initiatief zit nu bij de 2 grote jongens in het partijlandschap : effe wachten dus. Maar één ding is zeker : jouw favoriete partij is de allergrootste dus ik wacht met veeel enthousiasme de voorstellen af over het pensioenprobleem in de openbare sector.
Het voorstel van de partij die ik aanhang, pakt het breder aan.
Een globalere hervorming, met respect voor verworven rechten.
Gemeenzaam betiteld als "het rugzakje".

Maar gelet op de PS die massaal verkozen geraakte in het andere land, maken wij ons weinig illusies.
Zeer spijtig voor de komende generatie.

Oud 20 september 2019, 09:34   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Francken staat voor pro-ongebreidelde immigratie. Dat soort imago willen ze bij het VB niet.
Trumpiaans fake news. Dit forum onwaardig.

Oud 20 september 2019, 09:36   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gij stemt zoals de grote leider zegt dat gij moet stemmen.
Gij weet er den hond zijn kloten van.

Oud 20 september 2019, 09:49   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wil men het niet met overgangsmaatregelen doen, dan kunnen ze natuurlijk ook per direct de huidige ambtenarenpensioenen een flinke haircut geven, en met dat budget de minima optrekken.
Schoofzak zegt altijd dat hij lid is van een sociale partij. Hij en zijn partij gaan daar dus zeker geen bezwaar tegen maken ?
Dat ambtenarenpensioen ligt bij u zwaar op de maag hé Panda?
Afgunst is een zeer slechte raadgever...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 10:21   #70
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De cijfers spreken u tegen.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 10:59   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat ambtenarenpensioen ligt bij u zwaar op de maag hé Panda?
Afgunst is een zeer slechte raadgever...
Het zijn vooral de KMO-werknemers en de werknemers bij kleine zelfstandigen, die geen (goede) groepsverzekering hebben die reden tot klagen hebben.

Zij zijn ivg met ambtenaren zeer slecht bedeeld. En deze bedrijven zijn vaak de motor van de Belgische economie: ze betalen veel vennootschapsbelastingen die multinationals vaak uit de weg kunnen gaan....

Nu ik prefereer de 150-200k uitbetalen + 1850 euro netto pm boven de 2300-2500 netto per maand van de ambtenaren hoor. Als ge op 68 jaar de pijp uit gaat hebt ge uw groepsverzekering nog op uw rekening staan voor uw erfgenamen. Dat ambtenarenpensioen is foetsie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 11:14   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij stemt zoals de grote leider zegt dat gij moet stemmen.
Ik heb gestemd zoals Valerie van Peel het me vroeg.
Oud 20 september 2019, 11:17   #73
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beschouw deze mensen, hier op cite, mijn volksgenoten, in tegenstelling tot de Vlamingen. De citebewoners voelen zich ook vaak Limburger en hebben zich zo goed als volledig ingepast in de Limburgse maatschappij.
Rellen in Houthalen: agent loopt schedelfractuur op

Citaat:
Tijdens hevige opstootjes in de wijk Meulenberg in Houthalen-Helchteren zijn deze avond gewonden gevallen onder de politieagenten en werden politiecombi’s met stenen bekogeld. Een agent liep zelfs een schedelfractuur op na een crash met zijn auto. Aanleiding voor de rellen was een arrestatie eerder op de dag in de Houthalense wijk Meulenberg.
Onrust in Beringen: twee combi's beschadigd, geen arrestaties
Citaat:
Beringen - De couppoging in Turkije heeft ook de nodige ophef veroorzaakt in Limburg. Het gebouw van het gemeenschapscentrum vzw Vuslat aan de Koolmijnlaan in Beringen werd bestormd door aanhangers van de AK Partij van de Turkse president Erdogan. Bij de vzw Vuslat zouden Gulenisten behoren, aanhangers van de geestelijke oppositieleider Fethullah Gülen.
Opnieuw woelige avond in Beringen, politie rukt uit met waterkanon

Citaat:
"Deze avond omstreeks 22u, dus na het avondgebed aan de moskee in Beringen, zijn wij geconfronteerd geweest met een 4 ?* 500 mensen van Turkse origine die verzameld hadden aan de moskee en dan een optocht wilden maken naar een gebouw op de Koolmijnlaan waar Turkse mensen van een andere politieke strekking een lokaal hebben", vertelt politiecommissaris Geert Wouters.
Commotie over optocht ‘Turkse’ wolven in Heusden met sp.a-schepen Özdemir
“Kinderen in militaire uniformen? Kan niet”

Citaat:
Heusden-ZolderEen filmpje over een optocht op de Koolmijnlaan van een Turkse vereniging die aanleunt bij de zeer rechtse en ultranationalistische partij MHP, de politieke arm van de Grijze Wolven, zorgt voor commotie in Heusden-Zolder. Op het filmpje zijn vlaggen met wolven op te zien en dragen kinderen militaire uniformen. In het midden loopt sp.a-schepen Engin Özdemir.

Citaat:
Wij hebben geen nood aan dat vlaams racistenvolk
Geef eens een paar voorbeelden van incidenten waar Vlamingen zich zo erg hebben misdragen als de Limburgse Turken in bovenstaande citaten.

Een hele Vlaamse wijk die een veldslag met de politie voert om de arrestatie van een Vlaamse buurman te verhinderen?

Vlaamse Katholieken die na de avondmis in groep een clublokaal van een of andere dissidente strekking gaan kort en klein slaan?

Vlaamse kinderen die als paramilitairen meelopen in een betoging, samen met een scala aan verkozen Vlaamsgezinde politici?

Je bent hier serieus met twee maten en twee gewichten aan het meten, kerel.

Citaat:
dat ons komt zeggen dat de zoon van de Turkse migrant die 50 jaar geleden hier kwam werken in de mijn een "slechte mens is".
Misleidend stroman argument. Aanhoudende massa-immigratie verandert West-Europa langzaam maar zeker in een verarmd, gesegregeerd en ge-islamiseerd hellhole. En wie een "slechte" of een "goede" mens is maakt daarbij niks uit. In het Midden-Oosten leven miljoenen goeie mensen. Maar ze staan machteloos tegenover de religieuze en politieke realiteit. Het minste wat wij kunnen doen is om die realiteit niet bij ons te importeren.

Citaat:
Hier weten we nog dat we allemaal zwart zagen in de put....
Ik wist niet dat je nog mijnwerker bent geweest.

De oorspronkelijke gastarbeiders zijn evenzeer verleden tijd als de Limburgse koolmijnen.

De Turkse mijnwerkers kwamen uit een seculier land. Een groot deel van hun nakomelingen echter blijft zichzelf segregeren van het gastland door steeds opnieuw huwelijkspartners te importeren uit het land van hun voorouders.

En dat land is niet meer wat het geweest was. Erdogan is van Turkije een islamitische theocratie aan het maken en nergens vindt hij zoveel aanhang als onder jouw citébroeders:

Waarom Erdogan nergens in Europa zo populair is als in België

Citaat:
Net geen 75 procent van de Belgische Turken stemde bij de presidentsverkiezingen op Erdogan, zo blijkt uit de officiële resultaten uit het buitenland. In geen enkel Europees land haalde Erdogan zo'n hoge score (zie kaart en grafiek). In het Antwerpse kiesbureau stemde zelfs 79 procent van de opgekomen kiezers voor Erdogan, in Brussel 69,7 procent. Er waren 142.463 Belgische kiezers en de opkomst lag op 53,6 procent. De Turkse kiezers konden van 15 tot en met 19 juni in Brussel of Antwerpen stemmen.
Chaos in Heusden-Zolder na overwinning Erdogan: tientallen pv's uitgedeeld, persfotografen bedreigd

Citaat:
De verkiezingsoverwinning van de Turkse president Recep Erdogan heeft zondagavond in Heusden-Zolder heel wat feestvierende Turken op straat gebracht. Op de Koolmijnlaan ontstond een autokaravaan met claxonnerende wagens. Ondanks waarschuwingen van de politie voor de mogelijke overlast werden er toch 75 processen-verbaal opgesteld.

"Omdat het claxonneren bleef voortduren, heb ik mijn mensen opdracht gegeven de nummerplaten te noteren van autobestuurders die bezig bleven. Die mogen zich verwachten aan een boete van 75 euro," vertelt zonechef Geert Luypaert maandag.

Nadat de verkiezingsuitslag stilaan bekend raakte, gingen mensen met vlaggen de straat op. "Toen persfotografen probeerden om vast te leggen wat er zich op de openbare weg afspeelde, werden ze bedreigd en uitgescholden", meldde Radio 1 vanmorgen. "Ook werd ermee gedreigd hun apparatuur aan diggelen te slaan."
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 11:33   #74
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Francken staat voor pro-ongebreidelde immigratie. Dat soort imago willen ze bij het VB niet.
De cijfers spreken u tegen.
Laten we met wat cijfertjes eens licht laten schijnen in de Schoof zijn bovenkamer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Zie maar hoe onder Francken het aantal erkenningen vluchtelingen-statuut in absolute cijfers de hoogte in schiet, en de erkenningsgraad voor het eerst boven de 50% uitstijgt:

http://www.npdata.be/BuG/382-Asiel/Asiel.htm
Oorspronkelijke bron van de cijfers: https://www.cgvs.be/nl/cijfers

Enthousiaste conclusie van de "weg met ons" socioloog Jan Hertogen:

"De laatste 30 jaar waren de grenzen nog nooit zo open, nog nooit zoveel
erkenningen als vluchteling, was de immigratie op zo'n peil dat de erkende
vluchtelingen nog geen 10% van de immigratie uitmaken, nog nooit een
staatssecretaris gehad die enkel langs harde maatregelen in de marge
zijn gezicht van hardliner probeert te redden maar de geschiedenis en
de statistieken zal ingaan als de Moeder Theresa van de vluchtelingen."
Oud 20 september 2019, 11:37   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad: misschien.
Dat betekent exact hetzelfde als misschien niet.
Gezever dus.
U wil niet inleveren ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 11:47   #76
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
VB?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 12:13   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Was het goed ?
Oud 20 september 2019, 12:14   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Rellen in Houthalen: agent loopt schedelfractuur op

Onrust in Beringen: twee combi's beschadigd, geen arrestaties

Opnieuw woelige avond in Beringen, politie rukt uit met waterkanon

Commotie over optocht ‘Turkse’ wolven in Heusden met sp.a-schepen Özdemir
“Kinderen in militaire uniformen? Kan niet”

Geef eens een paar voorbeelden van incidenten waar Vlamingen zich zo erg hebben misdragen als de Limburgse Turken in bovenstaande citaten.

Een hele Vlaamse wijk die een veldslag met de politie voert om de arrestatie van een Vlaamse buurman te verhinderen?

Vlaamse Katholieken die na de avondmis in groep een clublokaal van een of andere dissidente strekking gaan kort en klein slaan?

Vlaamse kinderen die als paramilitairen meelopen in een betoging, samen met een scala aan verkozen Vlaamsgezinde politici?

Je bent hier serieus met twee maten en twee gewichten aan het meten, kerel.

Misleidend stroman argument. Aanhoudende massa-immigratie verandert West-Europa langzaam maar zeker in een verarmd, gesegregeerd en ge-islamiseerd hellhole. En wie een "slechte" of een "goede" mens is maakt daarbij niks uit. In het Midden-Oosten leven miljoenen goeie mensen. Maar ze staan machteloos tegenover de religieuze en politieke realiteit. Het minste wat wij kunnen doen is om die realiteit niet bij ons te importeren.

Ik wist niet dat je nog mijnwerker bent geweest.

De oorspronkelijke gastarbeiders zijn evenzeer verleden tijd als de Limburgse koolmijnen.

De Turkse mijnwerkers kwamen uit een seculier land. Een groot deel van hun nakomelingen echter blijft zichzelf segregeren van het gastland door steeds opnieuw huwelijkspartners te importeren uit het land van hun voorouders.

En dat land is niet meer wat het geweest was. Erdogan is van Turkije een islamitische theocratie aan het maken en nergens vindt hij zoveel aanhang als onder jouw citébroeders:

Waarom Erdogan nergens in Europa zo populair is als in België

Chaos in Heusden-Zolder na overwinning Erdogan: tientallen pv's uitgedeeld, persfotografen bedreigd
Ik zie die berichten ook in de media.

Ik herken ze niet.

Ik ben afkomstig van Maasmechelen.
Oud 20 september 2019, 13:38   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Confederalisme is zoo "begin 21ste eeuw" als electoraal draagvlak. Nu is HET electorale draagvlak makakkenjacht. Pan Europees. Blam blam. No place to hide.
Dit, Vlaams Nationalisme is een marginaal fenomeen, voornamelijk aanwezig op dit forum en binnen enkele organisaties. Er is geen electoraal draagvlak voor.

Helaas is voor anti-makak zijn een zeer breed electoraal draagvlak.
Oud 20 september 2019, 13:39   #80
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik beschouw deze mensen, hier op cite, mijn volksgenoten, in tegenstelling tot de Vlamingen. De citebewoners voelen zich ook vaak Limburger en hebben zich zo goed als volledig ingepast in de Limburgse maatschappij.
Citaat:
Ik zie die berichten ook in de media.

Ik herken ze niet.

Ik ben afkomstig van Maasmechelen.

Hilarisch gewoon hoe jij je leefwereld naar believen laat krimpen van zodra iemand brandhout maakt van jouw uitspraken.

Hilde Crevits heeft slecht nieuws voor jou, Tavek. Blijkbaar is Maasmechelen toch niet de oase van integratie die jij ervan maakt:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20170306_...ochtone-ouders

Citaat:
"Een leraar uit Maasmechelen vertelde mij dat hij perfect geïntegreerde en Vlaams sprekende 18-jarige meisjes uit zijn school zag vertrekken. Een paar jaar later komen ze terug met hun kindjes en spreken die geen woord Nederlands. Sorry, maar dat kan niet.”
Turkse meisjes in Maasmechelen zijn "perfect geïntegreerd". Tot het tijd wordt om een huwelijkspartner te kiezen. En dan begint het hele liedje van voor af aan.

Kun je je uitspraak over "vlaams racistenvolk" trouwens eens staven?
Welke waslijst van Vlaams wangedrag kun jij voorleggen dat zelfs maar in de buurt komt van het geciteerde wangedrag van jouw volksgenoten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be