Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2020, 11:34   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Op zich maakt het natuurlijk niet uit. Het is een reflex om zo te denken vanuit een wrok-gevoel omdat wij zo behandeld worden in Brussel (en Wallonië).

Onlangs was ik Woluwe shopping in oil and vinegar. Ik zei goedendag bij het binnenkomen. Die trut zei domweg dat ze me niet ging bedienen in het Nederlands. Ikke van mijn tak maken natuurlijk. Haar baas kwam erbij staan en wist me te vertellen dat er twee officiële talen zijn in België: Frans en Engels.

Ik ben dan 15 minute om gereden om hetzelfde elders te kopen... (heb wel eerst op die manager zijn schoenen gespuwd )
Ik maak zulkde dingen nooit mee, en ik kan mij niet inbeelden dat sales mensen zo omgaan met klanten. Zeker bij ketens zoals Oil and Vinegar. Dat levert die verkoopster haar C4 op en dat weet ze.

Dus ik neem deze stelling met een dikke korrel zout hoor....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 11:38   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Op zich maakt het natuurlijk niet uit. Het is een reflex om zo te denken vanuit een wrok-gevoel omdat wij zo behandeld worden in Brussel (en Wallonië).

Onlangs was ik Woluwe shopping in oil and vinegar. Ik zei goedendag bij het binnenkomen. Die trut zei domweg dat ze me niet ging bedienen in het Nederlands. Ikke van mijn tak maken natuurlijk. Haar baas kwam erbij staan en wist me te vertellen dat er twee officiële talen zijn in België: Frans en Engels.

Ik ben dan 15 minute om gereden om hetzelfde elders te kopen... (heb wel eerst op die manager zijn schoenen gespuwd )
Hier heb je de contactgegevens van hun centrale klantendienst.
Zeker niet zo laten, stuur hen een mail zodat de hoofdzetel de vesting in Woluwe tot wat realisme kan aanzetten.

E-mail: [email protected]
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 12:42   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maakt het iets uit ?

De nationaliteit ?

Zijn dat geen mensen, geen personen ? Die is uit vriendelijkheid wenst zo goed mogelijk te helpen ?

Of is alles wat jullie doen berekend binnen de nationalistische context ?
Ja dat maakt iets uit. Het is compleet respectloos om geen Nederlands te leren als Waal. Dan hoef ik ook geen respect te tonen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 12:47   #64
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ondertussen laat CD&V bij monde van hun fractieleider in de kamer weten dat ze NVA niet lossen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ing~aa36f9c66/

Wellicht omdat ze dan de mooiste postjes kunnen binnenrijven als OVLD uit de boot valt...
Di Rupo ziet de bui al hangen en zal weldra naar Italië verhuizen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 12:49   #65
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Nog eventjes en de Walen gaan ook akkoord met de afschaffing van de Faciliteiten voor Franstaligen.

We zijn op de goede weg ,nog even volhouden.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 13:25   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
U hoeft niets te verzen. Er is een precedent. De franstalige bourgeoisie in Gent en Antwerpen is zich volledig een het oplossen in de Vlaamse samenleving. Je ziet en hoort ze niet meer.

Ook in de rand zie je een evolutie. Veel rand-franstaligen hebben hun kinderen in Vlaamse scholen ingeschreven. Een deel van die kinderen zijn als gevolg aan het vervlaamsen. Verleden week vertelde een vriend mij dat zijn twee kinderen nu VB stemmen. En hij vond het zelfs niet zo erg. Hijzelf stemt NVA !

Ik verwacht helemaal geen problemen met die mensen indien Vlaanderen zich afscheidt en de faciliteiten afschaft. Die mensen zijn naar de rand uitgeweken omdat ze niet in Brussel of Wallonië willen wonen.
Uw voorbeeld is anekdotisch. Ze zijn aan het vervlaamsen? Laat me lachen......Thuis spreken ze Frans en leven ze in een Franstalige wereld. Ze kennen helemaal niets van Vlaanderen en Vlaanderen op zich laat hen totaal koud, ja.
Ze komen naar Vlaanderen net als ze naar Wallonie zouden komen : ze zijn juist helemaal niet bewust over wat er in Vlaanderen leeft en denken nog steeds in Belgische termen
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 13:57   #67
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik maak zulkde dingen nooit mee, en ik kan mij niet inbeelden dat sales mensen zo omgaan met klanten. Zeker bij ketens zoals Oil and Vinegar. Dat levert die verkoopster haar C4 op en dat weet ze.

Dus ik neem deze stelling met een dikke korrel zout hoor....
In de Limburg kan ik me voorstellen dat je dat soort zaken niet tegen komt. Maar Woluwe is het centrum van de taalstrijd (Maingain).

Kijk ik probeer echt in te gaan tegen die reflex om hetzelfde terug te doen. Maar ik begrijp zeer goed waar het van komt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be