Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2020, 14:26   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daarnet aan een paar grootwarenhuizen voorbij gereden. 't Was hamsteren geblazen, de auto's konden de parking niet meer op. Toch nog 100kg kippenvoer meegebracht, iedereen moet eten.
Hoeveel kippen heb je?
Oud 17 maart 2020, 16:36   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoeveel kippen heb je?
Een stuk of 15, en ganzen en eenden
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 14:59   #63
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een stuk of 15, en ganzen en eenden
En een vijver.
Oud 19 maart 2020, 10:23   #64
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gisteren zaten café en restaurants overvol, omdat het de laatste avond was (voor enkele weken) dat het nog mogelijk was om uit eten te gaan of een pintje te drinken.

Zijn al die mensen nu echt waanzinnig geworden, ze deden net het tegengestelde waarvoor deze maatregelen genomen werden.

Ik begrijp dat sommigen hun favoriet café nog even wilden steunen, maar om daarom samengepropt in een café te gaan staan of in een overvol restaurant te gaan eten …

Jongens toch!
De enige mensen die "waanzinnig" geworden zijn is het tuig dat zichzelf "overheid" noemt.
Daarnet in hun propaganda https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...spaanse-griep/ :
"Exact 100 jaar na Spaanse griep treft coronavirus de wereld: "Hygiëne en rol van de overheid zijn niet te vergelijken"
...
De Spaanse griep brak uit bij het ronselen van soldaten door de overheid (VS).
Verspreidde zich door het transporteren van soldaten naar de gebieden waar de overheden wilden vechten.
Verspreidde zich tijdens de gevechten naar andere legers.
Het enige dat "Spaans" was aan de "Spaanse griep" was dat Spaanse media de epidemie voor het eerst publiek maakten (lees: toegaven) in kranten, toen er niet meer naast de doden kon worden gekeken.

En dan beweert hun propaganda vandaag dat de rol van de overheid niet te vergelijken is...

Het is net omgekeerd: de leeghangers van de overheid, te asociaal om te helpen in de samenleving/economie en in de plaats liever mensen ongestraft kunnen dwingen tot afgeven, teren op problemen en miserie, want dat hanteren ze als excuus voor hun afwezigheid op de werkvloer.

En al hun bevelen, zogezegd om verspreiding tegen te gaan, beogen net dat. Winkels sluiten > mensen concentreren zich in de nog opengelaten winkels.
Max X mensen in winkel > tragere doorstroming > mensen concentreren zich buiten.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 15:07   #65
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Om dat laatste te illustreren: gisteren, kleinere voedingswinkel, als er veel volk is staan ze met 2 aan de enige kassa (wegen, afrekenen, in zak steken, volgende. Nu stond 1 buiten om klanten tegen te houden bij > 5 in de winkel, stond die aan de kassa er alleen voor, ging alles maar de helft zo rap als anders, en stond er buiten een steeds langer wordende wachtrij.
Maatregel om contact te minimaliseren die contact maximaliseert.
Zijn politici idioten, extreme klojo's, of beide?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 23:18   #66
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Om dat laatste te illustreren: gisteren, kleinere voedingswinkel, als er veel volk is staan ze met 2 aan de enige kassa (wegen, afrekenen, in zak steken, volgende. Nu stond 1 buiten om klanten tegen te houden bij > 5 in de winkel, stond die aan de kassa er alleen voor, ging alles maar de helft zo rap als anders, en stond er buiten een steeds langer wordende wachtrij.
En, heb je je flessen azijn nu eindelijk gevonden ?
Oud 21 maart 2020, 11:20   #67
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er worden langs alle kanten in sneltempo maatregelen genomen door de overheid.

Je kunt evenwel niet verwachten dat ze voor elke situatie in om het even welke winkel netjes uitgeschreven instructies klaarliggen hebben, en nog véél minder dat ze het personeel hebben om dat zo eventjes allemaal te controleren.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2020, 11:28   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Er worden langs alle kanten in sneltempo maatregelen genomen door de overheid.

Je kunt evenwel niet verwachten dat ze voor elke situatie in om het even welke winkel netjes uitgeschreven instructies klaarliggen hebben, en nog véél minder dat ze het personeel hebben om dat zo eventjes allemaal te controleren.
De winkelketens moeten geen personeel voorzien om de in en uitgangen te controleren. De overheid zal daar wel soldaten voor gaan gebruiken.
En natuurlijk cashloos, dan kunnen ze perfect zien wie er hamstert.

Ten andere, de dienstplicht is gewoon uitgesteld. Niet verdwenen.
Oud 21 maart 2020, 11:37   #69
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De winkelketens moeten geen personeel voorzien om de in en uitgangen te controleren. De overheid zal daar wel soldaten voor gaan gebruiken.
En natuurlijk cashloos, dan kunnen ze perfect zien wie er hamstert.

Ten andere, de dienstplicht is gewoon uitgesteld. Niet verdwenen.
Soldaten aan elke winkel... los van het feit dat het een belachelijk en onhaalbaar voorstel is, is het ook onnodig: ik weet niet welke winkels jij frequenteert, maar hier gaat alles vlotjes.
Oud 21 maart 2020, 12:23   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soldaten aan elke winkel... los van het feit dat het een belachelijk en onhaalbaar voorstel is,
Waarom is dat onhaalbaar?
Citaat:
is het ook onnodig:
Dat gaat u niet beslissen.
Citaat:
ik weet niet welke winkels jij frequenteert,
Geen.
Citaat:
maar hier gaat alles vlotjes.
Hier zie ik taferelen die men vooral zag in WO2 documentaires en Sovjet nieuwsberichten.
Oud 21 maart 2020, 12:29   #71
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat u niet beslissen.
Neen ? Allez gij, sterke comeback, daar ben ik even niet goed van.

Citaat:
Hier zie ik taferelen die men vooral zag in WO2 documentaires en Sovjet nieuwsberichten.
Je bent ook twee keer niets gewend.
Oud 21 maart 2020, 12:59   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ? Allez gij, sterke comeback, daar ben ik even niet goed van.
Ik vond uw wijze van schrijven uitnodigend om u even te wijzen op het feit dat we de semi democratie die we in Blegië hadden nu volledig overboord hebben gegooid.
Citaat:
Je bent ook twee keer niets gewend.
Wat het nu is, wil ik dan ook niet gewend geraken. Noch wil ik het nog verder zien afdalen in de waanzin dan nu.

Ik vrees alleen dat we nog niet aan ons nieuw patatten zijn. De politieke beslissingen zijn zodanig dat we de Spaanse griep en de grote depressie tegelijk gaan hebben, en niet met een decade ertussen.
Oud 21 maart 2020, 22:20   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vond uw wijze van schrijven uitnodigend om u even te wijzen op het feit dat we de semi democratie die we in Blegië hadden nu volledig overboord hebben gegooid.

Wat het nu is, wil ik dan ook niet gewend geraken. Noch wil ik het nog verder zien afdalen in de waanzin dan nu.

Ik vrees alleen dat we nog niet aan ons nieuw patatten zijn. De politieke beslissingen zijn zodanig dat we de Spaanse griep en de grote depressie tegelijk gaan hebben, en niet met een decade ertussen.
Ik woon in het Brusselse en echt problematisch is het winkelen hier niet. Ze laten wat minder volk binnen maar er is ook minder volk.
Je krijgt 30 minuten om te winkelen. Mensen komen nu echt om te halen wat ze nodig hebben en dat kan ik alleen maar toejuichen. Ook geen families meer met jengelende kinderen die hun doelloze zaterdag komen doorbrengen in de warenhuizen.Geen mensen meer die hun leven vertellen aan de kassa of gedurende 10 minuten promotie bonnetjes liggen te tellen.
Hier is het al bij al rustiger dan in 'gezonde' tijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 maart 2020 om 22:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 08:14   #74
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige mensen die "waanzinnig" geworden zijn is het tuig dat zichzelf "overheid" noemt.
Daarnet in hun propaganda https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...spaanse-griep/ :
"Exact 100 jaar na Spaanse griep treft coronavirus de wereld: "Hygiëne en rol van de overheid zijn niet te vergelijken"
...
De Spaanse griep brak uit bij het ronselen van soldaten door de overheid (VS).
Verspreidde zich door het transporteren van soldaten naar de gebieden waar de overheden wilden vechten.
Verspreidde zich tijdens de gevechten naar andere legers.
Het enige dat "Spaans" was aan de "Spaanse griep" was dat Spaanse media de epidemie voor het eerst publiek maakten (lees: toegaven) in kranten, toen er niet meer naast de doden kon worden gekeken.

En dan beweert hun propaganda vandaag dat de rol van de overheid niet te vergelijken is...

Het is net omgekeerd: de leeghangers van de overheid, te asociaal om te helpen in de samenleving/economie en in de plaats liever mensen ongestraft kunnen dwingen tot afgeven, teren op problemen en miserie, want dat hanteren ze als excuus voor hun afwezigheid op de werkvloer.

En al hun bevelen, zogezegd om verspreiding tegen te gaan, beogen net dat. Winkels sluiten > mensen concentreren zich in de nog opengelaten winkels.
Max X mensen in winkel > tragere doorstroming > mensen concentreren zich buiten.
jaaaaaa één groot complot man en dan al die virologen die ze vet betalen om net het omgekeerde te vertellen om hun maatregelen wat geloofwaardig te maken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 09:22   #75
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Man, man, in Nederland gaat alles gewoon door, rijlessen, kapsterbezoeken.
Ik hoor van mensen die uitgelachen worden als ze met een mondmasker in de supermarkt staan, "Zo mevrouwtje, aan het schilderen thuis?".
Ik heb daar familie wonen, en daarbij iemand met een zwakke gezondheid.
Die is doodsbang nu, ook omdat een pak kennissen en familie ginds er zo laks mee omspringen.
Oud 22 maart 2020, 16:02   #76
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Man, man, in Nederland gaat alles gewoon door, rijlessen, kapsterbezoeken.
Ik hoor van mensen die uitgelachen worden als ze met een mondmasker in de supermarkt staan, "Zo mevrouwtje, aan het schilderen thuis?".
Ik heb daar familie wonen, en daarbij iemand met een zwakke gezondheid.
Die is doodsbang nu, ook omdat een pak kennissen en familie ginds er zo laks mee omspringen.
Dat zal wel draaien van zodra het dodentol oploopt
Uiteindelijk verwacht ik dat ze, net als wij, ergens gaan belanden in : laat maar draaien maar met uiterste voorzorgsmaatregelen die mensen zelf gaan nemen
Het enige verschil is dat Nederlanders het idee gaan krijgen dat de corona's wel airborn moeten geworden zijn want die doden blijven maar oplopen ondanks rudimentaire maskerkes en handschoenen
Oud 22 maart 2020, 16:07   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik woon in het Brusselse en echt problematisch is het winkelen hier niet. Ze laten wat minder volk binnen maar er is ook minder volk.
Je krijgt 30 minuten om te winkelen. Mensen komen nu echt om te halen wat ze nodig hebben en dat kan ik alleen maar toejuichen. Ook geen families meer met jengelende kinderen die hun doelloze zaterdag komen doorbrengen in de warenhuizen.Geen mensen meer die hun leven vertellen aan de kassa of gedurende 10 minuten promotie bonnetjes liggen te tellen.
Hier is het al bij al rustiger dan in 'gezonde' tijden.
In't straat is het ook stiller, en vandaag was het ook zeer rustig aan de supermarkten.

Ik hoop alleen dat de hamsteraars nu voldoende hun ding gedaan hebben.
Oud 22 maart 2020, 17:02   #78
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...iten~a0c60650/

Domme Brusselaars sluiten kasteeldomein in Terhulpen.

Citaat:
Des centaines de bruxellois abrutis viennent au parc ?* La Hulpe. Résultat je suis obligé de faire fermer le parc ????????????????????????
Oud 23 maart 2020, 01:11   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In't straat is het ook stiller, en vandaag was het ook zeer rustig aan de supermarkten.

Ik hoop alleen dat de hamsteraars nu voldoende hun ding gedaan hebben.
Nou ja hamsteraars?
Wij kopen ook voor meerdere dagen en achter mijn vrouw haar rug zeiden ze ook " hamsteraar".

Klopt niet altijd dus.
Oud 23 maart 2020, 11:59   #80
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nou ja hamsteraars?
Wij kopen ook voor meerdere dagen en achter mijn vrouw haar rug zeiden ze ook " hamsteraar".

Klopt niet altijd dus.
Hier ook ... ik probeer het aantal winkelbezoekjes te beperken...omdat elk bezoekje een bepaald risico inhoudt.

Vandaag was het alvast niet te doen.
Onbegrijpelijk... het aantal personen is beperkt en toch slagen ze er in als kippen zonder kop kriskras door elkaar te gaan lopen
Dit gecombineerd met blijvend lege rekken en dat beloofd voor de komende
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be