Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2019, 16:33   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb een normaal inkomen voor mijn diploma en anciënniteit maar in België val je vanaf 39.000 euro al in de hoogste belastingschijf . In Duitsland pas vanaf meer dan 260.000 euro (of zelfs nog iets hoger).
Maar blijkbaar te veel om iets buiten de Vlaamse overheid te vinden....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:33   #62
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moet uw vrouw sleuren met bakken cara ipv merkpils? Is dat daarom dat ge zo pissig zijt op uw Franstalige landgenoot die niet zo gefixeerd is op de "andere".

Protip: eens meer met uw eigen bezig zijn ipv altijd voor alles de schuld op een ander steken. Uw leven wordt kwaliteitsvoller en beter. En minder zielig.
Uwe raad heb ik niet nodig limburgerke....

Leer eerst maar eens een nagel in de muur te slaan zonder te verongelukken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:34   #63
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ze zouden beter de rijken verder rijk laten zijn en onze economie wat op gang houden .
Dat was ook de gedachtengang van Ronald Reagan ,helaas voor hem bleek geld niet van de bovenklasse naar de onderlaag te stromen maar omgekeerd.Alle maatregelen om de armeren in de maatschappij te steune komen ook ten goede aan de rijkeren.
Oud 11 november 2019, 16:35   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Uwe raad heb ik niet nodig limburgerke....

Leer eerst maar eens een nagel in de muur te slaan zonder te verongelukken...
Ik heb genoeg geld om mensen te kunnen betalen om dat voor mij te doen.

Ik hoef niet te lopen zagen voor 50 euro, en afgunstig te zijn op mijn Franstalige medemens.

Enkel losers zitten constant anaal gefixeerd te denken aan de "boze franstalige" die hem "geld kost".
Oud 11 november 2019, 16:35   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Dat was ook de gedachtengang van Ronald Reagan ,helaas voor hem bleek geld niet van de bovenklasse naar de onderlaag te stromen maar omgekeerd.Alle maatregelen om de armeren in de maatschappij te steune komen ook ten goede aan de rijkeren.
trickle down werkt niet.

Reagan en Thatcher hebben dat bewezen.
Oud 11 november 2019, 16:37   #66
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De super rijken die de boel aan de gang houden
Bach,miljoenen die werken aan een klein loon houden de boel nog veel meer draaiende,zeker als je die nog eens 100 of 200 per maand meer zou betalen.
Oud 11 november 2019, 17:39   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ook in de zevende dag...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...rale-formatie/

De man heeft groot gelijk. En daar kan de nva die van slechte wil, voor verrotting en rechts is, geen compromis mee sluiten. Dit spreekt boekdelen over wat voor slechte partij NVA wel is. Alles voor henzelf de Vlaams-Nationalisten en de rijksten; niets voor de rest! En daarmee denkt men een begroting in evenwicht te kunnen afleveren. De Vlaams nationalist wordt genaaid door z'n eigen vertegenwoordigers en heeft dit niet in de gaten.
Schuif nva op federaal vlak aub gewoon aan de kant.
Misschien gewoon de profiteurs, zoals u, aan het werk zetten of de uitkering afnemen.

Zou veel, heel veel helpen.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 17:40   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, echte rijken kun je ook meer onder druk zetten, zoals in het verleden is gebleken. Je moet het wel willen en dat is het probleem bij de rechtse NVA. Die wil verder stroop smeren maar het land kan zich dat niet permitteren.
En al die mensen die Euromillions winnen hebben hun geld al direct uitgegeven aan een villa, nieuwe wagen enz. Hoe zou dat komen, denk je? Ze werden gepakt door de verkopers.

Het probleem is dat NVA niet onder ogen ziet dat het een regering MOET vormen met de PS. En als ze dat niet willen, dat ze verzaken aan hun verantwoordelijkheid, ze het land laten verrotten in het nadeel van alle burgers.

Waarom doet NVA mee aan federale verkiezingen? Als ze winnen, willen ze toch niet besturen. De kieslijsten dienen te worden aangepast.
Wat doet zo'n politieke onbenul als u op een politiek forum? Buiten wat provoceren natuurlijk.
Oud 11 november 2019, 17:42   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe denkt u en uw man meer te kunnen verdienen?
Zij alvast niet. Ze vertikt het om nog te gaan werken nadat ze hare eerste kleine .... heeft.
Oud 11 november 2019, 17:43   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je moet doen zoals N-VA, de echte rijken belonen, decoreren en een standbeeld geven. Hen natuurlijk ook een gunstig fiscaal tarief geven.

Nu met Sossen in de regering is die ongelijkheid voorbij.
Natuurlijk, het mantra van de sossen is: "Iedereen even arm!"
Oud 11 november 2019, 17:46   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem waar Meneer Demotte op alludeert is dat loontrekkenden ,ambtenaren en zelfs gewone zelfstandigen zeer solidair zijn. Hun loon is gekend en wordt via progressieve belastingschalen zwaar belast. Zeker de beter verdienenden onder hun, zien veel van hun geld naar de staat verdwijnen.

Maar eenmaal je voorbij een bepaald bedrag aan inkomen gaat, veranderen de spelregels. Mensen beginnen niet meer te werken met arbeidscontracten, maar met vennootschappen, en stellen dure belastingconsultants aan om constructies op te zetten waardoor ze minder (veel minder),belastingen moeten betalen, constructies waar de minder goed verdienende loontrekkenden, ambtenaar of zelfstandige geen toegang tot heeft.

En dat is de inherente ongelijkheid in ons systeem. Als je uw inkomen vergaart via uw arbeid betaal je belastingen, en veel. Van zodra het uit kapitaal komt, zijn er massas vluchtwegen, soms legaal, vaak schimmig, soms illegaal.

En kom niet af van "ik betaal 50 % op mijn dividenden dus ik betaal wel belastingen op mijn kapitaal"; geen enkele rijkere burger doet dat, die laat zich adviseren en zorgt dat dat bedrag veel, veel lager is. Spreek eens met een private banker. Zowat iedere bank in Belgie helpt u daarmee. Maar je moet wel min 250-500k op je rekening hebben staan....
Vanaf het moment dat die adviseurs duurder zijn dan de belastingen, ontwijken ze niet meer.

Ik denk dat iedereen die kan ontwijken, ook zal ontwijken.
Ik hoorde vroeger dikwijls zeggen: "Ik moet terug geld lenen omdat ik niets meer heb om af te trekken."
Oud 11 november 2019, 17:49   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het voorstel van de nva, splitsing sociale zekerheid, is niet enkel moreel verwerpelijk. Het is ook nogeens een slechte zakendeal.

NVA: we willen de Walen erbij om (de schijn van) België hoog te houden maar het mag niets kosten.

En de Walen moeten daarin meegaan? Om je te bescheuren moest het niet serieus gemeend zijn.

Nieuwsflash, zelfs de zon gaat niet gratis op. Moesten er geen moslims meer zijn die God aanbidden, de zaak hier zou snel worden beslecht.
Moest ik zo weinig weten van politiek, ik kwam niet meer op dit forum.
Oud 11 november 2019, 17:51   #73
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk, het mantra van de sossen is: "Iedereen even arm!"
Daarom ook wil Anciaux erfenissen afschaffen ……….. behalve voor zijn kinderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Behalve voor de eigen kinderen.
Als ik het me goed herinner, dan vroeg de journalist hem, "dus uw kinderen krijgen dan geen erfenis van u?"

"Jawel jawel" zei Bert, "want mijn kinderen moeten daar niet voor boeten."

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 november 2019 om 17:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 17:52   #74
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, het pikt.

Die 50 euro pm meer pensioen die ge zou kunnen krijgen als ge de Franstaligen te kakken kunt zetten, die is u zoveel haat en nijd waard blijkbaar.

Arme mens.
Alsof het alleen om die 600 euro per jaar zou gaan.
Oud 11 november 2019, 17:54   #75
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, allemaal samen arm... Maar wie gaat al hun eisen betalen als we allemaal arm zijn???
Die met een groot huis of met een grote auto tiens.
Oud 11 november 2019, 17:55   #76
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, echte rijken kun je ook meer onder druk zetten, zoals in het verleden is gebleken.
Amuse me, hoe?

Wij beschouwen ons niet als rijken (al zouden we dat in de ogen van de doorsnee afgunst-Belg/Vlaam voor wie solidarteit de facto betekent dat een ander moet betalen, ongetwijfeld wel zijn) maar we hebben met plezier alles daar weggetrokken. Hoe ga jij ons onder druk zetten om terug te komen én nog meer te betalen ook?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 17:58   #77
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vanaf het moment dat die adviseurs duurder zijn dan de belastingen, ontwijken ze niet meer.

Ik denk dat iedereen die kan ontwijken, ook zal ontwijken.
Ik hoorde vroeger dikwijls zeggen: "Ik moet terug geld lenen omdat ik niets meer heb om af te trekken."
De overheid doet hetzelfde als ze genoeg budget hebben en wat over houden op het eind van het jaar kopen ze vlug wat rommel om het jaar erop terug wat meer te krijgen.
Oud 11 november 2019, 18:05   #78
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Het probleem waar Meneer Demotte op alludeert is dat loontrekkenden ,ambtenaren en zelfs gewone zelfstandigen zeer solidair zijn. Hun loon is gekend en wordt via progressieve belastingschalen zwaar belast. Zeker de beter verdienenden onder hun, zien veel van hun geld naar de staat verdwijnen.

Maar eenmaal je voorbij een bepaald bedrag aan inkomen gaat, veranderen de spelregels. Mensen beginnen niet meer te werken met arbeidscontracten, maar met vennootschappen, en stellen dure belastingconsultants aan om constructies op te zetten waardoor ze minder (veel minder),belastingen moeten betalen, constructies waar de minder goed verdienende loontrekkenden, ambtenaar of zelfstandige geen toegang tot heeft.

En dat is de inherente ongelijkheid in ons systeem. Als je uw inkomen vergaart via uw arbeid betaal je belastingen, en veel. Van zodra het uit kapitaal komt, zijn er massas vluchtwegen, soms legaal, vaak schimmig, soms illegaal.

En kom niet af van "ik betaal 50 % op mijn dividenden dus ik betaal wel belastingen op mijn kapitaal"; geen enkele rijkere burger doet dat, die laat zich adviseren en zorgt dat dat bedrag veel, veel lager is. Spreek eens met een private banker. Zowat iedere bank in Belgie helpt u daarmee. Maar je moet wel min 250-500k op je rekening hebben staan....
Arbeid als loontrekkende of arbeid via een vennootschap blijft arbeid hoor; beetje rare opbouw dus om uiteindelijk over kapitaal te beginnen

En verder: oorzaak en gevolg. Als je in de eerste plaats niet werkt met progressieve schalen van dergelijke ridicule hoogte, dan ga je ook veel minder vennootschappen hebben. Zolang België niet leert om met pakweg 25%-30% van hun GDP rond te komen, zijn ze een vogel voor de kat.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 18:07   #79
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bach,miljoenen die werken aan een klein loon houden de boel nog veel meer draaiende,zeker als je die nog eens 100 of 200 per maand meer zou betalen.
Zeker en vast en als de sociale zekerheid en de belatingsdruk niet zo hoog lag zou een patroon zijn goede mensen zelfs graag 500€ meer geven.
Maar om je werknemer 100€ méér te geven moet je bijna 300€ meer betalen waar hij dan persoonlijk ook nog eens op belast wordt, daar wringt het.
Oud 11 november 2019, 18:21   #80
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik begrijp u en het is deels waar maar zet de rijken financieel aan de grond dan zullen de armen pas voelen wat miserie is.
Het communisme is het mooiste voorbeeld, waar werkt het nog zonder dictatuur?
En nu eerlijk wie hier werkt heeft het zo slecht niet maar het profitariaat wil alsmaar meer en dat moet grenzen hebben of wie werkt behoort ook tot de armen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be