Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2019, 10:20   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat blijkt niet het geval gezien uw houding en overtuigingen die je hier verkondigt.

Geef mij één reden waarom ik dat zou doen???
Wat wil je dan eigenlijk bekomen ? Als zelfs de vlaams nationalisten je verhaal over de grote francofonie niet ernstig nemen, voor wie preek je dan ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 10:22   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Welke overtuiging?

Dezelfde reden waarom Guinevere met haar Allah gejank geen succes heeft.
België krijgt geen regering meer samengesteld en jij komt af dat ik met mijn praat geen succes heb???
Wat ik doe, is de in Vlaanderen, door de openbare media, ingehamerde zekerheid (die bovendien nergens op steunt) dat de francofonie hoogwaardiger is dan wij arme Vlaamse boeren, ondermijnen...
En dat ondermijningswerk is, gezien de verdere en verdere afbrokkeling van la Belgique francofone, heel positief...
Alles draait om centen en daar verliest de francofonie al zijn pluimen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 10:23   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vloms fake-news: 1302 was een Pyrus overwinning.
Nochtans waren al die Franse ridders die ze hebben afgemaakt weldegelijk dood. Dat was toen niet de gewoonte, voetvolk dat ridders afmaakte was in het algemeen ongezien.

Het bracht een verandering in oorlogsvoering met zich mee, te vergelijken met de verandering die de Blitzkrieg teweeg bracht.

Oorlog was sindsdien nooit meer zoals vroeger, toen het voetvolk stierf terwijl de ridders zich wat amuseerden.
Oud 21 oktober 2019, 10:24   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat wil je dan eigenlijk bekomen ? Als zelfs de vlaams nationalisten je verhaal over de grote francofonie niet ernstig nemen, voor wie preek je dan ?
Spreek eens in eigen naam, meneer de poco-democraat.
We nemen dat wel ernstig. Niet in alle 100 procent van de details, maar dat maakt het net zo leuk bij ons.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 10:27   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, neen, dat mag bij Belgische wet niet... de zwarte piet zit altijd en onveranderlijk in Vlaanderen ongezien de 'bêtises' die de grote francofonie ook uithaalt...
En onze officiële Vlaamse media is de eerste om dat in de kop van de Vlamingen te persen...
Wouter van Bellingen heeft er niets mee te maken.

Alleszins, de zwarte Piet, de zwarte Piet, pas op voor de zwarte Piet.

Maar als je dan vraagt, uit wat precies bestaat die symbolische zwarte Piet die hier opgevoerd wordt?

Dan krijg je geen antwoord, buiten dan het "wees bang domme Vlaming, wees bang en onderdanig voor de zwarte Piet".
Oud 21 oktober 2019, 10:28   #66
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kom je je eigen overtuigingen weer voor de grote waarheid declameren... De Vlaams nationalisten weten wel beter en die hebben mijn verhalen niet nodig; maar zij die nog beinvloed worden door de zever van onze officiële media (die tussen haakjes ook steeds weer en opnieuw dezelfde klok aanhangen) die gebruiken meer en meer hun eigen hersenen...

In feite, als al mijn zever zo weinig uithaalt, waarom steekt het jullie dan zo tegen??? Waarheid kwetst???
Oud 21 oktober 2019, 16:10   #67
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans waren al die Franse ridders die ze hebben afgemaakt weldegelijk dood. Dat was toen niet de gewoonte, voetvolk dat ridders afmaakte was in het algemeen ongezien.

Het bracht een verandering in oorlogsvoering met zich mee, te vergelijken met de verandering die de Blitzkrieg teweeg bracht.

Oorlog was sindsdien nooit meer zoals vroeger, toen het voetvolk stierf terwijl de ridders zich wat amuseerden.
Helemaal niet. Nog geen halve eeuw later voerden de Franse ridders nog steeds dezelfde taktiek. Ridderlijk frontaal op de vijand afstormen en massaal afgeslacht worden. Crécy, Poitiers, Agincourt.

Zelfs "onze eigen" Jan Zonder Vrees ging bijna 100 jaar later nog op die manier de Turken te lijf in Nicopolis en overleefde alleen maar omdat zijn pa rijk genoeg was om een onvoorstelbaar fortuin bij elkaar te harken. De rest van de ridders hun kop ging eraf.
Oud 21 oktober 2019, 16:57   #68
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
België krijgt geen regering meer samengesteld en jij komt af dat ik met mijn praat geen succes heb???
ha, gij zit daarachter!

Nu is het helemaal niet erg dat ge nooit in uw leven 1 dag gewerkt hebt, even dacht ik dat heel uw leven nutteloos was... maar het is super nuttig!
Citaat:
Wat ik doe, is de in Vlaanderen, door de openbare media, ingehamerde zekerheid (die bovendien nergens op steunt) dat de francofonie hoogwaardiger is dan wij arme Vlaamse boeren, ondermijnen...
een positief verhaal!
Citaat:
En dat ondermijningswerk is, gezien de verdere en verdere afbrokkeling van la Belgique francofone, heel positief...
ja, ondermijnen is heel positief. en iets opbouwen, dat is negatief!

Nu snap ik waarom ge nooit hebt gewerkt. In uw wereldvisie is dat negatief.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 16:59   #69
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
In feite, als al mijn zever zo weinig uithaalt, waarom steekt het jullie dan zo tegen??? Waarheid kwetst???
Ik doe tegen u net zoals ik tegen de complotnutters, de alien believers, de cannabis legalisten, de godsdienstfanaten en communisten. (Die posten ook al jaaaaren exact hetzelfde afgezaagde liedje, en die claimen ook dat ze de wereld veranderen door hun gezaag op dit forum!)
En, wonder boven wonder, die reageren net zoals u.
Kwets ik ook hun waarheid?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2019 om 17:22.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 17:08   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Helemaal niet. Nog geen halve eeuw later voerden de Franse ridders nog steeds dezelfde taktiek. Ridderlijk frontaal op de vijand afstormen en massaal afgeslacht worden. Crécy, Poitiers, Agincourt.

Zelfs "onze eigen" Jan Zonder Vrees ging bijna 100 jaar later nog op die manier de Turken te lijf in Nicopolis en overleefde alleen maar omdat zijn pa rijk genoeg was om een onvoorstelbaar fortuin bij elkaar te harken. De rest van de ridders hun kop ging eraf.
Jaja, sommigen leren nooit. We hadden hier bij het begin van WW II ook nog officieren die de manschappen loopgrachten lieten graven, om het Duitse leger te stoppen, terwijl die door de Blitzkrieg praktisch al aan de Spaanse grens stonden.

Eben-Emael was ook zoiets uit vroeger tijden, kon niet ingenomen worden. 20 minuten later stonden de Duitse luchtlandingstroepen op het binnenplein en was het afgelopen.
Oud 21 oktober 2019, 17:27   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een beetje zoals Jambon gisteren zei i.v.m. het persoonlijk assistentiebudget, Niet allemaal evenveel en niet allemaal even weinig.

We nemen van de hoogste trekkers iets af om dit te geven aan de laagste trekkers.

Die dertigjarige op de zevende dag trok maar liefst 57.000 euro per jaar. Dit bovenop haar loon (ze werkte fulltime).
Als ze iedere mindervalide zo', bedrag moeten geven, bovenop het bedrag om te leven, dan begrijp ik waarom de SZ het niet kan blijven betalen.
Op dat vlak vond ik de uitleg van Jambon acceptabel op voorwaarde dat iedereen de zorg krijgt die hij/zij nodig heeft.

Dat kan met pensioenen ook, de ambtenaren wat minder en de minimumpensioenen in de privé-sector omhoog.
Eerlijk toch ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2019, 17:29   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch voor degenen die niet uit de pot van Samusocial kunnen likken?
U als ambtenaar gaat wellicht niet akkoord.

Ik spreek over een eerlijk pensioen voor iedereen.
In de privé-sector wordt er minstens even hard gewerkt als een ambtenaar.
Oud 21 oktober 2019, 17:30   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Er blijft ook niks meer over van "hardliner" Magnette. Ik had een zware anti N-VA toespraak verwacht na zijn verkiezing tot voorzitter, maar...

Maar ik ben benieuwd wat de partijslaven zullen zeggen.
Wat gaan de N-VA partijslaven zeggen moest eer een regering met daarin PS en N-VA komen ?

Is het niet hoogtijd om eens aan de bevolking te denken i.p.v. met zichzelf bezig te zijn ?
Oud 21 oktober 2019, 17:31   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank je Henri, je wil dus zeggen dat de PS heel duidelijk gesteld heeft dat er geen nieuwe federale regering meer komt...
Waar haalt u zulke onzin vandaan ?
Oud 21 oktober 2019, 17:33   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De minimumpensioenen in de privé-sector verhogen is goed voor N-VA.

Ze nemen hierbij de wind uit de zeilen van het VB die dat punt in haar verkiezingsprogramma staan had.
Oud 21 oktober 2019, 17:35   #76
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
ha, gij zit daarachter!

Nu is het helemaal niet erg dat ge nooit in uw leven 1 dag gewerkt hebt, even dacht ik dat heel uw leven nutteloos was... maar het is super nuttig!
een positief verhaal!

ja, ondermijnen is heel positief. en iets opbouwen, dat is negatief!

Nu snap ik waarom ge nooit hebt gewerkt. In uw wereldvisie is dat negatief.
Erg he dat je met je mond vol tanden staat en het moet hebben van regelrechte leugens die je hier ergens op dit forum opgeraapt hebt en, zonder het minste bewijs maar al te graag geloofd hebt...

Soort zoekt soort zou ik zeggen... Hé Panda...
Oud 21 oktober 2019, 17:41   #77
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe tegen u net zoals ik tegen de complotnutters, de alien believers, de cannabis legalisten, de godsdienstfanaten en communisten. (Die posten ook al jaaaaren exact hetzelfde afgezaagde liedje, en die claimen ook dat ze de wereld veranderen door hun gezaag op dit forum!)
En, wonder boven wonder, die reageren net zoals u.
Kwets ik ook hun waarheid?
Opnieuw te lomp om te helpen donderen... Ik doe dat en dus moet het wel hetzelfde zijn... Wanneer ga je eindelijk eens een begin maken met objectief en niet vervuld van jezelf de buitenwereld tegemoet te gaan???
Te moeilijk en je dus maar verder in je zelfgecreëerde vesting verschansen???
Oud 21 oktober 2019, 17:44   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw te lomp om te helpen donderen... Ik doe dat en dus moet het wel hetzelfde zijn... Wanneer ga je eindelijk eens een begin maken met objectief en niet vervuld van jezelf de buitenwereld tegemoet te gaan???
Te moeilijk en je dus maar verder in je zelfgecreëerde vesting verschansen???
Als ik uw teksten zo lees bent u ook niet echt snugger vermoed ik.

Als u dat wel geweest was was u nooit naar de ontwikkelingsregio Walbanië verhuisd.
Oud 21 oktober 2019, 17:45   #79
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat gaan de N-VA partijslaven zeggen moest eer een regering met daarin PS en N-VA komen ?

Is het niet hoogtijd om eens aan de bevolking te denken i.p.v. met zichzelf bezig te zijn ?

Ik heb nooit een partij gezien die meer aan de bevolking denkt dan de NVa door geen nieuwe regering op de poten te zetten...

Wat denk je dat er gebeurd indien er wel een nieuwe regering komt en zeker als die er zou komen op de dictaten van de PS???

De Vlaamse portemonnee nog veel en veel meer aangeslagen, met aan de andere kant geen enkele verbetering er tegenover???

Denk je nu echt dat de gewone werkende Vlaming daar nog op zitten te roepen???
Oud 21 oktober 2019, 17:46   #80
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als ik uw teksten zo lees bent u ook niet echt snugger vermoed ik.

Als u dat wel geweest was was u nooit naar de ontwikkelingsregio Walbanië verhuisd.
Blijf vooral met je kop in de wolken lopen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be