![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat ze beter zijn is in veel gevallen niet waar. Vaak hebben ze andere bijwerkingen waardoor ze voor andere patienten beter geschikt zijn. Neem nu ciprofloxacine. Prima antibioticum. Maar als je bakterie daartegen resistent is neem je best een andere niet generische. Maar een goede arts zou altijd eerst ciprofloxacine moeten voorschrijven (als een antibioticum nodig is, wat ook niet vaak het geval is) en dan pas iets niet-generisch. Om resistenties te voorkomen. Wat die nevenreacties betreft: van oudere geneesmiddelen is het vaak al bekend of de patient er nevenwerkingen van heeft (nevenwerkingen zijn nog alijtd meestal persoonlijk). Van de nieuwste niet. Reden temeer om voor courante ziekten (nog altijd het merendeel) vooral die oudere voor te schrijven. De niet generische middelen zijn trouwens meestal om ziekten of verschijnselen te genezen die niet door generische middelen kunnen genezen worden, eerder dan om dezelfde dingen te genezen. Daar valt nu eenmaal (terecht) veel minder geld mee te verdienen.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het enkel over niet gepatenteerde middelen gaat, wat gaat de winst dan zijn ? Maar kom, dan kan men er niet veel tegen hebben. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
95% van de omzet is voor export. Wat we in het binnenland doen is dus niet belangrijk, temeer daar die 5% die overschieten grotendeels verdiend worden met niet generische middelen. 1/3 van alle R&D bestedingen door bedrijven in België gebeurt door Janssen in Beerse.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 30 november 2004 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moooooomentje.....
Wie spreekt hier eigenlijk over minderwaardige middelen????? Zoals gezegd......er wordt elders op de wereld toch ook wel kwaliteit gemaakt hoor... En anders.....ziekenfondsen zouden met de bestaande leveranciers "raamkontrakten" kunnen uitwerken voor "goedlopende" medicijnen. Industrie is verzekerd van afname,de stukprijs kan naar beneden,het eventuele jaarlijkse overschot "dump" je gratis in de derde-wereld-sektor. Dat is toch niet zo origineel allemaal???? |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat Stevaert wil invoeren is een sovjet systeem volledig op kommunistische leest geschoeid.
Hij wil enerzijds een systeem voor het proletariaat van door de overheid gecontrolleerde geneesmiddelen met vaste lage prijzen. De kwaliteit is van ondergeschikt belang, de overheid kiest op een totaal ondoorzichtige manier welke fabrikant wat mag leveren en de overheid betaalt bijna alles met het geld dat ze via de belastingen van de proletariërs geind hebben. Anderzijds zal er een zwart circuit ontstaan waar iedereen om het even wat kan krijgen op voorwaarde dat ze ofwel vrienden van de partij zijn ofwel omdat ze veel geld hebben. |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bij de lancering van het idee gaf Stevaert ons mee: "Het werkt, want het bestaat al in Nieuw-Zeeland". En in De Morgen bleek al dat het idee van de PvdA dokter Van Duppen kwam. En Van Duppen is tenminste een PvdA-er met een visie, die zich niet zo sektarisch opstelt als de meeste andere van zijn partijgenoten, en zodoende zelfs uitgenodigd wordt door prominente VLD'ers... omdat hij weet waarover hij spreekt. Kortom, Stevaert heeft nooit gepretendeert dat het idee van hemzelf kwam. En zeg nu eens eerlijk, mijn beste Vlaams Belanger, kun je nu TEGEN dat idee zijn?? Heb je een beter idee?? Lanceer er maar op los.
Het Vlaams Blok is veroordeeld voor racisme op basis van de wet van 30 juli 1981: artikel 3 bepaalt dat het systematisch aanzetten tot discriminatie, rassenscheiding, haat of geweld ten aanzien van delen van de bevolking op grond van hun zogenaamd ras, strafbaar is. Met dit arrest wordt op geen enkele manier het recht op vrije meningsuiting, het recht op debat over de pro’s en de contra’s van de zogenaamde multiculturele samenleving, te kort gedaan. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Heel uw betoog is een samenraapsel van leugens, gezever en wat bindmiddel. Zoiets wat ge leest in de horoscoopsectie van Dietsland.
Het Vlaams Blok is veroordeeld voor racisme op basis van de wet van 30 juli 1981: artikel 3 bepaalt dat het systematisch aanzetten tot discriminatie, rassenscheiding, haat of geweld ten aanzien van delen van de bevolking op grond van hun zogenaamd ras, strafbaar is. Met dit arrest wordt op geen enkele manier het recht op vrije meningsuiting, het recht op debat over de pro’s en de contra’s van de zogenaamde multiculturele samenleving, te kort gedaan. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() schitterend idee van Dokter van Duppen. Ik stel met veel leedvermaak vast hoe de pharma industrie zich vastrijdt in loze argumenten.. Met nog veel meer leedvermaak stel ik vast hoe het 'anti-esthablishment' op deze staat draait en keert om Stevaert's idee naar het rijk der 'onwerkbare illusies' te verwijzen, enkel en alleen omdat het idee van Steve komt.. Kort gezegd denk ik dat dit idee een zegen zal zijn voor ons systeem van gezondheidszorg..
#70 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het probleem van vandaag is meestal dat de artsen niet weten dat er goedkopere alternatieven op de markt beschikbaar zijn. Aan de algemene aankoop van de medicamenten zal dus waarschijnlijk ook een brochureke hangen, maar dan van de overheid. Er bestaan bedrijven die enkel generische middelen produceren. De winstmarges zijn kleiner, maar ze worden steeds vaker geconsumeerd, dus er is weldegelijk een markt voor. Een nieuw middel kost gewoon meer, omdat het bedrijf in kwestie zijn onderzoek doorrekent aan de patient (plus een 'extraatje', uiteraard). De prijs van een generisch middel is dus eigenlijk de prijs van het middel toen het gelanceerd werd, maar zonder onderzoeksgelden (die binnen afzienbare tijd toch terugbetaald zijn) en met een kleiner 'extraatje'. PS: De echte prijs van een medicament wordt vaak niet volledig gevoeld door de consument, want de staat legt een deel bij (remgelden).
Het Vlaams Blok is veroordeeld voor racisme op basis van de wet van 30 juli 1981: artikel 3 bepaalt dat het systematisch aanzetten tot discriminatie, rassenscheiding, haat of geweld ten aanzien van delen van de bevolking op grond van hun zogenaamd ras, strafbaar is. Met dit arrest wordt op geen enkele manier het recht op vrije meningsuiting, het recht op debat over de pro’s en de contra’s van de zogenaamde multiculturele samenleving, te kort gedaan. Laatst gewijzigd door svetlana_haek : 30 november 2004 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wordt er een uitzondering gemaakt voor mensen die bevoorbeeld het slachtoffer worden door bloeddonatie met besmet bloed, etc....
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is een belachelijk voorstel, spelend met de gezondheid van de bevolking.
Geef mij een budget van X euro, en ik samen met m'n collega's berekenen & bouwen je een brug die je de eerste 10 jaar louter moet controleren bij wijze van formaliteit. Geef me echter een minimum budget van X/3 euro, en er wordt wel een brug voor je berekent rekenhoudend dat er boecht als materiaal gebruikt wordt, en je na 3 jaar al strepen in de belegging hebt, en beginnende barsten in de staanders. Die bedrijven hebben geen woekermarges van winsten. Uit de portie chemie die ik gekregen heb, weet ik dat medicijnen duur kunnen zijn, maar ook heel goedkoop..... de veiligheid en werkwijze navenant ![]()
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan een tweede tienpuntenvraag: gaat dit niet het vertrekpunt zijn van een tweesnelhedengeneeskunde. Zij die de gepatenteerde kunnen betalen (weliswaar uit eigen zak) en zij die de gepatenteerde niet kunnen betalen (en de terugbetaalbare generische consumeren). In deze optiek misschien eigenaardig dat dit voorstel uit de linkse hoek komt. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik u mag geloven bedriegt mijn huisarts mij en klopt mij nutteloos geld uit mijn zakken. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geneesmiddelen zijn geen consumptieproduct. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het toch zo simpel is, leg ons dan ook eens uit waarom hetzelfde product van dezelfde merk in andere landen van de EU goedkoper zijn. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |