![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onze politici kunnen kort en bondig zeggen waar het op aan komt,. Maar dan denken ze dat ze niet genoeg zeggen. Onze virologen kunnen zich beperken tot onderzoeken en dit aan de veiligheidsraad mee te delen. Maar dan denken ze, dat het foutief wordt weergegeven, daarom doen ze het liever zelf. Onze media komt brengt al weken aan elkaar dezelfde corona-soep. Anders denken ze dat hun taak tekort schiet. En zo kan je nog wel even doorgaan. Iedereen is in het zelfde bedje ziek: 'namelijk in de belangstelling staan' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ...heb je het ook in de volledige context bezien ? Ten eerste moesten jullie daar al niet zijn want er werd gezegd dat ge enkel voor noodzakelijke verplaatsingen naar buiten moest ( eten kopen etc) ...liefst alleen dan nog ..en voor de rest al wandelend een uitje deed voor in beweging te blijven...ook daar is nadruk op gelegd : bewegen Dus vertel me nu eens precies wat het probleem is van een bankje niet te kunnen gebruiken als het al uit den boze was om te gaan zitten. Wie maakt er dan problemen over iets dat er niet is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(okay op de verdomde gebrekkige communicatie van vorige keer na dan ) Maar blijkbaar is het nooit niet voldoende Citaat:
Ge zegt zelf dat het ergens uit bezorgdheid is dat ze zeker niet tekort zouden schieten...twee seconden later is het vanwege 'in de belangstelling staan' Denkt ge dat Van Ranst graag elke dag opnieuw die vaak vrij onnozele vragen voor den 101x beantwoord met dan nog het nadeel dat hij verdomd goed weet dat hij op elke verkeerde letter zal afgerekend worden door de bashers ? Neen hij doet dat op vraag van de media in een algemene sfeer _zoals ge zelf stelt_ dat het nog steeds broodnodig is |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 4 personen mogen op hun beurt ook ieder 4 personen uitnodigen in hun bubbel enzoverder. Wat is dan 't nut van zo'n maatregel, toch niet om risico op besmetting te beperken? Ik denk dat ik er 'n tekeningetje bij moet plaatsen voordat je begrijpt hoeveel impact die 4 personen in jouw bubbel hebben, want 't contact gaat niet enkel van boven naar beneden, maar ook weer terug van beneden naar boven, tot 't terug bij jou in jouw bubbel is. ![]() (PS: In ons geval 4 p/p, dus zijn 't er in feite nog meer dan op dit voorbeeld) (PPS: Ik wil hier niet janken over hoeveel lui ik in mijn bubbel toelaat, daarvoor heb ik de 'experten'-mening echt niet nodig. Enkel de absurditeit van die vers uit hun 'gezond-verstand-hoed' getoverde maatregel aantonen, net als de rest van de debiele maatregelen waarvan 't gros vd bevolking, zelfs politiediensten, niets begrijpen.) Snap je? Trouwens, dat 'mensen ontmoeten', maar dan in je tuin met minstens anderhalve meter afstand, werd immers al lang gedaan, ik zie dat dagelijks, buren in hun achtertuinen die staan te kletsen met mekaar, enkel gescheiden door heg of omheining. Of aan hun voordeur, ieder aan z'n eigen voordeur. Dat gebeurt al weken, elke avond om 8 uur als ze op straat staan te applaudisseren. Wilmès en haar Task Force zal dat waarschijnlijk nog niet gemerkt hebben zeker. Daarover zitten dan "experten" uren-, dagen-, misschien zelfs wekenlang te overleggen. Om met iets aan te komen draven dat in de praktijk al lang toegepast werd/wordt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 7 mei 2020 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij politie controle kan je er een boete voor krijgen. Terwijl de verfijning van dat zitten op zo'n bankje ontbrak. Het is niet de bedoeling om een bank uit te rusten...wanneer dit de mogelijk schept dat andere mensen erbij komen zitten. Kijk en dan is er het gezond verstand. Als wij met gezinsleden daar plaatsen nemen is er niets aan de hand, wanneer er andere mensen bijkomen, dan stap je op. Zodat er geen menging kan ontstaan. Als de politie merkt dat je dat niet doet..dan is het normaal dat er een bekeuring aan vasthangt. Echter de politie kreeg de 'vrijheid' om te bekeuren. Want er mag of mocht 'niemand' gaan zitten. En wij zijn gisteren gaan fietsen, waarom zou dat niet mogen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de huidige corona context weten we dat mits concrete maatregelen het aantal doden kan worden beperkt. En punt is dat wie de maatregelen niet naleeft het leven van een ander in gevaar brengt. Daar gaat het om. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 mei 2020 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Theoretisch is er ook geen enkel model dat zoiets aangeeft. Alle modellen tonen gewoon aan dat je een vermindering krijgt gedurende "maatregelen", om nadien terug te divergeren. Maatregelen veroorzaken enkel een uitsmeren in de tijd, maar veranderen het eindpunt niet veel (een beetje wel, toegegeven). Het huzarenstukje dat men nu dus opvoert is nooit historisch gedaan, en is theoretisch totaal niet onderbouwd. Dat wil niet zeggen dat we geen mirakel kunnen hebben. Alles kan. Maar normaal gezien gaat de epidemie weer toenemen naargelang men de maatregelen afbouwt. Dit was dus grotendeels een 'vooruitduwen' in de tijd, de kan langs de weg schoppen. Citaat:
Maar natuurlijk zouden vrijblijvende maatregelen die mensen individueel beschermen niet verboden moeten zijn. Het gaat een beetje ver om U te vragen van uw burgerplicht te doen en ziek te worden. Men kan moeilijk BELETTEN dat sommige mensen liever niet ziek worden en daar willen naar streven. Mensen die zich beschermen van de infectie door anderen mag men niet tegenhouden om zich te beschermen. Maar mensen die kiezen om de moeite van zich te beschermen niet te nemen en het risico te lopen van ziek te worden, dat is hun affaire he. En nog eens, hoe meer en hoe sneller anderen ziek worden, hoe veiliger het wordt voor jou als je je wil beschermen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 mei 2020 om 16:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 7 mei 2020 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag niet. Het moeten dezelfde personen blijven.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bon....
geen bezoek dus... simpel toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ìk mag enkel steeds dezelfde personen uitnodigen in mijn bubbel.
Die 4 die ik uitnodig in mijn bubbel hebben dat recht dus niet, die mogen enkel mij uitnodigen en niemand anders ofwa? Want ik ben niet met 4. Hoe gaadde da oplossen? 'n Gezin van 4 personen mag enkel 'n ander gezin van 4 personen uitnodigen & vice versa. Alle anderen (die geen familie unit van 4 vormen) zijn er aan voor de moeite?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, de techniek van maar 4 mensen tegelijk te zien, houdt wel de R onder 4. Toch dat al gewonnen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 7 mei 2020 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was (is?) dus verboten Wat is daar nu niet duidelijk aan ? Citaat:
Maar in principe kon het al niet hé binnen de rest van de context : thuisblijven, enkel voor noodzakelijke zaken buiten en dit zo weinig en zo kort mogelijk, een enkele fysieke beweging buitenhuis Dus ik begrijp niet wat dat verdere uitleg behoefte Er is achteraf wel een zekere 'verfijning' gekomen dat bv ouderen of zwangeren even alleen mochten uitblazen tijdens een wandelingske Citaat:
Zo kan je je ook afvragen waarom ge niet door het rood moogt rijden als ge uiterst voorzichtig zijt en u verzekerd dat er niemand aankomt. Daar ging het allemaal niet over hé...over de zinvolheid, het nu We hadden het over duidelijkheid Citaat:
Citaat:
Allemaal door zeveraars als BDW dus die wat wilden morrelen In feite zouden ze die gast voor de rechter moeten sleuren hé want als hoofd van de politie heeft die valk af gezegd dat hij geen bekeuringen ging laten uitschrijven. Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 7 mei 2020 om 17:32. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 't scenario van 4 mensen die 4 andere mensen bezoeken, steeds dezelfden, & vice versa misschien wel ja. In de veronderstelling dat die 4 + 4 nergens anders in contact komen met anderen. Wat haast onmogelijk is. Maatregelen van't 7de knoopsgat is 't enige waarmee ze op de proppen komen. ![]() Wat mij verbaast is dat sommigen daar nog enige logica in kunnen terugvinden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk gaat het vergelijk tussen aantal covid-slachtoffers en verkeersslachtoffers niet op. Of slachtoffers van kanker. Het verkeer moet niet worden afgeschaft. Het verkeer moet beter worden gecontroleerd. Binnen een pandemie kan je met dwingende en later minder dwingende maatregelen het aantal slachtoffers beperken. In afwachting op een vaccin. Later. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat als er een vaccin is ?
|
![]() |
![]() |