![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arme Kaproen...
![]() uit HLN : Op een totaal van 1.755 deelnemers waren er amper vijf nee-stemmers. Twaalf mensen onthielden zich, 1.738 anderen stemden ja. Het klapvee van N-VA heeft weer net als bij het vorige regeercongres met quasi unanimiteit groen licht gegeven. Erger dan in Noord-Korea... Forza Flandria interesseerde die mensen duidelijk geen reet. 5 nee-stemmers... ![]() https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ogen~a39b9b43/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar zit die trouwens ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal de partijleiding ook wel beseffen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan veronderstellen dat de 1738 aanwezigen de meest getrouwe partijaanhangers zijn. Dat geldt ook voor de CD&V en Open VLD congressen. De rest van de leden zijn meer sympathisant dan actief lid.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die vier dagen uitstel zou het nu ook wel niet gekomen hebben . Tijdens het week-end zou de uitslag wel eens heel anders kunnen geweest zijn . Dan hadden er veel meer basis militanten kunnen meestemmen en die zijn vooral tegen deze regeringsvorming. . Nu waren het vooral de partijmedewerkers en de kabinetsleden die gestemd hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idem met de teksten op tijd geven... Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2019 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou denken dat de negatievelingen bij de partijleden een minder gevulde agenda hebben. Kijk naar CD&V. Daar waren er wel meer dan 10% van de leden die karima neen stemden tegen regeringsdeelname. De mensen geven graag uiting van hun negativiteit via hun smartphone of achter hun toetsenbord. Als ze zich dienen te mobiliseren is de inspanning er echter te veel aan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 oktober 2019 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De basis militanten stemmen voor hun ideaal van de Vlaamse onafhankelijkheid en die zien niets in dit regeerakkoord wat de Vlaamse onafhankelijkheid dichterbij brengt. Het is spijtig dat ik dit moet schrijven,maar de waarheid mag ook gezegd worden . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 2 oktober 2019 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tekst wemelt van de Vlaamse saus (letterlijk uit een krantenartikel). Vooral de laatste paragrafen (toch van de samenvatting; ik zou het nog eens moeten checken) zijn interessant: hoe zal de Vlaamse regering zich opstellen tegenover de federale en tegenover de andere deelstaatregeringen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evenveel besef als bij 5 tegenstemmers op 40.000 (zijn er dat niet iets meer?) leden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zal zo niet zijn bij een eventueel federaal regeercongres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Karima Carrément, dat gij die niet kent zeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet waar je het haalt dat de basis militanten voor Vlaamse onafhankelijkheid zouden zijn. Hoe verklaar je dat er geen vertegenwoordiging is van die strekking bij de N-VA kabinetsleden en degenen die voor hun eten en drinken afhangen van de N-VA postjes ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je vanaf nu dagdagelijks standby zijn voor een federaal regeercongres ? Verwacht je jezelf er maar aan dat het "short notice" zal zijn. Nu er akkoord is gestemd voor Vlaamse deelname kan er deze week ook al gestemd worden voor federale deelname. Als het deze week niet is, dan mogelijk volgende week of de weken in de komende maanden en jaren.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 oktober 2019 om 10:04. |
![]() |
![]() |