![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door pajoske : 16 februari 2020 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen kunnen leep zijn ,Jos ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 16 februari 2020 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groeten van een West-Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luc Broes is een Bruggeling die ik persoonlijk ken. Hij is stuk over de 80, en toch spreekt de man perfect Nederlands. Ik kan me wel levendig voorstellen dat Limburgers die hun eigen dialect prefereren geen "Vlamingen" motiveren om hun beste school-Nederlands uit de kast te halen.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch een belangrijke nuance aanbrengen: niet "de" Waals keek neer op het Nederlands. Wel de gestudeerde, Franssprekende Waal en Vlaming van die tijd. Diezelfde Franstalige keek trouwens met dezelfde minachting neer op het Waals. Doordat Frans altijd de taal is gebleven van het onderwijs, heeft dat een enorme weerslag gehad op het voortbestaan van het Waals. Nu is het zo goed als dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is mislukt en nu moeten ze de Nederlandstaligen nog om geld vragen ook. Dat vergeven de Walen ons nooit. Dan kunnen we nog zoveel transfers betalen als zij zelf vragen. De Vlaamse onafhankelijkheid is onze enige kans om onze toekomst zelf te bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik in mijn eigen regio mijn Limburgse moedertaal prefereer, heb ik geen probleem om over te schakelen naar AN of gelijk elke andere taal die ik ook maar een klein beetje beheers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de Vlamingen spreken dialect. Denk je dat al de Walen of Franstalige Brusselaars geen dialect spreken ? Denk je dat alle Engelsen geen dialect spreken? Dat alle Fransen geen dialect spreken of dat alle Duitsers noch Italianen noch Amerikanen geen dialect spreken. ![]() |
|
![]() |
![]() |