Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2020, 14:12   #61
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Is het zo gezegd? Misschien door onze media zo weergegeven. UV lampen waren/zijn normaal in bacteriologische lab's. UV straling is schadelijk voor bacteriën en virussen. Alcoholische gels trouwens ook. Dus dat juist. Heeft hij echt gespriken om die dingen toe te passen in het lichaam. Ik heb enkel het stukje gezien dat de VRT bracht over Trump maar over injecties met dergelijk materiaal heb ik niets gezien. Voor mij hoort dit toch ook in het spel van de media: een bepaald beeld te creëren van iemand.
Ik heb een link gegeven met daarin een video. Hij heeft het daar over het bestralen met UV licht van buiten het lichaam, het bestralen van UV licht van binnenuit (hij geeft geen details, laat ik aanvullen dat dit medisch niet onmogelijk is maar in dit geval wel onzinnig), en het injecteren met desinfectanten. Hij noemt niet specifiek welke desinfectanten, maar hij lijkt te refereren aan een onderzoek dat aan hem gepresenteerd is (of waar hij op Fox News over gehoord heeft).

Het punt waarom de suggesties dom zijn heb ik al een maand geleden uitgelegd, en daarom had ik mezelf daarboven gequote. Medicijnen maken is zo moeilijk juist omdat je het in het lichaam moet kunnen toepassen. Dat snap jij, dat snap ik. Niemand zal voorstellen dat je parasitaire wormen kan bestrijden door met een bulldozer over de patient heen te rijden, terwijl er van meerdere soorten wormen is aangetoond dat ze doodgaan als je er met een bulldozer overheen rijdt. Door een bulldozer overreden worden is namelijk net zo schadelijk voor mensen als voor wormen, zo niet schadelijker. Een willekeurig kind van tien dat je zo van de straat plukt kent dat onderscheidt misschien niet, maar een gemiddeld kind van tien dat al een maand lang door wereldexperts virologie onderwezen wordt en nu zijn spreekbeurt over virussen aan het houden is snapt dat onderscheid wel degelijk. Een willekeurig kind van tien is op dat vlak dus duidelijk slimmer dan de president van de VS. En een kind dat op de een of andere manier toch die fout zou maken zou er minder lang over doordrammen dan dat deze president ongetwijfeld gaat doen als je hem op zijn ongelijk wijst.
Oud 24 april 2020, 14:16   #62
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Deze epidemie gaat ten hoogste een paar procent van de wereldbevolking vermoorden, en de rest (dus 98% of zo) heeft er belang bij dat dit zo snel mogelijk voorbij is. Die kan dan vrolijk verder leven.

Wat telt zijn die die overblijven, en die hebben er geen baat bij om hindernissen moeten te ondervinden voor een (tevergeefse poging om) die piepkleine minderheid die anders zou sterven, te laten overleven he.
En wat denk je dat het overlijden van een paar procent van de wereldbevolking (plus permanente schade aan een deel van de overlevers) met de wereldeconomie doet?

Dat is toch ongeveer hetzelfde effect als iedereen voor een paar procent van zijn levensjaren helemaal niks laten doen. En zover is het nog lang niet en zover komt het ook niet.

(Maar dat alles heeft dus niks te maken met wat Trump gezegd heeft, wel of niet mensen met bleek vermoorden is een losse discussie.)

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 april 2020 om 14:17.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 14:32   #63
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Deze epidemie gaat ten hoogste een paar procent van de wereldbevolking vermoorden, en de rest (dus 98% of zo) heeft er belang bij dat dit zo snel mogelijk voorbij is. Die kan dan vrolijk verder leven.
...
2 procent van de wereldbevolking is 150 miljoen mensen. Me dunkt dat deze pandemie nooit verder komt dan het honderste deel hiervan.
Oud 24 april 2020, 14:44   #64
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik heb een link gegeven met daarin een video. Hij heeft het daar over het bestralen met UV licht van buiten het lichaam, het bestralen van UV licht van binnenuit (hij geeft geen details, laat ik aanvullen dat dit medisch niet onmogelijk is maar in dit geval wel onzinnig), en het injecteren met desinfectanten. Hij noemt niet specifiek welke desinfectanten, maar hij lijkt te refereren aan een onderzoek dat aan hem gepresenteerd is (of waar hij op Fox News over gehoord heeft).
de persoon net voor hem op de persconferentie heeft het over manieren om het virus te doden op oppervlakten, en vermeldt UV en desinfecterende middelen die het virus op oppervlakten doodt binnen de minuut.
Oud 24 april 2020, 14:51   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het punt waarom de suggesties dom zijn heb ik al een maand geleden uitgelegd, en daarom had ik mezelf daarboven gequote. Medicijnen maken is zo moeilijk juist omdat je het in het lichaam moet kunnen toepassen. Dat snap jij, dat snap ik. Niemand zal voorstellen dat je parasitaire wormen kan bestrijden door met een bulldozer over de patient heen te rijden, terwijl er van meerdere soorten wormen is aangetoond dat ze doodgaan als je er met een bulldozer overheen rijdt. Door een bulldozer overreden worden is namelijk net zo schadelijk voor mensen als voor wormen, zo niet schadelijker. Een willekeurig kind van tien dat je zo van de straat plukt kent dat onderscheidt misschien niet, maar een gemiddeld kind van tien dat al een maand lang door wereldexperts virologie onderwezen wordt en nu zijn spreekbeurt over virussen aan het houden is snapt dat onderscheid wel degelijk. Een willekeurig kind van tien is op dat vlak dus duidelijk slimmer dan de president van de VS. En een kind dat op de een of andere manier toch die fout zou maken zou er minder lang over doordrammen dan dat deze president ongetwijfeld gaat doen als je hem op zijn ongelijk wijst.
Sprak hij niet over een 'zeer krachtige straal'? Een 1000 W laser?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 15:14   #66
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Hier is het de echte verklaring in plaats van die uit de context getrokken rommel.
op 26.30 Let wel hij antwoord op de spreker die daar voor hem stond en die zever verkocht. Eventjes terug een paar minuten terug gaan dan.

https://www.pscp.tv/w/1nAJEdzAjeXGL

Laatst gewijzigd door Hoomer : 24 april 2020 om 15:15.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 15:24   #67
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hier is het de echte verklaring in plaats van die uit de context getrokken rommel.
op 26.30 Let wel hij antwoord op de spreker die daar voor hem stond en die zever verkocht. Eventjes terug een paar minuten terug gaan dan.

https://www.pscp.tv/w/1nAJEdzAjeXGL
Citaat:
A question that probably some of you are thinking of if you’re totally into that world, which I find to be very interesting. So supposing we hit the body with a tremendous — whether it’s ultraviolet or very powerful light. And I think you said that hasn’t been checked, but you’re going test it. Supposing you brought the light inside the body, which you can do either through the skin or in some other way.

And I think you said you’re going test that too. Sounds interesting. And then I see the disinfectant where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that by injection inside or almost a cleaning. Because you see it gets in the lungs and it does a tremendous number in the lungs. It would be interesting to check you’re going have to use medical doctors with that, but it sounds interesting to me. And so we’ll see. But the whole concept of the light, the way it kills it in one minute, that’s pretty powerful.
woord voor woord. Niks "uit context getrokken"

de clip is hier integraal te zien
https://www.politicususa.com/2020/04...ronavirus.html
Oud 24 april 2020, 15:40   #68
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heerlijk he. Mijn oudste zoon vertelde me dat vanmorgen, en ik vroeg hem om na te gaan of het geen fake was...

Zalig hoe die man weet te verbazen.

Dat gezegd, in de grond heeft hij gelijk, op twee manieren. Een paar idioten met bleekwater verzuipen is tenslotte minder schadelijk dan de wereld economie platleggen. En geef toe: na verzopen te zijn met bleekwater, *ga je niet meer dood aan corona, en dat was toch het doel, nee ? *

Het gekke is dat de wereld zodanig gek is geworden, dat het gelal van die idioot uiteindelijk zinniger begint te worden... dat is een van de redenen waarom het geen slechte president is, alles bij elkaar.
Citaat:

Ik zag deze namiddag een bericht van de WP. Je hebt gelijk. Het bericht vermeldt eerst 'the irresponsibility of taking out of context' maar de verdere tekst bevestigt hetgeen jij zegt: hitting the body with UV enz.

White House blasts media for 'irresponsibly' taking Trump out of context on disinfectants
President Donald Trump speaks about the coronavirus in the James Brady Press Briefing Room of the White House, Thursday, April 23, 2020, in Washington. (AP Photo/Alex Brandon)
President Donald Trump speaks about the coronavirus in the James Brady Press Briefing Room of the White House, Thursday, April 23, 2020, in Washington. (AP Photo/Alex Brandon) more >
The White House on Friday slammed the media for “irresponsibly” taking President Trump out of context, an apparent reference to the president’s discussing disinfectants’ effects on the coronavirus Thursday.

“President Trump has repeatedly said that Americans should consult with medical doctors regarding coronavirus treatment, a point that he emphasized again during yesterday’s briefing,” said White House press secretary Kayleigh McEnany.

“Leave it to the media to irresponsibly take President Trump out of context and run with negative headlines,” Ms. McEnany said.

At Thursday’s White House coronavirus task force briefing, William Bryan of the Department of Homeland Security said direct sunlight and higher temperatures have had effects on destabilizing the virus and mentioned that tests on disinfectants’ effects were also being conducted.

“I can tell you that bleach will kill the virus in five minutes; isopropyl alcohol will kill the virus in 30 seconds, and that’s with no manipulation, no rubbing — just spraying it on and letting it go,” Mr. Bryan said.

Mr. Trump then raised the possibility of hitting the body with ultraviolet or “very powerful” light.

“I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning,” the president said. “Because you see it gets in the lungs and it does a tremendous number on the lungs. So it would be interesting to check that. So, that, you’re going to have to use medical doctors with.”

“But the whole concept of the light, the way it kills it in one minute, that’s pretty powerful,” he said.

A number of media organizations quickly consulted scientific experts to confirm that people should not inject or ingest common household disinfectants such as Lysol.

Lysol’s parent company also issued a statement saying their product should not be injected.

Mr. Trump also predicted ensuing media coverage of his remarks would chide him for encouraging people to go outside amid the pandemic.

“I hope people enjoy the sun. And if it has an impact, that’s great,” he said. “It’s just a suggestion from a brilliant lab by a very, very smart, perhaps brilliant, man. … I’m here to present ideas, because we want ideas to get rid of this thing. And if heat is good and if sunlight is good, that’s a great thing as far as I’m concerned.”

Sign up for Daily Newsletters
Manage Newsletters
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 15:43   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Ik zag deze namiddag een bericht van de WP. Je hebt gelijk. Het bericht vermeldt eerst 'the irresponsibility of taking out of context' maar de verdere tekst bevestigt hetgeen jij zegt: hitting the body with UV enz.

White House blasts media for 'irresponsibly' taking Trump out of context on disinfectants
President Donald Trump speaks about the coronavirus in the James Brady Press Briefing Room of the White House, Thursday, April 23, 2020, in Washington. (AP Photo/Alex Brandon)
President Donald Trump speaks about the coronavirus in the James Brady Press Briefing Room of the White House, Thursday, April 23, 2020, in Washington. (AP Photo/Alex Brandon) more >
The White House on Friday slammed the media for “irresponsibly” taking President Trump out of context, an apparent reference to the president’s discussing disinfectants’ effects on the coronavirus Thursday.

“President Trump has repeatedly said that Americans should consult with medical doctors regarding coronavirus treatment, a point that he emphasized again during yesterday’s briefing,” said White House press secretary Kayleigh McEnany.

“Leave it to the media to irresponsibly take President Trump out of context and run with negative headlines,” Ms. McEnany said.

At Thursday’s White House coronavirus task force briefing, William Bryan of the Department of Homeland Security said direct sunlight and higher temperatures have had effects on destabilizing the virus and mentioned that tests on disinfectants’ effects were also being conducted.

“I can tell you that bleach will kill the virus in five minutes; isopropyl alcohol will kill the virus in 30 seconds, and that’s with no manipulation, no rubbing — just spraying it on and letting it go,” Mr. Bryan said.

Mr. Trump then raised the possibility of hitting the body with ultraviolet or “very powerful” light.

“I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning,” the president said. “Because you see it gets in the lungs and it does a tremendous number on the lungs. So it would be interesting to check that. So, that, you’re going to have to use medical doctors with.”

“But the whole concept of the light, the way it kills it in one minute, that’s pretty powerful,” he said.

A number of media organizations quickly consulted scientific experts to confirm that people should not inject or ingest common household disinfectants such as Lysol.

Lysol’s parent company also issued a statement saying their product should not be injected.

Mr. Trump also predicted ensuing media coverage of his remarks would chide him for encouraging people to go outside amid the pandemic.

“I hope people enjoy the sun. And if it has an impact, that’s great,” he said. “It’s just a suggestion from a brilliant lab by a very, very smart, perhaps brilliant, man. … I’m here to present ideas, because we want ideas to get rid of this thing. And if heat is good and if sunlight is good, that’s a great thing as far as I’m concerned.”

Sign up for Daily Newsletters
Manage Newsletters
Als Trump zo verbaasd was over de werking van alcohol en javel op Covid19 hoe komt het dan dat iedereen in Belgie dat al meerdere maanden weet?
Omdat hij liever golf speelt dan de kranten te lezen?
Oud 24 april 2020, 17:42   #70
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als Trump zo verbaasd was over de werking van alcohol en javel op Covid19 hoe komt het dan dat iedereen in Belgie dat al meerdere maanden weet?
Omdat hij liever golf speelt dan de kranten te lezen?
Dettol laat weten dat hun producten NIET geschikt zijn voor inname of inspuiting na uitspraken van deze …….
Oud 24 april 2020, 17:47   #71
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dettol laat weten dat hun producten NIET geschikt zijn voor inname of inspuiting na uitspraken van deze …….
Koningswater laat weten dat het eveneens ongeschikt is voor interne of interne menselijke behandeling.
Oud 24 april 2020, 17:48   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
naast corona hebben ze in het MO nog een ander virus: MERS. Het broertje van Corona.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 18:04   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
2 procent van de wereldbevolking is 150 miljoen mensen. Me dunkt dat deze pandemie nooit verder komt dan het honderste deel hiervan.
Ik neem marges om mij in te dekken na de feiten he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 18:19   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat denk je dat het overlijden van een paar procent van de wereldbevolking (plus permanente schade aan een deel van de overlevers) met de wereldeconomie doet?
Feest ? Erven ? Promotie kansen ? Want het zijn statistisch gezien meestal oude knarren he. Niet allemaal, maar kom.

Ik heb dat al een paar keer gezegd: in een bedrijf is een rol-over van een procent of zo normaal. Elk bedrijf kan tegen het wegvallen van een procent van zijn werknemers, van zijn klanten, van...

Dus nee, ik verwacht daar eigenlijk niks van, economisch gezien, van zoiets.

Om de eenvoudige reden dat 1% doden per jaar niks doet. Dat is namelijk het normale sterftecijfer ongeveer. Als dus 1% normaal is, dan zal 2 of 3% zo geen groot verschil uitmaken, vooral omdat het reeds grotendeels inactieven en kostenposten zijn die wegvallen.

Met de Spaanse griep was dat helemaal anders: daar lag de piek van de mortaliteit rond de 30 jaar. In het midden van het economisch en sociaal "nuttige" deel. En zelfs dat heeft niet echt voor zware economische problemen gezorgd: zo weinig zelfs dat 10 jaar nadien een enorme bubbel is ontploft.

Citaat:
Dat is toch ongeveer hetzelfde effect als iedereen voor een paar procent van zijn levensjaren helemaal niks laten doen. En zover is het nog lang niet en zover komt het ook niet.
Bijlange niet, omdat het GROTENDEELS inactieven zijn die getroffen worden.

Die verliezen niet "het gros van hun leven" maar de laatste 5% of 10% of zo, en niet eens in productieve omgeving.

Er is trouwens nog iets anders: als je een deel van de bevolking doodt, en dat is proportioneel met de productie, dan is er geen enkel verlies in welvaart voor de overlevenden. Er is dan minder rijkdom, maar er is proportioneel minder volk dat van die rijkdom geniet, dus per capita is men even rijk.

Je zou bijna kunnen zeggen dat "mensen een jaar op inactief stellen" eigenlijk prima is OP VOORWAARDE van proportioneel evenveel consumenten af te maken die die rijkdom opdoen. Dus ja, de lockdown is geen economisch probleem OP VOORWAARDE dat er genoeg de pijp uit gaan in die boekhoudkundige betekenis.

Maar in realiteit is het probleem elders: het naar de vaantjes helpen van elk potentieel kader dat kan zorgen voor initiatief. De economische schade nu gaat helemaal niet over de "gemiste productie" gedurende de lockdown. Het gaat over de opgelegde shift in toekomstbeeld. Het idee dat op elk ogenblik in de nabije of verre toekomst, de staat de meest elementaire vrijheden van handelen en zo kan vernietigen. Tot enkele maanden geleden zou NIEMAND OOIT GEDACHT HEBBEN dat het denkbaar was dat "mensen bij U laten eten" een economische sector kon zijn die twee maanden later vakkundig vernietigd zou worden. Als er ergens iets "zeker" was, dan was het de business om mensen te voederen. Kantines en zo, iets dat ondenkbaar verboden zou worden. Nu is dat allemaal onzeker. Wie gaat er nog initiatieven nemen ? Je kan iets opbouwen met enorm veel moeite, en volgend jaar blaast de staat dat van de ene dag op de andere helemaal op. Zelfs in de Soviet unie was zoiets niet mogelijk. Daar had men jarenplannen. Geen enkel "recht" staat nog recht. Alles kan, op gelijk welk moment, om gelijk welke luttele reden als die maar genoeg buzz maakt, ongedaan gemaakt worden van de ene dag op de andere zonder de minste "rechtsstaat" of ander burgerlijk verweer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 19:19   #75
Bovenbuur

Standaard

Kleine update: Trump heeft nu blijkbaar gezegd dat zijn opmerking sarcasme was.

Dat is fijn dat hij dat nu zegt, dan gaat hij zijn woorden dus hopelijk niet verdedigen de komende dagen.
Oud 24 april 2020, 19:21   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleine update: Trump heeft nu blijkbaar gezegd dat zijn opmerking sarcasme was.

Dat is fijn dat hij dat nu zegt, dan gaat hij zijn woorden dus hopelijk niet verdedigen de komende dagen.
He could have fooled me. Topacteur! Ik had het echt niet door dat het sarcasme was.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 april 2020 om 19:23.
Oud 24 april 2020, 20:06   #77
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Koningswater laat weten dat het eveneens ongeschikt is voor interne of interne menselijke behandeling.
Wat dan ?
Kwik behandeling ? bloedzuigers? zelfkastijding ?
Als ge het niet probeert weet ge het ni hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 21:01   #78
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik neem marges om mij in te dekken na de feiten he
Dat is wel heel erg ruim. Een paraplu is ook een paraplu. Een typisch politiek gegeven.
Oud 24 april 2020, 21:13   #79
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ministers met chaufeur ontslaan zichzelf van de verplichting mondmaskers te dragen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2020, 21:48   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De ervaren Duitse top-viroloog Drosten stelt dat er bij een 2de golf corona VEEL meer mensen zullen sterven dan nu.
Hij maakt hiervoor o.a. een vgl met de Spaanse griep in 1918-'19

Die begon in het voorjaar van '18 en scheen in de zomer voorbij te zijn; in de winter kwam er een 2de golf: dan stierf de overgrote meerderheid v.d. +/- 50.000.000 slachtoffers
Drosten is de ontdekker v.h. Sars virus en is een v.d. weinige deskundigen qua het MERS virus, broer van corona...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be