![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker als die Franstalige ne belangrijke persoon is. Omwille van de smeer, likt de kat de kandeleer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt die Franstalige ook laten weten dat hij dan maar voor een tolk moet zorgen, maar niet op kosten van de gemeenschap hé, uit zijn eigen zak betalen en anders leest hij maar een Tintin in de vergadering.
Laatst gewijzigd door Garry : 5 januari 2020 om 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ne Nederlander zou inderdaad zeggen: "Zorg maar dat we je verstaan." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn natuurlijk ook heel wat mensen die maar denken dat ze een taal kunnen spreken wanneer ze enkele woordjes in een vreemde taal kunnen broebelen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens een Franstalige Nederlands of Engels horen spreken?
Dan ga je gewoon plat van het lachen. Zou dat een 'geldige' reden kunnen zijn waarom zij het liever niet doen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ze proberen het tenminste. En dat is ook al wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor Portugees heb ik op 4 jaar gedaan wat normaal op 6 jaar gedaan wordt. Hoewel ik dus 2 keer een niveau overgeslagen heb (niveau 1 en 4 heb ik niet gevolgd), had ik gedurende heel die tijd scores als 92%, 93%, 95%. Na dat 6e jaar komt normaal een conversatiejaar, maar die school organiseert dat niet meer. Dus ben ik naar een andere school gegaan waar wel conversatie gegeven wordt, met een andere leerkracht (native), met een andere manier van aanpakken. En deze keer staat er 10/10 voor 'Oralidade'. Dus ja, als Portugezen het uitstekend vinden, en Brazilianen, en leerkrachten Portugees, dan zal het wel meer zijn dan "een paar woordjes broebelen", zeker? Maar ik begrijp dat gebuisde schoolmeestertjes enkel het niveau van broebelen behalen, uit rancune gaan ze dan forums teisteren met hun "holderdebolder de berg af"...
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zouden al heel gelukkig zijn mochten de Franstalige hier in Vlaanderen de moeite doen om enkele woordjes Nederlands te broebelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel, dat is maar mijn mening. De gustibus non est disputandum. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Pech voor u.
Ik leerde eerst Spaans, met zeer gelijklopende scores, het belangrijkste verschil is dat ik toen geen jaren overgeslagen heb. Het ene dient niet ter vervanging van het andere. Portugees is iets moeilijker, er komen extra tijden in voor die in het Spaans niet meer bestaan, maar die je bijv. in Don Quijote nog terugvindt. Ik denk dan vooral aan de "conjuntivo do futuro", het is spijtig dat die in modern Spaans verdwenen is. Citaat:
Als men een taal niet begrijpt, zal het altijd als een reeks van ondoorgrondelijke klanken lijken. Iemand met een beetje cultuur zegt dan niet dat die taal schabouwelijk is, maar dat men ze niet begrijpt... Citaat:
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 januari 2020 om 10:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 januari 2020 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Dat verdient niet eens de naam argumentatie... Bron van Het Oosten? Antwoord: Het Oosten? Wat een triestig sujet... Meer moet daar niet over gezegd worden, neemt u dat maar van mij aan...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 januari 2020 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze zich richten tot Europa voor steun! En Frankrijk kan ook niets met hen aanvangen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat soort gevallen kan men gewoon niet anders omdat er anders geen discussie mogelijk is met dat soort Franstalige erbij! En ja, je zou hem/haar daar dan zo kunnen laten staan maar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als er dan eens een Waal premier is dan maakt hij ons gewoonweg onsterfelijk belachelijk. Michel zijn Engels is bijna even schabouwelijk als dat van Di Rupo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Walen links kiezen en Vlamingen rechts dan is dat hun goed recht. Als Vlamingen, door rechts te kiezen, geen miljarden meer in de bodemloze Waalse put willen storten dan is dat hun goed recht. Als Walen kiezen voor een links sinterklaasbeleid van de PS, het PTB en Ecolo dat ze het dan zelf maar betalen, ook dat is hun goed recht. Dat u en uw linksche vriendjes dit forum volschijten met Belgicistische zever is ook jullie goed recht. Dat wij daar tegen ageren is ook ons goed recht. Ik ga straks biefstuk friet eten en dat wegspoelen met liters bier, wijn, rum, whiskey en vodka, ook dat is mijn goed recht ![]() |
|
![]() |
![]() |