![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens,Duitse produkten ZIJN duur.....(ik bedoel dan DUITSE produkten,niet produkten waar de Moffen-tricolore op staat wegens "designed in Germany", maar die gemaakt zijn in China,Polen,Hongarije,Wit-Rusland,Turkije....zoals er erg veel zijn). Verwarren we ook niet (bvb in den Aldi... ![]() En tenslotte voert Duitsland NIKS (nul,000) uit "naar de EU".Duitse bedrijven voeren uit naar klanten in naties die graag deze produkten kopen,en die betalen daar elk een andere prijs voor......zoals ten tijde van de Mark. Laatst gewijzigd door kelt : 10 april 2020 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.dw.com/en/cep-study-germ...ion/a-47675856 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Een van de manieren om de EU te redden is...de Euro te dumpen.
Paul Degrauwe heeft ook al een opinie geschreven waarin hij vreest voor de toekomst van de Euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dit is de reden waarom de EURO op terijn ten dode is opgeschreven. Duitsland is de grootste profiteur van de EU. Niet omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mijne wel hoor maar dat heeft niks te maken met de E.U. Wel met het werken van en door mijn medewerkers en ik. De Euro in deze heeft uiteraard wel ietwat geholpen. Simpelweg door de positieve punten ervan zo goed mogelijk te gebruiken. "Da's buzienes, he Pascalleke!" (geleerd van ons aller Boma ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem zit bij het ontstaan van de Euro. Toen is het gemankeerd omgezet, een monetaire unie met een imperfecte economische unie en een nog zwakkere politieke unie. Normaliter zijn die laatste twee geregeld voordat men ook maar denkt aan een monetaire unie, niet in de EU. Het heeft er namelijk ook alle schijn van, dat de Zuiderse landen indertijd met invoering van de Euro, dachten de lusten van de DMark te krijgen, zonder de in hun ogen lasten. Kijk dat kan ook niet, in wezen is de Euro een vergrote DMark. Nee Zuiderse landen kunnen niet devalueren, maar hun economieën hervormen (niet bezuinigen, nee hervormen) doen ze ook niet, terwijl dat zonder devalueren hun enige optie is om competitiever te worden. Ja politiek is dat (zeer) lastig, maar politiek heeft de Eurozone gemaakt tot wat die nu is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1/40,3399-ste van een Euro van vandaag ?
Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 april 2020 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is duidelijk dat Europa moet splitsen. En België. Op de romaans-germaanse breuklijn. De (economisch)-culturele verschillen zijn te groot.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EU blijft een succes op economisch vlak, zowel de intra communautaire handel als wereldhandel. Ik herinner me voor de jaren 2.000 hoe men overal aan de grens moest stoppen als men stalen of goederen bij had en veel geduld moest hebben dat de douaniers eindelijk hun stempels zetten. Als ge 2 grenzen moest passeren was uw dag wel naar de kloten.
Het is ook het 2de economisch blok na de USA en voor China. Wat Europa in een veel sterkere onderhandelingspositie zet om akkoorden af te dwingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige redenen voor een "zwakke munt" (ttz, een harder inflaterende munt) is dat men systematisch teveel schulden maakt, en dat dan aanrekent aan spaarders. Dat is het enige dat een "zwakke munt" doet: een systematische transfer van geldhebbers, naar schuldenaars, zodat die laatsten systematisch schulden kunnen bijmaken die ze nooit moeten terugbetalen, en dat spaarders systematisch hun opgespaarde geld kwijtspelen. Het enige dat een zwakke munt doet. Voor de rest is het een meet eenheid. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amerika & China hebben het nu ook niet gemakkelijk. Wait & see. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Probleem van die mentaliteit van Verhofstadt & Co is dat ze zich zonder enige schroom ook met interne zaken bemoeien. Voorbeeld: IK wens met jou en je bedrijf samen te werken om jouw en mijn klanten dingen te verkopen. Maar IK ga ondertussen ook eisen te beslissen wat kleur van slipje je madam al dan niet mag dragen in JOUW eigen huis om MIJ te plezieren. En dat geldt terzelfder tijd ook voor madam Schoof in haar overwinterings-caravan op Spaanse grond trouwens. Snap je?
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zien hoe vanuit de EU-top (oa bij monde van madam Haute Coiffure en meneer Koyak) oproepen gedaan worden tot meer coordinatie en solidariteit.Maar beiden hebben eigenlijk geen geloofwaardig politiek mandaat gekregen van de bevolking van de EU om te zitten waar ze zitten en te doen wat ze doen.
Een gelijkaardige reeks oproepen zijn er vanuit enkele hoofdsteden (om Rome,Berlijn en Parijs maar niet te noemen)...Maar de personen daar hebben enkel een geloofwaardig mandaat IN HUN EiGEN LAND... Ziedaar het dilemma.... De EU bewijst door dit "democratisch deficit" dat ze op snel evoluerende situaties in ieder geval niet als eenheid KAN handelen.... Ook op trage evoluties,zoals de invasies die bezig zijn op de zuidgrenzen ook niet overigens...... Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2020 om 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terugdraaien aan dezelfde tarief dan op start lijkt me het eerlijkste. Achteraf komt er dan wel een valutawaardecorrectie
Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 april 2020 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "I agree 100% with you"
![]()
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Ik heb schulden, dus een afschaffing van de euro zou mij goed uitkomen.
Devalueert mijn schuld in 1 klap ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Zie dat ge hersteld zijt!
![]() |