![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.lessymboles.com/gestion-...us-buzyn-levy/ (madame Buzyn was de vorige minister van volksgezondheid in Frankrijk, tot die in februari buitengegooid werd om voor Macron's partij op te komen om burgemeester te worden van Parijs, wat waarschijnlijk niet zal lukken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Covid-19-patiënten op afstand te onderzoeken?
Stethoscoop op afstand De link met malaria? Al een tijdje linkt men het covid-19 met malaria zelfs een iets ouder medicijn tegen malaria zou het Covid-19 ook aan banden zou kunnen leggen? Laten wij in dit geval zeker niet te vroeg victorie gaan kraaien. p.s. De vleerluis die als schuldige voor het Covid-19 is aangewezen geweest. Vleermuizen: vol virussen, maar toch niet zo bijzonder.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 april 2020 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar koop ik een mondmasker, hoe gebruik ik het correct en hoe was ik het?
Citaat:
Toch zie je dan véél mensen zo kijken van: "Zou die het hebben of niet" Dat zijn diegenen die het hele plaatje Covid-19 nog steeds niet echt goed begrijpen of het niet willen begrijpen. ![]() p.s. Wat het nieuwe coronavirus met het lichaam doet.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 april 2020 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bolsonaro ontslaat minister van Gezondheidszorg na onenigheid over corona-aanpak.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor die mensen die in aanmerking zouden kunnen komen voor een hinderpremie:
Corona hinderpremie staat online! Aanvragen kan vanaf nú.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 april 2020 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een stad zoals Parijs zou ik dat ook doen. Hier doe ik dat niet.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zet die niet op als ik gewoon met mijn auto rijd, natuurlijk of als ik naar de apotheek ga (daar gaat maar 1 persoon binnen per keer, en de apotheker staat achter een plexiglas venster met ook nog eens een volgelaatsmasker op ![]() Op straat is bij mij geen kat te zien (enfin, toch wel, mijn kat die rondwandelt ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 18 april 2020 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor die mensen dient de Overheid dus maatregelen en richtlijnen uit te vaardigen. Denk daar maar eens over na. ![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met rauw vlees? Mag ik nog gaan vissen? Alles over ‘lockdown light’
Wat mag er eigenlijk nog wel is de hamvraag die op ieders lippen ligt in deze Covid-19 tijden. Even een 'naaiatelier' opstarten dan maar ... Mondmasker maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat de WHO echt zegt over mondmaskers (en niet wat sommige landen die geen zin hadden in mondmaskers daarvan gemaakt hebben):
https://www.who.int/docs/default-sou...-2019-ncov.pdf Wearing a medical mask is one of the prevention measures to limit spread of certain respiratory diseases, including 2019- nCoV, in affected areas. However, the use of a mask alone is insufficient to provide the adequate level of protection and other equally relevant measures should be adopted. If masks are to be used, this measure must be combined with hand hygiene and other IPC measures to prevent the human-to- human transmission of 2019-nCov. Laatst gewijzigd door Bach : 28 april 2020 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terwijl de analogie perfect is: autogordels alleen beschermen U niet tegen auto ongelukken. En ja, er zijn uitzonderlijke gevallen waar autogordels gevaarlijk zijn, zoals wanneer ge in het kanaal rijdt. Maar over het algemeen is autogordels dragen in gevaarlijke verkeerssituaties altijd aangeraden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
In België maakte men daarvan dat mondmaskers geen meerwaarde bieden, niet bij het TV kijken maar als bescherming tegen een dodelijk virus. Men vergat blijkbaar de paragraaf eaarin staat dat mondmaskers helpen maar dat enkel mondmaskers dragen niet voldoende is. De WHO zegt dus in feite "lees goed de bijsluiter" en België maakte daarvan "dit medicament is niet aangewezen". How convenient. Laatst gewijzigd door Bach : 28 april 2020 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door zo een trivialiteiten aan te duiden, ondermijnt men gans het algemene voordeel van zo een regel. Het was dus totaal idioot om bij algemene richtlijnen zulke trivialiteiten toe te voegen, die nadien als universeel excuus opgeblazen worden om de algemene regel in twijfel te trekken. Zo is het ook zo dat een goeie "aarde" in een elektrische installatie in sommige gevallen totaal idioot is, tot niks dient, en in heel uitzonderlijke gevallen, zelfs gevaarlijk is. Maar niemand komt op het idee om de normen ter zake af te wijzen omwille van die enkele uitzonderingen waar het niet nodig is, en men begint te leuteren over de kost van de koperdraad, en de moeite om eraan te geraken. Nee: alle metalen structuren moeten aan de aarde verbonden zijn, punt. Autogordels moet je dragen als je rijdt. Punt. Maskers moet je dragen als er een epidemie is, punt. Citaat:
Het giftige zinnetje is natuurlijk "vals gevoel van veiligheid". Geen enkele veiligheidsmaatregel krijgt zoiets als "commentaar". Citaat:
Je zou ook bij een medicament kunnen schrijven: "is niet altijd zinvol om in te nemen, want het kost moeite om naar de apotheker te gaan". Wie schrijft er nu zoiets in een bijsluiter ? Dat is EEN ZODANIGE EVIDENTE TRIVIALITEIT dat "wanneer iets geen nut heeft, het nutteloze moeite en kosten zijn om ze toch te gebruiken", dat het toch geen paragraaf behoeft ? Niemand zegt toch dat "sneeuwbanden kopen in Saoudi Arabie" een nutteloze kost is en moeite kost voor niks in een bijsluiter van sneeuwbanden ? Heb je ooit al eens gelezen in de bijsluiter van anti-biotica dat die wel eens een vals gevoel van veiligheid zou geven ? Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2020 om 08:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
WHO is hier eerder de beroepsvereniging. En België de voorschrijvende arts die het advies niet goed gelezen heeft. Laatst gewijzigd door Bach : 28 april 2020 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even tot bij de bakker lopen (ouders helpen) leerde dat ik weer maar eens de enige was die een mondmasker op had en handschoenen droeg.
Toen ik terug naar mijn wagen liep kwam ik deze tegen. ![]() Ik dacht nog, hé wat leuk, goeie Covid-19 outfit. Beetje spooky wel maar kom. Wat ik ook opmerkte tijdens dat ik naar de wagen liep waren wagens met de nummerplaten & landcodes PL en RO. Essentiële verplaatsingen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 april 2020 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar kan ik een mondmasker kopen?
Er is nog steeds een tekort. Sommige steden en gemeenten gaan zelf mondmaskers verdelen. Euh ja ok. ![]()
![]() |
![]() |