![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Nee, geen schenking. Mijn kinderloze zus heeft geërfd van mijn kinderloze tante.
En , als ik mijn zus overleef, zal ik erven van mijn kinderloze zus (als ik voor haar sterf, zullen mijn kinderen in mijn plaats erven) en dat allemaal aan tarief eerste lijn (dus zo'n 3% in Vlaanderen). Ge moet t wel allemaal zo regelen voor er iemand sterft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Maw ge begint dus advies te vragen bij je notaris op t moment dat uw ouders en liefst ook grootouders nog leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar had ik het helemaal niet over... Daar kwam u zelf mee af,niet mijn punt dus... Is dat nu nog niet in uw botte kop doorgedrongen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor ik het vergeet, als het gaat om grote bedragen laat je een schenking best registreren.
Moet je voor betalen, maar dan ben je vrij van zorgen én van mogelijk onaangename verrassingen nadien. Voor kleinere bedragen.... gewoon zien dat de persoon die ze geschonken heeft nog zeker 3 jaar leeft. (gaat binnenkort 4 jaar worden ? ) Nadien mag je der mee doen wat je wilt. ![]()
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus ge gaat advies vragen bij de notaris wat uw ouders, grootouders moeten doen om u zoveel mogelijk na te laten. Ge bent wel vooruitziend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilt ge eigenlijk ernstig discusieren of niet ? Ik ben nu eenmaal eerder voorstander van een belasting op erfenissen, zeker als hij over zijlijn of verder gaat. Punt gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek t niet verder. Je gaat idd gewoon de situatie eens uitleggen en vraagt naar alle scenario's. Dat is overigens gratis. Laatst gewijzigd door Anna List : 1 november 2019 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, een vlaktaks van 70% zou eerlijker zijn op alle bedragen. Dan kunnen we het geld afromen van de achterlijken die dit aan de hand kunnen hebben. Anders zou iemand anders het toch maar afpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Waarom?? Dat zijn privé vergaarde eigendommen ...waar alle belastingen op voldaan zijn, waarom zou dat in de schoot vd staat moeten vallen?!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zijlijn heeft mijn moeder geld gekost toen mijn vader overleed in 1994... Ik ben bij gevolg een hoofdlijn,en nog eentje die heeft bijgedragen.... ![]() ![]() En dan hebben we het nog niet over mijn persoonlijke bijdragen,of wou je die gemakshalve even onder de mat vegen.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt veel mensen kennen de mogelijkheden gewoon niet omdat ze er nooit met geconfronteerd werden in hun leven, nadien is het te laat.
Wat ze dat mens afnemen is gewoon diefstal onder toeziend oog van de wet en die moeten we dan respecteren ......
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jaloersheid is een vuil beest.
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn echter een hoop omwegen indien goed gepland maar dat ligt vooral aan jezelf.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch eigenaardig dat als jouw principe is dat rijkdom verdeeld moet worden, dat niet afhangt van de GROOTTE van die rijkdom he. Als je het normaal vindt dat in dit geval meer dan de helft moet verdeeld worden mocht het meer dan een miljoen zijn, dan is het toch normaal dat het ook verdeeld wordt als het 20 Euro is ? Wat is het ergste ? Op 20 Euro, 10 Euro moeten afstaan, of op 2 miljoen, 1 miljoen moeten afstaan ? Da's toch kif-kif he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ik de belastingen op erfenissen, zoals ze momenteel zijn, niet rechtvaardig vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Successierechten zijn een gemeenschapsbevoegdheid. In de Vlaamse regering met de N-VA hebben we deze al een beetje laten zakken. Zeker voor de "goede vriend". Waarom u de N-VA voor de hoge belasting verantwoordelijk stelt is me dus een groot raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.gva.be/cnt/aid1569889/he...maar-mee-lopen Het groot risico is natuurlijk dat je, indien je je uitkleed voor je sterft, je de sigaar bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de meerwaarden van die eigendommen zijn nooit belast. Er is geen belasting betaald op de volledige waarde van de eigendommen. Enkel op het geld dienstig voor de initiele aankoop. Maar het argument dat voor mij vooral speelt is dat belastingen op erfenissen er mede voor zorgen dat iedereen bij de geboorte gelijke kansen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jef werkt z'n hele leven, hij koopt of bouwt een huis, ter waarde van 200000 euro en heeft nog wat spaarscentjes ter waarde van 45000 euro. Vergeet niet dat ie op de aankoop of bouw van z'n woning registratierechten en BTW betaalde. Kinderen heeft ie niet, laat staan een vrouw. Z'n broer erft z'n hele handel, hij betaald op het totale bezit zo'n 139.250 euro successierechten. Louis, die even oud is als Jef, heeft z'n hele leven met Jef samengewerkt. Louis heeft ook geen kinderen. Hij woonde z'n hele leven in een sociale woning, sparen deed ie alleen in de spaarkas van het plaatselijk café. Verschil voor de staat is 139250 van Jef en 0 euro van Louis |
|
![]() |
![]() |