![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hamsteren is nu nog niet nodig.
Maar als quarantaine regeltjes land per land opgevoerd zullen worden zal er toch vrij snel chaos en woekerprijzen komen.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er geen Italiaanse pasta meer is dan eten we gewoon Belgisch brood en Belgische patatten.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse stoofkarbonades.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is net nog ter sprake gekomen in het nieuws. Het is niet omdat de bevolking in quarantaine zit dat de vitale diensten ook gaan stilvallen. Maw, we moeten amper voedingsproducten invoeren van buiten de EU. Mocht de UK, na een Brexit in zo'n situatie terecht komen, dat zou ik je wel (voor een deel dan toch) gelijk moeten geven. Die zijn wat voeding betreft verre van zelfbedruipend.
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Hahaha, mij gaan ze niet liggen hebben zelle, die hamsteraars.
Ik ben gisteren nog achter 3 volle karren naar de colruyt gegaan!
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen hem niet temmen onze fiere Belgische witblauw!
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet dat er niks zal zijn.
Maar ik vermoed toch dat de prijs snel omhoog gaat schieten. Vandaag zag ik aan de kassa Delhaize mondmaskers aan bijna 16€ per stuk. Die zelfde kon je voorheen krijgen aan 5 stuks voor 2 of 3 € in de brico.
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is verboden om dit hier om dees uur te posten !
Nu krijg ik weer honger en de winkels & restaurants zijn gesloten. ![]() ![]()
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snel even naar Olland?
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smokkelen
![]() Geld als slijk verdienen ![]() Hmm ik heb een cammionet.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel bij de kwaliteit van die mondmaskers. Die goedkope van bij den Brico dat zijn stofmaskers. Niet veel zaaks eigenlijk. Dat ze nu wat duurder zullen zijn dan vroeger het geval was, dat ga ik van de andere kant nu ook niet ontkennen. Beetje vraag-en-aanbod hé.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
FF naar Olland. Cammionetje stoofvlees gaan halen want we hebben honger. ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In onze Delhaize in Katelijne was zowat alles weggegritst... WC papier, Keukenrol,pasta in alle beschikbare formaten,tomatensauzen,ontbijtgranen,beschuiten ,de halve zuivelafdeling en zowat de hele diepvriesafdeling..... Het was allemaal leeg.... Gek genoeg stonden er nog 5 volle bakken orval in de winkel,en dat is nu nét waar je in andere tijden steeds té laat komt om er eentje te kunnen bemachtigen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pssttt.... Mambo heeft een cammionet. ![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm...bootleg springt door mijn gedachten.
Illegaal café met zo een geheime ingang. Al capone en zo. ![]() We hebben nog een rum runner boot ook.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 maart 2020 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Serieus,anders moet je rap zijn om er eentje te scoren...
Mijn schoonzoon drinkt daar al eens graag eentje van,plus zijn neven,en zijn werkmakkers uit het universitair ziekenhuis in Gent .... Doch in Oost-Vlaanderen kan je daar blijkbaar moeilijk aan geraken,dus ben ik de leverancier om de oost-Vlaamse bevoorrading op peil te houden... Over een jaar gezien neem ik daar op zijn minst toch zo'n 20 a 25 bakken orval mee... Het gekke is dat ik toch al één,ja u leest het goed ,één orval heb gedronken in al die jaren... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden supermarkten nu gouden zaken doen?
Schappen die leeggekocht worden en geen aanvulling snel genoeg om te voorkomen dat klanten niks hebben om te kopen, lijkt me geen vergulding van de zakencijfers. Ergens vrijdag, buiten mijn communicatie, publiceerde het rOverheidstuig hun besluit om een selectie winkels tot sluiting te dwingen. In de namiddag wilde ik zoals gewoonlijk brood kopen om weekend + maandag mee door te komen. Ik ben een goedkoop-koper en het gebeurt wel vaker dat die specifieke schappen leeg zijn (blijkbaar enige rantsoenering vanwege zowel Aldi als Colruyt en dat ik wat moet rondshoppen). In de gemeente waar ik werk was dit brood op in beide vestigingen. Niet zo uniek dus maar het viel me op dat er quasi niks van brood in het algemeen lag, en verder keek ik niet in de winkel. Dus nadien, zoals ook dagelijks, naar stad. Eerst een Aldi buiten stad zelf, daar zag ik iets ongewoons: alsof de kamion van een papierslag ophaling zijn inhoud in en tussen de winkelkarrenparking buiten had uitgestort. Binnen, vlakbij ingang, terug geen brood, en ik keek evenmin verder. Volgende poging (dus supermarkt vestiging 4), een Colruyt, aan de binnenring van de stad. Toen werd het me duidelijk dat er iets aan de hand was: het was ook een papierslag net als de Aldi ervoor. Binnen, massa's volk, vrijdag is altijd meer maar het was zo zot druk dat het drummen was, en niks van brood. Ik zag wel meer van de winkel en daardoor dat veel andere schappen van goedkope segment producten ook leeg waren. Dan binnenring over, dus stad zelf, een Aldi. Hoe noemen ze dat, surrealisme? De onderhouden struiken buiten zagen eruit alsof ze sneeuw in de toppen hadden, maar het waren afvaltoppen. De arriverende kopers moesten in het karton graven voor een winkelkar. Binnen nog zotter - terug overal lege dozen, maar totaal verscheurd. In de rekken lag natte en droge inhoud van gesneuvelde verpakkingen. Aan de kassa hoorde ik eindelijk het "waarom" van de koopwoede. Kassiersters tegen elkaar bezig. Maar ik vond er enkele broden om het 2 dagen verder uit te zingen. Gisteren, poging om er nog wat bij te vinden, zoals normaal voor ook maandag, maar wegens de opgelopen ervaring ook verder, datum overschreden ook ok voor me, iets beter dan niets. 4 winkels, in 1 vond ik 1 enkele doos met 6 broden, goed tot vrijdag. Nooit eerder brood op zaterdag gevonden goed tot vrijdag. Enige verklaring is dat de normale stock (woensdag) al uitverkocht was, en ze uiteindelijk de tegelijk geleverde vrijdag batch, normaal nog niet in winkel, nu ook in winkel hadden gezet. In de laatste Aldi (ik wilde nog margarine kopen maar vond er uiteindelijk nergens nog), een locatie met nogal wat culturen, zag ik een externe firma de rekken schoonmaken (poeder opvegen en plakkerig spul verwijderen). En buiten op en nabij de parking, massa's afval. Maar geen afval uit de winkel, gewoon vanalles, kapotte kledij, verpakkingen van verbruikte goederen, zelfs kapotte electro. Klaarblijkelijk was de papier en karton afval aanlokkelijk voor sommigen om hun algemeen afval erbij te gooien. Dus ik denk niet dat supermarkten de voorbije dagen gouden zaken hebben gedaan... Ze hebben hun voorraad rapper verkocht gekregen maar zonder meer te bestellen, en/of zonder dat hun leveranciers meer kunnen produceren/leveren, verkoop je niet meer en dus bij zelfde prijzen ook niet meer winst. Eerder tegendeel, een externe firma die hun infrastructuur moet terug deftig maken zal dat allicht niet voor niks doen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug naar dat brood geval in mijn post daarnet: als gisteren zaterdag de voorraad brood bedoeld om maandag en dinsdag te verkopen al werd verkocht, wat gaat er dan maandag en dinsdag te koop liggen? Zouden de industriele bakkerijen capaciteit hebben om hun productie te verhogen? Zoniet, gaat de niet-hamster maandag en dinsdag genoopt zijn de achterblijvertjes (lees: duurdere) te kopen. Wat doet de niet-hamster dan: hij verpopt zich tot hamster. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |