Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2020, 18:26   #61
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Weeral leugens dus. Geen goed begin van de manvanapen.
Toch eens op dze link klikken.
https://www.mediterranee-infection.com/covid-19/

Laatst gewijzigd door groteAntwerpseGust : 2 april 2020 om 18:27.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 18:32   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Ik heb het ondertussen gedaan, vandaar dat ik mijn post wijzigde.

De cijfers zijn vrij onduidelijk over wat er nu juist gedaan is en het gaat over 3 dagen. Die 22 doden, is dat dezelfde testgroep?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 18:33   #63
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
oeps

Na 3 dagen behandeling...
Ja, volgens de Franse dokter Raoult moet de behandeling vroeg genoeg gestart worden, het zorgt ervoor dat de reproductie van het virus sterk vertraagd wordt.
Eens de patiënt al vergevorderde sypmtomen van longontsteking heeft, en op de ICU komt, is de behandeling niet meer effectief. Dan heeft de patiënt geen last meer van het virus, maar eerder van de reactie van het immuunsysteem.

Meer informatie google op dr Raoult.
Oud 2 april 2020, 18:35   #64
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat dat medicijn gevaarlijk is voor het hart, en als ze niet doodgaan door de COVID, zal een hartprobleem ze dan wel vellen.

Toevallig zijn de risicopatieten voor COVID-19 ook vaak risicogevallen kwa hart en vaatziektes.

hydrochloroquine is geen geschikt medicijn om nu opeens los te laten.
Ik heb ooit per vergissing, tijdens een malaria-aanval, drie dagen lang het dubbele van de maximale dosis chloroquine genomen, en niets gevoeld. Heb overigens tonnen van dat spul geslikt; nooit iets aan mijn hart gevoeld. Ik rookte en dronk toen schrikbarend veel. Vrijwel iedereen nam chloroquine in de tropen, en natuurlijk zijn vrijwel alle medicijnen vergif. Maar ik heb nooit iemand horen klagen over bijverschijnselen van chloroquine.

Maar nu degenen die de beurs voor een prikje willen opkopen hun onteigening van de massa's zouden kunnen mislopen, nu is er aandacht voor de bijwerking van (hydroxy)chloroquine!

Statines zijn veel en veel ongezonder en het nut ervan is nooit in een onafhankelijk onderzoek bewezen. Toch schrijven de artsen in België dat vergif dagelijks voor aan hartpatiënten - om de cholesterol te verlagen, terwijl een hoge cholesterolspiegel, behalve in extreme gevallen, juist gezond is, ook de zogenaamde "slechte".

Het verschil? Statines zijn een goudmijn voor "big pharma" en dus ook de grote institutionele beleggers, brengt dezen dus geld op.

In beide gevallen zijn de plutocraten erop uit de bevolking ziek te maken of te houden, én bang. Kassa, kassa!

Edit: ik lees hier nu dat chloroquine misschien niet helpt, of alleen maar dient om zink in de cellen binnen te sluizen (in dat geval is het overbodig).

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 2 april 2020 om 18:54.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 18:35   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, volgens de Franse dokter Raoult moet de behandeling vroeg genoeg gestart worden, het zorgt ervoor dat de reproductie van het virus sterk vertraagd wordt.
Eens de patiënt al vergevorderde sypmtomen van longontsteking heeft, en op de ICU komt, is de behandeling niet meer effectief. Dan heeft de patiënt geen last meer van het virus, maar eerder van de reactie van het immuunsysteem.

Ik vind vooral hits die mij zeggen dat de man een fraud is
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 18:39   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zou toch maar afwachten. Ik lees vandaag dit:

https://www.bloomberg.com/news/artic...paris-hospital

Citaat:
“We’ve used it a fair bit because it was one of the hopes,” Eric Caumes, head of infectious diseases at the Paris hospital, said on BFM TV. “But we don’t have the impression that there’s spectacular efficacy. It’s even probably not effective.” Caumes said he would have more formal data around the end of the week.
Er wordt erg veel fake news de wereld ingestuurd.
Oud 2 april 2020, 18:41   #67
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb het ondertussen gedaan, vandaar dat ik mijn post wijzigde.

De cijfers zijn vrij onduidelijk over wat er nu juist gedaan is en het gaat over 3 dagen. Die 22 doden, is dat dezelfde testgroep?
Ik heb tegenwoordig wat tijd, kijk eens per dag op die pagina, de onderste 2 getallen zijn het aantal patienten en doden behandeld in zijn ziekenhuis, die daarboven het aantal gevallen in Alpes Maritimes Haut Provence.

Vorige week stond het aantal behandelingen in zijn ziekenhuis op ongeveer 800, 1 dode.

In noord Italië zijn ze ook begonnen om mensen thuis met dezelfde cocktail van medicijnen te behandelen.

In de cocktail zit ook zink, de hydoxychloroquine zorgt ervoor dat zink makkelijker in onze cellen binnen kan, dat verlaagt de ph waarde in delen van de cel, en dat zorgt er weer voor dat de replicatie van het virus veel moeilijker verloopt.
Oud 2 april 2020, 18:43   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Ph waarde verlagen in uw lichaam...

Ik pas hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 18:45   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind vooral hits die mij zeggen dat de man een fraud is
Yeps, ik was ook even misleid. Dat ziet er wetenschappelijk uit, maar:

https://forbetterscience.com/2020/03...from-covid-19/

Citaat:
Coronavirus COVID-19 pandemic is about to be stopped by a stroke of a French “genius” with a history of publishing manipulated data. The charismatic Didier Raoult, director of the Research Unit in Infectious and Tropical Emergent Diseases (URMITE) in Marseille has found a cure: the humble chloroquine, cheap unpatented substance used to treat malaria and autoimmune diseases lupus and rheumatism. The substance so far failed in all antiviral therapies, but this didn’t prevent Raoult from deciding that chloroquine can cure corona virus infections, serious side effects notwithstanding. To prove that, Raoult treated 26 patients at his institution with the derivative hydroxychloroquine, alone and in combination with the antibiotic (meaning antibacterial!) drug azithromycine. The study was not randomised, ethically approved only after it already began, and it was not really controlled: the 16 control patients were treated in different clinics.
Stopt dat fake news dan nooit?
Oud 2 april 2020, 18:48   #70
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ph waarde verlagen in uw lichaam...

Ik pas hoor.
Is inderdaad slecht voor de immuniteit. En als het uitsluitend de bedoeling is, de opname van zink in de cellen te stimuleren, zouden ze beter een natuurlijker middel zonder bijwerkingen gebruiken: dimethylzwaveloxide (DSMO). Niets is vaker onderzocht, en toch kent uw huisarts het niet, want de farmaceutische industrie kan er niet aan verdienen. Die maakt u liever ziek.
Oud 2 april 2020, 18:55   #71
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

De exacte biologische processen gaan me boven mijn pet (niet mijn vakgebied), maar in grote lijnen snap ik het wel.

https://www.sciencedirect.com/scienc...24857920300881

Het is geen fake nieuws, het komt wel niet in de mainstream media.
Nee, Dr Raoult heeft geen dubbelblinde studies uitgevoerd, in een interview vindt hij dat op dit moment ook niet verantwoord. Wie zou er in de controlegroep willen terechtkomen.

Wat de neveneffecten van chloroquine en hydroxychloroquine betreft, die zijn er, maar ik denk dat ze na ettelijke decennia anti-malaria gebruik al wel bekend zijn.
Oud 2 april 2020, 18:57   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb tegenwoordig wat tijd, kijk eens per dag op die pagina, de onderste 2 getallen zijn het aantal patienten en doden behandeld in zijn ziekenhuis, die daarboven het aantal gevallen in Alpes Maritimes Haut Provence.

Vorige week stond het aantal behandelingen in zijn ziekenhuis op ongeveer 800, 1 dode.

In noord Italië zijn ze ook begonnen om mensen thuis met dezelfde cocktail van medicijnen te behandelen.

In de cocktail zit ook zink, de hydoxychloroquine zorgt ervoor dat zink makkelijker in onze cellen binnen kan, dat verlaagt de ph waarde in delen van de cel, en dat zorgt er weer voor dat de replicatie van het virus veel moeilijker verloopt.
Dat is dus dezelfde waar Trump naar verwees.

Ik geloof er niks van tenzij hij met een rapport dat enigszins wetenschappelijk is afkomt.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 april 2020 om 18:58.
Oud 2 april 2020, 19:07   #73
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

https://www.sciencedirect.com/scienc...24857920300881

Het is geen fake nieuws, het komt wel niet in de mainstream media.
De mainstream-media kregen vroeger immense reclame-inkomsten van de farmaceutische industrie, en soms ook van banken die deze industrie gedeeltelijk in bezit hebben. Wellicht is dat nog steeds het geval.

Ik ga alleen maar naar een arts als ik van ambtswege naar het medisch onderzoek moet om mijn rijbewijs geldig te houden (hoeft in België niet, geloof ik). Mij genezen doe ik wel zelf.
Oud 2 april 2020, 19:13   #74
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, die meestal niet veel gedaan hebben. De Spaanse griep heeft toch een flink deel van de wereldbevolking geinfecteerd. De maatregelen hebben dus niks "gestopt". Het is ook zo dat die epidemie - juist wegens falende maatregelen - niet lang geduurd heeft, en vooral snel achter de rug was waar men niks deed.
Draai en keer het als ge wilt, relativeer het zoveel je wilt...
Ge moogt het dom, noemen, het de sop de kolen niet waard, etc

Feit blijft dat het gewoon niet klopt wat je zei

Men heeft altijd gekozen om het zekere voor het onzekere te nemen en de nodige maatregelen te treffen en dat steeds ten koste van de economie
De schaalfactor en omstandigheden zijn gewoon deze reis compleet anders...intenser
Nogal wiedes ook
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 19:14   #75
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We varen blind, we moeten dringend een indicatie hebben van het aantal mensen die reeds besmet geweest zijn. Het testen uitstellen tot na "de piek" is zinloos.
Dze lockdown houden we geen maanden meer vol.
neem dei 8 a 10 als referentie om een idee te hebben
Oud 2 april 2020, 19:15   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zouden deze manier van leven beter aanhouden. Voordeel: geen last van je schoonmoeder.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 19:22   #77
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yeps, ik was ook even misleid. Dat ziet er wetenschappelijk uit, maar:

https://forbetterscience.com/2020/03...from-covid-19/

Stopt dat fake news dan nooit?

neen dus

En bepaalde posters worden daar door aangezogen als vliegen op een stront
Meestal omdat hun media uitsluitend bestaat uit alternatieve pulpsites
Oud 2 april 2020, 19:30   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Of misschien beginnen doen zoals met wc's...zo'n bescherm'film' erop leggen die met het buitengaan er telkens af wordt getrokken. Op die manier kan dat toxische vh ontsmetten voorkomen worden.
Maar dan moet ge wel eerst die 'film' maken, hé.
Hebt ge er al een idee van welke grondstof ge daarvoor wilt gaan gebruiken?

En daarna moet ge dan weer van die 'film' af geraken.
Als uw voorstel wereldwijd wordt aanvaard, komt dat neer op zo' 5 miljard 'films' per dag.
Hoe gaat ge die recycleren?

Beter zou zijn u gewoon in een beek of rivier te ontlasten.

Dan kan uw 'voortbrengsel' in de voedselketen worden opgenomen.

Met 8 miljard producenten van basismateriaal krijgt die voedselketen een 'boost' om U tegen te zeggen, hé.

Dat zou nogal een 'vergroening' van de planeet veroorzaken, zeg!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:08   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het heeft geen zin om te palaveren over wat er zou geweest zijn. De situatie is wat ze is en de vraag is hoe we op een goede manier uit die lockdown komen zonder er binnen de 4 weken terug in te vliegen.
Daar zijn enkel maar heel twijfelachtige suggesties voor he. Dat is wat ik van in 't begin zegde. De enige situaties waarin men zonder vrees uit zo een lockdown kan komen, is als hij eigenlijk niet gewerkt heeft (en een goeie fractie van het volk al ziek geweest is, zoals met de Spaanse griep destijds), of als hij zo goed als nutteloos was, want we hebben het uiteindelijk over aantallen slachtoffers die niet veel groter zijn ten aanzien van het normale jaarlijkse aantallen doden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:26   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De testen zijn 70 % accuraat. Veel false negatives en false positives.
Nee, de eerste test was een CT scan. Als er longvlekken waren (terwijl men die niet verwacht, het zijn patienten die voor een gebroken been of zo komen he), deed men de test op het virus, en het was telkens positief.

Ik weet trouwens niet waar ge dat van haalt, die 70%.

https://www.genesig.com/assets/files...amp=1585855376

Bij voldoende "hoge" virusconcentratie is de test 100% efficient, en de test is quasi 100% specifiek (geen false positives).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be