![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezondheid is daar een onderdeel van. Gezondheid is tegelijk een noodzakelijk middel om economie (optimaal) te bedrijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is onze sociale zekerheid duur? ja, vooral ten opzichte van haar efficiëntie. Mocht ze efficiënt zijn (vb. de hoogste pensioenen van Europa, er zou geen kat iets van kritiek op durven hebben). Is onze sociale zekerheid zeker? Neen. Haar financiële basis is wankel. Is onze sociale zekerheid sociaal? Neen. Iemand in een hangmat duwen is ongeveer het omgekeerde van sociaal.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een eerdere post zei ik dat zou betalen: iedereen die werkt.
Ik wil dat even verbreden: wie zal betalen: iedereen die werkt, onderneemt en spaart. Zorg er dus maar voor dat er veel gewerkt wordt, veel ondernomen en veel gespaard.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach neeje da's bijzonder slecht nieuws ...ik dacht we het wel konen redden met de ambtenaren hun riante wedde wat af te romen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de vraag wie gaat dat betalen is het antwoord eigenlijk eenvoudig.
Iedereen zal zijn of haar steentje moeten bijdragen. Diegene die het écht moeilijk hebben, die zullen ze wel zoveel mogelijk sparen. Dat er uitzonderingen zullen zijn, dat is ook een feit waar we amper van tussen kunnen.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Garry : 22 maart 2020 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politici die verantwoordelijk zijn voor de huidige lamentabele financiële toestand van Belgique en de voorbije maanden met de regelmaat van de klok in het nieuws kwamen met kritiek op de politieke toestand dragen eveneens een verpletterende verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ogen in mijn domme kop. Ge moet bij mij niet afkomen met fabeltjes. En als ge dat niet gelooft (ten onrechte), wees dan toch maar realistisch. Er is geen enkele politicus (en het zijn zij die over onze pree en pensioen beslissen) die mistevreden is over de ambtenaren. Er zijn wel partijen die het statuut dringend willen moderniseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkeloosheidsvergoedingen, onbeperkt in de tijd, betalen is onhoudbaar. Dat veel geschorste werklozen in het leefloon belanden is in feite goed. Bij een leefloon zijn er heel andere regels van toepassing. In onze grensgemeente zien we iets dat eigenlijk niet zou mogen. Ongeveer de helft van onze leefloners hebben de Nederlandse nationaliteit, velen met namen die ik niet kan uitspreken. Dit komt omdat Nederland z'n regels verstrengt heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het dient gezegd dat Belgische hospitalen en medisch zorg tot de wereldtop behoren. Bijna nergens word je zo vlug behandeld voor cruciale of zware ingrepen in buitenland. Er wordt veel verspild in de sociale zekerheid maar hospitalen en medische zorg moeten van hetzelfde niveau blijven. Daar bespaar je niet op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je jaloers waart dat je schoolmakkers misschien nog wat meer verdienen ? Tjah die werken daar misschien ook naar hé Wat is het moto nu ook weer ? Gelijk inkomen voor gelijkwaardig werk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Zuhal Demir beloofd iedereen die technisch werkloos word 1450 euro per maand en een goeie 200 euro voor gas en elektriciteit.De meisjes die aan de kassa staan van pakweg de Albert Heijn of bejaardenverzorgsters kunnen enkel dromen van een dergelijk loon.En dat terwijl deze mensen door hun werk constant worden blootgesteld aan het corona-virus.
Maar ja,degenen die nu technisch werkloos worden blijken nogal vaak salariswagen bezitters te zijn.Na de zelfstandigen wordt er nu ook voor hun royaal Sinterklaas gespeeld,het motto van onze neo-liberale Vlaamse regering is meer dan ooit "eigen achterban eerst".
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een sociale hangmat en een overheid die de boel pluimde kenden we niet. Ik heb zelf een dochter die dacht dat het ging met parttime en van 8 tot 4 maar ons comfort wilde en nu haar ganse leven reeds mekkert op ons. Met vloeken op een ander en zelf lanterfanteren kom je er niet.
![]() |